ریخت و پاش در دولت زیاد است

سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مسائلی که این چندوقت داشتیم مسائل معیشتی فوری تر ازبقیه مسائل هستند. در ماه‌های اخیر اپیدمی کرونا موجب شد که بخشی از طبقات محروم جامعه آسیب جدی ببینند و فوریت دارد که مجلس با همکاری دولت برای اینها برنامه ریزی داشته باشد. در درجه اول تلاش مجلس بر این است که دولت در حوزه مسائل معیشتی و برنامه ریزی برای طبقات محروم تر برنامه ریزی داشته اما اگر احساس کنیم که اهمال و کم کاری وجود دارد حتما از ابزارهای نظارتی‌مان استفاده می کنیم اما بنای اصلی مجلس یازدهم بنای همکاری با دو قوه قضاییه و مجریه است بویژه همکاری با دولت که امور اصلی و اجرایی کشور رادارد . با توجه به اینکه مجلس ریل گذار حرکت کلی کشور در حوزه های اجرایی است به طور طبیعی دولت باید روی این ریل حرکت کند تا این تعامل و همکاری نیز ادامه داشته باشد. دولت در هزینه های جاری خودش باید به سمت صرفه جویی برود و هزینه های جاری لزوما بحث حقوق و دستمزد نیست. خیلی از جاها در بخش های مختلف دولتی بعضا شاهد ریخت و پاش های و استفاده های نادرست از بیت المال هستیم.

تداوم حصر را به نفع منافع ملی نمی دانم

محمد رضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: تداوم حصر را به نفع منافع ملی نمی‌دانم و امیدوارم برای همگرایی بیشتر هر چه زودتر شاهد حضور این عزیزان در جمع یاران انقلاب باشیم. محمدرضا عارف در گفت‌وگوی تلفنی با فاطمه کروبی با بیان اینکه آقای کروبی از چهره‌های موثر انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: وضعیت حصر آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد با نگاهی که به منافع ملی وجود دارد، باید حل‌وفصل می‌شد و تداوم این وضعیت را به نفع منافع ملی نمی‌دانم و امیدوارم برای همگرایی بیشتر هر چه زودتر شاهد حضور این عزیزان در جمع یاران انقلاب باشیم. وی خطاب به فاطمه کروبی گفت: سلام ویژه من را به آقای کروبی برسانید و سلامتی کامل ایشان را از خداوند منان خواستارم.

رئیس جمهور به برخی امور، جمعه رسیدگی می کند

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری اش گفت: انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا ارتباطی به سیاست‌گذاری‌های ایران ندارد. سیاست‌های ایران تغییری نکرده است. تا زمانی که آمریکا به میز مذاکره باز نگردد و برجام را نپذیرد، سیاست‌ها تغییری نخواهد کرد. صحبت‌های آقای ظریف در این خصوص بر اساس پیش‌بینی معمول هر دیپلماتی است که این یک کار معمول در دنیاست. درباره تماس‌های تلفنی رئیس‌جمهور با وزرا که روز جمعه در هفته های اخیر انجام شده و مورد نقد برخی رسانه‌ها قرار گرفته است، به هر حال رئیس‌جمهوری باید چه کار کنند. نمی‌خواهم از ضرب‌المثل‌های ایرانی استفاده کنم که فرد هر کاری می‌کند یک ایرادی به آن وارد می‌کنند. اما خب، رئیس‌جمهور زمانی می‌گذارد در جمعه به برخی امور رسیدگی می‌کنند. شرایط ایجاب می‌کند که این رسیدگی‌ها وجود داشته باشد.

مجلس یازدهم؛ قوی، معتدل و منسجم

ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا درخصوص انجام برخی نطق‌های تند علیه دولت از تریبون مجلس در حالیکه تنها چند هفته از آغاز به کار مجلس یازدهم گذشته است، گفت: در حال حاضر مجلس هنوز درگیر بحث اعتبارنامه‌ها است، همچنین کمیسیون‌ها هم تشکیل نشده و به عبارتی هنوز مجلسی‌ها درگیر کار جدی نشده‌اند، اینکه در مجلس چند نماینده که مشی مقداری رادیکال دارند، نطق‌هایی علیه دولت داشتند، خب این‌ها همیشه در همه مجالس هستند اما نکته مهم این است که مشی غالب مجلس تندروی نباشد. اگر تندروی رویه‌ غالب مجلس شود، به وجهه آن آسیب می‌زند، البته اکنون اینطور نیست، اما مجلس باید دقت کند که هم اسیر تندروی و هم دچار رفتارهای عوام‌فریبانه، سطحی و زودگذر نشود، در این صورت به عقیده من می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد که البته تاکنون قرائن زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این مجلس، یک مجلس قوی، معتدل و منسجم است. با توجه به اینکه هنوز یکسال یا کمتر به انتخابات باقی مانده است، به نظر من زود است که وارد مباحث انتخاباتی شویم، در حال حاضر شرایط و تحولات کشور خیلی سریع است و به نظر من هنوز هیچ جناح و جریانی نتوانسته است کاندیدا یا کاندیداهایی را برای انتخابات مشخص کند، البته عملکرد مجلس یازدهم هم در این دوره روی آینده اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ و انتخابات‌های بعدی بسیار موثر است.

گزارش آژانس ارتباطی با موضوع برجام ندارد

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: گزارش آژانس ارتباطی با موضوع برجام ندارد و موضوع بسته شده را باز می‌کنند که مبنای ادعاهای آنها ادعاهای جاسوسی رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو است. جای تاسف دارد آژانس اتکا به مدارک متقن و نگاه به همکاری‌های سطح بالای ایران را کنار گذاشته و ادعاهای رژیمی را بپذیرد و مبنای سوالات خود قرار دهد که خصومت آن با مردم و نظام ما و نظام بین‌الملل برای همه محرز است. متاسفانه کره جنوبی بیش از نیم قرن رابطه خوب و صمیمی ما را دستخوش جریاناتی کرده که با دخالت کشورهای ثالث دچار خدشه می‌شود. ملت و تجار ما و خود دولتی‌های ما رابطه خوبی همواره با بخش‌های مختلف در کره جنوبی داشتند ولی تبعیت کورکورانه کره جنوبی از آمریکا و بلوکه کردن اموال ایران به بهانه فشارهای آمریکا قابل قبول نیست. وزارت خارجه با همکاری بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها همه اقدامات حقوقی و دیپلماتیک را انجام داده و می‌دهد تا حقوق مردم ما تضمین شود. امیدواریم کسی به سراغ خط قرمز تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نرود. سیاست اصولی ما عدم دخالت در امور داخلی کشورهاست و خیلی منتظر این نیستیم که در آمریکا چه کسی و یا کدام حزب سر کار می‌آید.

هیچ پرونده‌ای زیر میز نداریم

آیت‌ا… سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه گفت: هیچ پرونده‌ای زیر میز نداریم، همه پرونده‌ها زیر دست قضات و درحال رسیدگی است. سوالاتی درخصوص تاخیر ۴ساله اجرای قانون مالیات برخانه‌های خالی وجود دارد، اما آشفته بازار فعلی بازار مسکن اقدام فوری و جدی از سوی دولت می‌طلبد. از قبل هم پیش بینی می‌شد اگر نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید هدایت نشود در حوزه مسکن و ارز و طلا التهاب ایجاد خواهد کرد.

واکنش پزشکیان به احتمال کاندیداتوری‌اش در ۱۴۰۰

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس، در پاسخ به این پرسش که آیا به منظور کاندیداتوری در ۱۴۰۰ با رئیس دولت اصلاحات دیدار کرده‌ است؟ گفت: خیر دیداری نبوده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای ۱۴۰۰ نامزد می‌شوید، گفت: فعلا خبری نیست.

دولت در مسئله مسکن، دست روی دست نگذاشته

رئیس جمهور روحانی گفت: در ماه های آینده عرضه های اولیه زیادی در بورس خواهیم داشت.در مسئله مسکن دولت دست روی دست نگذاشته است. در بخش صنعت آمار و ارقام مثبت است. در بخش خودرو ۱۸ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

ایران اجازه دسترسی به ۲ مکان را نمی‌دهد

گرووسی، مدیر کل آژانس اتمی گفت: ایران برای چهار ماه است به ما اجازه دسترسی به دو مکان را نداده است. ایران تقریبا برای یک سال در مباحثات محتوایی برای شفاف‌سازی درباره سوالات درباره مواد هسته‌ای اعلام نشده و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده، همکاری نکرده است.

دیدارهایی در سطح دیدارهای سردار سلیمانی

ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد گفت: سفر سردار قاآنی ارتباطی با گفت‌وگوی عراق و آمریکا ندارد. دیدارهای سردار قاآنی در سطح دیدارهای سردار سلیمانی است. خواهان دوستی با همه کشورهای عربی هستیم.

فشار بر ایران را ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ما فشار بر ایران را تا زمانی که این کشور رفتار معمول از خود نشان دهد و از تهدید همسایگان خود دست بردارد، ادامه می‌دهیم. کشورش اجازه دستیابی ایران به بمب اتمی را نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت