یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

روحانی: تسلط کادر درمانی در مهار کرونا افزایش یافته است

روحانی: تسلط کادر درمانی در مهار کرونا افزایش یافته است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید کار مقابله با کرونا را تمام شده بدانیم، گفت: تسلط کادر درمانی و هوشمندی و همکاری مردم ایران در مهار ویروس کرونا افزایش یافته است. حجت الاسلام روحانی گفت: مردم کاملا مطلع هستند که داستان ویروس کرونا به یک آزمونی برای کارآمدی همه کشورها و نظام‌های جهان تبدیل شده است. تمامی کشورها در کنار هم، در یک رقابت شدید برای درمان و کوتاه کردن دوران بیماری و مهمتر برای پیشگیری از شیوع این بیماری است و همه ملت‌ها تلاش می کنند، بعضی‌ها بیشتر موفق بودند و بعضی‌ها کمتر که البته پایان کار است که نمره‌ها مشخص می شود، بنابراین باید به پاییز برسیم که جوجه‌ها را بشماریم و ببینیم پایان کار به کجا می‌رسیم. رئیس جمهور تاکید کرد: آنچه راجع به ایران ادعا می کنیم این است که مهارت کادر درمان و تسلط آنها بر کار روز به روز بیشتر شده است. امروز پزشکان و پرستاران ما سلطه و تسلط و مهارت شان و آشنایی و توانمندی در زمینه مقابله و مبارزه با این ویروس بیشتر شده است . وی با بیان اینکه مردم ما با هوشمندی بسیار در این زمینه همکاری کردند، گفت: آمارها نشان می‌دهد در هفته اول فروردین تقریبا با سخن گفتن مردم و اقناع آنها و این که خواسته شده بود سفرها را کم کنند، مردم پاسخ بسیار خوبی دادند.

احتمال پیک و جهش دوباره بیماری کرونا

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا، احتمال پیک دوباره بیماری کرونا را ممکن دانست. حق دوست، با بیان اینکه الان داغ‌ترین موضوع تحقیقی در محافل علمی و پزشکی کووید ۱۹ و ساخت واکسن آن است، گفت: زودتر از یک سال تا یک سال و نیم دیگر نمی‌توان به کشف و تولید واکسن کووید ۱۹ امید داشت، برای همین باید مدیریت این بیماری را یاد بگیریم تازه بعد از این تا واکسن به تولید انبوه برسد و در اختیار ۲ تا ۳ میلیارد نفر قرار بگیرد، زمان طولانی نیاز است. این اپیدمیولوژیست افزود: داروها قبل از اینکه به بازار بیاید مراحل مختلفی را باید طی کند تا عوارض جانبی آن بررسی شود، اثربخشی آن مورد ارزیابی قرار بگیرد و اینکه آسیبی به سیستم ایمنی بدن وارد نکند و موارد دیگر. وی در خصوص برنامه فاصله گذاری، گفت: هیچ برنامه‌ای نیست که ضعف نداشته باشد برخی ضعف‌ها مربوط به برنامه ریزی ها است اما باید عرض کنم که برنامه فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند، جزو برنامه‌های موفق کشور است. وی افزود: ما تازه در میانه راه هستیم و تا انتهای نود دقیقه زمان خیلی زیادی باقی است که اگر غفلت کنیم و رعایت نکنیم ممکن است دوباره ویروس شیوعش افزایش یابد و اوضاع وخیم شود.

جزئیات جدید از خرید سهام دولت در قالب ETF ؛ نیازی به کد بورسی نیست

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در گام اول واگذاری سهام دولت در قالب صندوق‌های قابل معامله (ETF) افراد می‌توانند بدون نیاز به کد بورسی در سامانه صندوق مورد نظر تنها با کد ملی پذیره نویسی کنند. علیرضا صالح با اشاره به واگذاری شرکت‌های دولتی در قالب صندوق‌های قابل معامله (ETF) گفت: در روش‌های قبلی سهام را یا به صورت تدریجی بر اساس قیمت تابلوی بورس می‌فروختیم، یا به صورت بلوک مدیریتی واگذار می‌کردیم؛ اما در این روش دنبال این هستیم که بر اساس اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی را گسترش دهیم و مردم را به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای بهبود درآمد تشویق کنیم. رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در روش ETF، صندوق‌هایی از شرکت‌های مختلف وجود دارد و هر فرد می‌تواند با پس انداز دو میلیون تومان در این صندوق‌ها سرمایه گذاری کند، بنابراین یک خانواده ۴ نفره می‌تواند ۸ میلیون تومان واحد بخرد وی گفت: ما در این صندوق‌ها از سهام یک شرکت نگذاشتیم، بلکه مجموعه‌ای از شرکت های مختلف را گذاشتیم که نتیجه جمعی آن به نفع مردم باشد.
این مقام مسئول با اشاره به تخفیف این سهام برای مردم گفت: برای مردم تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است؛ ضمن این تخفیف، مبلغ سهام میانگین ارزش در ماه گذشته از زمان صدور آگهی محاسبه می‌شود و این هم خود نوع تخفیف دیگری است.
صالح در زمینه ارزش هر واحد صندوق گفت: ارزش هر واحد این صندوق ۱۰ هزار تومان است و هر فرد در مجموع دو میلیون تومان می‌تواند واحد بخرد.

سازمان نظام پزشکی: نگران موج دوم بیماری کرونا هستیم

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: نگران موج دوم بیماری کرونا هستیم؛ زیرا این موضوع منجر به کار مضاعف برای کادر درمان و جامعه پزشکی خواهد شد. فعلا به فاز کنترل بیماری کرونا نرسیده‌ایم و با ترددهای غیر ضروری مردم در سطح شهر خطر انتقال ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند. جهانگیری ادامه داد: به دلیل محدودیت امکانات و شرایط باید امکانات موجود را به خوبی مدیریت کنیم و مسئولان در زمینه مقابله با بیماری کرونا نباید تصمیم گیری عجولانه‌ای داشته باشند.

تمدید دو ماهه مهلت پرداخت حق بیمه روستاییان و عشایر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش رقم سرانه بیمه تکمیلی درمان و در نتیجه آن، پوشش‌های جدید بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان از خردادماه گفت که تلاش شده است علاوه بر افزایش حقوق این قشر، سبد معیشتی آنها ۳۰ تا ۴۰ درصد بهبود پیدا کند. افتخاری در موضوع بیمه تکمیلی درمان به افزایش سرانه ماهانه ۶۰ هزار تومان اشاره کرد و گفت: برای امسال این رقم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه، به ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافته است و سهم بازنشستگان نیز تغییری نکرده است.

اینترنت دانشگاهی رایگان شد

پس از گذشت ۴۰ روز از تصمیم اولیه برای رایگان کردن اینترنت آموزش مجازی دانشگاه ها ، معاون وزیر ارتباطات از اتصال ۱۲۷سامانه آموزشی به شبکه ملی و رایگان شدن این اتصال خبر داد. وی گفته است: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آدرس پرتال و مشخصات فنی سایت‌هایی را ارسال کردند که در آن پرتال‌ها و سامانه‌های آموزش الکترونیکی آنها در جریان بود و بر آن بستر، آموزش الکترونیکی ارائه می‌دادند.

مراقب سایت‌های غیرقانونی ثبت درخواست «وام ازدواج» باشید

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نسبت به فعالیت و سودجویی احتمالی برخی از سایت‌های غیرقانونی برای ثبت درخواست وام ازدواج هشدار داد. تندگویان، با بیان اینکه از هفته گذشته پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیونی آغاز شده است، گفت: با توجه به بخشنامه بانک مرکزی پیش‌بینی ما این است که تا خرداد ماه تمام‌ شبکه بانکی برای پرداخت وام وارد عمل شوند.

موافقت 91 درصدی مردم با تداوم قرنطینه خانگی

بنا بر اعلام پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات طبق نظرسنجی انجام ‌شده در هفته آخر فروردین، ۸۱.۷ درصد مردم همچنان موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هستند. این نظرسنجی نشان می دهد ادامه خانه نشینی و خودقرنطینگی با نسبت ۹۱.۳ درصد، بیشترین میزان موافقت را از سوی پاسخگویان برای کنترل کرونا به خود اختصاص داده است.

ارائه پیشنهاد بازگشایی مهدهای کودک با ظرفیت محدود

مدیرکل دفتر امور کودکان بهزیستی کشور با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای مهدهای کودک گفت: در حال تهیه پیشنهادی برای بازگشایی مهدها به صورت محدود به ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. بابایی افزود: براساس مصوبات ستاد ملی و ابلاغ دستور تعطیلی مهدهای‌کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور، تمامی فعالیت‌های اجرایی این مراکز به صورت کامل متوقف شده‌ است.

روحانی: تسلط کادر درمانی در مهار کرونا افزایش یافته است

به گفته عضو انجمن ملی زعفران با کاهش صادرات زعفران و تقاضا در بازار‌های داخلی، قیمت این محصول نسبت به دو ماه گذشته حدود یک میلیون تومان کاهش یافته است. حسینی افزود: هم اکنون با توجه به شرایط پیش رو، حجم زیادی از زعفران در انبار‌ها ذخیره شده است، با این وجود دولت پس از رفع ویروس کرونا باید به دنبال راهکار‌هایی باشد تا بیش از پیش زعفران ایرانی به جهان صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت