روند ابتلا به کرونا کاهشی نیست؛ یا با شیب ملایم افزایش و یا در حالت ثابت هستیم

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیمگیری خواهد شد. قاسم جانبابایی در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور اظهار کرد: در اکثر استانها روند رو به کاهش نداریم یا با شیب ملایم در حال افزایش و یا در حالت ثابت هستیم باید صبر کنیم که انشاا… رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بتواند سیکل انتقال بیماری را بشکند. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کاهش روند موجود را وابسته به توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: تا زمانی که مردم مراعات نکنند شرایط انتقال زنجیره قطع نخواهد شد و بخش ها همچنان پر بیمار خواهد بود انشاا… امیدواریم که به زودی شاهد کاهش بیماران در بیمارستان ها و به تبع آن کاهش مرگ و میرها باشیم. جانبابایی درخصوص طرح تعطیلی گروهای دو، سه و چهار شغلی اظهار کرد: در تعطیلی یک ماهه حلقه های متعدد وجود دارد، تعطیلی اصناف نیز به تنهایی نمیتواند موثر باشد، در کنار آن منع رفت و آمد، عدم حضور خانواده ها در دورهمی های خانوادگی و مراسمهای جشن و عزاداری، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و … همه اینها باید با هم رعایت شود. وی افزود: این حلقه، حلقه انتقال است، چرخه ای دارد، که هر قسمتش باید شکسته شود و اگر یک قسمت بماند نمیتوانیم بیماری را به صفر برسانیم.

وعده رئیس سازمان بورس: بازار سرمایه افتها را جبران میکند

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از سه مصوبه جدید شورای عالی بورس خبر داد. قالیباف با بیان اینکه در نیمه نخست سال، نقدینگی زیادی وارد بازار سرمایه شد، افزود: هرچند برای مدتی قیمت ها
در بازار سرمایه روند نزولی در پیش گرفتند اما تجربه نشان داده، روند نزولی دائمی نیست و بازار راه خود را پیدا و افت ها را جبران می کند. به عبارتی، افراد صبور همیشه برنده خواهند بود.

وزارت بهداشت: تحریم نمیگذارد واکسن کرونا پیش خرید کنیم

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درباره واکسنهای کرونا که در جهان تاکنون تولید یا استفاده شده، ادعاهای زیادی مطرح است، اما باید زمان بگذرد تا میزان اثربخشی و ایمنی آنها مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار بگیرد. سیما سادات لاری بیان کرد: بسیاری از واکسنهایی که در جهان روی آنها در حال کار هستند، در کوواکس وجود دارد. پیش پرداخت کشور ما برای شرکت در کوواکس نیز در حال انجام است، اما به واسطه تحریمهای ناجوانمردانه آمریکاییها و مشکلات ایجاد شده به واسطه نقل و انتقال ارز، هنوز اتفاق نیفتاده است.

وزیر: قیمت مسکن باید کاهش پیدا کند

اقتصاد آنلاین نوشت:وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر لزوم کاهش قیمت مسکن با کاهش نرخ ارز گفت: برخی جریانات سودجو برای کاهش قیمت مسکن سرسختی نشان میدهند.

تسهیلات ارزان برای تولید مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: باید به متولیان ساخت مسکن اختیاراتی داده شود تا آنها بتوانند با استفاده از ظرفیتهای موجود کمبودها در تولید مسکن را برطرف کنند. رضایی با اعلام اینکه بهترین راه برای ایجاد جهش تولید در بخش مسکن ارائه تسهیلات ارزان قیمت است، اظهار کرد: در طرح مجلس پیشنهاد شده که صندوقی زیر نظر وزیر راه و شهرسازی برای ارائه تسهیلات به سازندگان مسکن ایجاد شود.

ریزش ۳۰ درصدی قیمت خودروی خارجی

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درباره میزان ریزش قیمت خودروهای خارجی گفت: قیمت به نسبت قبل پایین آمده و هیچ معاملهای هم با قیمتهای پایین انجام نمیشودو به نسبت شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی نرخها بودهایم.

وعده کاهش قیمت گوجه به ۴ هزارتومان تا ۲ هفته آینده

معاون تعاونی روستایی گفت: عرضه گسترده گوجه از پنج شنبه آغاز شده و با افزایش تولید تا دو هفته قیمت این محصول کاهش می یابد. معتمد تاکید کرد: به زودی قیمت گوجه به حدود کیلویی چهار هزار تومان میرسد که این قیمت منصفانهای است و اگر پایینتر از این باشد کشاورز دچار ضرر و زیان میشود.

مبتلایان به کرونا اگر خوششانس باشند حداکثر ۶ ماه نمی گیرند

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اینکه هیچ دلیل متقنی در رابطه با اینکه کسی که یک بار کرونا گرفته دیگر تا آخر عمر دچار این بیماری نمیشود وجود ندارد گفت: مواردی از ابتلای مجدد گزارش شده و برای همین کسانی که گرفتهاند حتماً باید دوباره پروتکلهای بهداشتی و نکات لازم را رعایت کنند. مردانی افزود : معمولاً تا ۶ ماه اندازهای از آنتی بادی در بدن فرد بهبودیافته وجود دارد. معمولاً میگویند بعد از ۳ ماه میزان آنتی بادی به نصف میرسد و در سه ماه بعد ممکن است ۸۰ تا ۹۰ درصد آن از بین برود. اگر فرد خوش شانس باشد حداکثر ۶ ماه از او در مقابل بیماری کرونا مراقبت میکند.

کاهش ۵۰ درصدی خرید لوازمخانگی

دبیر انجمن صنفی توزیعکنندگان لوازمخانگی گفت: این روزها در مقایسه با دو ماه گذشته، شاهد کاهش ۵۰ درصدی خرید لوازم خانگی در بازار هستیم. پازوکی افزود: بازار در رکود به سر می برد و به دلیل بالا بودن قیمت ، بهجز خانوادههایی که به دنبال تهیه جهیزیه برای نوعروسان خود هستند، در عمل تقاضایی وجود ندارد.

اسکناس جدید ۱۰ هزار تومانی چاپ شد

بانک مرکزی به تازگی از اسکناس جدید ۱۰ هزار تومانی رونمایی کرده که ظاهر متفاوتی با اسکناسهای ۱۰۰ هزار ریالی موجود دارد. مهمترین تغییرات کمرنگ شدن ۴ صفر از ۵ صفر این اسکناس است. همچنین در سمت پایین اسکناس در سمت راست و چپ عدد ۱۰ درج شده و در پشت اسکناس عدد ۱۰ به چشم میخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت