روحانی: برای آینده کشور باید به دنبال حزب باشیم

روحانی: برای آینده کشور باید به دنبال حزب باشیم

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم نجیب ایران در روز‌های سخت در کنار یکدیگر هستند، اظهار کرد: همگرایی و همدلی که پس از کرونا بین همه دستگاه‌ها، جناح‌ها و آحاد مردم شکل گرفت، یادآور دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود و در این ایام نیز همه مردم برای کمک و یاری یکدیگر در کنار هم قرار گرفتند و این اقدام بسیار ارزشمند و افتخارانگیزی است. حسن روحانی در دیدار جمعی از فعالان و نخبگان سیاسی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاورد‌هایی که در زمینه مبارزه با کرونا به دست آمده، گفت: بی تردید در این عرصه اگر حمایت مقام معظم رهبری از دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا نبود، قطعا نمی‌توانستیم به موفقیت‌های کنونی دست پیدا کنیم. روحانی خاطر نشان کرد: در مقابله با کرونا، به هیچ عنوان از قوه قهریه استفاده نشد و صرفا با توصیه به مردم و همدلی و همراهی مردم توانستیم امور را پیش ببریم و مردم نیز در این زمینه نجابت، همراهی و بینش بالایی از خود نشان دادند. وی با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی و تقویت آن گفت: موضوع کرونا نشان داد که نظام از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و مردم در روز‌های خطر و حادثه همراهی بالایی از خود نشان می‌دهند. رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت وجود حزب در کشور اظهار کرد: معتقدم که برای آینده کشور باید به دنبال حزب باشیم و اگر بخواهیم نظام پایدار بماند و تقویت شود، باید دو سه حزب اصلی در کشور ایجاد شود تا به تناوب کشور را اداره کنند.

لاریجانی: بعد از پایان مجلس، برای تدریس به دانشگاه می روم

رئیس مجلس با بیان اینکه از این دوره مجلس درس های زیادی آموختم، درخصوص برنامه اش برای دوره پس از نمایندگی گفت: خانه اصلی ما دانشگاه است؛ به دانشگاه می روم و تدریس می‌کنم. وی با اشاره به اینکه بگومگوهای اخیر بیشتر مربوط به بحث رد صلاحیت‌های انتخابات است، گفت: البته فکر می‌کنم جایگاه شورای نگهبان باید حفظ شود و مورد احترام باشد و بنده دفاع نمی‌کنم که به شورای نگهبان اسائه ادب شود. رئیس مجلس با تاکید بر اینکه به جایگاه مجلس هم نباید اسائه ادب شود، اظهار کرد: برخی افراد حرف‌هایی درباره مجلس می‌زنند که خوب نیست چرا که مجلس پایگاه دموکراسی در کشور است و بخش مهمی از نظام ولایت یک کشور است و کسی که می‌گوید من ولایتمدار هستم نباید بگوید که من فقط به آقا اعتقاد دارم بلکه باید به حکومت ولایی هم اعتقاد داشته باشد. رئیس مجلس با بیان اینکه درباره رد صلاحیت‌ها، شورای نگهبان فصل‌الخطاب است، گفت: البته این نقد را دارم که در برخی جاها دقیق عمل نشد. اگر ما راجع به حقوقدان‌ها همین کار را می‌کردیم و بعد می‌گفتیم مشکل فساد دارند، خوب بود؟ ولی مجلس با متانت رفتار کرد. لاریجانی با اشاره به فرمایش امام خمینی مبنی بر اینکه اگر کسی مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکند خلاف شرع است، گفت: سوال این است کسی که ولایتمدار است، چطور به مجلس توهین می‌کند و این حتماً غلط است.

روایت قالیباف از هم قسم شدن منتخبان مجلس برای دوری از سیاسی بازی

محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی درباره اتحاد منتخبان مردم تهران منتشر کرد.متن این مطلب به شرح زیر است: یکی از فعالان صنعتی در جمع منتخبان گفت که مشغول بودن نمایندگان تهران به سیاسی‌بازی مانع از رسیدگی آنها به مشکلات حوزۀ انتخابیه‌شان می‌شود. به او گفتم همۀ منتخبان تهران در این دوره برای تغییر این رویه هم‌قسم شده‌اند؛ فقط نمایندگان میدانی و عملیاتی می‌توانند مسئله‌ای حل کنند.

رهبر معظم انقلاب سخنران ویژه روز قدس

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن خواهند گفت، یادآور شد: به منظور کسب فیض حداکثری از بیانات ولی امر مسلمین هیچ برنامه‌ دیگری تحت عنوان روز قدس در هیچ نقطه از کشور برگزار نخواهد شد.

کیهان خطاب به مطهری: مردم خودشان به افراد ناصالح رای نمی‌دهند

کیهان نوشت: یک نماینده رد صلاحیت شده مجلس می‌گوید چون امام گفتند کمونیست‌ها هم حق آزادی بیان دارند، پس باید در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شل گرفت. این روزنامه خطاب به مطهری گفت : عبارت «مردم خودشان به افراد ناصالح رای نمی‌دهند»، اگرچه پوپولیستی و عوام‌فریبانه باشد. چنانکه در انتخابات بنی‌صدر مشاهده کردیم؛ همین مردم پس از خیانت و مزدوری بنی‌صدر، در کنار نظام و در مقابل منافقین نفوذی ایستادند. جالب اینکه همین فرد با منفورترین گروه تروریستی طول تاریخ ایران پیوند خورده بود.

مطهری بعد از پایان مجلس کجا می‌رود؟

جهان نیوز نوشت: برخی گمانه زنی‌ها روایت از این ماجرا دارد که علی مطهری قرار است پس از اتمام دوره نمایندگی خود به ریاست سازمان ملی اسناد و کتابخانه ملی در آمده و بر صندلی اشرف بروجردی، رئیس فعلی این سازمان تکیه بزند.

انتساب دولت به اصلاح طلبان شوخی است

احمد شیرزاد عضو فراکسیون اصلاح طلب مجلس ششم در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «انتساب دولت به اصلاح طلبان شوخی است» نوشت:«اینکه اصولگرایان دولت آقای روحانی را دولت اصلاح‌طلبان معرفی می‌کنند چیزی جز شوخی نیست. اصلاح‌طلبان با دولت آقای روحانی همکاری داشتند و حمایت کردند اما به هیچ وجه نمی‌توان به این دولت لقب اصلاح‌طلب داد و قاعدتا اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مسئولیت آن را بر عهده بگیرند».

ربیعی: دستگاه‌ها حق به کارگیری نمایندگان سابق مجلس را ندارند

ربیعی سخنگوی دولت اظهار کرد: به منظور جلوگیری از فشار دستگاه‌ها و باز بودن دست آنان برای نه گفتن، دولت تصمیم گرفت با تشکیل یک کمیته در دفتر رئیس جمهور عدم به کارگیری نمایندگان را بررسی کند؛ البته دستگاه‌ها حق به کارگیری نمایندگان سابق مجلس را ندارند ولی افرادی هم هستند که الان نماینده‌اند و پس از پایان این دوره به همان کار قبلی خودشان که کارمندی دولت بوده برگردند همچنین افرادی هم هستند که ظرفیت‌های انسانی ما هستند.

واکنش ضرغامی به حذف فردوسی‌پور

عزت ا… ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما گفت: عادل فردوسی‌پور خدمات زیادی به صداوسیما کرده است. عادل پیشنهادات ده‌ها میلیونی را به خاطر صداوسیما رد کرد. در ۱۰ سالی که با عادل کار کردم، وی را بسیار موفق می‌دانم. باید از تصمیم گیران بپرسید که چرا کارش را در شبکه ۳ ادامه نداد. عادل هیچگاه پرستیژ دانشگاهی اش را زیر سوال نبرد.

۲ نماینده مجلس به حبس محکوم شدند

غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم اعدام برای دو نفر از متهمان پرونده شرکت سایپا خبر داد و گفت: محمد عزیزی و فریدون احمدی نمایندگان مجلس به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

احتمال حمایت اصلاح‌طلبان مجلس از ریاست وزیر احمدی‌نژاد

فرهیختگان نوشت: به نظر می‌رسد حاجی‌بابایی، وزیر آموزش‌وپرورش دولت دهم و نماینده همدان در مجلس مهم‌ترین رقیب قالیباف برای ریاست مجلس باشد. این روزنامه نوشت :
حاجی‌بابایی این امکان را دارد که با برخی نامزدهای اصلاح‌طلب نیز ائتلاف داشته باشد.

رئیس مجلس یازدهم از نگاه آیتی

مهدی آیتی، نماینده دوره ششم مجلس در روزنامه آرمان ملی نوشت: در منازعات پیش از آغاز مجلس به نظر می‌رسد سه شخصیت شانس بیشتری در این میان برای کسب کرسی ریاست مجلس دارند. آقایان نیکزاد، قالیباف و حاجی‌بابایی، اما با توجه به سابقه‌ای که وجود دارد، به نظر می‌رسد در این رقابت قالیباف به برتری برسد و رئیس آینده مجلس باشد.

لاریجانی هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند

نماینده تهران در مجلس با انتقاد از به تاخیر افتادن قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودرو سازان گفت: مجلس میلی نیست که هر کس هر کاری می‌کند انجام دهد. این سبک اداره مجلس معنا ندارد. آقای لاریجانی هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت