یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

روحانی: در موج دوم کرونا، افراد با سن 30 و 40 سال در میان فوت شدگان بودند

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روز بزرگداشت پزشک اظهار کرد: امسال باید تبریک جانانه تری را تقدیم پزشکان جامعه کنیم. پزشکان ما همیشه در خط مقدم سلامت مردم بودند و همیشه تلاش کردند و به قسم خودشان پایبند بودند و پزشکان ما همواره کار خودشان را به عنوان یک شغل تلقی نمیکردند بلکه به عنوان یک وظیفه و تلاش عاشقانه برای سلامت مردم تلقی میکردند. رئیس جمهور ضمن تشکر از مقابله با بیماری کرونا در موج دوم شیوع آن اظهار کرد: موج اول نوع خاصی سخت بود چون در مورد چگونگی این ویروس آشنا نبودیم و نمی دانستیم که خطرات آن چه مقدار است و یا چه نوع دارو و درمان میتواند مفید باشد و چه نوع مراقبتی میتواند امنیت بیشتری داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: ماه اسفند و اوایل فروردین دو ماه بسیار سختی را گذراندیم اما موج دوم که از اواخر خرداد شروع شد و همه تیر و مرداد ما را در بر گرفت مقداری متفاوت بود و این موج، وسیع تر و سنگین تر و مهاجم تر شد و این آماری که افراد با سن 30 سال و چهل سال در میان فوت شدگان مشاهده می کنیم در موج اول کم و در موج دوم بیشتر شد و معلوم است که شرایط مقداری متفاوت شده و استان های زیادی درگیر شده اند.رئیسجمهور افزود: وقتی از 31 استان بیش از 20 استان درگیر می شوند کار بسیار سخت می شود و جا دارد که از کادر درمان و همه مدیران و مسئولین به استانداران و دانشگاه های پزشکی سپاسگزاری کنیم. اینکه امروز با یک نفس راحت و لبخند به نمودار بعضی از استانها نگاه می کنیم که چقدر پیک بلند داشتند و چگونه با زحمت همگانی این پیک به پایین آمده شرایط برای ما آرامشبخش شده یعنی استکار بزرگی انجام گرفته است. رئیس جمهور همچنین با اشاره به برگزاری آزمون های سراسری به کنکور و مصادف شدن آن با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: برای ما و چگونه انجام شود سخت بود چون بعضی ها می گفتند بگذارید کنار و یکی از مسئولین به من تلفنی می گفت که این مسئله را کنار بگذارید و یک سال دیرتر برگزار کنید. بله؛ میشود گفت که یک سال دیرتر؛ ولی گفتنش خیلی سخت است.رئیس جمهور گفت: اگر نمی توانیم یک آزمون برگزار کنیم پس چگونه می توانیم بگوییم مغازه ها و ادارات باز باشد و به مردم اجازه بدهیم که به مسافرت بروند؟

خبر خوش وزیر بهداشت: در حال کنترل موج دوم کرونا هستیم
وزیر بهداشت با اشاره به ایثار جامعه پزشکی در دوران کرونا، گفت: در حال کنترل موج دوم بیماری هستیم. سعید نمکی اظهار کرد: آنچه که در این سالهای تحریم باعث تابآوری ما شد آموزههای مکتب عاشورا بود. آنچه که باعث شد در مبارزه با کرونا تاب آوریم هم عشق بود. در اوج تحریمها و شرایط سخت اقتصادی کرونا به کشور ما آمد و جمهوری اسلامی کمتر از 2 ماه توانست خوش بدرخشد. وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: ظرف دو ماه جمهوری اسلامی ایران به گونهای درخشید که توانست از واردکننده برخی محصولات تبدیل به تولید کننده و سپس صادرکننده شود و علت این موضوع چیزی نبود جز درس گفتن از مکتب امام حسین (ع)؛ که از آن آموخته بودیم. وی با تشکر از خدمات بسیج جامعه پزشکی کشور، ادامه داد: اولین روزی که گرفتار این ویروس منحوس شدیم سردار سلامی با من تماس گرفتند و گفتند مبادا احساس تنهایی کنید، در حالی که من هیچگاه احساس تنهایی نمیکنم زیرا شما لشکر خدا بر زمین هستید. 19 دسامبر که متوجه شدیم این ویروس در کشور چین ظهور کرده است، به شیوه دفاع مقدس اول سنگرآرایی کردیم. درست است که در زمان طرح تحول نظام سلامت، تختهایی به ناوگان تختهای کشور اضافه شد اما هنوز به ازای هر هزار نفر، 1.6 تخت داریم در حالی که در سایر کشورها این عدد به ازای هر هزار نفر به حدود 7 می رسد.وی افزود: آمریکا تا چند ماه قبل 111 میلیارد دلار صرف بخش سلامت در بحران کرونا کرد در حالی که انگلیس هم 22 میلیارد دلار هزینه کرد و شما میدانید که ما مفلسیم و هوای می و مطرب داریم، از اوضاع خزانه خبر دارید. اما با این وضع حتی یک بیمار پشت دربهای بیمارستان نماند، حتی افغانهای فاقد کارت نیز در مراکز ما درمان شدند. در تمام این دوران حتی یک روز پزشک و پرستار ما قهر نکرد علیرغم آنکه 14 تا 18 ماه کارانهاش عقب افتاده بود ولی بهانهای نیاورد. وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که گفتم میخواهم 300 هزار اکیپ آماده کنیم خیلیها به من خرده گرفتند و خیلیها گفتند می خواهی از افراد غیر متخصص استفاده کنید، ولی دیدید که پیش از خیزش موج دوم توانستیم بر ویروس غلبه کنیم و در حال کنترل موج دوم هم هستیم. امید داریم به عزت عزای امام حسین(ع) و با کمک بسیج جامعه پزشکی بتوانیم بر ویروس غلبه کنیم.

اتحادیه مشاوران املاک: بورس مسکن به افزایش قیمت دامن می زند

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان “بورس مسکن به افزایش قیمت دامن می زند”، گفت: راه اندازی بورس مسکن مغایر اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی است. عقبایی افزود: وقتی مسکن را به بورس می بریم، سرمایه گذارها می آیند، اینها برای کارهای خیریه که نمی آیند. بورس یعنی سود، یعنی بازی کردن با سرمایه در جهت افزایش آن.

برای حذف کنکور، باید امتحاناتسه سال آخر «نهایی» شود

وزیر علوم با بیان اینکه جایگزینی برای حذف کنکور در رشته های پرطرفدار وجود ندارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش برای حذف کنکور باید سه سال آخر تحصیلی دانش آموز را به صورت امتحان نهایی و با ارزیابی یکسان برگزار کند تا دانشگاه ها بتوانند نتیجه تحصیل سه سال دانشآموزان را کنار هم قرار دهند و با دقت بیشتری انتخاب کنند.

نتیجه نظرسنجی اینستاگرامی وزیر ارتباطات درباره پیامرسان «شاد»

ایسنا نوشت : در پاسخ به سئوال وزیر ارتباطات از مردم در صفحه اینستاگرام وی، 73 درصد اعلام کردند از شاد استفاده نمیکنند. سال تحصیلی قبل، انتقاداتی بابت کیفیت خدمات شاد مطرح شد و به نظر میرسد با استمرار مشکلات، مردم استفاده از این پیامرسان را کنار گذاشتهاند.

خرید طلای بالای 15 میلیون تومان فقط با کارت ملی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از الزامی شدن ارائه کارت ملی زمان خرید طلا و سکه از واحدهای طلافروشی خبر داد و گفت: این بخشنامه در راستای مبارزه با پولشویی ابلاغ شده است. محمدولی با تأکید براینکه باید هویت خریدار طلا و سکه برای واحدهای طلا فروشی مشخص شود، درباره اینکه آیا این بخشنامه به منظور اخذ مالیات از خریداران ابلاغ شده است گفت: تصمیم درباره دریافت مالیات با سازمان مالیاتی است و در این خصوص بخشنامه ای به ما ابلاغ نشده است، این موضوع فقط به منظور مبارزه با پولشویی است.

صندوق دارا دوم امروز تاسیس میشود

طبق گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، مجوزهای تاسیس صندوق دارا دوم گرفته شده و امروز این اتفاق ثبت خواهد شد؛ بر این اساس روز چهارشنبه زمان پذیرش دارای دوم خواهد بود. دارا دوم شامل نمادهای پالایشگاهی، شتران پالایش نفت تهران، شبریز (پالایش نفت تبریز)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و شبندر (پالایش نفت بندر عباس) است، که حداکثر به 5 میلیون تومان نقدینگی نیاز دارد.

چند نفر سهام عدالتشان را فروختند؟

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: 49 میلیون نفر، کل دارندگان سهام عدالت در کشور هستند که از این تعداد دو میلیون نفر سهام عدالت خود را فروختهاند.

دلیل ریزش شاخص بورس چیست؟

مهر نوشت: به گفته کارشناس بازار سرمایه، تصمیمات لحظهای و غیر کارشناسی خصوصا تغییر ساعت معاملات درست یک روز بعد از صعودی شدن شاخص، سبب بیاعتمادی سهامداران و ادامه روند افت بازار شد.

کشور را با هر شکلی اداره میکنیم

نوبخت گفت: به نمایندگی از دولت تعهد میدهم در راستای مقاومت، به رهبری پیام خود را برسانیم که دولت در برابر این تحریم میماند و کشور را تحت هر شرایطی اداره میکنیم.

تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان غیرمتعهد از پایان شهریورماه

رییس کارگروه پایش رفتار تجاری گفت: صادرکنندگانی که کمتر از 70 درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کردهاند تا نیمه شهریورماه باید طبق دستور بانک مرکزی عمل کنند و در غیر اینصورت کارت بازرگانی این افراد تعلیق میشود.

توزیع سیستمی تایر خودروهای سواری

مجری طرح توزیع سیستمی تایر گفت: قرار است در صورت همکاری تولیدکنندهها ازاین ماه، تایر خودروهای سواری مانند خودروهای سنگین به صورت سیستمی و سامانهای توزیع شود. جمشیدی افزود: سامانه توزیع سیستمی تایرهای خودروها باید پیش از این اجرا میشد، اما متأسفانه به دلیل همکاری نکردن بعضی از تولید کنندهها تاکنون موفق به اجرایی آن نشدهایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت