روز خوب و پر افتتاح نوار مرزی استان

گروه خبر- بهرهبرداری از زیرساختهای مرز ماهیرود در چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در شهرستان مرزی سربیشه آغاز شد.
استاندار خراسان جنوبی که برای افتتاح طرحهای چهارمین روز هفته دولت به شهرستان مرزی سربیشه سفر کرده است، در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی که در مرز ماهیرود برگزار شد گفت: باید نگاه ملی به مرز ماهیرود داشته باشیم تا بتوانیم مبادلات تجاری را توسعه دهیم. محمدصادق معتمدیان افزود: نگاه ما این است در قبال صادرات، نیازهای استان را از مبادلات و واردات تامین کنیم. وی بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که در بخش نهادهها داشتیم امیدواریم برخی نیازهای کشور و استان را بتوانیم از افغانستان دنبال کنیم. استاندارگفت: نکته دوم معرفی مرز است و امیدواریم بتوانیم مرز ماهیرود را به کشور معرفی کنیم و برای انعکاس اخبار استانی و ملی، رسانهها اقدام و ظرفیتها را معرفی کنند. وی افزود: ارتقای گمرک ماهیرود خراسان جنوبی از مطالبات ما است که پیگیریهای لازم انجام میشود.وی با تاکید براینکه باید فضای سبز مرز ماهیرود متحول شود اضافه کرد: ما با کشور مقابل (افغانستان) مبادله انجام میدهیم و شأن و شئون طرف مقابل هم باید مد نظر قرار گیرد.
استاندار اظهار کرد: به یقین با راهاندازی مسیرهای ترانزیتی و شرایط کشور مقابل به زودی مرز ماهیرود یکی از محورهای فعال جمهوری اسلامی خواهد بود. وی افزود: مرز ماهیرود، مرز بینالمللی و مهمی است که در شرایط کرونایی هم یک ساعت تعطیل نشد و باید تحولی در این منطقه صورت گیرد.وی گفت: مخزن ۵۰۰ هزار مترمکعبی به صورت ویژه برای تامین آب دنبال شود و حداکثر تا دهه فجر به بهرهبرداری برسد اما تحقق این مهم باید براساس مطالعات نیازسنجی منطقه باشد. استاندار با اشاره به اینکه مابقی آسفالت معابر و روشنایی مرز ماهیرود باید در دستور کار قرار گیرد عنوان کرد: به زودی معاون اقتصادی رییس جمهوری و جمعی از معاونان وزرا به استان سفر میکنند که امیدواریم بتوانیم مشکلات مرز ماهیرود را حل کنیم.در پایان این نشست تعدادی از دستگاههای فعال در حوزه تامین زیرساختهای مرز ماهیرود تجلیل شدند.


عملیات اجرایی راه آهن بدون توقف ادامه دارد

محمودآبادی-عملیات اجرایی راه آهن استان که شنیده می شد با مشکلات اعتباری مواجه شده بدون توقف در حال اجراست. حال در بحبوحه ی هفته ی دولت و افتتاح و کلنگ زنی پروژه های مختلف خبرنگار ما احوال این پروژه را از معاون امور عمرانی استاندار جویا شد. میرجعفریان ضمن رد این موضوع که احداث راه آهن دچار چالشی شده باشد گفت:این پروژه با همان برنامه ای که داشتیم در حال اجراست. وی ادامه داد: علاوه بر این با پیگیری های استاندار از دو محل تامین اعتبار شده است. وی با اشاره به اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریالی این پروژه اضافه کرد: این پروژه یک طرح مهم و راهبردی است. میرجعفریان افزود: این پروژه به طول ۹۰۱ کیلومتر از زاهدان شروع و در حد فاصل شهر زاهدان -سه راهی دشتک و عبور در امتداد بزرگراه زاهدان -زابل به شهر زابل و نقطه ی صفر مرزی میلک می رسد.وی ادامه داد : قطعه ی اجرایی شماره ی ۱۶ در بخش بیرجند -یونسی به طول ۳۲ کیلومتر و با مبلغ ۸۹۲ میلیارد ریال آغاز شده است. معاون امور عمرانی استاندار افزود: امسال با پیگیری های استاندار دو منبع مالی دیگر به جز فاینانس برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح مشخص شده است که نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز ماهیرود در دستور کار است
استاندار همچنین در آیین افتتاح همزمان ۱۴۱ طرح برقرسانی در مرز ماهیرود بخش دُرح شهرستان سربیشه گفت: برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز ماهیرود سربیشه در تلاش هستیم و تحقق این مهم نیازمند همکاری همه دستگاهها است. محمدصادق معتمدیان افزود: یکی از اولویتهای ما در خراسان جنوبی تقویت جایگاه مرز ماهیرود است در مرحله اول در توسعه زیرساختها قدم برداشتیم. وی با بیان اینکه تامین آب و برق و چهار خطه کردن محور ماهیرود از اولویتهاست که اقدامات خوبی صورت گرفته است اظهار کرد: در حوزه جاده مناقصه خوبی انجام شده و تعیین تکلیف شده و قطعا شاهد توسعه مرز ماهیرود خواهیم بود.وی افزود: با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و مرزبانی که تلاش شبانهروزی دارند امیدواریم با اقدامات مختلف انجام شده و با تکمیل حوزههای زیرساختی شاهد ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز ماهیرود باشیم. معتمدیان افزود: تلاش داریم با همت شرکت برق، بقیه آبادیهایی که مشکل تامین برق دارند را حل کنیم.
پروژههای آبرسانی، برقرسانی، ساختمان مرزبانی منطقه ویژه، بهسازی محوطه بازارچه مرزی و ۱۰ کیلومتر باند دوم محور سربیشه – درح در این آیین به بهرهبرداری رسید. همچنین طرح ساماندهی ورودی مرزبانی و بازارچه مرزی میل ۷۸ به طول ۲.۵ کیلومتر و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسید. ساماندهی و زیرسازی و آسفالت ورودی مرزبانی در سه لاین به طول ۳۰۰ متر، زیرسازی آسفالت ورودی بازارچه به طول ۵۰۰ متر، آسفالت بلوار بازارچه به طول ۸۰۰ متر و عرض ۲۰ و آماده سازی جاده ایکس ویدئو ۸۵۰ متر و عرض ۶ متر از مشخصات فنی این طرح است. پروژه باند دوم ۱۰ کیلومتر از مسیر ۱۳۵ کیلومتری محور سربیشه – درح – ماهیرود نیز در چهارمین روز هفته دولت افتتاح شد.همچنین ساختمان مرزبانی سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی در ماهیرود نیز با حضور استاندار به بهرهبرداری رسید. منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در این طرح نسبت به آسفالت درب صادرات بازارچه، نصب هفت عدد برج نوری و ۴۰ عدد دوربین مدار بسته، احداث برجک مرزبانی، ایجاد سکوی بازدید (بالابر و پلکان) و احداث ساختمان بیومتریک به همراه سایت ترانشیپ اقدام کرده است.

اعتبارات صیانت از جنگل به درمیان رسید

محمودآبادی – ۳۰ هکتار جنگل در شهرستان درمیان از محل اعتبارات صیانت از جنگل های زاگرس، جنوب و مناطق مرکزی ایران نهالکاری شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: توسعه گیاهان مرتعی، بذرکاری، انجام طرحهای هلال آبگیر و کاشت نهال با هدف جلوگیری از فرسایش مراتع، کشت گونههای مقاوم به شرایط استان و اجرای دیگر طرحهای مرتعداری مصوب در اراضی طبیعی استان از جمله برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سالجاری است. علیرضا نصرآبادی افزود: در سال مالی ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه توسعه جنگل اعم از نهالکاری و بذر کاری در سطح ۱۵۰ هکتار اجرا شد. وی ادامه داد: این طرح در شهرستان های طبس،خوسف،زیرکوه و قاینات اجرا شده است. وی با اشاره به اعتبارت اختصاص یافته برای طرح های حفاظت مرتع و جنگل اضافه کرد:از محل اعتبارات طرح ضیافت از جنگل های زاگرس،جنوب و مناطق مرکزی ایران پروژه توسعه جنگل در سطح ۳۰ هکتار در شهرستان درمیان اجرا شد.

یک قدم تا وضعیت قرمز ؛ بازگشت خراسان جنوبی به وضعیت هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام وضعیت مخاطره شیوع بیماری کرونا در استان های مختلف کشور، از قرار گرفتن خراسان جنوبی در وضعیت هشدار خبر داد. تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا با ثبت ۲مورد جدید در شبانه روز گذشته به ۱۳۵مورد افزایش یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۶۹بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۵۳نفر مبتلا دارای تست کرونای مثبت هستند. دکتر دهقانی افزود: ۱۷نفر از مبتلایان در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲نفر از آنان وخیم گزارش شده است. وی گفت: این دو مورد جدید در مشهد مبتلا شده و در همان شهر نیز فوت شدند.

مانور آغاز سال تحصیلی در ۲۷۵۰ مدرسه خراسان جنوبی برگزار میشود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مانور آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به وضعیتهای سه گانه، در ۲۷۵۰ مدرسه و ۱۲ شهرستان و منطقه استان برگزار میشود.محمدعلی واقعی، در این آیین که در دبستان دخترانه محدثه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این مانور به منظور بررسی شرایط و تمهیدات پیش بینی شده و همچنین کاهش دغدغههای اولیا در مدارس بهارستان تعلیم و تربیت برگزار میشود.وی با اشاره به تداوم این مانور تا ۱۵ شهریور، تصریح کرد: شناسایی نقاط قوت ونقاط ضعف مدارس و رفع آن، بررسی رعایت پروتکلهای بهداشتی و… از دیگر مواردی است که مورد نظر مسئولان آموزش و پرورش استان در برگزاری این مانور است.

۷۵۸ تن شکر تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع میشود

ایرنا – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: ۷۵۸ تن شکر تنظیم بازار به استان اختصاص یافت که شهریورماه جاری در ۲ بخش مصارف خانوار، صنف و صنعت توزیع میشود. مجید اسداللهی افزود: قیمت فروش شکر طرح تنظیم بازار، در محل انبار غله استان به ازای هر کیلوگرم ۶۳ هزار ریال و برای عاملین توزیع و قیمت فروش برای مصارف صنف و صنعت نیز کیلویی ۶۷ هزار ریال در نظر گرفته شده است. وی همچنین از تامین و توزیع سهمیه ۲۹۳ تن شکر و ۵۰۰ تن برنج ویژه ماه محرم و صفر خبر داد و اظهار کرد: با عرضه اقلام یاد شده نیاز استان تامین و بازار شرایط اشباع و عادی را دارد.

حفظ ارزش های اسلامی و انسانی بهترین خدمت است

مهر- نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بهترین افراد کسانی هستند که به انسان ها خدمت برسانند، گفت: در این راستا هیچ خدمتی بالاتر از حفظ ارزش های انسانی و اسلامی در جامعه نیست. حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیرجند، با بیان اینکه نفع انسانی آن است که بتواند در منافع انسانی به دیگری نفع برسانند، افزود: هیچ سرمایه ای جز انسان بودن برای انسانها مهمتر و منفع تر نیست.

۳۴۰ نفر گرفتار سیلاب در خراسان جنوبی امدادرسانی شدند

ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: در بارندگیهای ۲ روز گذشته، ۳۴۰ نفر گرفتار سیلاب در استان با تلاش تیمهای امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند و ۱۸ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند. سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته شاهد وقوع بارندگیهای رگباری در استان بودیم که در برخی نقاط ۴۵ تا ۵۰ میلیمتر بارندگی گزارش شد.

تمدید زمان ثبتنام دریافت وام کرونا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: زمان ثبتنام دریافت وام کرونا برای واحدهای کسب و کار رسمی تا پانزدهم و کسب و کارها و شاغلین بیمه نشده تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید شد. ناصر نبی زاده، با بیان اینکه پیرو تصمیمات کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، مهلت ثبتنام متقاضیان تمدید شد، اظهار کرد: تاکنون ۲۸۶ پرونده جهت دریافت این تسهیلات ثبت شده است.

دست امداد هلال احمر برای ۴۴۳ حادثه دیده از سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به بارندگیهای اخیر در استان بیان کرد: به دنبال این بارندگیها نیروهای هلال احمر به ۱۲ منطقه متاثر از سیل و آبگرفتگی اعزام شدند. به گزارش ایسنا، رضایی با بیان اینکه در این ماموریتها به ۴۴۳ حادثه دیده در چهار شهرستان خدمات امدادی ارائه شده است، ادامه داد: ۳۳۱ حادثه دیده در شهرستان بیرجند، ۸۰ نفر در خوسف، ۲۴ نفر در سربیشه و هشت نفر در نهبندان از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدهاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت