سرپرست وزارت صمت: مردم انتظار گرانی خودرو نداشته ‌باشند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه همه انتظار افزایش قیمت دارند و این انتظار باعث هجوم مردم به سمت خرید خودرو می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار به ما می‌گوید نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تولید خودرو در کشور داشته‌ایم، دیگر نباید انتظاری برای افزایش قیمت وجود داشته باشد و مردم تنها نیاز خود را در این بخش تامین کنند.

خبر خوش “همتی” به بدهکاران بانکی

رئیس کل بانک مرکزی، گفت: در نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد فرصت استفاده از قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی برای تولید کنندگان حقیقی و حقوقی مجدداً تمدید شود. همتی گفت: مقرر شد از مجمع تشخیص درخواست کنیم تا فرصت اجرای قانون تسهیل بدهی بدهکاران بانکی تا پایان سال تمدید شود تا تمامی متقاضیان بر مبنای این قانون بدهی خود را تسویه کنند.

​صدور گواهی عدم سوءپیشینه ، الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری

قوه قضائیه اعلام کرد : در راستای هوشمندسازی خدمات قضایی و جهت تسهیل در دسترسی مردم و در شرایط بهداشتی موجود، سامانه صدور الکترونیکی گواهی عدم سوء پیشینه راه‌اندازی و طی یک روز، به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری گواهی صادر می شود.

انتقال یک درصد از منابع صندوق
توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار

رئیس بورس گفت: دولت بعد از حدود ۵ سال با توجه به شرایط کنونی بورس برای اجرایی شدن قانون انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار توانسته مسئله این قانون را حل و به زودی آن را ابلاغ ‌کند. وی افزود: در صورت ابلاغ آیین‌نامه این قانون و انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، این نقدینگی می تواند به بازار گردانی بازار سرمایه کمک شایانی کند. قالیباف اصل تاکید کرد: اجرای این مصوبه در شرایط کنونی بازار بورس برای بازارگردانی مداوم همه نمادها و افزایش نقدشوندگی بازار اتفاق بسیار خوبی است.

توقف فروش ارز سهمیه‌ای در صرافی‌ها

صف‌های طولانی و البته جنجال برانگیز خرید ارز سهمیه‌ای از صرافی‌های بانکی، واکنش بانک مرکزی را به همراه داشت و موجب توقف فروش ۲۲۰۰ دلار ارز سهمیه‌ای به هر فرد شد. در توضیحات ابلاغی به صرافی‌های بانکی آمده است: “به استناد تصمیمات متخذه فروش اسکناس از محل سایر کد (۲۴) تا اطلاع ثانوی از سیستم سنا حذف شد و بدین ترتیب فروش ۲۰۰۰ یورو و یا معادل آن به سایر اسعار به هر دارنده کارت ملی در سال منتفی شده است.

پیش فروش واکسن آنفلوآنزا ، ممنوع

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی داروخانه‌ها با دریافت مبالغی حدود ۳۰ تا ۳۰۰ هزار تومان اقدام به پیش فروش واکسن آنفلوآنزا می کنند. محمدی مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو در این خصوص اظهار کرد: پیش فروش واکسن آنفلوآنزا چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تخلف و ممنوع است.

قیمت خودروها شیب نزولی گرفت،بازگشت پراید به زیر ۱۰۰ میلیون

انتخاب نوشت : بررسی میدانی بازار خودرو حاکی است ‌قیمت خودروهای داخلی با یک شیب نزولی در مسیر کاهش قرار گرفت و پراید به زیر ۱۰۰ میلیون بازگشت. کارشناسان هرچند علت خاصی برای این موضوع ذکر نمی‌کنند، اما می‌گویند: در بازار کسی برای خرید خودرو صف نکشیده و تنها عده‌ای با شیطنت به دنبال قیمت‌سازی هستند. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو معتقد است: اظهار نظر مثبت برخی مسئولان در روزهای گذشته مبنی بر کنترل بازار و تکافوی تولیدات داخلی برای پاسخگویی به نیاز واقعی بازار، بر شیب کاهشی قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.

کره سهمیه‌بندی شد

رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌ها از افزایش ۹۰ درصدی قیمت کره از دو روز گذشته خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته کره در بازار نایاب بود و حالا طی دو روز گذشته قیمت کره ۱۰۰ گرمی به هشت هزار تومان رسیده است. علت سهمیه‌بندی کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این است که برخی فروشگاه‌ها کره را با قیمت قبل عرضه می‌کنند و به همین دلیل باعث هجوم مردم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محمدی- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت

بیشتر

جم – چند روز پیش خبری از جلسه شورای شهر بیرجند رسانه ای شد که اذهان

بیشتر

سلام مطلب پیام یکی از همشهریان عزیزم را درباره محرومیت استان را خواندم و خواهش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت