سریال کنسلی پروازها روی باند فرودگاه بیرجند

صباغی – این روزها پروازهای فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند یکی پس از دیگری کنسل می شود و متاسفانه تاکنون هیچ مسئولی از استان نتوانسته آن را حل و فصل کند. با ادامه این روند سرمایه گذاران از ادامه مسیر کار و تلاش، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در خراسان‌جنوبی منصرف خواهند شد. البته مشکل پروازهای فرودگاه بیرجند مربوط به دیروز و امروز نیست و از گذشته شاهد این مسائل بوده‌ایم ولی در یکی دو هفته گذشته این مشکلات افزایش یافته که باید مسئولان استانی درباره آن چاره اندایشی کنند. اگر به دنبال توسعه استان هستیم باید از ادامه این سریال تلخ جلوگیری کنیم.

کمبود ناوگان؛ دلیل کنسلی هواپیماها

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی در نشست روزنامه آوا که برای بررسی آخرین وضعیت پروازهای استان برگزار شده بود، گفت: شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران ایر برخی پروازهای خود را به دلیل کمبود ناوگان در بعضی از روزها لغو کردند. طهماسبی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی کنسلی پروازها را کمبود ناوگان اعلام کرده‌اند، اظهار کرد: هر چند وظیفه فرودگاه آوردن پرواز نیست ولی ما برای رفع مشکل مردم و با رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی دو پرواز فوق العاده برقرار کرده‌ایم. طهماسبی با بیان اینکه استاندار خراسان‌جنوبی برای رفع این مشکل نیز رایزنی‌هایی با شرکت‌های هواپیمایی داشته‌اند، یادآور شد: با حمایت از شرکت‌های هواپیمایی، ورود بخش خصوصی برای خرید ناوگان برای خراسان‌جنوبی و رایزنی با دیگر شرکت‌های هواپیمایی می‌توان این مسئله و چالش بزرگ را برطرف کرد. وی با بیان اینکه باید به شرکت های هواپیمایی نیز حق داد، گفت: در این شرایط تحریمی نیز آنان برای بهسازی و تعمیر ناوگان خود با مشکلات متعددی مواجه هستند که رفع مشکلات آنان به رفع دغدغه مردم نیز منجر خواهد شد.

ناوبری پیشرفت در فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی افزود: طی سال های گذشته فرودگاه بیرجند از نظر زیرساخت فرودگاهی و تجهیزات کمک ناوبری پیشرفت های قابل توجهی داشته است. طهماسبی ضمن اشاره به آمار تردد مسافران به مرکز استان گفت: با برقراری پروازها توسط ایرلاین سپهران در مسیرها و زمان های پیشنهادی اداره کل فرودگاه های استان نگرانی بابت کمبود مسافر وجود ندارد و حجم مسافر بالای ۹۰ درصد را خواهیم داشت. وی ضمن اشاره به ظرفیت های فراوان استان در زمینه های مختلف معدنی، گردشگری، کشاورزی تاکید کرد: برای حضور مسئولان و سرمایه گذاران نیازمند به وجود پروازهای برنامه ای و منظم در استان هستیم و با برقراری پروازها توسعه استان نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت. مدیرکل فرودگاه های استان با بیان اینکه برای تجهیز فرودگاه از بهترین امکانات روز هزینه کردیم، گفت: ۶ نفر پرسنل جدید نیز در فرودگاه بیرجند جذب شدند. وی در خصوص شرکت هواپیمایی کویر، گفت: این شرکت علاوه بر اینکه هواپیما نداشت، شرایط لازم برای سرمایه گذاری و فعالیت در استان را نتوانست مهیا کند.

ارائه خدمات با بیشترین پروازها با ایران ایر

مدیرکل شرکت هواپیمایی هما (ایران ایر) در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۸۴ تعهد پروازی در خراسان جنوبی را آغاز کرد، افزود: با ارائه ۷ پرواز در هفته و هندلینگ ۲۰ نفر متخصص در استان بیشترین خدمات را در استان داشته ایم. حسنی مقدم یادآور شد: در گذشته شرکت ایران ایر در خراسان جنوبی پرواز های حج تمتع و عتبات عالیات را با بهترین کیفیت انجام داد که به دلایلی مختلف چون کرونا تعطیل شد. وی با بیان اینکه علت اصلی کنسلی پروازها کمبود و فقدان قطعات یدکی است، یادآور شد: به دلیل وجود تحریم ها زمانی که یک هواپیما دچار نقص فنی می شود بازسازی و خرید لوازم به مشکل برمی خورد که ممکن است ماه ها طول بکشد. حسنی مقدم با اشاره به اینکه مسیر بیرجند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، ادامه داد: مکاتبات لازم دراین باره با تهران انجام شده تا این مسیر اقتصادی را از دست ندهیم و رونق پرواز را در خراسان جنوبی داشته باشیم.

اولین پرواز حج عمره با ماهان در استان

محمد حسین سهیل، نمایندگی هواپیمایی ماهان نیز در این نشست عنوان کرد: از سال ۸۴ اولین پرواز برای حج عمره را شرکت ماهان در خراسان جنوبی راه اندازی کرد. وی با اشاره به مشکل بیس و هندلینگ، افزود: اگر این مشکلات مخصوصا در زمستان حل شود شرکت ماهان آمادگی خدمات بیش از پیش را دارد. وی با انتقاد از تغییر روسای فرودگاه در بازه کم ادامه داد: با رفع مشکلات و بیس شدن می توان برای مسیرهای دیگر هم پروازهایی برقرار کرد. وی یادآورشد: از دیگر دلایل باطل شدن پروازها کرونا است که در بازه روزهای خطر اکثر پروازها تنها با ۶۰ درصد ظرفیت انجام می شود.

حل مشکل زیر ساخت ها و توسعه منابع انسانی

سعید امینی نسب، رئیس دفتر نماینده بیرجند نیز گفت: در بازدید سال گذشته وزیر از فرودگاه بحث توسعه زیر ساخت ها و منابع انسانی را پیگیر شدیم. وی عنوان کرد: بارها صحبت از لزوم افزایش پروازها و نیروی انسانی شده است، اما دلیل این عدم همکاری برای توسعه چیست؟ و چطوری می توان بین آن موازنه ایجاد کرد! وی با انتقاد از اینکه در کشور هرگاه مشکلی پیش می آید از خراسان جنوبی پرواز کنسل می شود، افزود: شاید برای شرکت های خصوصی نتوانیم ورود مستقیم داشته باشیم اما شرکت های دولتی باید پاسخگو باشند که چرا از استان ما این کنسلی را آغاز می کنند. وی با اشاره به اینکه آقای خسروی نماینده بیرجند قطعا پیگیر این قضیه خواهند بود، افزود: برای توسعه پروازها و گسترش منابع انسانی نیاز به پیگیری در سطح ملی است. امینی نسب با بیان اینکه با وجود کنسلی و کمبود ناوگان سرمایه گذار به استان نمی آید، عنوان کرد: باید جدول مقایسه ای با سایر استان ها داشته باشیم تا درصد خراسان جنوبی از این کنسلی ها را بررسی کنیم. وی با بیان اینکه کار اجرا به عهده نماینده نیست، عنوان کرد: حل مشکلات باید دغدغه مسئولان استان باشد و پیگیری آن هم توسط نماینده و دلسوزان انجام خواهد شد.

هزینه شناور پروازها از ۶۸۰ تا یک میلیون

احمد کاشانی، مدیرعامل آسیا پرواز هم با بیان اینکه مدتی است در فضای مجازی گلایه های مردم در خصوص کنسلی پروازها به اشتراک گذاشته می شود، افزود: در این شرایط کرونایی و مسیر طولانی جاده ای، کنسلی پروازها هم مشکلات مردم را چند برابر کرده است. وی عنوان کرد: نرخ بلیت پروازها از مسیر بیرجند- تهران بین ۶۸۰ تا یک میلیون تومان شناور است که برای افراد عادی بسیار گران می باشد. وی با اشاره به مشکلات کنسل شدن پروازها، افزود: بسیاری از مسافران برای کار پزشکی یا استاد پروازی و حتی سرمایه گذاری این مسیر را انتخاب می کنند که با کنسل شدن پرواز دچار چالش متعددی می شوند.

فاصله پروازی بیرجند – تهران یک مسیر پربازده اقتصادی

کاشانی ارتباط گیری موثر را راهکار این مشکل دانست و افزود: فاصله پروازی بیرجند- تهران یکی از پربازده ترین مسیرهای اقتصادی است و این موضوع برای شرکت های هواپیمایی انگیزه اقتصادی دارد. این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه باید مسئولان فقط به نامه نوشتن اکتفا نکنند،گفت: انتظار می رود نمایندگان و مسئولان استانداری با نگاه تخصصی وارد تعامل اقتصادی با ایرلاین ها شوند. وی درخواست کرد: از مدیران ایرلاین های بزرگ دعوت شود تا از جذابیت ها و نقاط سرمایه گذاری خراسان جنوبی بازدید کنند.

ایرلاین کویر هیچگونه حمایتی نشد

محمد بهمنش، رئیس انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان جنوبی هم گفت: خراسان جنوبی سرزمین ناشناخته ها است و باید برای معرفی توانمندی های فرهنگی، جاذبه های گردشگری و جذب توریست بیش از این فعال باشیم و توسعه حمل و نقل هوایی می تواند ما را در معرفی این توانمندی ها بسیار کمک کند.بهمنش با بیان اینکه شرکت هواپیمایی کویر در سال ۹۸ با پشتیبانی استاندار وقت تاسیس شد، افزود: هر ایرلاین نیاز به حمایت و سرمایه گذاری دولتی دارد اما در خراسان جنوبی علاوه بر اینکه حمایت نشدیم، کارشکنی های زیاد سرمایه گذاران را فراری داد.

حمایت استانداری برای حمایت از بهبود پروازها

محمد فرهادی، معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: این استان به دلیل وجود فرصت های مناسب سرمایه گذاری برای حضور سرمایه گذاران و همچنین وجود بازارچه های مرزی نیازمند افزایش پروازها به مقصد تهران می باشد. وی با بیان اینکه استانداری آمادگی کامل برای حمایت از بخش خصوصی و دولتی برای بهبود و افزایش پروازها دارد، افزود: براساس توان باید سرمایه گذارها دعوت شده و بخش دولتی در چارچوب مشخص از همکاری کوتاهی نخواهد کرد. وی با بیان اینکه دغدغه قیمت بلیت فقط برای مردم نیست و ما دولتی ها با آن مشکل داریم، ادامه داد: با دعوت از شرکت های متعدد هواپیمایی به استان شاهد افت قیمت و رقابت سالم برای خدمات بهتر شرکت ها خواهیم بود. معاون عمرانی استانداری با اشاره به ملاقات با مدیرعامل ایران ایر، افزود: قول هایی داده شد اما مدیران استان پیگیر نیستند، مطالبه گری در مرکز موثر تر و مفید تر خواهد بود. وی با بیان اینکه لازم است جاذبه های گردشگری استان و جذابیت های آن برای گردشگران خارجی و داخلی معرفی شود؛ ادامه داد: بخش خصوصی در کنار بخش دولتی می تواند این مهم را به سرانجام برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت