سرلشکر باقری: امنیت ملی ایران دچار خدشه شود تحمل نمیکنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج‌فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هرچند اندک شود ما آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد.سردار باقری با اشاره به آخرین تحولات منطقه اظهار کرد:متاسفانه در این ایام با مصیبت بزرگ ایجاد ارتباط بین رژیم امارات متحده عربی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی مواجه شدیم که فوق‌العاده جای تاسف و تاثر دارد. وی گفت: قطعا رویکرد ملت ایران به این کشور همسایه از اساس تغییر خواهد کرد و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نیز به این کشور با محاسبات دیگری نگاه خواهند کرد و چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج‌فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هرچند اندک شود ما آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد.وی افزود:توصیه می‌کنیم که تا دیر نشده است کشور امارات متحده عربی نسبت به این تصمیم تجدید نظر کند.

لاریجانی مسائل مملکت را به خوبی میشناسد ؛ ظریف اقبال عمومی دارد

حسام الدین آشنا مشاور رسانه ای رئیس دولت به کاندیداتوری احتمالی برخی چهره ها در انتخابات ریاست جمهوری و نگاه مثبت به آنها پرداخت. وی گفته است  از نظر من، آقای علی لاریجانی کسی است که مسائل مملکت را به خوبی می‌شناسد، روابط قدرت را به خوبی می‌شناسد، راه‌حل‌ها برایش بسیار مشخص است و می‌داند چطور می‌توان مسئله را حل کرد. قدرت تعامل موثر با رهبری و نیروهای مسلح را هم دارد اما مشکلش تعامل با مردم است که به نظرم می‌تواند این مشکل را هم حل کرد. وی افزود: دومین فرد، دکتر اردکانیان است. ایشان یک دلبسته به انقلاب اسلامی و یک مدیر بسیار توانمند است که دنیا را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند بدون ایجاد تنش، اهداف را جلو ببرد. از دیگر کسانی که به نظرم می‌تواند این مسئولیت را برعهده گیرد، آقای حسین دهقان است. ایشان هم مدیر بسیار توانمندی است و اقتداری کاریزماتیک دارد و از توان تعامل با رهبری و قوای دیگر و نیروهای مسلح هم برخوردار است آشنا به وزیر امور خارجه هم گریزی زد و گفت: دکتر ظریف هم دارای اقبال عمومی است و هم زبان عام و خاص را میداند و اگر بتواند با خود کنار بیاید میتواند وارد عرصه انتخابات شود.

خاتمی: مخالفت گروهی از منتقدان با برپایی مجالس عزاداری از روی عناد است

حجت الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: گروهی از مخالفان برگزاری عزاداری محرم در شرایط کرونا افرادی هستند که انسان به وضوح لمس می کند که مخالفت اینها از روی عناد است، یعنی حتی در زمانی که کرونا هم نبود اینها با این مجالس روی خوشی نداشتند. حالا بهانه ای هم پیدا کرده اند که آنچه در دل دارند ابراز کنند سید احمد خاتمی گفت: منصفانه می خواهم بگویم کسانی که منتقد هستند و می گویند نباید مجالس عزاداری برپا شود بر دو گروه هستند که  یک گروه شان کسانی هستند که مغرض نیستند و معتقدند رعایت 
نمی شود؛ می گویند اگر رعایت بشود عیبی ندارد، ولی چون در عمل چنین امری اتفاق نمی افتد بنابراین برپا نشود.

آیتی : افرادی مانند «ظریف» باید کاندیدای اصلاحطلبان باشند

فعال اصلاح‌طلب، گفت: آن‌هایی که امتحان خود را پس داد‌ه‌اند مانند عارف و معین و یا دیگران حضورشان اصلاً فایده ندارد، گزینه اصلاح‌طلبان در انتخابات باید یک چهره اصلاح‌طلب معتدل باشد و سران نظام هم او را قبول داشته باشند، در نتیجه فردی مانند ظریف باید وارد عرصه شود و اصلاح‌طلبان باید روی چنین شخصیتی، سرمایه‌گذاری کنند. مهدی آیتی در خصوص حضور اصلاحات در انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان می‌دانند که شانس زیادی برای آینده نزدیک و 1400 ندارند اما اگر تصمیم بگیرند که در صحنه حاضر شوند نمی‌توانند روی گزینه برنده شرط‌بندی کنند، باید گزینه‌شان کسی باشد که قطعا دوم شود تا حیثیت اصلاح‌طلبان برای آینده به مخاطره نیفتد.

توصیه محمدتقی رهبر  به مردم: پشت نظام را خالی نکنید

محمدتقی ‌رهبر گفت: کرونا باعث شده کار و کاسبی بسیاری از مردم تعطیل شود و گرفتارهای کشور بیش از پیش شود. به عنوان کسی که دغدغه نظام را دارد، به همه‌ آنها توصیه می‌کنم پشت نظام را خالی نکنند و در انتخابات پای صندوق بیایند و رأی بدهند.

نامزد ی خاتمی  در انتخابات ۱۴۰۰ 

روزنامه «شرق» با انتشار گزارشی با عنوان «چرا ‌خاتمی نامزد انتخابات ۱۴۰۰ نیست»، محمدرضا خاتمی را یکی از چهره های برجسته و محبوب اصلاح طلب معرفی کرده که اگر از سد شورای نگهبان عبور کند می تواند یکی از مهم‌ترین شانس‌های ریاست‌جمهوری شمرده می‌شود!

محمد علی وکیلی خطاب به روحانی : اگر حرفی نداریم بهتر است حرف نزنیم

محمدعلی وکیلی، طی یادداشتی  با انتقاد از وعده زودهنگام و بی‌قاعده رئیس جمهور در بحث “گشایش اقتصادی” نوشت: این بار نیز با عجله ‌و با روش‌های مرسومِ این روزها، بر انتظارات روانی جامعه افزودند و البته به‌سرعت موجبات سرخوردگی و ناامیدی را فراهم آوردند. این درحالی است که ورود روسای قوا ‌باید پس از نهایی شدن طرح باشد، نه در مراحل اولیه و پیشاکارشناسی. و یا به‌طور مثال آنچه را که در این مدت به بهانه کرونا برسر خانواده‌های دانش‌آموزان کنکوری آوردند؛ ده‌ها بار خبرهای رفت و برگشتی که هرکدام بازی با روان صدها هزار جوان و خانواده‌های‌شان بود بهتر است اگر حرف مهمی نداریم، حرفی هم نزنیم! امید دادن‌های بی‌مورد و وعده‌های نسنجیده، ته‌مانده‌های امید و خاک به‌جا مانده از مخروبه اعتماد را هم بر باد می‌دهد.

باهنر : قصد کاندیداتوری ندارم

محمد رضا باهنر با بیان اینکه اطلاع دقیقی از برنامه لاریجانی برای کاندیداتوری ندارم گفت:  نامزدهای ریاست‌جمهوری معمولا در ماه‌های پایانی گُر می‌گیرند.  وی تاکید کرد : خودم نیز برنامه‌ای برای حضور در رقابت‌های ۱۴۰۰ ندارم.

سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات هیچ تکانی نخورده است

یک فعال اصلاح طلب گفت: عده‌ای اصرار دارند که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش کرده، تا از این طریق مردم را نسبت به تفکر اصلاح‌طلبی بدبین و ناامید کنند. واقعیت این است که سرمایه اجتماعی اصلاحات هیچ تکانی نخورده است. غفاری افزود : اصلاح‌طلبان همه جوره آماده شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ و هر انتخابات دیگری هستند. فقط کافی است گروهی که از درون حاکمیت به راحتی و با هیچ بهانه‌ای چهره‌های اصلاح‌طلب را رد صلاحیت می‌کنند اجازه بدهند مردم در فضایی آزاد دست به انتخاب بزنند، شک نکنید که جامعه اصلاح‌طلبان را قبول دارد و رأی خواهد داد.

احمد توکلیباید بپذیریم که اعتماد مردم به ما کمتر شده است

احمد توکلی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: ما شده‌ایم چوپان دروغگو و باید بپذیریم که اعتماد مردم به ما مسئولان در قیاس با گذشته بسیار کمتر شده است. باید اولا این مساله را بپذیریم تا بعد بتوانیم به فکر راه‌حل اصلاح این وضع برویم. اگر پذیرفتیم – که به عقیده من هنوز بسیاری از مسئولان این مهم را نپذیرفته‌اند- سوال اصلی این است که چه اقدامی باید انجام دهیم.

مطهری : ارتباط گیری امارات با اسرائیل تقصیر ایران هم هست

علی مطهری در توئیتی نوشت : «در برقراری رابطه امارات با اسرائیل، گذشته از خیانت حکام امارات، ما نیز مقصر بوده‌ایم. عرب‌ها را ترسانده‌ایم و به دامان اسرائیل سوق داده‌‌ایم. نمونه آن تخریب و آتش‌زدن سفارت عربستان است. سیاست دشمن شناختن ایران به جای اسرائیل، در میان اعراب نتیجه داده است. باید ترس آنها زایل شود»..

فتاح به دنبال شفاف سازی بود یا میانبر زدن به انتخابات ۱۴۰۰؟

خبرآنلاین نوشت: پس از آن که  پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، در آنتن زنده صدا و سیما، ادعاهای را درباره املاک و اموال این بنیاد مطرح کرد، برخی از او انتقاد کردند و برخی‌ها هم حمایت. برخی ادعاهای فتاح را رازهای مگو می‌دانستند و برخی هم داستان‌سرایی یا بزرگنمایی. برخی دیگر هم این ادعاها را راه میانبر برای فتح پاستور ۱۴۰۰ دانستند.

ترامپمکانیسم ماشه را فعال می کنم

 رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد در روزهای آینده در سازمان ملل برای فعال کردن مکانیسم ماشه به منظور بازگشت‌ تحریم‌ها علیه ایران اقدام می‌کند. ترامپ گفت احتمالا در نشست اعضای دائم شورای امنیت و آلمان به پیشنهاد ولادمیر پوتین در باره ایران شرکت نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت