روزی که فهمیدند قالیباف مشکل دارد باید اعلام می شد، نه الان

روزی که فهمیدند قالیباف مشکل دارد باید اعلام می شد، نه الان

رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت در خصوص مشکلات شهرداری تهران در زمان قالیباف و تائید شورای نگهبان برای حضور وی در مجلس گفت: آن زمان من در نامه ای
نوشتم، فاسدند گفتند برخورد می‌کنیم اما شورای نگهبان هیچ سندی از من نخواست و پیگیری نکرد. در همان ماجرای شهرداری به فساد شخصی نرسیدیم و فقط به این نتیجه رسیدیم که تخلف صورت گرفته است. در حال حاضر هم طرح این مباحث نتیجه بخش نیست و حتی موجب اشتباه می‌شود.توکلی همچنین گفت: روزی که فهمیدند قالیباف اشکال دارد با توجه به اینکه پُست کمی هم نداشت و شهرداری نهاد کوچکی نیست، باید همان موقع اعلام می‌کردند نه حالا که یک ماه دیگر می‌خواهند در مورد ریاست او رأی بگیرند. این گونه اقدامات سیاسی کاری و تخریبی است که نتیجه‌ای هم ندارد. وی افزود: من نتایج بررسی‌هایی که انجام دادم را در قالب یک نامه به شورای نگهبان ارسال کردم اما شورا سبک و سنگین، نمی‌کند.

درخواست طلاب حوزه از رئیسی

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه و بیش از ۴۰۰ نفر از اساتید، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه از ۶۵ شهر طی نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار محاکمه عاملان ولنگاری فاجعه‌بار فضای مجازی کشور شدند.

ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رؤیاپردازی خاتمه دهید

وزیر خارجه به گزارش‌ها درباره تصمیم آمریکا برای بازگشت به برجام جهت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد. ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: «دو سال پیش، مایک پامپئو و رئیسش اعلام کردند که مشارکت آمریکا در برجام را متوقف می‌کنند، با این امید که فشار حداکثری آنها ایران را به زانو درخواهد آورد». وی در ادامه ضمن اشاره به شکست کارزار موسوم به فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، توضیح داد: «بعد از شکست تحقیرآمیز این سیاست، او (پامپئو) می‌خواهد دوباره به مشارکت در برجام بازگردد».رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: «به رؤیاپردازی خاتمه دهید، ملت ایران همیشه خود برای سرنوشتش تصمیم می‌گیرد».

واکنش زاکانی به بسته ماندن مساجد

زاکانی منتخب مردم در مجلس یازدهم در واکنش به بسته ماندن حرم ها و مساجد در توئیتر خود نوشت: «در شرایط مهار کرونا، بازگشایی مشاغل و حضور جمعیت در وسایل نقلیه و… ، هنوز مجوز بازگشایی حرم ها و مساجد صادر نشده است.به نظر اگر عده ای عامدانه جنگ با معنویت و پاکی را در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز نکرده باشند لااقل غافلانه ارزش بی نظیر معنویت و مهمانی الهی را درک نمی نمایند.»

جنگ ۱۱ نفره برای کرسی لاریجانی

هنوز ۱۱ کرسی مجلس یازدهم صاحبی ندارد و تا ۲۱ شهریورماه که موعد برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم است، این ۱۱ کرسی کماکان بی‌سرنشین خواهند ماند. محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی میرسلیم، علیرضا زاکانی، مرتضی آقاتهرانی، علی نیکزاد، سیدشمس‌الدین حسینی، فریدون عباسی، عبدالرضا مصری، حمیدرضا حاجی‌بابایی، الیاس نادران و مسعود پزشکیان، آن ۱۱ گزینه‌ای هستند که این روزها در محافل سیاسی-رسانه‌ای از آنها به‌عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس آینده صحبت شده است.

رویای ترامپ بر باد می‌رود

یک روزنامه صهیونیستی نوشت: اگر تحریم های تسلیحاتی علیه ایران پایان یابد، کارزار فشار حداکثری نیز احتمالا اثرگذاری خود را از دست می‌دهد. جروزالم پست تاکید کرد، اگر آمریکا نفوذ خود را در این پروسه نتواند اعمال کند سوالی که پیش می آید، این است که آیا تصمیم آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای اقدام درستی بود و این تمام رویاهای ترامپ را به باد نمی دهد ؟ بعد از این‌ها، اگر سازمان ملل مجوز تجارت سلاح با ایران را صادر کند چرا کشورها باید از تجارت با ایران در دیگر زمینه‌ها غیر از سلاح خودداری کنند؟

اصلاح‌طلبان تمام شدند؛ دوم اسفند نقطه پایان اصلاحات

صادق زیباکلام ، تئوریسین اصلاح طلب در یادداشتی نوشت : انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه ‌به ‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تایید ‌صلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. وی نوشت: افول جریان اصلاح‌طلب بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید. از اسباب و علل و دلایل دیگر که بگذریم، اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات مجلس دهم و دور دوم انتخاب آقای روحانی، باید به یک پرسش اساسی و بنیادی پاسخ می‌دادند که در میان بدنه‌ اجتماعی و حامیان شان به‌وجود آمده بود. پرسش آن بود که اگر جریان اصلاح‌طلب بعد از کسب رای نتواند به ‌مطالبات رای‌دهندگان پاسخ شایسته بدهد، فایده شرکت در انتخابات چیست؟

اصلاح‌طلبان جامعه را ناامید کردند ؛ با خاتمی تعارف نداشته باشیم

دبیرکل کارگزاران گفت: مجموعه دولت، مجلس و همه نیروهای اصلاح‌طلب و معتدل کاری کردند که مردم ناامید شدند. کرباسچی افزود: به نظر من نیروهای سیاسی و اصلاح‌طلب اکنون باید بیشتر به ارزیابی خود، ارزیابی گذشته خود و نیروهای فعال خود بپردازند و بعد از آن می‌توانند به جامعه برگردند. فکر نمی‌کنم که با یک استعفا و بیانیه یا یک مصاحبه بتوان کاری کرد. این قضایا خیلی ساده نیست. وی افزود: به نظر من باید اینها را کنار بگذاریم و با شخصیت‌های سیاسی هم رودربایستی نداشته باشیم. مثلاً اینکه آقای عارف یک وقتی نامزد ریاست‌جمهوری شدند و اصلاح‌طلبان به هر دلیلی دنبال روحانی رفتند، نباید باعث این شود که بخواهیم جبران کنیم و بگوییم که او حتماً رئیس شورای‌عالی باشد. درباره بقیه بزرگان هم همین‌طور است، حالا آقای خاتمی یا هر کدام از رفقا. اگر به خاطر شخصیت‌ها و خصلت‌های قابل تحسینی که دارند، به خاطر اینکه نمی‌توانند به هیچ‌کسی نه بگویند، نباید تعارف داشته باشیم.

تلاش اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ با محکوم کردن ساختار قبلی

جهان نیوز نوشت : آنچه در جریان اصلاحات دیده می شود با توجه به اینکه انتخابات ۱۴۰۰ را نیز در پیش رو داریم، یک تلاش پیشاانتخاباتی است. اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده اند که با ریزش شدید بدنه اجتماعی خود روبرو هستند و برای این منظور ساختار کهنه نمی تواند برای طرفداران این جریان جلب توجه کند و از این نظر سعی می کنند با ایجاد یک ساختار جدید به نوعی جان دوباره به جسم نیمه جان جریان اصلاحات بدهند. این جریان سیاسی خود را در یک حالت گذار دیگر می بیند. احزاب سیاسی همچون کارگزاران حالا سعی می کنند که لیدری این ماجرا در دست بگیرند. البته جریان اصلاحات پیشتر یک جدال درون جناحی در مورد گفتمان مورد نظر خود داشته و دارد. این جریان میان انتخاب راهبرد ایدئولوژیک رادیکالی و راهکار جریان کارگزاران که به نوعی عمل گرایی و کاندیدای اجاره ای را مد نظر خود قرار دارد، اختلاف نظر دارد. اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ امید چندانی ندارند اما سعی می کنند با ساختارسازی جدید این فضا را برای بدنه اجتماعی متمایل به خود ایجاد کنند که مشکلات به سبب ساختار شورای عالی سیاستگذاری بود و حالا ساختار جدیدی با حضور احزاب تشکیل شده است که سعی کرده مشکلات گذشته را حل و فصل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت