یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

روستاها زیر ذره بین استاندار خراسان جنوبی

محمودآبادی -استاندار خراسان جنوبی از چند روستا در شهرستان بیرجند بازدید و روند اجرای طرح‌های عمرانی را در این مناطق از نزدیک بررسی کرد. محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استانی از پروژه مسکن روستایی در مَرَک بازدید کرد.
مَرَک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند و جزو ۶۰۰ روستایی است که از پروژه ساخت مسکن روستایی سهم بسزایی دارد. پروژه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان خراسان جنوبی بعد از انعقاد تفاهم نامه استاندار با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در اسفند ماه ۹۷ از تیرماه سال گذشته آغاز شد و به همین زودی با تحویل آخرین واحدها به متقاضیان به تحقق صد درصدی می‌رسد. استاندار خراسان جنوبی از چندین روستای بخش مرکزی بازدید و در گفت و گو با روستاییان از مشکلات آنها با خبر و دستوراتی برای پیگیری و رفع مشکلات مطرح شده از سوی آن ها صادر کرد.هدف از این بازدید، آشنایی با شرایط روستا و اطلاع از مسایل و مشکلات موجود بود. معتمدیان در ادامه برنامه‌های بازدیدش از روستاهای بخش مرکزی بیرجند به میریک رفت و در این روستا از روند اجرای پروژه مسکن روستایی بازدید کرد. مردم روستای میریک نیز از فرصت حضور استاندار استفاده کردند و به بحث و بررسی درخصوص مسایل روستا پرداختند.
علاوه بر این استاندار خراسان جنوبی از چند روستا، طرح زیربنایی، مراکز خدماتی و خیریه شهرستان قاینات بازدید کرد.محمد صادق معتمدیان روز چهارشنبه در این سفر از مرکز شبانه‌روزی جامع خدمات سالمندان توانبخشی گوهر قاین که مراقبت از ۲۰ سالمند داخل و خارج استان را برعهده دارند بازدید کرد. وی با حضور در این مرکز ضمن اطلاع از مجموعه نیازمندی‌های سالمندان حاضر، از مسائل و مشکلات کادر و روند اجرای خدمات مطلع شد و برای رفع بخشی از مسائل، دستورات لازم را صادر کرد.بازدید از مرکز خیریه احسان آسمانی قاین و بازدید از موسسه خیریه توانبخشی نشاط قاینات از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان قاینات بود.

درآمد 3 میلیاردی مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی از بافت فرش

معاون کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته دو هزار و 550 متر مربع فرش به مبلغ سه میلیارد تومان توسط مددجویان این نهاد بافته شده است. سید رضا حسینی بیان کرد: طی سال گذشته دو هزار و 550 متر مربع فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان بافته شده است. وی ادامه داد: ارزش ریالی این فرشها بیش از سه میلیارد تومان بوده که عاید مددجویان شده است. حسینی بیان کرد: در دو ماه نخست سال جاری هم 133 متر مربع فرش به مبلغ دو میلیارد ریال توسط مددجویان بافته شده است.

تخصیص 12 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده قاین-بیرجند

استاندار در بازدید از جاده قاین- بیرجند گفت: برای تسهیل روند اجرای این طرح 12 میلیارد و 500 میلیون تومان تخصیص و واریز شده است. معتمدیان عصر پنجشنبه در بازدید از این جاده افزود: برای تسهیل در روند تکمیل جاده قاین-بیرجند از محل ماده 56، پنجاه میلیارد تومان اخذ شد که روزهای گذشته 12 میلیارد و 500 میلیون آن تخصیص و واریز شد. وی در بازدید از جاده قاین-کال شور نیز که 9 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است گفت: عملیات اجرایی 12 کیلومتر دیگر این مسیر تا دو ماه آینده به پایان میرسد.

شناسایی 23 مورد جدید کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به صعود آمار ابتلاء به کرونا در استان گفت: از چهارشنبه تا پنجشنه ی گذشته 23 مورد جدید ابتلاء در استان داشته ایم. کامبیز مهدی زاده اظهار کرد: در این مدت 130 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که پاسخ 23 مورد آن در روز پنجشنبه مثبت اعلام شده است. وی با بیان اینکه بیشترین این آمار مربوط به شهرستان بیرجند با شناسایی 10 مورد جدید ابتلاء است، گفت: پنج بیمار جدید در شهرستان درمیان، چهار نفر سرایان، دو نفر قائن، یک نفر نهبندان و یک نفر فردوس شناسایی شده است. وی اذعان کرد: متأسفانه به علت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی از سوی برخی از مردم شاهد صعود شمار مبتلایان در استان بوده ایم.

اعطای تسهیلات 6 میلیون تومانی به رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری

تسهیلات 6 میلیون تومانی به منظور حمایت از رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری مسافر به آنها پرداخت خواهد شد. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: این وام برابر با تصمیمات گرفته شده در کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا ، به رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی بین شهری مسافر که کد بیمه دارند پرداخت میشود. گرجی افزود : این تسهیلات با اقساط 24 ماهه و کارمزد بانکی 12 درصد و دوره تنفس چهار ماهه از اول مهرماه قابل بازپرداخت خواهد بود. وی گفت: برای این رانندگان پیامک دعوت به ثبت نام ارسال میشود که متقاضیان دریافت تسهیلات باید با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند. گرجی از همه رانندگان فعال در بخش مسافری متقاضی دریافت تسهیلات خواست: پس از دریافت پیامک در اسرع وقت به سامانه معرفی شده مراجعه و نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

امام خمینی(ره) باور ایستادگی و مبارزه با کفر را در مردم ایجاد کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در دیدار با جمعی از امامان جماعات مناطق شهر بیرجند که در آستانه ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای 15 خرداد، برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطره وجود مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای قیام سرنوشت ساز 15 خرداد را گرامی میداریم و خداوند روح آن عزیزان را شاد کند. حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در آن دورانها و بحران هایی که همه امور در دست مستکبرین بود، امام خمینی(ره) در سال 42 ، سرآغاز انقلاب اسلامی را رقم زدند و این در حالی بود که خود خواص چنین مسئله ای را باور نداشتند، گفت: اکنون شاهد هستیم که مکتب های زور، باطل، پوشالی و دروغین به پوچی گراییده شده اند و مردم می خواهند برای خود فکری کنند.

سرمایه گذاری300 میلیارد تومانی در تجهیزات مخابراتی استان

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت:از سال گذشته تاکنون با همکاریهای موثر شرکت مخابرات ایران، استانداری و فرمانداریها برای فراهم کردن نیازهای ارتباطی استان بالغ بر 300 میلیاردتومان صرف سرمایه گذاری برای تامین و توسعه تجهیزات و اجرای فیبر شده است. حسن آذری نصرآباد، در نشست ویدیوکنفرانسی معاونین شرکت مخابرات ایران با معاون استاندار و فرمانداران استان، اظهار کرد: رفع مشکلات ارتباطی استان، تعامل و مشارکت همه جانبه استانداری، فرمانداریها، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و شرکت مخابرات ایران را میطلبد. وی افزود: از سال گذشته تاکنون مخابرات منطقه با همکاریهای موثر شرکت مخابرات ایران، استانداری و فرمانداریها توانسته است برای فراهم کردن نیازهای ارتباطی استان مبلغی بالغ بر 300 میلیارد تومان را صرف سرمایه گذاری برای تامین و توسعه تجهیزات و اجرای فیبر و… کند که جای تشکر و قدردانی دارد. وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم این منطقه طی سال گذشته تبدیل مخابرات منطقه به ویترین ارائه سرویسها و خدمات مخابرات بوده که خوشبختانه با ارائه آخرین تکنولوژیهای ارتباطی در استان این هدف محقق شده است.
در این نشست کمالالدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز به بیان مسائل و مشکلات ارتباطی استان پرداخت و خواستار توسعه و تامین تجهیزات لازم برای رفع موانع و مشکلات در راستای خدمت رسانی مناسب به مردم خوب استان شد. همچنین در این جلسه وضعیت پوشش شبکه مخابراتی شهرستانهای استان در بخشهای مختلف ثابت، همراه و دیتا توسط معاون استاندار و فرمانداران این شهرستانها مطرح شد که مقرر شد موارد مطرح شده با اعلام اولویت بندی از سوی مخابرات منطقه در دستور کار و بررسی قرار گیرد.

آغاز ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی
ثبتنام داوطلبان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی از روز شنبه 17 خرداد تا روز سه شنبه 27 خرداد از طریق سامانه ثبتنام استان به آدرس http://azmoon.skedu.ir/ انجام خواهد شد. مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی کسب حداقل معدل کتبی 17 در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ التحصیلان پایه نهم است. واقعی افزود: تمام دانشآموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی 98 – 99 مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند. هر داوطلب صرفاً میتواند در نمون برگ تقاضای ثبت نام یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند. به گفته ی وی دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان در اختیار داوطلبان قرار میگیرد مشخصات و ظرفیت پذیرش هر رشته در مدارس نمونه دولتی استان که دانشآموزان میتوانند در آزمون ورودی آن شرکت کنند هنگام ثبت نام برای داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود ودر دفترچه نیز ذکر خواهد شد. واقعی اضافه کرد: مبلغ ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی 250 هزار ریال است این مبلغ ثابت بوده و به جز این مبلغ دریافت هرگونه وجهی تحت هر عنوان ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت