زغالسنگ حرارتی طبس روی خط تولید

گروه خبر-عملیات اجرایی معدن زغالسنگ حرارتی طبس  گفت: نیروگاه حرارتی واقع در ۸۵ کیلومتری طبس به یزد از پروژه های بزرگ شرق کشور است که در مجاورت بزرگترین معدن زغالسنگ منطقه و خاورمیانه قرار دارد و در روزهای آینده شاهد آغاز به کار این معدن بزرگ هستیم . معتمدیان درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر ورزش و جوانان به عنوان جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و وزیر معین استان برگزار شد افزود : از درآمدهای این معدن برای تجهیز نیروگاه حرارتی استفاده خواهد شد.

همراهی نمایندگان درمسیر توسعه

وی ادامه داد: با همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی  به دنبال توسعه خراسان جنوبی هستیم و در همین راستا با تدوین سند میان مدت توسعه در دو بخش طرح‌های عمرانی و زیرساختی و همچنین اقتصادی و اشتغالزایی، تلاش کردیم تا به غیر از منابع محدود استانی، از اعتبارات ملی استفاده کنیم.

تحول سه استان با راه آهن شرق

وی ادامه داد: امیدواریم از طریق اختصاص فاینانس، ابر پروژه راه‌آهن که منجر به اتصال اقیانوس هند به ۱۱ کشور آسیای میانه خواهد شد را به سرانجام برسانیم و با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی شاهد اتصال خط ریلی بیرجند و قاینات به گناباد باشیم که با اتمام پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- بیرجند، تحول عظیمی در سه استان شرقی کشور رخ خواهد داد.

بزرگراه سازی در استان ۴ برابر شد

وی گفت: سال گذشته در حوزه راه ها، ۴ برابر سال ۹۷ و معادل همه بزرگراه های استان احداث بزرگراه شروع شده و در حوزه مسکن نیز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است که ۷ هزار واحد آن تحویل و مابقی نیز تا هفته دولت به اتمام خواهد رسید و ساخت ۷۷۰۰ مسکن شهری نیز تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد. وی خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی شامل سالن های چند منظوره، ۲۲ زمین چمن مصنوعی برای ۱۱ شهرستان و افزایش اعتبارات فصل پنجم مرتبط با هیئت های ورزشی با حمایت وزیر معین استان شد.

لزوم چانه زنی برای اعتبار بیشتر

جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و وزیر معین استان نیز گفت: خراسان جنوبی استانی رو به رشد و توسعه است و هر بار به این استان سفر می کنیم، علیرغم محدودیت های اعتباری‌ شاهد تغییرات و اتفاقات مثبتی هستیم که نشانگر مدیریت خوب استاندار در استان است.سلطانی فر شرایط بودجه ای کشور را دشوار عنوان کرد و افزود: درآمد ارزی کشور از ۱۱۹ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار در سال ۹۸ کاهش پیدا کرده و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در شرایط فعلی با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست. نمایندگان مجلس و مدیران استان باید در دفاتر تخصصی سازمان برنامه و بودجه کشور حضور پیدا کرده برای افزایش اعتبارات ملی پیگیری و چانه‌زنی کنند وی در خاتمه در خصوص اتمام پروژه‌های ورزشی استان قول مساعد داد.

بی توجهی ۴۰ درصد شهروندان به ماسک زدن

گروه خبر – هر چند بر اساس گفته استاندار اطلاع رسانی ها باعث افزایش قابل توجه استفاد از ماسک در مجامع عمومی شده اما هنوز حدود ۴۰ درصد مردم از ماسک استفاده نمی کنند و این رفتار حقوق دیگرا شهروندان را ضایع می کند و سلامتی جامعه را به خطر می اندازد. استاندار با اثربخش خواندن اطلاع رسانی های صورت گرفته درخصوص استفاده عموم مردم از ماسک گفت : بررسی های کلی نشان می دهد در حال حاضر استفاده از ماسک در جامعه  به ۶۲ درصد رسیده که نسبت به هفته قبل افزایش قابل توجهی داشته است.معتمدیان با تشکر از رسانه ها و مطبوعات برای همراهی در اطلاع رسانی ها، افزود: آمارها حکایت از این دارد که در ۶۲ درصد واحدهای صنفی، ۷۲ درصد صنایع  و ۸۳ درصد ادارات و سازمان ها از ماسک استفاده می شود. وی درخصوص افزایش رغبت به رعایت پروتکل های بهداشتی هم گفت: طبق آمار رعایت دستورالعمل ها که در ماه‌های گذشته کاهش یافته بود در شرایط فعلی به ۴۵.۵ درصد رسیده که نشان دهنده توجه عموم مردم به رعایت ضوابط بهداشتی در مناطق مختلف است.

وی رد و بدل کردن پول را به عنوان یکی از عوامل انتقال بیماری عنوان کرد و گفت: تأکید بر این است که برای جلوگیری از شیوع کرونا، تعداد کارتخوان ها در مراکز تجاری و اقتصادی بیشترشود و چرخه تبادل پول نقدی از بین برود. وی به نگرانی های مردم از وضعیت مطب پزشکان، کلینیک ها و درمانگاه ها اشاره کرد و عنوان کرد: باید ناظرین مرتبط در سازمان نظام پزشکی و دیگر حوزه های مرتبط به این موضوع ورود جدی تری داشته باشند و  کنترل ها بیشتر شود. به گفته وی؛ در حال حاضر بیشترین حجم شکایت‌های مردمی از عدم رعایت پروتکل ها در نانوایی هاست  که می طلبد کمیته نظارت بر این واحدها کنترل بیشتری داشته باشد.استاندار با تأکید بر رعایت پروتکل ها در مساجد و مراکز مذهبی متذکر شد: با توجه به در پیش بودن ایام محرم و صفر، سیاستگذاری‌های کمیته امنیتی وزارت کشور، هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. به گفته وی  مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تمدید قراردادهای موجر و مستأجری، با پشتوانه دستگاه قضایی همچنان ادامه دارد.

سلام تازه هنر به کویر زیبای لوت

کاری – همزمان با چهارمین سالگرد ثبت جهانی  بیابان لوت، نمایشگاه عکس بیابان جهانی لوت،  توسط سازمان مردم نهاد انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار ؛ شرکت آسیاپرواز و با همکاری پایگاه میراث جهانی لوت در محل نگارخانه استاد اسماعیلی برپا شد. مدیرعامل انجمن گردشگری پایدار میراث ماندگار و مدیرعامل آژانس گردشگری آسیا پرواز با بیان اینکه بیابان لوت پهنه وسیعی است که بین سه استان تقسیم و به اشتراک گذاشته شده  است افزود:  در این بین به لحاظ امنیت موجود خراسان جنوبی بیشترین سهم را از گردشگری این اثر جهانی دارد. احمد کاشانی با بیان اینکه به مناسبت چهارمین سالگرد ثبت جهانی این بیابان بر آن شدیم تا عکس های  ایمان بهدانی را  برای علاقمندان به نمایش بگذاریم، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت ها ،  برای علاقمندان بازدید مجازی از نمایشگاه نیز فراهم شده است. وی افزود: متاسفانه بخاطر کرونا با کاهش چشمگیر گردشگری روبرو شده ایم، اما در شرکت آسیا پرواز به عنوان یک شرکت حرفه ای تورگردان بین المللی در صدد آن هستیم که روستاهای ممتاز گردشگری استان را به همه  جهان معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: پس از ثبت ملی کویر لوت شاهد حضور چشمگیر گردشگران خارجی برای دین این بیابان به استان بوده ایم. رمضانی با اشاره به اینکه اولین کمپ بیابانی در روستای دهسلم فعال شده است، افزود: همچنین ۴ اقامتگاه زیبا و سنتی در این روستا برای پذیرایی از گردشگران  مجهز شده است. رضایی ملکوتی مسئول پایگاه میراث طبیعی کویر لوت هم  ضمن تاکید بر جاذبه منحصر به فرد کویر لوت گفت: در این نمایشگاه علاوه بر عکس های از روستاهای حاشیه کویر و کویر لوت،  کمپ کویری نیز  به نمایش گذاشته شده است که در واقع لوازم ضروی یک گردشگر برای ماندن یک شب در دل کویر است. نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی نیز با اشاره به جذابیت نمایشگاه گفت: بیش از هر چیزی عکاس هنرمند ما توانسته بودند زیبایی ها و عظمت کویر را به شکل شایسته ای به تصویر بکشاند.

رکورد کمترین نرخ بیکاری به نام خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: استان، برای چهارمین فصل پیاپی در کسب کمترین نرخ بیکاری کشور خوش درخشید.عابدی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: استان کمترین نرخ بیکاری کشور را در بهار ۹۹  از آن خود کرده است. وی با اشاره به این که خراسان جنوبی در تابستان ۹۸ رتبه دوم و در پاییز و زمستان آن سال رتبه اول بیکاری را در سطح کشور از آن خود کرده بود، تأکید کرد: نرخ بیکاری استان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴.۷ درصد کاهش از ۸.۷  درصد به ۴ درصد رسید و خراسان جنوبی از این حیث رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

پاسخگویی ۲ ساعته استاندار به مردم 

استاندار خراسان جنوبی با حضور در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت طی ۲ ساعت به سؤالات و درخواست‌های مردم پاسخ گفت. معتمدیان به روال یکشنبه‌های گذشته از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح با استقرار در مرکز سامد، به ۲۶ مورد از سؤالات و مسایل مردم که از طریق شماره تلفن ۱۱۱ مطرح شد، پاسخ گفت.

۱۰۹

بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

صدا و سیما -رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۲۳۷ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این تعداد ۱۰۹ بیمار مبتلا به کرونا هستند. دکتر دهقانی افزود: ۱۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه اند که حال ۵ نفر آنان وخیم است. وی گفت: متاسفانه با جان باختن یک نفر دیگر از مبتلایان به کرونا تعداد جان باختگان استان به ۸۵ نفر رسیدند.

۹۰ میلیارد ریال برای تجهیز بخشهای کرونا

در ایام شیوع کرونا تجهیزاتی با ارزش ۹۰ میلیارد ریال به خراسان جنوبی اختصاص یافت.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دریافت تجهیزات پزشکی ارسالی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: این اعتبار برای تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خصوص بخش مراقبت‌های ویژه اختصاص داده شده است. دکتر احمدی با بیان اینکه تجهیزات مذکور به تدریج در بیمارستان‌های استان تقسیم خواهد شد ، افزود: این تجهیزات شامل تخت برقی، ونتیلاتور، الکتروشوک، مانیتورینگ و سایر تجهیزات است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت