ریل گذاری پارسال؛ جهش تولید امسال

شتابدهی به اجرای پروژه راه آهن و دوبانده سازی ها برای تکمیل زیر ساخت های حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از نیازهای جدی توسعه ، بستر سازی برای اجرای هاب شتر ، تامین شرایط مورد نیاز برای اجرای طرح بزرگ گلخانه ها و … اقداماتی است که سال گذشته انجام شد و برای تحقق جهش تولید زمینه سازی کرد.استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان جهش تولید گفت: ریل گذاری جهش تولید در خراسان جنوبی از سال گذشته آغاز و هدف گذاری‌های لازم متناسب با مزیت‌های نسبی استان انجام شد.

برنامه ایجاد ۸ هزار شغل

محمد صادق معتمدیان در نشست صمیمی با جمعی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان افزود: احداث هزار هکتار گلخانه در سطح استان از جمله برنامه‌هایی بود که با توجه به اقلیم منطقه و ضرورت مدیریت منابع آبی، هدف گذاری شد که با اجرای آن ۲۸۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان تولید می‌شود و علاوه بر ایجاد ۸ هزار شغل، ۵۰۰ میلیون دلار برای استان ارزآوری خواهد داشت. وی گفت: همچنین براساس مطالعات صورت گرفته، خراسان جنوبی ظرفیت ایجاد بیش از ۸ هزار هکتار گلخانه را داراست که شاید بسیاری از مردم از این مزیت مطلع نباشند. نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در حوزه تامین انرژی، با توجه به اقلیم منطقه و ۳۱۰ روزِ آفتابی در سال، شرایط بسیار مناسبی برای تولید انرژی از طریق پنل‌های خورشیدی وجود دارد که با اجرای این طرح علاوه بر تولید ۵۰ هزار مگاوات برق، حداقل یک میلیون تومان در ماه برای خانوارهای کم درآمد روستایی درآمدزایی داشته و مهاجرت معکوس به روستاها شتاب خواهد گرفت.

تاکیدی به دانش بنیان ها

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید ظرفیت‌های استان را شناسایی کنند و از این فرصت بهره ببرند. معتمدیان افزود: در بخش احداث هزار هکتار گلخانه که اشاره شد، اقلیم شرق استان با شمال و غرب آن متفاوت است و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در طراحی سازه‌های گلخانه‌ای که برای هر منطقه متفاوت است، اقدام کنند. وی محصولات استراتژیکی همچون زرشک و عناب را از دیگر مزیت‌های منحصر به فرد منطقه برشمرد و گفت: محصول زرشک در برخی نقاط دنیا ناشناخته است و علیرغم پتانسیل بالایی که خراسان جنوبی در تولید آن دارد، هنوز نتوانسته‌ایم این محصول را در سطح بین‌المللی معرفی کنیم بنابراین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در معرفی محصولات استراتژیک استان نقش بسزایی ایفا کنند. استاندار خراسان جنوبی افزود: احیای صنعت ابریشم و نوغانداری استان، تولید محصولات با کیفیت و متنوع صنایع دستی، طرح‌ هاب منطقه‌ای شتر که در پی آن بزرگ‌ترین آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور در استان احداث و همچنین بزرگترین مزرعه خارشتر افتتاح خواهد شد و سایر طرح‌های توسعه محور، زمینه‌های بکر هستند که ضرورت دارد شرکت‌های دانش بنیان روی این موارد مطالعه و ظرفیت‌های شغلیِ مغفول و ناشناخته را شناسایی کنند.

تثبیت مشاغل دراولویت امسال

وی ادامه داد : در سال جاری، تثبیت مشاغل در استان از اولویت‌های ماست و در همین راستا از شرکت‌های دانش بنیان حمایت خواهیم کرد. معتمدیان گفت: باید با تشکیل کمیته تخصصی در پارک علم و فناوری و با عضویت دستگاه‌های مرتبط اجرایی، مشکلات به صورت کارشناسی بررسی شود تا تصمیم‌گیری‌ها اجرایی و عملیاتی دنبال شود. در ابتدای جلسه گزارش عملکرد فعالیت‌ها و راهبردهای پارک علم و فناوری استان ارائه شد و مدیران شرکت‌های دانش‌ بنیان نیز مشکلات خود را به تفصیل با استاندار خراسان جنوبی در میان گذاشتند – گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت