سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی

گروه خبر- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه گذشته در بدو ورود به استان مورد استقبال استاندار قرار گرفت دکتر نمکی،پیرو دعوت استاندار به خراسان جنوبی سفر کرده است. حضور در ستاد مدیریت بیماری کرونا، بازدید از بیمارستان های بیرجند، اطلاع از روند کنترل کرونا در استان و… از برنامه های دکتر نمکی در این سفر یک روزه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز جمعه گفت: ۶۴ پروژه این دانشگاه همراه با دانشگاههای دیگر در پویش سراسری «ره سلامت» با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان جنوبی افتتاح میشود. دکتر محمد دهقانی افزود: برنامههای سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان جنوبی روز یکشنبه است. وی اظهار کرد: علاوه بر افتتاح ۶۴ پروژه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همراه با دانشگاههای دیگر در برنامه «ره سلامت» که هر هفته در سطح کشور به صورت ویدئو کنفرانس انجام میشود، وزیر بهداشت در جلسات ستاد استانی مدیریت کرونا و ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شرکت میکند.رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اطلاع از آخرین وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی و استفاده از نقطه نظرات و راهنماییهای مقام عالی وزارت برای مواجهه با بیماری کووید ۱۹ را از جمله اهداف این سفر برشمرد و گفت: امیدواریم این سفر مانند سفرهایی که دکتر نمکی به استانهای دیگر داشتند، همراه با خیر و برکت باشد. پویش سراسری «ره سلامت» با شعار «تداوم توسعه همگام با مهار کرونا» هفته دولت امسال آغاز شد و تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت. براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این پویش، هزار و ۴۰۰ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی در سراسر کشور افتتاح میشود.

حمایت از سرمایه گذاری از اولویتهای اصلی سازمان بازرسی کل کشور است
گروه خبر- رئیس سازمان بازرسی کل کشور اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه گذاری را از ماموریتهای اصلی سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد و گفت: امید است با حمایت از سرمایه گذاری و تولید، بخش اعظمی از مشکلات و موانع تولید را برطرف کنیم. حجتالاسلام والمسلمین حسن درویشیان صبح دیروز در مراسم تکریم و معارفه بازرسان استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد: تحقق رویکردها و اهداف قوه قضاییه از وظایف ماست. وی به اشتراک گذاشتن تجارب، استفاده از همه ظرفیتها و تاکید بر پیگیری معنویات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه گذاری که امروز از ماموریتهای اصلی سازمان بازرسی است مورد پیگیری است.رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه از خراسان جنوبی تقاضا میشود این موضوع را با قوت بیشتری پیگیری کنند گفت: امید است با حمایت از سرمایه گذاری و تولید بخش اعظمی از مشکلات و موانع تولید را برطرف کنیم. رییس کل دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: در اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی نقش مهم و ارزشمند سازمان بازرسی برای نظارت بر عملکرد سازمانهای دولتی پیش بینی شده که در دوره جدید قوه قضاییه این نقش برجستهتر و پررنگتر است. حجت الاسلام حمیدی افزود: هدف از تشکیل سازمان بازرسی نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین در دستگاههای ذیربط زیر نظر قوه قضاییه است. رییس شورای قضایی استان اظهار کرد: بازرسی و نظارت مستمر وزارتخانهها و انجام بازرسیهای فوقالعاده و اعلام تخلفهای مکشوفه توسط این دستگاه مورد توجه است و رسیدگی میشود و اگر جرمی در سازمانی کشف شود این جرم ضمن بررسی کارشناسی به دادستانها ارجاع تا رسیدگی قضایی به جرم انجام شود. وی ادامه داد: در خراسان جنوبی هم سازمان بازرسی از ابتدای تشکیل سازمان فعالیتهای فراوانی برای انجام مسئولیت و وظیفه داشته است که قابل تقدیر است. حمیدی ضمن تقدیر از خدمات سید مسلم مظهری ابراز امیدواری کرد که حضور یک قاضی در راس این سازمان کارساز و شاهد رسیدن به اهداف بالاتری برای این سازمان در استان باشیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم گفت: در شرایط فعلی بسیاری از اقدامات انجام شده گویای وفاق و همدلی بین دستگاههای اجرایی و نظارتی استان بوده که قابل تقدیر است. مشیرالحق عابدی افزود: دستگاههای اجرایی و نظارتی برای تحکیم نظام توانستند با کمترین حالت ارتباطی تنشزا، امور را به سرانجام مقصود برسانند.وی گفت: برنامههایی که دستگاههای اجرایی در ابتدای سال تدوین میکنند و اقداماتی که باید برابر با برنامهها انجام شود مورد کنکاش بازرس کل قرار میگیرد که در این ارتباط همکاری مناسبی بین دستگاهها و اداره کل بازرسی استان وجود دارد.مدیرکل سابق بازرسی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: در خراسان جنوبی با توجه به اینکه شدت محرومیتها زیاد است و محرومیتهای طولانی از قدیم داشتیم کار سختتر اما نزد خدا مقربتر است.دسید مسلم مظهری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند راه پیشرفت قوی شدن است که باید با اهتمام این کشور را به پیشرفت برسانیم.مدیرکل جدید بازرسی خراسان جنوبی نیز گفت: رعایت قانون و قانونمداری و خودداری از هرگونه تخلفاتی که ممکن است صورت گیرد نه تنها جرایم بلکه تخلفات مورد تاکید است. ابراهیم رحیمی افزود: بالاتر از آنچه میتواند به ترک فعلهای موضوعات مختلف متصور باشد توصیه اکید بر رعایت قانون دارم. وی گفت: امیدواریم خدمتی در شان و خور مردم این استان در مدت مسئولیت انجام شود.
در ادامه این آیین از خدمات سید مسلم مظهری تقدیر و ابراهیم رحیمی به عنوان مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی با حکم رییس سازمان بازرسی کل کشور معرفی شد. رحیمی پیش از این سالهای متمادی به عنوان قاضی و دادستان در شهرستانهای مختلف خراسان جنوبی خدمت کرده است.

نتایج مطلوب سفر استاندار برای دامداران طبسی
جم- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از نتایج مطلوب سفر استاندار برای دامداران طبسی خبر داد. عابدی با اعلام این خبر گفت: در جریان سفر استاندار به شهرستان طبس ودر بازدید از یکی از واحدهای دامداری، موارد و مشکلاتی مطرح شد. وی ادامه داد: استاندار بعد از استماع مطالبات دامداران حاضر، دستورات لازم را برای رفع مشکلات و درخواست های مطرح شده، صادر نمود. به گفته وی؛ پیرو دستور استاندار، با حضور مدیران حوزه اقتصادی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان، این موارد پیگیری شد.
معاون استاندار تأکید کرد: این جلسه چندین مصوبه خوب برای رفع نیازهای دامداران شهرستان به همراه داشت. عابدی با اشاره به این که یکی از مطالبات دامداران، تأمین نهاده های دامی بود،گفت: در راستای رفع این نیاز مقرر شد برای دام شناسنامه دار و پلاک کوبی شده شهرستان، سهمیه مورد نیاز تأمین گردد. وی تصریح نمود: در همین راستا، راه حل دیگری هم به تصویب رسید که طی آن معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی پیگیری نماید تا درصورت تمایل دامداران ، به منظور افزایش سهمیه کنستانتره، بخشی از نیاز به شکل نیمه دولتی تأمین گردد.معاون استاندار گفت: در این حالت نهاده خام آزاد تهیه شده تبدیل به کنستانتره می شود که به لحاظ ریالی قدری بیشتر از نهاده های دولتی هزینه دارد.عابدی ادامه داد: برای تأمین علوفه خشبه ای مورد نیاز دامداران هم مقرر شد با پیگیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و هماهنگی تعاونی های فعال مرتبط، علوفه مورد نیاز از دیگر مناطق که سهمیه مازاد دارند، تأمین شده با قیمت منطقه ای در اختیار دامداران قرار گیرد. وی از مشکلات دامداران در تأمین آب و برق گفت و اظهار کرد: برخی واحدهای دامداری برای تأمین آب و برق مورد نیاز با مشکلاتی مواجه بودند که این موضوع هم در جلسه طرح و مقرر شد، آمار تمامی واحدهای دارای پروانه بهره برداری جمع بندی و طبق اولویت بندی های صورت گرفته، نسبت به رفع مشکل شان اقدام گردد. به گفته وی؛ در این جلسه مقرر شد فرمانداری بر حسن اجرای مصوبات مرتبط با حل مشکلات دامداران نظارت نماید و جهاد کشاورزی شهرستان نیز به عنوان متولی نسبت به عملیاتی کردن آنها اقدام نماید.

یازدهمین وبینار تخصصی نوانگار «نظرسنجی و روابط عمومی برتر» برگزار میشود
خیرآبادی- وبینار تخصصی نظرسنجی و روابط عمومی برتر با عنوان نوانگار ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات و سازمان های استان توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) با همکاری اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان جنوبی و معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی برگزار میشود. مدیرمرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: یازدهمین وبینار تخصصی نوانگار «نظرسنجی و روابط عمومی برتر»، با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی به جایگاه نظرسنجی در توسعه سازمان در استان برگزار می شود.
عفت خسروی، مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) جهاد دانشگاهی گفت: این نشست به صورت وبینار در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹ با حضور دکتر مسعود کوثری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دکتر مهدی رفیعی بهابادی سرپرست مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) کشور برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه این وبینار با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان ها با اهمیت و جایگاه نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی در توسعه و تعالی سازمان برگزار می شود، یادآور شد: یازدهمین دوره نوانگار در سطح کشور در این استان برگزار می شود و تا کنون در ۱۰ استان دیگر نیز برگزار شده است.

بازدید میدانی مدیران برای اجرای کمربند سبز ورودی های شهر بیرجند
کاوش- با حضور شهردار، مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان بازدید ورودی های شهر برای هماهنگی های بیشتر برای چگونگی برنامه ریزی آغاز اجرای کمربند سبز در ورودی های شهر بیرجند انجام شد.به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ بعد از دیدار شهردار، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و مدیرکل منابع طبیعی وآبخیز داری استان با موضوع تبادل نظر برای ساماندهی، زیباسازی و درختکاری ورودی های شهر بیرجند شهردار بیرجند در حضور میدانی مدیران مربوط در ورودی های شهر با تاکید بر ضرورت اجرای کمربند سبز در ورودی های شهر بیرجند، گفت:ورودی شهر باید برای کسانی که به آن وارد می شوند جذاب باشد لذا طرح جامعی در این خصوص توسط شهرداری تهیه شد که اجرای آن نیاز به همکاری استانداری و همه دستگاه های اجرایی مربوط دارد که با تعامل خوبی که در این زمینه وجود دارد، امیدواریم گام های اجرایی هرچه زودتر در این خصوص برداشته شود تا در روز ۱۵ اسفند سال جاری”روز درختکاری” شاهد عملیاتی شدن این پروژه باشیم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هم در این بازدید میدانی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده بین دستگاه های مربوط برای بهسازی، درختکاری و اجرای شبکه آبرسانی ورودیهای شهر بیرجند افزود: با توجه به محدویتهای آبی که برای آبیاری فضاهای سبز وجود دارد باید از فرصتهای آبی که در این خصوص وجود دارد ، برای این منظور استفاده شود و شرکت آب منطقهای خود را مکلف به تامین آب ورودیهای شهر بیرجند برای آبیاری فضای سبز و درختانی که در این زمینه کاشته خواهد شد، می داند لذا از امروز به شهرداری بیرجند برای حفر چاهی در اراضی موجود قبل از پلیس راه مجوز داده می شود تا در ظرف حدود ۱۰ روز با انتخاب پیمانکار نسبت به تجهیز این چاه اقدام شود.به گفته «قندهاری» اراضی موجود در محدوده فرودگاه بیرجند در مسیر قبل از پلیس را هم باید تعیین تکلیف شود تا در صورت امکان برای ایجاد فضای سبز در آنها نیز اقدام شود.نصر آبادی»مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان هم با اعلام آمادگی هرگونه همکاری در این خصوص گفت: برای کاشت نهال در اراضی مد نظردر ورودی های شهر بیرجند از درخت های موجود در نهالستان های منابع طبیعی استفاده خواهد شد اما باید تعداد و نوع آنها مشخص شود تا در صورت نیاز اقدام لازم برای تهیه بقیه آنها از خارج استان انجام شود.
درپایان مقرر شد بر آورد میزان نیاز به درخت،کود، ب یکل میکانیکی و… با تعیین قیمت هر مورد مشخص شود تا پی گیری لازم برای تامین بودجه مورد نیاز از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شود. همچنین قرار شد در جلسه این هفته مدیران دستگاه های مربوط با مدیرکل راه و شهرسازی استان هماهنگی های بیشتر در این خصوص انجام شود.

کدام کوهها در خراسان جنوبی بیشترین حوادث را به خود دیدهاند؟
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: کوههای باقران، سربیشه، قاین و نهبندان به ترتیب از نقاط پرحادثه در خراسان جنوبی بوده که سالانه حوادث زیادی را منجر میشوند.محمدرضا رضایی، دیروز ۲۲ آذر به مناسبت روز جهانی کوهستان، به خبرنگاران رسانههای گروهی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ تیم امدادی برای رسیدگی به حوادث کوهستان در استان اعزام شدهاند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: لزوم توجه به اهمیت کوه و کوهستان باعث شد تا سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۳ روز ۱۱ دسامبر برابر با ۲۱ آذرماه را به عنوان روز جهانی کوهستان اعلام کند. وی با ابراز رضایت از عملکرد تیم امدادی در رسیدگی به حوادث کوهستان در استان اظهار کرد: کوههای باقران، سربیشه، قاین و نهبندان به ترتیب از نقاط پرحادثه در خراسان جنوبی بوده که سالانه حوادث زیادی را منجر میشوند.رضایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ تیم برای رسیدگی به ۳۹ مورد حادثه کوهستان اعزام شدهاند، افزود: بیشترین حوادث مربوط به شهرستان بیرجند بوده است. وی از امداد رسانی به ۵۶ حادثه دیده در این حوادث خبر داد و اظهار کرد: همچنین در این حوادث هشت نفر گرفتار توسط نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافته اند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یادآور شد: نجات یافتگان سه نفر به صورت سراپایی درمان شده و پنج نفر هم به مراکز درمانی منتقل شدهاند.

ذخیره سازی ۳۵ تن علوفه برای روزهای برفی وحوش
مهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از ذخیره سازی ۳۵ تن علوفه برای تامین خوراک وحوش در روزهای سرد و برفی در استان خبر داد. اکبری بیان کرد: بیش از ۳۵ تن علوفه برای مصرف حیات وحش استان در پاسگاههای محیط بانی استان ذخیره سازی شده است. وی گفت: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال کاهش شدید دما، برف و یخبندان، حیوانات با کمبود علوفه رو به رو شده و برای تأمین تغذیه به سمت اراضی کشاورزی، باغها و حتی منازل مسکونی هجوم میآورند. اکبری با بیان اینکه در راستای جلوگیری از خسارت وحوش به اراضی کشاورزی مردم، در مناطق سرد سیر توزیع علوفه میشود، افزود: در شرایط برف و یخبندان محیطبانان در مناطق در حالت آمادهباش بوده تا در صورت نیاز، توزیع دانه و علوفه دستی بین وحوش و پرندگان انجام شود. وی بیان کرد: از علاقمندان به طبیعت و حیات وحش خواستاریم با توجه به وسعت زیاد مناطق و کمبود نیرو در روزهای سرد زمستان، از توجه به پرندگان و حیات وحش غافل نشوند.اکبری اظهار کرد: در شرایط سخت آب و هوایی، وحوش به جوامع انسانی به ویژه روستاها نزدیک میشوند که این امر سو استفاده برخی انسانهای بی رحم و متخلفین شکار و صید را فراهم میکند. وی ادامه داد: از شهروندان خواستاریم تا در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع داده یا با شماره تلفن رایگان ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا اقدامات لازم از سوی محیط زیست انجام شود.

تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ملی به جامعه عشایر
۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای پرداخت تسهیلات به جمعیت عشایر خراسان جنوبی تخصیص یافت. به گزارش صداوسیما، مدیر کل امور عشایری استان با اشاره به اینکه در سفر رئیس سازمان امور عشایر کشور به خراسان جنوبی ۳۰میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به جامعه عشایر استان اختصاص یافت گفت: از این رقم ماه گذشته ۱۴میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان به استان تخصیص یافت و ۱۵میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان نیز هم اکنون پس از پیگیری وسفربه تهران، به استان ابلاغ شد. عصمتی پور افزود: این تسهیلات برای تامین نهادههای دامی عشایر و جلوگیری از فروش زودهنگام دام عشایر پرداخت میشود. وی گفت: خوشبختانه با پیگیری انجام شده عشایر میتوانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون نیاز به ضامن کارمند و به صورت زنجیرهای تسهیلات دریافت کنند. مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: این تسهیلات به منظور اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز و با هدف توانمند سازی درآمد خانوارهای عشایری به متقاضیان اعطا میشود.وی نرخ سود این تسهیلات را ۱۰درصد و باز پرداخت آن یک ساله اعلام کرد. پارسال نیز با پرداخت ۳۰میلیارد و ۶۰میلیون تومان تسهیلات، ۸۹۹خانوار عشایری توانسته اند از این تسهیلات برخوردار شوند. خراسان جنوبی ۱۵هزار و ۶۷۶خانوار عشایری دارد.

پیشرفت های موشکی نیروهای مسلح ایران بزرگترین نگرانی دشمن است

مهر- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز پیشرفت های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین نگرانیهای دشمن است. به گزارش مهر، حجت الاسلام و المسلمین عبادی پیش از ظهر شنبه در جمع اعضای شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان علم را مایه قدرت دانست و بیان کرد: اروپاییها از دیرباز در سراسر جهان سعی کردند علم را در حصر خود قرار دهند و غربیها هم استقلال علمی دیگر کشورها را قبول نمیکنند. وی با اشاره به ترور شهید فخری زاده بیان کرد: دشمن با ترور دانشمندانی مانند شهید علامه مطهری، شهید فخری زاده و شهید چمرانها میخواهد به هر بهانهای جوامع را درگیر کند و دانشمندان آنان را از میان بردارند. حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دشمن باید بداند نظام مقدس جمهوری اسلامی فرزندانی را تربیت کرده که راه شهدا را ادامه میدهند و در مقابل فشار اقتصادی، تحریم و نفوذ میایستند. وی با اشاره به پیشرفتهای نیروی مسلح استان بیان کرد: بسیاری از پیشرفتهای الکترونیکی در نیروهای مسلح جلوتر از دانشگاهها به ثمر نشسته است. وی ادامه داد: امروز پیشرفتهای موشکی و پهبادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین نگرانیهای دشمن است.

آثار منتخب جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برای مردم پخش میشود

ایرنا – معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: آثار راه یافته به مرحله داوری چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند و این آثار در بازه زمانی ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به صورت آنلاین برای عموم مردم به نمایش درخواهد آمد. سید علی زمزم روز شنبه از پایان کار شورای بازبینی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی و معرفی منتخبین این بخش خبر داد و افزود: هیات انتخاب آثار، بیستم و بیست و یکم آذر ماه جاری، آثار راه یافته به چهاردهمین جشنواره تئاتر استان را مورد بازبینی قرار دادند و پس از بررسی لازم از بین ۹ اثر نمایشی، ۶ اثر انتخاب شدند. وی اظهار کرد: هیئت انتخاب آثار متشکل از احمد عابدی، سید محمدحسین خراشادی زاده، مسعود رونقی، رضا عبداللهی و حمید سالمی، آثار را به ترتیب حروف الفبا و بدون هیچ اولویتبندی اعلام کردند. “تپه لاله” به نویسندگی ایمان گلرو و کارگردانی سمیه مودی، “زال سپید موی” به نویسندگی و کارگردانی حسین عباس زاده، “شفق” به نویسندگی علی حمیدیانفر و کارگردانی میثم صدرا و مهدی سبزاری، “کمدی ارتفاعات” به نویسندگی امیر طاهری و کارگردانی با کار گروهی از شهرستان فردوس، “هچل” به نویسندگی محسن رهنما و کارگردانی معین قوی از شهرستان قاینات و “همسایه آقا” به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی رضا کاظم زاده از شهرستان طبس آثار منتخب این جشنواره هستند. وی گفت: آثار منتخب توسط تیم تصویربرداری در نظر گرفته شده از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر، فیلمبرداری شده و برای داوری نهایی هیئت داوران متشکل از اتابک نادری، امیر دژاکام و بهرام ابراهیمی به تهران ارسال خواهند شد. وی با بیان اینکه آثار در بازه زمانی ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به صورت آنلاین برای عموم مردم به نمایش درخواهد آمد، اضافه کرد: علاقهمندان میتوانند لینکهای معرفی شده برای اکران آثار را از طریق صفحه مجازی بیرجند تئاتر در اینستاگرام مشاهده کنند. اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی و معرفی برگزیدگان، ۳۰ آذر ماه امسال برگزار خواهد شد.

دستگیری باند سارقان قطعات خودرو و کشف ۳۴ فقره سرقت در بیرجند

صداوسیما- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری باند سارقان قطعات خودرو و موتورسیکلت و کشف ۳۲ فقره سرقت در شهرستان بیرجند خبر داد. سردار فرشید گفت: با وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در شهر بیرجند، تحقیق و بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ “جوادیه” با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از سارقان شده و با بررسیهای همه جانبه محل اختفاء وی را شناسایی کردند. سردار فرشید گفت: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه و با هماهنگی مقام قضایی متهم را به همراه ۴ نفر از همدستانش در مخفیگاه آنان دستگیر کردند. وی افزود: در این عملیات ۳ سارق مرد و ۲ سارق زن دستگیر شدند که در بازجوییهای فنی و تخصصی به ارتکاب ۳۴ فقره سرقت اعتراف کردند. این مقام ارشد انتظامی ضمن توصیه به شهروندان در خصوص استفاده از تجهیزات ایمنی به منظور پیشگیری از سرقت خودرو و لوازم خودرو از آنان خواست: در صورت مشاهده افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

آغاز طرح نظارتی ویژه شب یلدا در خراسان جنوبی

اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از دیروز آغاز شد. به گزارش صدا و سیما؛ مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: با توجه به فرارسیدن ایام پایانی فصل پاییز و افزایش تقاضا برای خرید میوه، شیرینی، آجیل و خشکبار از سوی مصرفکنندگان برای شب یلدا، سازمان تعزیرات حکومتی طرح نظارتی ویژه شب یلدا را با تاکید بر رعایت اصول پیشگیرانه و برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در بازه زمانی ۲۲ آذر تا ۳۰ آذر اجرا می کند. اشرفی افزود: در این طرح با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف، واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای مرتبط با این سنت به یادگارمانده از پیشینیان مورد بازرسی و نظارت قرار خواهند گرفت. وی گفت: سال گذشته در اجرای طرح نظارت ویژه شب یلدا تعداد ۱۲۸ پرونده رسیدگی و متخلفین به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند. اشرفی افزود: مردم در صورت داشتن هرگونه شکایت میتوانند با تلفن گویای ۱۳۵ تماس گرفته و یا با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارشها و شکایات خود را ارائه دهند.

نهبندان منتخب طرح حمایتی برگزاری دورههای آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته

صداوسیما- شهرستان نهبندان تنها منتخب خراسان جنوبی برای اجرای طرح حمایتی برگزاری دورههای آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته شد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: شهرستان نهبندان به عنوان تنها شهرستان استان برای اجرای طرح ویژه حمایتی برگزاری رایگان دورههای آموزشی فنی و حرفهای برای زنان سرپرست خانوار در مناطق کمتر توسعه یافته کشور انتخاب شد. حسین خوشایند افزود: در کل کشور ۳۱ شهرستان از مناطق کمتر توسعه یافته منتخب اجرای طرح حمایتی ویژه دستگاههای اجرایی شدند که شهرستان نهبندان در خراسان جنوبی منتخب این رخداد مهارت آموزی بود. وی گفت: در حال حاضر شروع طرح با اجرای ۲ دوره آموزشی در حرفههای حوله بافی و نازک دوزی در مرکز نهبندان به ثبت رسیده و هم اکنون زنان سرپرست خانوار واجد شرایط لازم مهارت آموزی از سوی بهزیستی شهرستان معرفی شده اند و مشغول به آموزش رایگان هستند. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: از ویژگیهای مهم این طرح حمایت مستمر و هدایت هدفمند افراد برای دستیابی به شغل و بهرمندی از بهترین شرایط مهارت آموزی است.

۲۰ اثر میراث فرهنگی در خراسان جنوبی شناسایی شد

ایرنا – معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ اثر میراث فرهنگی معنوی (ناملموس) و طبیعی در این استان شناسایی شده است. شریعتی منش افزود: تاکنون در همه حوزهها از جمله بناهای تاریخی، آثار معنوی و طبیعی و اشیا پروندههایی آماده شده که تعدادی هم به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ثبت ملی ارسال شده است.

فوت ۵ نفر و شناسایی ۹۴ مبتلای جدید

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۳ آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که جواب ۹۴ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد ، ازین تعداد ۲۱ نفر مربوط به بیرجند، ۸ نفر فردوس، ۲۱ نفر قاین، ۶ نفر طبس، ۴ نفر نهبندان، ۲ نفر درمیان، ۴ نفر سربیشه، ۱۰ نفر سرایان، ۱ نفر بشرویه و ۸ نفر خوسف است. دکتر مهدی زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۵ نفر دیگر در استان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و با این تعداد، آمار کل فوتیهای استان به ۶۳۹ نفر رسید.

ثبت وقف ۱۲۰ میلیون تومانی درسرایان

صداوسیما- یک فقره وقف قرآنی در شهرستان سرایان به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان ثبت شد. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرایان گفت: حاج حسنعلی پهلوانیک ساعت آب از موتور پمپ جنت واقع در بخش آیسک شهرستان سرایان وقف کرد. سعید وکیل زاده افزود: این موقوفه به نیت امورات قرآنی شهر آیسک وقف شد.

ممیزی املاک شهر اسدیه پس از ۲۴سال

.شهردار اسدیه گفت: طرح ممیزی املاک در اسدیه با مساحت ۲۶۰ هکتار پس از ۲۴ سال از زمان تاسیس شهرداری انجام شد. عابدینی افزود: با اجرای این طرح از این پس، عوارض شهری منازل مسکونی و تجاری به شکلی قانونمند بر اساس ممیزی انجام شده دریافت خواهد شد ولی تا پیش از اجرای طرح ممیزی اراضی شهری، عوارض اراضی مسکونی و تجاری به صورت دستی و بر اساس میانگین سالانه محاسبه میشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت