روحانی: ذهن جامعه را با دوقطبی های کاذب مشغول نکنیم

رییس جمهوری دوقطبی های ایجاد شده در کشور را به مصلحت کشور، درست و واقعی ندانست و عنوان کرد: نباید ذهن جامعه را به این دو قطبیها مشغول کنیم. این دوقطبیها ناصحیح و کاذب است. یکی میگوید نفت را کم بفروشیم و یکی میگوید زیاد بفروشیم. نفتمان را باید تولید و بعد در حداکثر ممکن صادر کنیم و این حق ماست. روحانی اضافه کرد: میگویید به جای آنکه حقمان را پس بگیریم، پس نگیریم. اگر الان بتوانیم، میگویم این کار بکنیم. هر وقت وزیر نفت بگوید دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه میتوانیم صادر کنیم، ما آمادهایم. بعد میگویند پول نفت در بودجه خرج نشود. این حرف درست است ولی لغت آن غلط است. وی گفت: نفت را حتیالامکان نباید در بودجه جاری استفاده کرد. نفت را باید فروخت و سرمایهگذاری کرد. مقداری در صندوق میرود. مقداری باید در صنعت نفت سرمایهگذاری شود که مقداری عقب است و این صنعت نیازمند سرمایهگذاری و نشاط است. روحانی به بودجه عمرانی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: اگر بودجه عمرانی باید انجام شود، چرا ۵۰ هزار میلیارد تومان؟ چرا ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نگذاریم؟ تاکنون ۶۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه ۷۰ درصد رشد داشته است.

عوامل آمریکایی دخیل در ترور شهید سلیمانی زندگی مخفی را از سلمان رشدی یاد بگیرند
فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به آنکه آمریکایی ها تاکنون هم سیلی سخت افزاری خورده اند و هم سیلی نرم افزاری، گفت: هدف اصلی انتقام خون حاج قاسم سلیمانی ازاله امریکا از منطقه است. سردار قاآنی در نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه مدال به سردار سلیمانی هدیه کردند، گفت: رهبر انقلاب به شهید سلیمانی مدال «قهرمان مبارزه با استکبار»، مدال «قهرمان ملت ایران» و مدال «قهرمان مقاومت» را اعطا کردند. سردار قاآنی با بیان خاطره ای از ارسال پیام پامپئو به سردار سلیمانی در زمان ریاست سازمان سیا، گفت: حاج قاسم این نامه را اصلا باز نکردند و بدون مطالعه نامه را پس فرستادند.
فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان به عوامل امریکایی دخیل در ترور شهید سلیمانی هشدار داد که باید سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را یاد بگیرند چرا که جمهوری اسلامی انتقام خون به ناحق ریخته شهید سلیمانی را خواهد گرفت.

استیضاح وزرا در ماههای پایانی دولت به صلاح نیست و فایدهای هم ندارد
نماینده تهران با بیان اینکه در حال حاضر هر وزیری که از دولت استیضاح شود دولت از حد نصاب می افتد، تصریح کرد: استیضاح به صلاح نیست و فایدهای هم ندارد چراکه دولت ماه های پایانی خود را سپری می کند و این به معنی کوتاه آمدن مجلس در مقابل دولت نیست این نشان می دهد مجلس عاقلانه برخورد میکند و احساسی نیست. شریعتی با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق، گفت: تقریبا هیچ کس موافق با محتوای لایحه تقدیمی دولت نبود و همه انتقاد داشتند اما دو تا رویکرد وجود داشت. رویکرد اول این بود که این لایحه رد و دولت آن را اصلاح کند و برگرداند و رویکرد دوم این که دولت نه عزم این کار را دارد و نه توان آن را و لذا اصلاحی اتفاق نخواهد افتاد.

هاشمی طبا : اصلاح طلبان به جای گنده گنده حرف زدن، برنامه بدهند
نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ در گفتگویی به کاندیداتوری جهانگیری پرداخته و گفته است که وی برخلاف تمجیدهای چهره های اصلاح طلب از معاون اول روحانی ، جهانگیری را فردی معرفی کرده که نه اهل ارائه برنامه است و نه اهل انکه تبعات برنامه ارائه شده اش را بپذیرد. هاشمی طبا می گوید: اصلاح طلبان مگر نمی گویند ما می خواهیم مملکت را اداره کنیم، برنامه بدهند. اگر قرار باشد که بیایند فقط حرفهای گُنده گُنده بزنند که فایده ندارد. البته این برای سایر جریانات سیاسی اعم از اصولگرا، پایداری و معتدل هم صادق است. هر کسی این کار را انجام داد نشان می دهد که به جنبه های مختلف مسئولیت ریاست جمهوری فکر کرده است و فقط از جنبه سیاسی نمی خواهد وارد شود.

حزبا… میتواند ارتش اسرائیل را دفن کند
خبرگزاری تسنیم محتوای منتشر نشده ای از یک سخنرانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آستانه سالگرد شهادت وی منتشر کرد. در این سخنرانی آمده است: ما بعد از جنگمان حوادثی داشتیم که در عالم اسلامی خارقالعاده و در نوع خودشان متحیرکننده بودند. این حوادث در جمعبندیهای مادی، غیر قابل شدن بود. اگر قبول داریم که حزبا… متاثر از انقلاب و دفاع مقدس بود، باید ببینیم عمل حزبا… در جهان عرب به عنوان یک سازمان عربی چه تاثیری داشته؟ خود فرماندهان اسرائیلی اعتراف کردند که حزبا… در جنگ ۳۳ روزه مثل یک زلزله ۹ ریشتری اسرائیل را الک کرد. امروز رشد مقاومت مثل دیروز نیست که سید حسن نصرا… انکار کند و بگوید که من موشک ندارم. بر عکس خودش اعلام میکند که من موشکهایی دارم که میتوانم ساختمانهای شما را با دقت بزنم. میگوید اگر ۶ لشکر شما بیاید من دفنش میکنم. اصلا میتوان تصور کرد که بدون انقلاب اسلامی در دنیا چنین اتفاقی در جهت بیداری بیفتد؟ از ۱۹۱۷ که فروپاشی عثمانی بود تا به حال، همه اتفاقات برای مهار جهان اسلام بوده و تنها حکومتی که از زیر یوغ صلیبیت خارج شد، جمهوری اسلامی بود و این هنر بزرگ امام(ره) است.

آمریکا ۱۰ سال پیش از فتنه ۸۸ برای براندازی نظام برنامهریزی کرده بود

دبیر شورای نگهبان: آمریکاییها ۱۰ سال پیش از فتنه سال ۸۸ برای براندازی نظام اسلامی برنامهریزی کرده بودند که البته با نصرت الهی، با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم، حماسه ۹ دی خلق شد و طرحهای دشمنان ناکام ماند. جنتی مسئولان دولت، مجلس و سایر دستگاههای نظام را به خدمت هرچه بیشتر به مردم توصیه و تأکید کرد: خداوند به مردم ما خیر بدهد که با هوشیاری همه توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند و در این ۴۰ سال همواره پشتیبان نظام و رهبری بودهاند؛ بنابراین هرچه میتوانیم باید به این مردم خدمت کنیم.

جعفریان: تا به حال کسی اینطور به شعور انتخاباتی مردم توهین نکرده بود

جعفریان استاد تاریخ دانشگاه تهران در واکنش به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اگر نظارت استصوابی شورای نگهبان نباشد، ممکن است مردم به یک قاتل رأی دهند». فکر نمیکنم از اول مشروطه تابحال، کسی اینطور به شعور انتخاباتی مردم توهین کرده باشد.» کدخدایی در مصاحبهای گفته بود اگر نظارت استصوابی نباشد ممکن است مردم یک قاتل را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

بدون اینکه پرسیده شود که تو چه مرگت است، با استعفایم موافقت شد

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: من صبح استعفا را نوشتم و بعد از ظهر بدون اینکه پرسیده شود که تو چه مرگت است، آیا سرت به سنگ خورده که می خواهی از وزارت استعفا بدهی و به مجلس بروی و .. و بدون اینکه دلیل این مسئله پرسیده شود با استعفا موافقت شد! بدون اینکه دلیل این مسئله نه از طرف رئیسم و نه از طرف معاون ایشان، حتی آبدارچی جلوی در تماس بگیرد بگوید چه خبر است اما دریغ!

جهانگیری خود را از روحانی مبرا کند

روزنامه شرق در گزارشی انتخاباتی نوشت : در انتخابات سال ۹۶ که او [جهانگیری] بهعنوان نامزدی پوششی وارد انتخابات شد، با اقبال خوب مردم مواجه شد و به نظر میرسد که مقبولیت خوبی هم داشته باشد.» جهانگیری میتواند مورد قبول اصلاحطلبان برای معرفی به مردم باشد. این دیگر هنر جهانگیری است که چطور بتواند در مواجهه با مردم خود را از ارتباطی که با دولت روحانی و عملکرد ایشان داشته، مبرا کند.

شریعتمداری : ترامپ بسیار بهتر از موسوی و خاتمی برخورد کرد

حسین شریعتمداری در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت ۹ دی در پاسخ به این سؤال که «نظر شما در خصوص رفتار ترامپ نسبت به نتایج انتخابات آمریکا چیست» تصریح کرد: به نظر من ترامپ بسیار بهتر از موسوی و خاتمی با این مسئله برخورد کرد، همه آن کارها که در اینجا اتفاق افتاد کرد، چه کرد؟ مثل اینجا قبل از اعلام نتایج اعلام پیروزی کرد که یکی از عناصر فرمول فتنه است، ترامپ هم طرفدارانش را دعوت به تظاهرات خیابانی کرد که در اینجا هم کردند اما یک تفاوتی است ترامپ نهایتا مجبور است که به آن قانون اصلی پایبند باشد ولی اینها نه، چون ترامپ مال خودشان است اما اینها پادو هستند، به اینها اجازه نمیدهند ولی آنها اجازهشان دست خودشان است.

پاسخ علی کریمی به احمدینژاد!

احمدینژاد در اظهارنظری عجیب مدعی شد علی کریمی در دوران مربیگری برعکس دوران ورزشی خود چندان موفق نبوده است که باعث واکنش کریمی در اینستاگرام خود شد. او اینگونه واکنش نشان داد: “من یک سال سرمربی بودم و این همه نقد می شوم، باکی نیست. هشت سال شما چطور بود؟ مطمئنم اگر هشت سال وقت داشتم یک کار مهم انجام می دادم.”

چرا برخی از دیوانگی دقیقه ۹۰ ترامپ علیه ایران صحبت میکنند؟

العربی الجدید نوشت: در هفتههای گذشته، از احتمال اقدام آمریکا علیه ایران در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ صحبت میشد، که برخی نشانهها به اضافه برکناری ناگهانی اسپر، وزیر دفاع آمریکا، آن را تقویت میکرد. اما در آن زمان، پالسهای کافی برای احتمال این خداحافظی دراماتیک وجود نداشت. در این میان، این تنها یک تخمین و ارزیابی نیست که آنچه در هفتههای گذشته در مورد احتمال قوی اقدام امریکا علیه ایران وجود داشت، اکنون با هدف گرفته شدن سفارت ایالات متحده در بغداد، بیش از پیش به واقعیت و عمل نزدیک میشود و ما امروز در برابر رئیس جمهوری قرار داریم که پس از شکست در انتخابات، روحیه جسورانه تری پیدا کرده است، به اضافه اینکه یک حضور نظامی گسترده از نیروها و تجهیزات آمریکایی در خلیج فارس و همچنین سیلی از تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا را شاهد هستیم، که در نوع خود بی سابقه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت