روحانی: رهبری فرمودند فرمانده جنگ اقتصادی رئیس جمهور باشد

رئیس جمهور با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم بواسطه تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، بر ضرورت همکاری، همدلی و تلاش سه قوه در راستای حل مسائل و مشکلات اقتصادی و بهبود اوضاع زندگی مردم تاکید کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه با اشاره به اینکه این شورا پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و تحمیل جنگ اقتصادی تشکیل شد، گفت: در جلسه‌ای رهبر معظم انقلاب با تاکید بر ضرورت آمادگی و هماهنگی همه ارکان کشور در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن فرمودند که فرمانده این جنگ باید رئیس جمهور باشد و سایر قوا نیز می بایست در کنار دولت به میدان بیایند. پس از سخنان رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت همکاری همه ارکان کشور برای حل معضلات اقتصادی گفت: مردم از همه مسوولان انتظار دارند تا برای حل معضلات معیشتی و اقتصاد کشور اقدامات موثری انجام داده و همه مسوولان در هر سه قوه باید در کنار یکدیگر با یک برنامه منسجم در مسیر رفع مشکلات مردم  اقدام کنند.همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه حل مشکلات اقتصادی کشور را دغدغه اصلی قوه مقننه و نمایندگان مجلس برشمرد و با تاکید بر  آمادگی مجلس شورای اسلامی  برای همکاری با دولت در جهت حل مشکلات افزود: با هماهنگی، همراهی و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها از سوی همه قوا و مسئولان در سطوح مختلف کارشناسی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، اقدامات موثری برای حل این مشکلات اقتصادی انجام داد. طبق شنیده‌ها درجلسه اخیر سران قوا، حسن روحانی ، رئیس‌ جمهوری به محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس با ناراحتی گله می‌کند و می گوید شما در دیدار با رهبری بسته اقتصادی رونمایی کردید در حالی که رهبری گفتند “ فرمانده جنگ اقتصادی دولت و بنده هستم!”قالیباف در جواب می‌ گوید مجلس به دنبال حاشیه و مچ ‌گیری از دولت نیست اگرچه به راحتی می تواند این کار را انجام دهد، اشکالی ندارد شما فرمانده، ببینیم می‌توانی اجرا کنید یا فقط طبق این چند سال حرف می‌زنید که وضع کشور به این وضعیت افتاده است.  ربیعی ، سخنگوی دولت در توییتی این مشاجره لفظی را تکذیب کرده و گفته جلسه سرشار از همراهی و همدلی برای گذر از این دوره سخت بود.

فتاح: جای محکومان هزار میلیاردی زندان است نه هتلزندان

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه زندان، جای محکومان چند صد میلیاردی و هزار میلیاردی است گفت: زندان، جای چنین محکومانی است و نباید زندان برای این افراد به گونه‌ای شود که بگویند «هتل‌زندان»؛ لذا ما باید نسبت به نتیجه آنچه امیرالمومنین آن را جمع شدن به ناحق ثروت فرمودند توجه کنیم.فتاح  همزمان با آغاز فرایند آزادی 2574 زندانی جرائم مالی غیرعمد، با همت بنیاد مستضعفان، گفت:بسیاری از زندانیان بدلیل محرومیت و استضعاف در زندان هستند و بنیاد مستضعفان نسبت به این محرومین احساس وظیفه می‌کند گفت: افراد آزاد شده همگی جزو محکومین جرائم غیرعمد و مالی بودند که متوسط محکومیت این افراد، کمتر از 20 میلیون تومان است و در میان آنها ما فردی را هم داریم که تنها به خاطر 11 میلیون تومان در زندان بود؛ یعنی به اندازه یک سکه بهار 

آزادی و امروز خوشبختانه آزاد می‌شود.

سکوت توییتری نمایندگان ارزشی درباره حجاب

نمایندگان مجلس یازدهم هفته شلوغی را تا کنون پشت سر گذاشته‌اند. نمایندگان ارزشی و اصولگرای مجلس مواضع خود را در شبکه اجتماعی فیلتر شده توییتر به اشتراک می‌گذارند. در این هفته بیشتر اظهار نظر نمایندگان درباره قرارداد ایران و چین، دیدار مجازی با رهبری و کمک برای جلوگیری از حضور افراد رانتی در نهادهای نظارتی مجلس بوده است. این هفته به جز موضوع ایران و چین، هفته عفاف و حجاب بود. نمایندگان مجلس که از فضای انتقادی توییتر نسبت به حجاب اجباری باخبر هستند، درباره این موضوع سکوت کردند تا مورد نوازش اهالی توییتر قرار نگیرند. در این میان مصطفی میرسلیم استثنا بودن خود را حفظ کرد و نوشت «این برازنده نیست که در تاریخ فرهنگ ایران که مشحون از اعتقاد و پایبندی مردم به عفاف و حجاب است دو بار کشف حجاب ثبت شود: یک بار اجباری و در دوران رضا خان و یک بار اختیاری در اثر سهل‌انگاری و مسامحه دولت دوازدهم در حالی که بخش عمده نمایندگان مجلس به دنبال فیلتر اینستاگرام هستند، تعداد زیادی از آنها در توییتر حضور دارند و از آن برای اظهار نظر استفاده می‌کنند.

این در حالی است که قانونا این شبکه اجتماعی فیلتر است. فارغ از رفتار متناقض مسئولان ایران برای حضور در شبکه‌های اجتماعی، نمایندگان توییت‌های مختلفی درباره قرارداد ایران و چین منتشر کردند اما فحوای این اظهار نظرها نشان می‌داد آنها فقط حرفی می‌زنند که از قافله عقب نمانند و بهتر می‌دانند قرارداد با نظر مخالف آنها نیز منعقد خواهد شد. به جز میرسلیم، حمید رسایی نماینده مجلس نهم که این دوره در فهرست اصولگرایان برای ورود به مجلس یازدهم نبود، به نظر می‌رسد اکثر اصولگرایان حاضر در مجلس تمایلی ندارند در این مورد بیشتر صحبت کنند.

عارف: نه از اصلاح طلبی عبور میکنیم، نه از آن عقب مینشینیم

محمدرضا عارف در جلسه بنیاد امید ایرانیان به تشریح وضعیت موجود کشور پرداخت و گفت: دروغ و نبود صداقت با مردم مشکل و چالش اصلی جامعه است. او در نشست شورای عالی بنیاد امید ایرانیان که به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شد بر لزوم آسیب شناسی جدی فعالیت‌ها و برنامه‌ها و نقد و بررسی عملکرد بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد و گفت:در شرایطی که وضعیت کشور بخاطر هم بخاطر فشار و تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم به خاطر برخی سوء مدیریت‌ها و نیز شرایط کرونایی پیچیده‌تر و سخت‌تر از گذشته شده است شاهد فشار‌های اقتصادی و معیشتی به مردم هستیم. وی در همین زمینه ادامه داد: در شرایط فعلی کشور بنیاد امید ایرانیان باید برنامه‌های راهبردی و عملیاتی خود را متناسب با شرایط و واقعیت‌های موجود کشور تدوین کند و همه تلاش خود را در این شرایط بکار بندد تا به دستاورد‌های ارزشمندی دست پیدا کنیم.بر این باوریم که در شرایط فعلی کشور تشکل‌های مردمی بیش از تشکل‌های سیاسی می‌توانند و باید نقش آفرین باشند و اعتناء مردم به نخبگان اجتماعی و فرهنگی بیش از نخبگان سیاسی شده است. به همین دلیل ضرورت فعال‌تر شدن بنیاد امید ایرانیان و اهمیت حضور موثر بنیاد بهتر خود را نشان می‌دهد.

عارف با بیان اینکه معتقدم مشکل اساسی کشور در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی است، تاکید کرد: اینکه چرا اعتماد مردم به مسئولان و حاکمیت کمرنگ شده به نظرم ورای مسایل مدیریتی به مسائل فرهنگی برمی‌گردد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رواج دروغ و نبود صداقت با مردم مشکل و چالش اصلی امروز جامعه ما است، بر ضرورت تلاش حاکمیت برای بازسازی سرمایه اجتماعی، کاهش شکاف حاکمیت و ملت و تقویت اتحاد و انسجام ملی تاکید کرد.

توئیت ظریف به مناسبت پنجمین سالگرد انعقاد برجام

پنجمین سالگرد برجام – بزرگترین دستاورد دیپلماتیک دهه گذشته- است و یادآور این است که رفتار قانون‌گریزانه آمریکا نباید مقیاسی برای اندازه‌گیری هنجارهای بین‌المللی باشد. اهانت آمریکا به قانون و دیپلماسی، این کشور را در زمره کشورهای بدنام دنیا قرار داده و امنیت دنیا و آمریکا را تهدید می‌کند.

جاسوس وزارت دفاع بازداشت و اعدام شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در ارتباط با یکی دیگر از جاسوسانی که کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع کشور بود و سال‌ها در این وزارت خانه کار کرده بود و با بازنشستگی پیش از موعد در سال ۹۵ بازنشسته شده بود و در سال‌های پایانی خدمت و بعد از بازنشستگی به سرویس سیا وصل شده بود و به جهت اینکه آشنایی با فعالیت‌های موشکی ما داشت برخی از آن را به سازمان سیا فروخت و پول گرفت که شناسایی و بازداشت و محاکمه و محکوم به اعدام شد و هفته گذشته حکمش اجرا شد. او رضا عسگری بود؛ لذا ما با کسی تعارف نداریم و با امنیت کشورمان معامله نمی‌کنیم.

هیئت رئیسه خودش را راحت کرد

محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز درباره حواشی اخیر و موضوع معرفی کاندیداهای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ گفت: «روال در گذشته این بود که هیات رئیسه دو نفر را انتخاب می کرد و آنها را به صحن معرفی می‌کرد تا نمایندگان از میان آنها یک نفر را انتخاب کنند. » او ادامه داد: «به نظر می‌رسد در این دو هیئت رئیسه کار خود را راحت کرده است و هر پنج نفری که برای ریاست کاندیدا شده بودند همه را تائید کردند و آنها را به صحن معرفی کردند. درواقع کار ارزیابی کاندیداها را به خود نامزدهای ریاست و صحن مجلس سپرده‌اند. درواقع هیئت رئیسه که باید تلاش می‌کرد میان این ۵ کاندیدا تفاهم ایجاد کند و یا آنهایی را که شایستگی بیشتری داشتند را از دیگران تمیز می‌داد و آنها را به صحن معرفی می‌کرد این کار را انجام نداد و همه را یکجا به صحن معرفی کرد. »

مجوز می دهیم تا هیچ مسئولی به فرد آمر نگوید «به تو چه»

جلیل محبی در مورد مجوز اعطا شده به رائفی پور گفت: در ایران برای اخذ مجوز تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد لازم است که به عنوان سمن‌های وزارت کشور مراجعه کنید ولی اشکال کار آنجاست که اخذ مجوز از وزارت کشور بسیار سخت و البته زمان‌بر است، ضمن آنکه در نهایت ممکن است به فرد مجوز داده نشود؛ بنابراین ما در ستاد احیای امر به معروف شرایط را تسهیل کردیم. ما بارها و بارها دیده‌ایم که یک مقام مسوول حاکمیتی هنگام مواجهه با امر به معروف به فرد آمر می‌گوید «به تو چه!» ما برای آنکه این مقام مسئول دیگر نتواند مقابل آمر معروف چنین رفتاری داشته باشد، اقدام به اعطای مجوز به سمن‌ها می‌کنیم تا به نوعی از آنان حمایت کنیم.

ترامپ بیش از ۲۰ هزار ادعای کذب دارد

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد؛ دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا از زمان سوگند خود در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ (تاکنون بیش از ۲۰ هزار ادعای نادرست و گمراه کننده مطرح کرده است. واشنگتن پست با استناد بر گزارش پایگاه های داده پیگیر حقایق خود نوشت: ۸۲۷ روز طول کشید تا ترامپ ۱۰ هزار ادعای غلط یا گمراه‌کننده را توئیت کرده یا بیان کند. ترامپ میانگین دروغ های خود را که یک بار در روز بود در ۴۴۰ روز نخست ریاست جمهوری اش به ۲۰ هزار مورد افزایش داده است. اما در ۹ ژوییه فقط ۴۴۰ روز بعد از این تاریخ دروغ های ترامپ از مرز ۲۰ هزار دروغ گذشت که به طور متوسط شامل ۲۳ ادعای غلط در روز در بیش ۱۴ ماه بوده است. این روزنامه نوشت: ویروس کرونا ژانر جدیدی از دروغ‌گویی‌های ترامپ را نشان داد اکاذیب وی در این زمینه فقط در چند ماه به حدود هزار ادعای دروغ رسید که بیشتر از مجموع دروغ هایی است که درباره پرونده مالیاتی اش مطرح کرده است.

علت مرگ مریم رجوی چیست؟

برخی فعالان فضای مجازی از مرگ «مریم رجوی»، سرکرده سازمان مجاهدین خلق ایران خبر می‌دهند و نوشته‌اند او بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده است. البته هنوز به طور رسمی این خبر تایید نشده.پایگاه خبری حامیان ولایت نوشته است: «سازمان منافقین و نیروهایش خبر مرگ وی را از ترس توبه افراد درون سازمان و احتمال بازگشت آنان به ایران مخفی نگه داشته‌اند»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت