یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت خارجه : امید آمریکایی‌ها به مذاکره خیال باطلی است

سخنگوی وزارت خارجه : امید آمریکایی‌ها به مذاکره خیال باطلی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکایی ها امید دارند که ایران تن به مذاکره به آنها بدهد که طبیعتا خیال باطلی است. سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ترامپ بیشتر به دنبال جلب نظر است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی به دلیل اقدام آمریکا در مورد خروج غیرقانونی از برجام و فشار و تحریم، تمایلی به مذاکره با آمریکا ندارد. کارنامه عهدشکنی آمریکا مشخص است و آنها فکر می‌کنند با سوء استفاده از شرایط موجود، می‌توانند مذاکره کرده و به توافق جدیدی دست یابند. الان هم جلوی بسیاری از اقدامات مثبت ما و سایر کشورها را می‌گیرند، امید دارند که ایران تن به مذاکره به آنها بدهد که طبیعتاً خیال باطلی است. وی افزود: متاسفانه ادبیات آنها نازل است و در حالی که خود آمریکا محتاج لوازم پزشکی است، ادعا می‌کنند که حاضر هستند به شرط مذاکره، دستگاه «ونتیلاتور» به ایران ارسال کنند.سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به توئیت ظریف در مورد توان صادراتی ایران برای «ونتیلاتور» عنوان کرد: ما اگر در مورد برخی اقلام دیگر نیازمندی‌های داخلی نداشته باشیم، حاضریم به مردم آمریکا کمک کنیم. فشارهای آمریکا ما را مجبور به مذاکره نخواهد کرد. وی در پاسخ به سوالی در زمینه حضور تحریک آمیز آمریکا در خلیج فارس، تصریح کرد: ما اساساً حضور خارجی‌ها و آمریکا را تحریک آمیز و نامشروع می‌دانیم. اینجا منطقه ما بوده و ما باید امنیت آن را با گشت زنی تأمین کنیم. وی با بیان اینکه تا آنجا که می‌دانیم آمریکا مانع گشت زنی نیروهای ایرانی شده و پاسخ مقتضی را دریافت کرده است، افزود: ما مسئولیت حفاظت از آبراه مهم تنگه هرمز را به عهده داریم. آنها باید به هشدارها توجه کنند.

رئیسی : وضعیت همه دلارهای پرداختی باید شفاف شود

رئیس قوه قضائیه در خصوص گزارش دیوان محاسبات گفت: وضعیت همه دلارهای پرداختی باید شفاف شود، اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست، بلکه باید به مردم گزارش مبارزه با فساد و بازگشت بیت المال را داد.

زاکانی: مجلس یازدهم، باید فاقد نکات منفی مجلس قبل باشد

علیرضا زاکانی، منتخب مردم قم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:“مجلس یازدهم، مجلس اول گام دوم انقلاب اسلامی است؛ باید تلاش کنیم تمام نقاط مثبت مجلس گذشته را داشته و فاقد نکات منفی آنها باشد. این مهم الزامی دارد که برنامه محوری به جای فردگرایی، صداقت با مردم و شفافیت از جمله آنهاست.”

اگر دیوان محاسبات اغماض نمی‌کرد متهمان، طلبکار نمی‌شدند

رسالت در یادداشتی نوشت : طلبکاری و هجمه برخی مقامات دولتی به دیوان محاسبات، نتیجه برخی اغماض‌های دیوان محاسبات است. وقتی دیوان محاسبات اصل ۵۵ قانون اساسی را نادیده می‌گیرد و گزارش منابع و مصارف ارز نفت و گاز را به جای آنکه طبق این اصل به اطلاع عموم برساند، مهر طبقه‌بندی سرّی روی آن می‌زند و نه‌تنها به اطلاع عموم، بلکه به اطلاع خواص هم نمی‌رساند، نتیجه‌اش همین می‌شود که متهم به ارائه گزارش غلط و نادرست می‌گردد.

6 ماه صبر کنیم با رفتن ترامپ چانه زنی در برجام ادامه می‌یابد

دیپلمات سابق کشورمان گفت: اگر برجام برداشته شود خود به خود آن 6 قطعنامه‌ای که تحریم‌های بین‌المللی را برای ما ایجاد کرده بود، برمی‌گردد و تحریم‌های دیگر ادامه پیدا می‌کند که من امیدوارم با شکیبایی، این 6 ماه بگذرد و اقداماتی توسط عناصر غیرت مدار در ایران صورت نگیرد که موجب شود، کشورهای دیگر عضو برجام هم از حمایت خودشان دست بردارند. مجلسی در ادامه تصریح کرد: اینکه می‌گویم امیدوارم تا 6 ماه دیگر چراکه امیدوارم ترامپ دیگر در مقام ریاست جمهوری نباشد و در آن صورت دریچه دیگری باز می شود.

رهامی: اصلاح‌طلبان گرفتار ریزش سرمایه اجتماعی هستند

رهامی عضو شورای عالی جبهه اصلاحات گفت : شرایط امروز اصلاح‌طلبان ناشی از برخی عملکردها و اتفاقاتی است که طی این چند سال رخ داده و موجب شده آنها به طور محسوسی با ریزش سرمایه اجتماعی مواجه شوند. چنانکه پایگاه رأی ۲۴ میلیونی و اصلاح‌طلب روحانی امروز نه ‌چندان دل‌خوشی از دولت دارد و نه حمایتی از اصلاح‌طلبان می‌کند.

دولت در سال آخر کارش دیگر ترس و واهمه‌ای از مجلس ندارد

یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس در خصوص تعامل بین قوا گفت: حداقل 30 تا 40 درصد ارتباط بین دولت و مجلس را هیئت رئیسه رقم می‌زند. وی در خصوص وضعیت این روابط در شرایط پایان دولت هم گفت: دولت در سال آخر کارش دیگر ترس و واهمه‌ای از مجلس ندارد.

کره شمالی: نامه‌ای به ترامپ ارسال نکرده‌ایم

در حالی که رئیس جمهور آمریکا از دریافت یک نامه زیبا از رهبر کره‌شمالی خبر داده بود، پیونگ‌یانگ ارسال هرگونه نامه به ترامپ را تکذیب کرد. خبرگزاری کره‌شمالی در بیانیه‌ای به نقل از وزارت خارجه نوشت: «ما نمی‌دانیم که آیا رئیس‌جمهور به تبادل نامه‌ها در گذشته اشاره دارد یا خیر. اما رهبر ما هیچگونه نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا ارسال نکرده است.»

اگر بایدن رئیس‌جمهور شود ، ایران و چین، آمریکا را مال خود می‌کنند

دونالد ترامپ مدعی شد که «در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات، ایران، چین، کانادا و مکزیک، آمریکا را مال خودشان می‌کنند. شما دیگر کشوری نخواهید داشت.» وی مدعی شد: مایل هستم با ایران کار کنم، اما به نظر می‌رسد آنها منتظر دولت بعدی هستند. حدس می زنم جان کری نمی خواهد که آنها الان توافق کنند! وی افزود: در صورت درخواست تهران، آماده کمک‌رسانی در این زمینه است.

واکنش ظریف به اظهارات ترامپ

ظریف، در واکنش به ادعای کمک به ایران و ارسال دستگاه تنفس مصنوعی از سوی ترامپ گفت: آقای ترامپ! ایران ظرف چند ماه آینده صادر کننده دستگاه تنفس مصنوعی خواهد بود. تنها کاری که شما باید بکنید این است دخالت در امور داخلی دیگر ملت ها به ویژه ملت ما را متوقف کنید و باور کنید ما از “هیچ” سیاستمدار آمریکایی مشورت نمی پذیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت