سرعت گرفتن ساخت بیمارستان خوسف

خوسف تنها شهرستان فاقد بیمارستان در خراسان جنوبی است و پروژه احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان با پیگیری مسئولان استانی از طریق وزارت بهداشت و رفع مشکل پیمانکار، سرعت گرفته است. شهرستان خوسف سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و کلنگ احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان سال ۱۳۹۲ به زمین خورد که به دلیل مشکل پیمانکاری اجرای پروژه چند سالی متوقف شد و اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. هرچند پروژه احداث بیمارستان خوسف در سال‌های ابتدایی به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات، خواب عمیقی را تجربه کرد اما به گفته مسئولان در حال حاضر مشکل اعتباری ندارد. این در حالی است که با توجه به نزدیکی خوسف به بیرجند، مردم این شهرستان همچنان برای دریافت خدمات درمانی به‌ویژه بعد از ساعات اداری و روزهای تعطیل باید به مرکز استان مراجعه کنند و داشتن بیمارستان مستقل و مجهز از مهمترین مطالبات این منطقه است. با گذشت هشت سال از کلنگ‌زنی ساخت بیمارستان خوسف، مسئولان استانی مشکل آن را مربوط به پیمانکار پروژه عنوان کردند و امسال دوره تازه‌ای از پیگیری‌ها با تعامل مدیران اجرایی و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع این پروژه شکل گرفت.

بازدید میدانی و مشترک

اولین بار دوازدهم خرداد امسال بود که استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با حضور در شهرستان خوسف از پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی بازدید کردند. معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بازدید گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که اعتبار هزینه شده تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال بوده و برای تکمیل پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است. حسین دهقانی پیشرفت فیزیکی بیمارستان خوسف را ۶۰ درصد اعلام و اضافه کرد که پیگیری‌های لازم از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است. استاندار خراسان جنوبی هم گفت: پروژه بیمارستان خوسف از مهمترین پروژه‌های در حال اجرای این شهرستان است اما روند ساخت و ساز و پیشرفت فیزیکی آن از حد انتظار بسیار پایین‌تر بوده است. حمید ملانوری دستور داد در نشستی با حضور فرماندار خوسف، پیمانکار پروژه، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و نماینده سازمان برنامه و بودجه مشکل این پروژه حل و فصل شود.

انتقاد نماینده مردم از روند طولانی ساخت بیمارستان

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نهم شهریور در دیدار با اعضای شورای شهر و بخش‌های شهرستان خوسف باز هم موضوع بیمارستان را مطرح کرد و گفت: حدود ۱۰ سال از آغاز احداث این بیمارستان می‌گذرد اما همچنان خاک می‌خورد و دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری پیگیری کنند تا هرچه زودتر این پروژه به سرانجام برسد. حسین خسروی اسفزار با اشاره به اینکه نماینده در واقع رابط بین مردم و مسئولان است افزود: درخصوص بیمارستان خوسف پیگیری‌های زیادی برای تامین بودجه صورت گرفته اما به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این بیمارستان مشکل اعتبار ندارد بلکه مشکل آن پیمانکار است. وی اظهار داشت: اعتباری در بودجه امسال مجلس در اختیار نماینده گذاشته شد که ۱۵ میلیارد تومان است و فقط باید در پروژه‌هایی که ردیف ملی دارند، هزینه شود لذا راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی، دو دستگاهی هستند که ردیف ملی دارند و از این طریق ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای بخش درمان و یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای بخش بنیاد مسکن خوسف اختصاص می‌یابد.

پیگیری برای تسریع روند ساخت بیمارستان خوسف در وزارت بهداشت

دو هفته بعد معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که در بازدیدهای قبلی مسئولان از پروژه بیمارستان خوسف حضور داشت، از دیدار با مدیران وزارت بهداشت و بنیاد برکت برای پیگیری پروژه‌های عمرانی دانشگاه خبر داد. حسین دهقانی گفت: با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و اعتبارات مورد نیاز بیمارستان در حال ساخت خوسف مورد بررسی قرار گرفت. وی بیان کرد: با توجه به نیاز مردم این منطقه و به منظور تسریع عملیات ساختمانی این بیمارستان مقرر شد که جلسات اختصاصی بیشتری در فواصل زمانی کمتر برای پیگیری این موضوع برگزار شود. معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدردانی از تلاش‌های نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف برای سرعت دادن به ساخت بیمارستان خوسف افزود: با پیگیری مداوم چالش‌های موجود و بررسی همه‌جانبه روند پیشرفت عملیات ساختمانی بیمارستان در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی جامع‌تری در این خصوص انجام خواهد شد.

پروژه سرعت گرفته است

شواهد حکایت از این دارد که پیگیری مشترک مسئولان استان نتیجه داده و عملیات اجرایی ساخت بیمارستان خوسف سرعت گرفته است. فرماندار خوسف در این باره گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از طریق وزارت بهداشت، پیمانکار موظف شده که عملیات احداث بیمارستان شهرستان را در موعد مقرر به اتمام برساند. محمدعلی آخوندی به بازدید اخیرش از این پروژه اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی بیمارستان از سر گرفته شده و با سرعت در حال انجام است. وی گفت: در این بازدید سرپرست کارگاه هم اذعان داشت که شرایط بهتر شده است و ما هم کمک خواهیم کرد و مسائل را پیگیری می‌کنیم تا مشکل دیگری در روند اجرای پروژه به وجود نیاید.

پیش‌بینی بهره‌برداری در تابستان سال آینده

فرماندار خوسف تصریح کرد: اگر روند احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف به همین روال ادامه یابد، تیر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و آرزوی دیرینه مردم منطقه محقق می‌شود. وی افزود: بیمارستان خوسف مشکل اعتباری نداشته و مشکلی اصلی پروژه مشکلات پیمانکاری بوده است، تورم‌ سال‌های اخیر متضرر شدن پیمانکار را در پی داشت و همین موضوع باعث شد که چند سالی روند اجرای پروژه از سوی پیمانکار متوقف شود.آخوندی درباره تضمین اینکه پروژه باز هم متوقف نشود، گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از طریق وزارتخانه، وزارت بهداشت قول مساعد داده که به پیمانکار کمک کند تا پروژه را به اتمام برساند. وی پیشرفت فیزیکی بیمارستان خوسف را به‌صورت میانگین ۶۵ درصد اعلام و اضافه کرد: پروژه از سال گذشته حدود هشت میلیارد تومان اعتبار دارد و مشکلی اعتباری در زمینه احداث آن وجود ندارد، از طرفی این طرح ردیف اعتباری ملی هم دارد. فرماندار خوسف گفت: وسعت و پراکندگی جمعیت در شهرستان خوسف هزینه خدمت‌رسانی را بیشتر کرده که امیدواریم با تکمیل و راه‌اندازی به موقع این بیمارستان مشکل چندین ساله مردم رفع شود. ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت