روحانی: راهپیمایی اربعین چه در عراق و چه در ایران نداریم

رئیس‌جمهور درباره سرانجام برگزاری پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: مردم عزیز ما بدانند که مقامات بلندپایه عراقی به صراحت به ما گفتند که آمادگی برای پذیرایی زوار اربعین را ندارند و وضع عراق هم درباره کرونا خوب نیست و ما باید به آنها هم کمک کنیم. امسال راهپیمایی اربعین چه در عراق و چه در ایران نداریم ولی عزاداری‌ها با رعایت پروتکل‌ها در اربعین و ایام ماه صفر برگزار خواهد شد.

بازگشت پول‌های پارک شده به بورس

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس گفت: با مصوبه شورای عالی بورس در خصوص ثبات بخشی به بازارسرمایه و صیانت از حقوق سهامداران، شاهد بازاری متعادل، نقدشونده و اطمینان بخش خواهیم بود. وی اطمینان داد: با مصوبه اخیر شورایعالی بورس، بازار جهت خود را پیدا کرده و پول‌هایی که در کنار بازار پارک شده بود مجددا به بورس برخواهد گشت. وی افزود: یکی از مصوبات مهم مربوط به الزام حقوقی‌ها به بازارگردانی در بورس و فرابورس است. همچنین بر اساس مصوبه ای دیگر بانک‌ها، صندوق‌ها و نهادهای مالی زیرمجموعه بانک‌ها که پیش از این محدودیت داشته اند می‌توانند به سرمایه‌گذاری در بازار سهام بپردازند.

مردم نگران ریزش بورس
در ماه‌های آینده نباشند

عضو هیئت مدیره شرکت بورس با بیان اینکه با توجه به انتشار اوراق تبعی و خرید سهام خزانه از سوی شرکتها، سهام داران خرد نگران ریزش بازار در ماه های آینده نباشند، گفت: از سوی دیگر حقوقیها وظیفه دارند تا از طریق حمایت هوشمند یک فضای امن در بازار ایجاد کنند.

بازگشت شاخص بورس به مدار صعود

شاخص کل در بازار بورس (شنبه) ۲۷ هزار و ۴۸۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۷۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۷۶۹ واحد ثابت ماند.

هواشناسی: بارندگی‌ها در پاییز ۹۹ کمتر از حد معمول خواهد بود

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی می‌گوید که بارندگی‌ها در ایران طی پاییز ۹۹ کمتر و ضعیف‌تر از حد معمول خواهد بود و طی سه ماهه پاییز کم بارشی نسبی در کشور حاکم است و با وجود اینکه طی دو هفته ابتدایی مهر ماه بارش‌ها کمی بیشتر می‌شود، اما همچنان با بی‌هنجاری منفی بارش مواجه خواهیم بود.

الزام سهامداران غیر مستقیم عدالت
به ثبت‌نام در سجام

سرپرست اداره بازرسی نهادهای مالی خدمات دهنده، سرمایه‌گذاری و هلدینگ سازمان بورس و اوراق بهادار درباره معاملات سهام عدالت گفت: لازم است تمامی سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی (افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند) نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند تا هم بتوانند نسبت به خرید و فروش سهام شرکت‌ها استانی خود و همچنین اعمال رأی در مجامع شرکت‌ها سرمایه‌گذاری استانی مربوطه خود اقدام کنند.

لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانکها
در بورس، به تورم دامن می‌زند

اندیشکده اقتصاد مقاومتی در نامه‌ای به رئیس مجلس، نقض قانون و تشدید تورم را نتیجه لغو ممنوعیت سرمایه گذاری بانکها در بورس اعلام کرد. در این نامه آمده : از آنجا که سرمایه گذاری بانک‌ها در بورس منجر به خلق پول و افزایش نقدینگی می‌شود اما ارتباط مستقیمی با بخش واقعی اقتصاد ندارد، این تصمیم غیرکارشناسی بوده و تشدیدکننده تورم و رکود اقتصاد است و هرچند هدف از این اقدام «حفظ سرمایه مردم» ذکر شده، نتیجه آن در عمل «تنگنای معیشت عموم جامعه» خواهد بود.

استقبال ۳۰ درصدی از تسهیلات کرونا

اظهارات مدیر کل دفتر توسعه اشتغال وزارت کار، گویای این است که تسهیلات حفظ اشتغال در شرایط کرونا با استقبال کم و ۳۰ درصدی بنگاه های
مواجه شده و در نتیجه ظرفیت این تسهیلات از ۴۰ به ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

زمان ورود واکسن کرونای روسی به ایران

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد در مورد واکسن کرونا اظهار کرد: در این خصوص مذاکره‌ای با روس‌ها داشتیم که آن‌ها گفتند حداقل تا ۴ ماه دیگر می‌توانند واکسن را در اختیار ما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محمدی- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت

بیشتر

جم – چند روز پیش خبری از جلسه شورای شهر بیرجند رسانه ای شد که اذهان

بیشتر

سلام مطلب پیام یکی از همشهریان عزیزم را درباره محرومیت استان را خواندم و خواهش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت