روحانی: بازگشت تحریم‌تسلیحاتی عواقبی خطرناک دارد؛ آمریکا توبه کند

روحانی: بازگشت تحریم‌تسلیحاتی عواقبی خطرناک دارد؛ آمریکا توبه کند

رئیس جمهور گفت: ۱۸ اردیبهشت آغاز تحریم و فشار بی نظیر در تاریخ کشورها و ایران از سوی یک رژیم مستبد علیه ملت ایران است. روحانی تاکید کرد: اگر بخواهیم مرور چند دقیقه‌ای بکنیم در مساله فعالیت ایران در قبال توطئه‌هایی که در زمینه هسته‌ای بود، ما دو سال و ۴ ماه با دنیا مذاکره کردیم یعنی از مهر ۹۲ مذاکره را شروع کردیم که اولین موج آن در نیویورک بود و بعد ادامه پیدا کرد. در اواخر دی ماه ۹۴ این توافق اجرایی شد و دو سال و ۴ ماه به این توافق عمل شد. وی افزود: فروش نفت از ۹۰۰ هزار بشکه به دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید و طرح‌های نیمه تمام، تمام شد. در واقع ما بهره کافی از تلاش مجدانه خود بردیم اما تحمل این دستاوردها برای مخالفان جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت بود که یک کشور به تنهایی پای میز مذاکره بنشیند و خطرات پیش روی خود را از بین ببرد. روحانی اظهار کرد: آمریکا می‌داند که ایران در ماه‌های آینده به زودی به یک موفقیت می‌رسد و آن رفع تحریم تسلیحاتی است. آمریکا جدیداً از خواب غفلت بیدار شده است و از خروج برجام پشیمان شده است زیرا به زودی تحریم تسلیحاتی برداشته می‌شود و اسرائیل و عربستان به ترامپ خواهند گفت که ما اشتباه کردیم از برجام خارج شدیم. برای آمریکا دیگر برجامی وجود ندارد رئیس جمهور تاکید کرد : اگر تحریم تسلیحاتی بخواهد برگردد پاسخ ما همانی است که من در نامه به سران ۴+۱ نوشتم که اگر چنین شود چه عواقب خطرناکی دارد. وی افزود: ایران تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت، چرا که حق مسلم ایران رفع تحریم تسلیحاتی است، راه عاقلانه این است که آمریکا به برجام برگردد و توبه کند و به ایران غرامت دهد ولی کسانی که امروز در آمریکا حاکم هستند چنین عقلی ندارند.روحانی ادامه داد : آمریکایی‌ها یکی، دو ماهی است از خواب غفلت بیدار شدند و فهمیدند اشتباه بزرگی کردند که از برجام خارج شدند و چه خطای بزرگی کردند برجام را به هم زدند و الان نه راه پس دارند و نه راه پیش و اگر همین طور ادامه دهند تحریم تسلیحاتی برداشته می شود. وی ادامه داد: همان اسرائیل، عربستان و تندروهای آمریکا به ترامپ خواهند گفت ما همه اشتباه کردیم. اگر بخواهند کار دیگری انجام دهند و بگویند می خواهیم به برجام برگردیم و از «اسنپ بک» استفاده کنیم، دیگر برجامی وجود ندارد. برای آمریکا برجام تمام شد مگر اینکه دوباره درخواست کند و دوباره ما بپذیریم و تمام خطاهایش را جبران کند و تحریم ها را کنار بگذارد.

انتقاد دبیرکل جبهه پایداری از دولت نسبت به عدم بازگشایی مساجد

آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری با انتقاد از عملکرد دولت نسبت به عدم بازگشایی مساجد اظهار کرد: سلامتی مان مهم است، اما امیدواریم که مسئولان نسبت به بندگی جمعی مردم اهمیت بدهند، چرا که هیچ موقع ارتباط فردی با جمعی یکی نیست و دوست داریم در کنار یکدیگر، خدا را عبادت کنیم.

اصلاحات درحال فروپاشی نیست

دبیر کل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گفت: یک یا دو شکست برای یک جریان سیاسی نباید خیلی غیر عادی و غیر طبیعی باشد. شکست و موفقیت جزء لاینفک فعالیت سیاسی احزاب و افراد و شخصیت ها است. آنها نباید تا یک شکستی را متحمل می شوند روی همه چیز علامت سؤال بگذارند. سلامتی، با بیان اینکه اصلاحات در حال فروپاشی نیست، افزود: اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند شکست ها در ۱۴۰۰ تکرار نشود باید هنر تغییر ذهنیت مردم را داشته باشند. وی در مورد انتقادات از شورای عالی و عارف و البته عبور از خاتمی نیز می گوید: اگر اعضا مدیریت عارف را شایسته نمی‌دانستند باید برای جایگزین تصمیم می‌گرفتند، او همین طور می‌گوید خاتمی هیچ‌گاه ادعای رهبری جریان اصلاحات را نداشته است.

کیهان: نمایندگانی که طرد شدند علیه مجلس جدید چرت و پرت می‌گویند

روزنامه کیهان در ستون گفت و شنودش نوشت: نمایندگانی که در انتخابات اخیر از جانب مردم طرد شده‌اند، بد‌جوری به پر و پای نمایندگان مجلس یازدهم می‌پیچند و علیه مجلسی که هنوز تشکیل نشده چرت و پرت می‌گویند! گفتم: می‌دانند که یکی از اولین اقدامات مجلس یازدهم، تعقیب نزدیک به ۸۰ نماینده مجلس کنونی است که بیت‌المال را هپل هپو کرده‌اند. گفت: ایول! پس بگو که چرا خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا ماجرای دزدی آنها از بیت‌المال در حاشیه قرار گرفته و فراموش شود!

دوره احمدی‌نژاد تمام شده است

فریدون عباسی منتخب کازرون در مجلس یازدهم و رئیس سازمان انرژی اتمی دولت احمدی‌نژاد اصرار دارد که به‌صورت مستقل نامزد ریاست مجلس شود. او درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تشکیل فراکسیون «احمدی‌نژادی‌ها» در مجلس یازدهم، با رد این مسأله، گفت: اصلاً چنین چیزی مطرح نیست، آقای احمدی‌نژاد یک ایدئولوژی یا سبک نیست. ایشان یک نفر بود که در یک دوره‌ای از شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تأییدیه گرفت و دو دوره مردم به او رأی دادند و اکنون دوره‌اش تمام شده است. وی ادامه داد: وقتی شورای نگهبان دوباره نمی‌پذیرد که ایشان برای ریاست جمهوری بیاید یعنی ایشان خاتمه پیدا کرده است. در نتیجه اینکه دائم در خصوص جریانی به‌نام «احمدی‌نژادی‌ها» فضاسازی می‌کنند، یک جوسازی است.

استقبال اصولگرایان ازانصراف زاکانی

اظهار نظر توئیتری علیرضا زاکانی نماینده مجلس یازدهم در مورد ریاست مجلس آتی با واکنش‌هایی‌ روبه‌روشده است. سیدنظام موسوی نماینده تهران درمجلس یازدهم درواکنش به این اظهارنظرنوشته است: صریح و شفاف می‌گویم باتوجه به شناخت نزدیک و دیرینه ام از توانمندی فکری و اجرایی و سلامت اعتقادی و مالی زاکانی ، انتخاب بنده برای ریاست مجلس بود. قالیباف نیز به این توئیت واکنش نشان داد و گفت: به لطف خدا این مجلس ، مجلس کار ، همکاری و برادری در حل مسائل مردم خواهد بود.

هشدار نشریه آمریکایی: تهدید به آغاز جنگ مضحک ‌و نسنجیده است

یک نشریه آمریکایی می‌نویسد، ترامپ با تهدید ایران به دنبال منحرف ساختن افکار عمومی از ناکامی دولت در بحث کرونا است. امریکن کانزروتیو در یادداشتی نوشت: ترامپ نباید در خلیج فارس خط قرمز تعیین کند و تهدید به آغاز جنگ مضحک ‌و نسنجیده است. رئیس‌جمهور دوست دارد اقدام اوباما در تعیین «خط قرمز» برای سوریه را به سخره بگیرد، اما این اقدام خودش غیرمسئولانه‌تر است، زیرا خط قرمزش هیچگونه تهدید جدی متوجه کسی نمی‌کند.

طراح تحریم‌ها در دوره اوباما: ترامپ هیچ برنامه‌ای برای مهار ایران ندارد

مسئول تحریم‌های ایران در دوره اوباما، با انتقاد از سیاست‌های ترامپ برای جایگزین کردن برنامه‌ای به جای برجام گفت: او هیچ برنامه‌ای برای مهار ایران ندارد. «ریچارد نفیو» گفت: به ‌رغم همه گفت‌وگوهای صورت گرفته در مورد جایگزین کردن یک توافق بهتر به جای برجام، واقعیت این است که سیاست ترامپ موجب شده تا برنامه هسته‌ای ایران بار دیگر در آستانه توانایی تولید سلاح هسته‌ای قرار گیرد و هیچ برنامه واقعی برای جلوگیری از آن نیست.

دبیر شورای نگهبان : می‌خواهند احراز صلاحیت را بی‌خاصیت کنند

دبیر شورای نگهبان به ماجرای طرح اخیر مجلس دهم موسوم به اصلاح قانون انتخابات که از سوی عده‌ای از نمایندگان طراحی شده اشاره کرد و گفت: در حالی که ما مدت‌ها و پیش از برگزاری انتخابات اخیر، درباره اصلاح قانون انتخابات فریاد زدیم و مطالبه کردیم، اما مجلس محترم هیچ توجهی به این امر نکرد، حالا و در روزهای پایانی خود تازه به فکر اصلاح قانون انتخابات آن هم با این کیفیت افتاده است. آیت ا… جنتی تاکید کرد: بنده حتی پیش از انتخابات در مذاکره‌ای که با رئیس محترم مجلس داشتم به ایشان گفتم که باید اصلاح قانون انتخابات ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات باشد، اما متاسفانه طرح اخیر نه تنها هیچ نسبتی با سیاست‌های کلی انتخابات ندارد بلکه با هدف بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است.وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات را امری ضروری و واجب می‌داند که باید با کار دقیق و کارشناسی به دور از هیجانات انجام شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس یازدهم با هماهنگی متولیان امر انتخابات همچون وزارت کشور و شورای نگهبان که تجربه ارزشمندی در این حوزه دارند، در فضایی معقول اقدام به اصلاح قانون انتخابات کند.

کارگزاران معتقد به ساختار جدید رهبری در جریان اصلاحات است

سخنگوی کارگزاران درباره دلایل اختلاف اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات دوم اسفند گفت: در این زمینه دو دیدگاه بین اصلاح‌طلبان وجود داشت. یک دیدگاه معتقد بود مردم از وضعیت موجود جامعه رنجیده هستند و از سوی دیگر پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان نیز آمادگی حضور در انتخابات را ندارد. وی افزود: دلیلی که این گروه ارائه می‌کردند کارکرد ضعیف مجلس و دولت بود. دیدگاه دیگر اما به‌دنبال مشارکت در انتخابات بود. در حزب کارگزاران این موضوع مورد بحث قرار گرفت که هدف اصلی تشکیل شورای عالی سیاستگذاری حضور در انتخابات بوده و به همین دلیل باید تلاش کنیم مردم را برای حضور در انتخابات متقاعد کنیم. مرعشی درباره انتقادات کارگزاران به رئیس دولت اصلاحات، تصریح کرد: اگر انتقادی صورت می‌گیرد به ‌دلیل این است که ما انتظار داریم رئیس دولت اصلاحات در تصمیم‌گیری‌ها نقش پررنگ‌تری ایفا کنند. ما امیدواریم رئیس دولت اصلاحات اعمال مدیریت بیشتری در مورد ضعف‌های جریان اصلاحات داشته باشند تا بتوانیم در آینده این ضعف‌ها را پوشش دهیم. مرعشی با بیان اینکه برخی از دوستان علاقه دارند رئیس دولت اصلاحات را منحصر به خود کنند، گفت: این نظر برخی از دوستان است که ما به‌نظر آنها احترام می‌گذاریم اما این دیدگاه را به حال جریان اصلاحات مفید نمی‌دانیم. البته ما معتقد به ساختار جدید رهبری در جریان اصلاحات هستیم که در این ساختار جدید نیز رئیس دولت اصلاحات نقش محوری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

اویس – مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی گفت: آیین اختتامیه رویداد جام رسانه‌ای امید کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت