رییس مجلس: برخی دنبال برچسب سیاسی زدن به طرح معیشت هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این مقطع نیز با توجه به گرانیها، شرایط کرونا و سایر مشکلات به دنبال طرح معیشت بودیم. برخی در کشور به دنبال برچسب سیاسی زدن به این قانون هستند، اما این واقعیت امروز جامعه ماست که به دلیل انبوهی ناکارآمدیها به این وضع رسیدهایم و باید برای مشکلات روزمره مردم هم راه حل داشت. قالیباف افزود: خوشحالیم که دولت هم بعد از مدتی به همین نتیجه رسید و امیدواریم با استفاده از فرصت قانون حمایت معیشتی از مردم، به کمک مردم بیایند. وی خاطرنشان کرد: جلب اهتمام دولت به مسأله کمک معیشتی به مردم هر چند دیرهنگام ولی نشانه خوبی است و مجلس از آن استقبال میکند. مهم نیست که این طرح به نام چه کسی به انجام برسد، مهم این است که این طرح هرچه زودتر اجرایی شود. باید با اجرای سریع و دقیق قانون تاخیرهای چندماهه در حمایت معیشتی از مردم را جبران کنیم.

به حضرت عباس هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم نیست
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریمها نیست بر ضرورت حفظ موضع عزت و قدرت در مقابل آمریکا و تمرکز در امتیازگیری از طرف مقابل تاکید کرد. حجت الاسلام مجتبی ذورالنور در تذکری در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با متهم کردن دولت به پهن کردن فرش قرمز برای دشمن و امنیتی و سیاسیترین کابینه بعد از انقلاب خواندن این دولت، اظهار کرد: این را میدانید که اگر از موضع ضعف و سستی برخورد کنید میدان امتیازگیری را از دست دادید و پیشاپیش زمینه امتیازگیری را برای دشمن فراهم کردید. شاعر درست گفته که « اظهار عجز پیش ستمگر ابلهی است/ اشک کباب باعث طغیان آتش است».وی افزود: به حضرت عباس به کسی که شما قبول دارید هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم نیست ولی از موضع اقتدار و عزت ورود کنید که حق مردم را تضییع نکنید؛ از همین اول از موضع عجز شروع نکنید که برجام بدبختی بود و ادامهاش بدبختی بیشتری برای مردم فراهم میکند. از موضع عزت و قدرت ورود کنید و از اصول و ارزشها و حقوق ملت عقب نشینی نکنید و محکم بایستید.

اگر اصلاح طلبان رئیس جمهور شوند تنشهای منطقهای کم میشود
غلامعلی رجایی مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: «اصلاحطلبان به این نتیجه رسیدهاند که فضای سیاسی ایران در انسداد قرار گرفته. این وضعیت در منطقه نیز ایجاد شده و نمونه بارز آن ارتباط ایران و عربستان است. بدونتردید انسداد رابطه ایران و عربستان به سود ما نیست و ما نمیتوانیم با همسایه بزرگی مانند عربستان قهر باشیم». این فعال سیاسی اصلاحطلب تأکید کرد: «معتقدم اگر چهرههای برجسته جریان اصلاحات از کانال نهادهای نظارتی عبور کنند و بتوانند دولت آینده را در ایران در اختیار بگیرند نهتنها این امکان فراهم خواهد شد که انسداد سیاسی از بین برود، بلکه ممکن است شرایطی فراهم شود که سطح تنش با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان کاهش پیدا کند».

چینیها درمورد اجرای سند همکاری با ایران به دولت روحانی اعتماد کافی ندارند
یک نماینده اصولگرا با اشاره به امیدواری دولت روحانی به بازگشت آمریکا به برجام گفت: ممکن است چینیها منتظر دولت بعدی ایران باشند که شاید در آن زمان بتوانند با اصولگرایان به نتیجه برسند و این احتمال قوی وجود دارد که اگر دولت بعدی اصولگرا باشد، شرایط برای اجرای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین هموارتر باشد. قادری افزود: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین میتواند به طرفهای غربی ایران چنین پیامی را بدهد که اگر آنان از ایران استقبال نکنند، ایران به سمت شرق خواهد رفت و در چنین وضعیتی اگر برجام هم اجرایی شود، ما میتوانیم یک توازن بین شرق و غرب در تعاملات بین المللی ایجاد کنیم. این نماینده ادامه داد: ما میتوانیم در قالب این قرارداد در بخشی از سرمایهگذاریها با کمک چین، بازارهای صادراتی جهان را بدست بیاریم و به نوعی تحریمها را دور بزنیم. اما اینکه چرا هنوز این قرارداد اجرایی و عملیاتی نشده است، شاید دلیل عمده آن، این باشد که چینیها به دولت فعلی ایران اعتماد کافی را ندارند.

با آمدن بایدن چیزی تغییر نخواهد کرد

سید مصطفی هاشمیطبا با تاکید بر اینکه با آغاز به کار جو بایدن در کاخ سفید، هیچ چیز تغییر نخواهد، دلیل تندرویهای اخیر نسبت به وزیر امورخارجه را عقده گشایی دانست وی افزود: اگر بایدن بخواهد به برجام بازگردد و دعوت به مذاکره کند اما حدود این مذاکره را فراتر از انرژی هستهای قرار دهد، آن هم پذیرفتنی نیست. پس بنابراین شرایط تغییر اساسی با آمدن بایدن اتفاق نخواهد افتاد.

تماس فتاح با خاتمی صرفا جنبه کاری و اجرایی داشته نه سیاسی

ترقی ، فعال سیاسی اصولگرا با تکذیب برخی اظهارات نسبت به پرویز فتاح مبنی بر اینکه به سبب تماس با رئیس دولت اصلاحات نام او از لیست نامزدهای احتمالی جریان اصولگرایی خط خورده است، گفت: تماس پرویز فتاح با رئیس دولت اصلاحات هم صرفا جنبه کاری و اجرایی داشته و حاوی جنبه سیاسی نیست؛ بنابراین چنین انتقادی به پرویز فتاح درست نبوده و خود فتاح هم احتمال حضورش در انتخابات را نفی کرده است.

ظریف هنوز قدمی برای انتخابات برنداشته فحش میشنود

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره احتمال کاندیداتوری ظریف گفت:درباره آقای ظریف البته باید بگویم که من چند بار با ایشان صحبت کردم، ایشان می گوید من آمادگی ندارم و همین کار برای من خوب است، یعنی واقعا حوصله دعوا و بحث را ندارد. او هنوز قدمی برای انتخابات برنداشته دارد فحش می شنود اگر جدی بیاید که دیگر هیچ بنابراین باید دید در ادامه چه پیش می آید.کواکبیان گفت:من یک سابقه عدم احراز صلاحیت دارم و آقای کدخدایی هم گفتند کسانی که رد شده اند دیگر کاندیدا نشوند و بعد اصلاح کردند و گفتند این یک نظر شخصی بوده؛ از آن طرف هم گفتند کسانی که قبلا تایید شدند ممکن است این دفعه رد شوند. بنده خدا آقای غرضی می گفت من در این ۴ سال گذشته فقط به نانوایی رفتم و آمدم و نمی دانم چه کار بدی کرده ام که قبلا تایید شده ام و الان رد می شوم. باید مبنا و معیار و عامل سنجشی باشد که به ما بگوید مثلا شما به این دلیل و این دلیل رد شده اید و باید طرف را به شکلی قانع کرد که دیگر کاندیدا نشود.

ظریف بخشی از کمپین لاریجانی ؟

صبح نو نوشت : اصلاح طلبان به ظریف به عنوان تنها سرمایه خود برای بقا در قدرت می نگرند. گرچه او مکرر گفته که برای این شغل مناسب نیست و حاضر است تعهد محضری دهد که در انتخابات حاضر نمی شود و حتی شنیده شده که در جلسه اخیر شورای معاونین اعلام کرده که حاضر است در کوی و برزن اعلام کند که نامزد نخواهد شد و به نظر نمی رسد که حرف او غیرصادقانه باشد اما واقعیت این است که او بخشی از کمپین ۱۴۰۰ اصلاح طلبان است؛ چه به عنوان نامزد اصلی و حداکثری این جریان چه به عنوان عامل انرژی بخش و دوقطبی ساز برای این جریان سیاسی. در حالی که طبق آنچه خود گفته نامزد انتخابات نشود اما او را میتوان به عنوان بخشی از کمپین احتمالی علی لاریجانی به حساب آورد که به نوعی تصدیق حرف خودش خواهد بود که حاضر است به دولتی که از نظر فکری با آن همراه است و مورد اجماع قرار گرفته، کمک کند. بدین ترتیب ظریف را فقط نمی توان با تحلیلهای سیاست خارجی در این ماه های باقی مانده تحلیل کرد.

روایت مهاجری از پیام های یواشکی تندروهای ایران به بایدن

یک فعال رسانه ای در توئیتی نوشت: افراد و گروههای سیاسی کشورمان که تا دیروز برای پیروزی ترامپ یقه پاره می کردند پس ازشکست او در صدد فرستادن پیامهای یواشکی برای دولت بایدن هستند.محمد مهاجری، فعال رسانه ای در توئیتی با هشتگ های ترامپ، بایدن، ضدامریکایی و انتخابات ۱۴۰۰ نوشت: شورای عالی امنیت ملی به هوش باشد: افراد و گروههای سیاسی کشورمان که تا دیروز برای پیروزی ترامپ یقه پاره می کردند پس ازشکست او در صدد فرستادن پیامهای یواشکی برای دولت بایدن هستند. شعارهای ضدامریکایی آنها گول تان نزند. این جماعت برای برنده شدن در انتخابات ۱۴۰۰ هرکاری می کنند.

«سیگنال مذاکره» بین ایران و بایدن

نیویورک تایمز نوشت: چند روز پس از آنکه فاش شد رئیسجمهور ترامپ خواستار گزینههایی برای اقدام نظامی علیه سایت اصلی هستهای ایران شده، تهران به ارسال سیگنالهایی ضد و نقیض روی آورد. ایران از یک طرف گام بزرگی را برای سرعت بخشیدن به تولید سوخت هستهای خود برداشته و از طرف دیگر آمادگی خود برای گفتگو با جو بایدن رئیسجمهور منتخب اعلام کرده است. در این گزارش آمده است : آقای ظریف در مورد بازگشت آمریکا به تعهدات قطعنامههای سازمان ملل به جای توافق هسته ای ۲۰۱۵ صحبت به میان آورد. ظریف پیشنهاد کرد که با انجام مجدد مصوبات شورای امنیت سازمان ملل نیازی به مذاکره نیست. با این حال بایدن احتمالا نمیخواهد این حرکت را انجام دهد مگر اینکه ضمانت قاطعانهای دریافت کند که ایران نیز به انجام تعهدات کاملش بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت