زنگ بازگشایی مدارس استان به صدا درآمد

استاندار از بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: مدارس از شنبه آینده دایر است اما حضور دانش آموزان در کلاس ها کاملاً اختیاری می باشد. معتمدیان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: دایر بودن کلاس ها در این بازه زمانی یک ماهه صرفاً به جهت رفع اشکالات دانش آموزان است. وی ادامه داد: بازه زمانی تعریف شده برای کلاس های مربوط به پایه دوازدهم با توجه به در پیش بودن امتحانات نهایی، ۲۰ روزه است و تا ۱۷ خرداد ادامه خواهد داشت. به گفته وی، طرح پایش سلامت دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی نیز با یک ماه تأخیر در مرداد ماه برگزار می شود. استاندار درخصوص بازگشایی دانشگاه ها هم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی، برگزاری کلاس ها برای دوره دکترا محدودیتی ندارد و فعالیت آموزشی برای این مقطع آغاز شده اما برای سایر مقاطع، ستاد به جمع بندی نهایی نرسیده است. معتمدیان از برداشتن برخی محدودیت ها در زمینه حذف واحدهای درسی دانشگاهی و پذیرش دانشجوی مهمان هم خبر داد.

تاکید بر رعایت توصیه ها

استاندار در ادامه گفت: مردم همچنان به توصیه های متخصصان توجه داشته باشند و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند. معتمدیان خاطر نشان کرد: با توجه به این که رنگ بندی شهرها بر اساس شاخص‌های تعیین شده، هر چند روز تغییر می کند لذا نمی توان گفت یک منطقه به طور مطلق سفید است، پس رعایت نکات بهداشتی همچنان باید مورد توجه عموم مردم باشد. وی متذکر شد: علاوه بر مردم که ملزم به رعایت پروتکل ها هستند، ضوابط بهداشتی در دستگاه های اجرایی هم باید به طور دقیق مدنظر قرار گیرد. به گفته وی، مدیران برای حضور مردم در محیط اداره، باید نسبت به تأمین امکانات بهداشتی مورد نیاز کارکنان و ارباب رجوع جدیت داشته باشند. استاندار در بخش ابتدایی سخنانش به محتوای مطالب ارائه شده در جلسه ستاد ملی کرونا اشاره کرد که در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شده بود و گفت: ارائه دستورات و رعایت پروتکل های سختگیرانه در راستای حفظ سلامت مردم مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

مراسم شب قدر

معتمدیان با اشاره به بحث بازگشایی مساجد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی به موارد عنوان شده در ستاد ملی کرونا استناد کرد و گفت: با تأکید رهبر معظم انقلاب و بر اساس موارد مطرح شده در جلسه، موضوع بازگشایی این اماکن بعد از بررسی های کارشناسی و رصد شرایط، در جلسه بعدی ستاد به جمع بندی نهایی خواهد رسید. وی تصریح کرد: درخصوص برگزاری مراسم ویژه لیالی قدر هم مقرر شد مراسم در امامزاده ها و مساجد معروف شهرها با رعایت پروتکل ها و با حداقل جمعیت برگزار شود. به گفته وی، صدا و سیما مکلف است نسبت به پخش زنده مراسم برای بهره برداری مردم در منازل اقدام کند. وی سپس از رزمایش هایی گفت که در راستای فرمایشات رهبری و تأکید بر برگزاری پویش هایی به منظور حمایت از اقشار آسیب دیده برگزار شده و خاطر نشان کرد: مرحله اول و دوم رزمایش کمک مؤمنانه برگزار شده و طی چند روز آینده شاهد برپایی رزمایش مهربانی برای توزیع اقلام ضروری بین ۱۰ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا خواهیم بود.

رزمایش مهربانی برای ۱۰ هزار نفر

به گفته وی، رزمایش مهربانی در سراسر استان و با مشارکت همه حوزه ها برگزار می شود. استاندار در پایان، اقدامات دولت در تخصیص اعتبارات خاص برای حمایت از اقشار آسیب پذیر را تشریح کرد. به گفته معتمدیان، اختصاص کمک های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ویژه از جمله این اقدامات است. وی متذکر شد: تقویت مراکز درمانی و بهداشتی همچنان در صدر برنامه های دولت قرار دارد – گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت