شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

سرنوشت ورزش استان تا 1400

قاسمی- روز گذشته وزیر ورزش و جوانان که جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وزیر معین خراسان جنوبی نیز است برای سومین بار به خراسان جنوبی سفر کرد و در بخش ورزشی 13 پروژه با 19 میلیارد تومان را افتتاح کرد. پیش بینی وزیر از آینده ورزش استان تا پایان عمر دولت، امیدوارکننده بود. او ورزش خراسان جنوبی را رو به جلو می بیند. در این سفر احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، عباس نظریان مادوانی رئیس مرکز مشارکت‎های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ورزش و نیک بین مشاور وزیر، سید مومنی مدیرکل امور مجلس و احمدی مدیرکل مرکز اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان جزو همراهان سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بودند.
در این سفر پروژه های کورت بین المللی اسکواش بیرجند، سالن چند متظوره روستای خنگ، استخر سرپوشیده سربیشه، سالن های ورزشی بانوان یاس نبی(س) و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان مرزی نهبندان، سالن ورزشی بانوان سرایان، سالن ورزشی زول قاینات، چمن مصنوعی بزرگ شهرستان زیرکوه و چمن های مصنوعی سه قلعه سرایان، موسویه قاین، بندان نهبندان، رقه بشرویه، استند زیرکوه افتتاح شد و به بهره برداری رسید. گفتنی است که این پروژه ها با اعتبار 19 میلیارد تومان با زیربنای ۲۳ هزار و ۸۳۴ مترمربع احداث شده است که ۳۰۳ هزار ۲۰۰ نفر از جوانان و ورزشکاران در سراسر استان از امکانات و خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

خراسان جنوبی؛ کانون ملی اسکواش
مراحل ساخت کورت های بین المللی اسکواش در خراسان جنوبی از سال 97 آغاز شد تا بتوانیم هر ساله شاهد برگزاری مسابقات بین المللی اسکواش در استان باشیم اما در این سال ها با فراز و فرودهای فراوانی روبه رو شد به گونه ای که حتی امکان بازپس گیری امتیاز برگزاری مسابقات بین المللی وجود داشت اما با ورود استاندار این مشکل رفع شد و روز گذشته بالاخره این سالن تخصصی و بین المللی اسکواش بیرجند با حضور وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی با 5 میلیارد و 600 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان در این باره گفت: مساحت پروژه ۹۳۰ متر مربع می باشد و با افتتاح این پروژه ۲۲۰ هزار نفر از خدمات آن بهره مند می شوند. به گفتۀ وی سالن اسکواش بیرجند قابلیت برگزاری مسابقات در سطوح مختلف را دارد و با افتتاح این پروژه، خراسان جنوبی به قطب ورزش اسکواش کشور تبدیل می شود، همچنین زمینه برگزاری جشنواره های استعدادیابی، دوره های آموزشی و کمپ تیم های ملی این رشته فراهم خواهد بود. مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: خراسان جنوبی با افتتاح سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش بیرجند که با استانداردها و تجهیزات به روز بین المللی می باشد به یکی از کانون‌های اسکواش در کشور تبدیل می‌شود.

ورزش روبه پیشرفت استان
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه از بین 37 پروژه ورزشی در خراسان جنوبی 13 مورد آن به بهره برداری رسید، گفت: امید است که تا پایان دولت، 24 پروژه دیگر آن نیز آماده بهره برداری شود. سلطانی فر افزود: وضعیت ورزش در خراسان جنوبی بسیار امیدوار کننده و رو به رشد است و در آینده ای نه چندان دور خبرهای خوبی از موفقیت های ورزشکاران این استان در میادین کشوری و بین المللی خواهیم داشت. وی با بیان اینکه حدود 3 هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کل کشور وجود دارد، گفت: در بخش ورزش کشور امسال برنامه های گسترده ای را پیش بینی کرده ایم تا بتوانیم پروژه های ورزشی با پیشرفت بالای 50 درصد را تکمیل کنیم. به گفتۀ وی برخی پروژه های ورزشی که پیشرفت 10 تا 20 درصدی را داشته اند با توجه به کمبود منابع، در اولویت ما
نمی باشند و با توجه به محدودیت های مالی کشور، طبیعتا باید با اولویت بندی پیش رویم و شاید بین 800 تا 1200 پروژه را آنگونه که برنامه ریزی کرده ایم در سال آخر دولت به بهره برداری برسانیم و در اختیار جامعه ورزش و جوانان کشور قرار دهیم.

استعدادیابی در مناطق مرزی و عشایری
وزیر ورزش و جوانان گفت: می دانیم که امروز ورزش ارزانترین و موثرترین ابزار پر کردن اوقات فراغت مردم به سلامت و صحت و درستی می باشد و اینکه با هزینه کمی این امکان را فراهم می کنیم، چه در بخش ایجاد زیر ساخت ها و چه در بخش برگزاری مناسبتها و رویدادهای ملی، استانی و بین الملل می توانیم بخش عمده ای از اوقات فراغت مردم را پر کنیم و نشاط و شادی و شور و شعف را برای مردم به ارمغان بیاوریم. سلطانی فر ادامه داد: تمام توان ما این است که با بردن امکانات ورزشی، احداث اماکن ورزشی و تجهیز سالن ها و استخرها و زمین های فوتبال و فراهم کردن زیر ساخت های مختلف، در دورترین نقاط کشور و مناطق محروم بتوانیم زمینه ای را فراهم کنیم تا استعدادها و قابلیت های ورزشی این استان به منصه ظهور برسد. وی با اشاره به اهمیت طرح استعدادیابی ورزشی، تأکید کرد: در تمامی مناطق مرزی روستایی و در بین عشایر استعدادهای فوق العاده ای داریم که باید زمینه را برای شناسائی و رشد آنها فراهم کنیم که این طرح باید در خراسان جنوبی هم اجرا شود. این پیش بینی را داریم که در چند سال آینده قهرمانان و مدال آورانی را از بین همین جوانان و نوجوانان علاقه مند داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت