روزهای خاکستری ۳۷ هیئت ورزشی استان

قاسمی- تصمیم صریح اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برای حمایت گزینشی برخی رشته های ورزشی دراستان ، انگیزه قهرمانی و تلاش در دیگر رشته های ورزشی را تحت الشعاع قرارداده است.چندی پیش مقام ارشداین اداره کل اعلام کرد که ۱۲رشته ورزشی برای حمایت های بلند مدت و توجه به قهرمانی استان انتخاب شده اند. این تصمیم باعث گلایه برخی فعالان باقی رشته های ورزشی و ایجاد سوال درباره شاخص های انتخاب رشته هایی شده که در لیست حمایت قرار دارند. این فعالان با توجه به قهرمانی هایی که در سطح کشور داشته اند از نوع نگاه اداره کل ورزش استان به رشته های مرد نظرشان ناامید شده اند. براستی در این شرایط آینده رشته هایی که در لیست انتخابی وجود ندارند به کجا می رسد؟

زیرساخت های ۱۲ رشته موجود است
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان در گفتگو با اوا با بیان اینکه ۱۲ رشته ورزشی در سند توسعه قهرمانی استان انتخاب شده اند، گفت: شاخص های انتخاب این رشته های ورزشی با توجه به
ظرفیت های منطقه ای، زیرساخت های موجود، استعدادهای حاضر، رشته های موفق در المپیاد استعدادهای برتر سال های گذشته، رشته های المپیکی و رشته های فعال ایران که در آسیا و جهان و المپیک مقام کسب کرده اند، بوده است. قطبی تصریح کرد: بر این اساس ۱۲رشته ورزشی از ۱۱ هیئت در استان ما قابلیت اجرا داشت که با وزارت ورزش نیز به جمع بندی رسیدیم، این انتخاب نتیجه ۲ هزار ساعت کارکارشناسی شده، در سه ماه می باشد. به گفتۀ وی این رشته های ورزشی شامل دو و میدانی، کشتی، جودو، کوراش، کبدی، کاراته، تکواندو، ووشو، تنیس روی میز، تیراندازی با کمان، تیراندازی و دوچرخه سواری است.

هدف مدال آوری  در المپیک جوانان
این مقام مسئول عنوان کرد: رشته های انتخاب شده به عنوان سند جامع راهبری انتخاب شده اند و سرمایه گذاری بلند مدت بر روی آنها خواهیم داشت. قطبی تأکید کرد: هدف ما این است که این  رشته های ورزشی در المپیک جوانان  سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ و المپیک بزرگسالان صاحب سکوها و مدال هایی شوند. به گفتۀ وی از زمانی که این منطقه به استان ارتقا یافته فقط دو قهرمان در سطح بین المللی داشته ایم که شامل خانم خدمتی و کدخدا می شود و از این پس باید تلاش شود تا در آینده تعداد بیشتری از نوجوانان را جذب و برای مسابقات آسیایی و جهانی و المپیک آماده کنیم. وی خاطر نشان کرد: اولویت ما در این ورزش ها بر روی رده سنی پایه ۸ تا ۱۴ سال می باشد تا آینده قهرمانی استان تأمین شود.

۴۰ درصد بودجه مخصوص۱۲ رشته اولویت دار
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام کرد: ۴۰ درصد بودجه ورزش استان به این ۱۲ رشته اختصاص پیدا می کند و باقی ۶۰ درصد اعتبارات در رشته های دیگر استان مانند همیشه هزینه
می شود. قطبی افزود: اگر دیگر رشته هایی که در این سند نیامده است هم در آینده صاحب مقام هایی شوند که امید به مدال آسیایی و جهانی رسمی برای آنها باشد حتما مورد حمایت اداره کل ورزش قرار خواهند گرفت. وی خاطر نشان کرد: این رشته های ورزشی بر مبنای اینکه زیرساخت های آنها در تمام استان فراهم بود و در المپیاد استعدادهای برتر مقام آوده اند و اینکه در کشور نیز در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک مقام هایی داشته ایم، انتخاب شده اند. به گفتۀ وی توجه به این رشته ها به معنی بی توجهی به دیگر رشته ها نیست و در بلند مدت با توجه به مزیت های منطقه ای برای زیرساخت های ورزش های دیگر نیز برنامه ریزی می شود و حوزه فنی اداره کل دنبال ارتقاء زیرساخت ها در استان در تمام رشته های ورزشی می باشد و نباید رشته های ورزشی نگران این موضوع باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت