روحانی: باید با اقلیتی که مصوبات را رعایت نمی کنند، برخورد شود

رئیس جمهور با اشاره به لزوم اعمال محدودیت های بیشتر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: از شنبه هفته آینده یعنی اول آذر طرحی اجرا می‌شود که مربوط به کل کشور است و البته در هر شهر بنا بر اقتضائات آن شهر اجرا می‌شود و کلیت آن تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت. روحانی با اشاره به برگزاری تجمعی در مشهد با رنگ و بوی مذهبی و بدون مجوز که باعث بدتر شدن وضعیت آن شهر شد، اظهار کرد: مصوبات ستاد مبارزه با کرونا باید ضوابط اجرا داشته باشد و با اقلیتی که مصوبات را رعایت نمی کنند، برخورد شود.

چاره‌ای جز تنش‌زدایی با آمریکا نداریم

محسن امین‌زاده، معاون وزیر خارجه در دولت خاتمی، با بیان اینکه چاره‌ای جز تنش‌زدایی در روابط با آمریکا نداریم، گفت: اقتصاد ایران زمانی توسط ترامپ تحریم شد که تقریبا از همه جای اقتصاد جهان منفصل شده بود. تامل در مناقشات اقتصادی آمریکا و چین نشان می‌دهد که پیوستگی اقتصادی دو کشور تا چه میزان برای تحریم‌های آمریکا محدودیت ایجاد می‌کند.

میرسلیم کاندیدای موتلفه می‌شود؟

حمید رضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با تصمیم موتلفه برای حضور در انتخابات گفت: ما هنوز در زمینه ویژگی های دولت حزبی در حال بحث هستیم، نه بر مصداقی فکر کرده ایم و نه برنامه ای ریخته شده است. با توجه به این که برای ائتلاف در حال مذاکره با تشکل های دیگر و روحانیت هستیم هنوز برنامه مشخصی در این رابطه نهایی نشده و همچنین چیزی در خصوص حضور میرسلیم مطرح نشده است.

تاجگردون: مهم این است که اوضاع بدتر از این که هست، نشود

غلامرضا تاجگردون نماینده‌ سابق مجلس درمورد اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد،‌ گفت: مردم هم نباید توقع خاصی داشته باشند؛ مهم این است که بدتر از این نشود. وی افزود: به نظر من نباید خیلی انتظار خاصی داشت. اگر سه قوه با هم تلاش کنند که وضع از این بدتر نشود باز خودش کار مهمی است؛ حتی اگر نتوانند خیلی اصلاح کنند. البته به نظر من باید شرایطی فراهم شود در انتخابات‌هایی که داریم -چه در انتخابات مجلس، چه در انتخابات ریاست‌جمهوری- نگاه نظام به این سمت برود که یک نظام توسعه‌گرایی شود. اگر نگاه نظام فقط حفظ قدرت یا ارتقای قدرت باشد، اثر خودش را نخواهد داشت.

آیتی : اصولگرایان نمی خواهند دولت روحانی با یک کارنامه درخشان به پایان برسد
مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتشار یادداشتی در روزنامه آرمان، برجام را یک برگ زرین در رابطه ایران و آمریکا دانسته که باید با استفاده از فرصت دولت بایدن به نتیجه برسد و این افتخار به نام اصلاح طلبان ثبت شود. وی نوشت: در داخل افرادی که آرزو داشتند، برجام در دولت روحانی به نتیجه نرسد می‌خواهند این موضوع را تا جایی کش بدهند که این موضوع معلق بماند و در دولت بعدی به نتیجه برسد. با این حال مطمئن باشید در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ نیز شاهد تنش‌هایی در ایران از سوی اصولگراهای تندرو خواهیم بود و هر روز یک بازی جدید را برای به نتیجه نرسیدن برجام می‌بینیم. کسانی که ۸ سال علیه دولت روحانی فعالیت کردند، به‌هیچ‌وجه راضی نیستند دولت روحانی با یک کارنامه درخشان به پایان برسد. آنها می‌خواهند دولت روحانی به عنوان یک دولت ناتوان و شکست‌خورده تمام شود. اگر بناست، برجام به‌عنوان یک برگ زرین در روابط ایران و آمریکا باشد، نباید این برگ زرین در کارنامه اصولگراها ثبت شود.

علیرغم نامهربانی ها ، کمک سپاه به دولت فعلی از دولت‌های قبلی بیشتر است
نماینده ولی فقیه در سپاه می‌گوید: به همه دولت‌ها با گرایشات مختلف سیاسی اعلام کردیم که آماده کمک هستیم. به دولت فعلی نسبت به دولت‌های قبل کمک بیشتری کردیم. با اینکه در برخی موارد نا مهربانی‌ها دیده شد، اما به این دولت بیشتر کمک شده است، حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود : سپاه، ارتش و وزارت دفاع گفتند حاضریم به صنایع دیگر کمک کنیم کسانی که آمدند چنین موشک‌هایی با پیچیدگی خاص تولید کردند آیا نمی‌توانند کارهای دیگری انجام دهند؟ بله حتماً می‌توانند، مهم این است مدیران کشور بخواهند و از کمک گرفتن از سپاه، ارتش و نیروهای مسلح برای کمک به آبادانی نترسند. قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با ورود به بخش‌های مختلف چقدر از مشکلات را برطرف کرد.

اصولگرایان می گویند مذاکره برای ما خوب است اما برای رقیب و جناح مقابل بد
عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصولگرایان در راستای منافع جناحی خودشان نظر می دهند و احتمالا بر این باورند که اگر مذاکره ای، صورت می گیرد روی انتخابات ۱۴۰۰ تاثیرگذار باشد. بنابراین اصولگرایان می گویند مذاکره برای ما خوب است اما برای رقیب و جناح مقابل بد است. محمد هاشمی عنوان کرد: بنابراین اگر اصلاح طلبان در دولت روحانی مذاکره کردند و به نتیجه مطلوب رسیدند، نتیجه ای که بسیاری از مقامات و مسئولان کشور، شخصیت های سیاسی و فرهنگی در زمان خودش، آن را تایید کردند و برجام را بهترین سند دانستند اما در مقابل تجربه جلیلی هم قرار داشت که مذاکره در بغداد و ترکیه و غیره تجربه های ناموفقی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت