روحانی: این حرف غلط را مدام تکرار نکنید که نگاه دولت به بیرون نیست

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید با دنیا تعامل گسترده سازنده داشته باشیم، گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت درخط مقدم مبارزه در شرایط تحریم است و بار مسئولیت تامین کالاهای اساسی و ضروری و بخش بزرگی از تولید را بر عهده دارد. روحانی با بیان اینکه این حرف غلط را مدام تکرار نکنید که نگاه دولت به بیرون است اظهار کرد: ما گفتهایم «تعامل سازنده»، رهبری هم فرمودند «تعامل گسترده سازنده» وی با طرح این موضوع که باید از نقشه کشیدن علیه یکدیگر فاصله بگیریم گفت: اگر در مسیر رقابتهای حزبی و جناحی باشیم، به هدف نمیرسیم روحانی تصریح کرد: نیازمندی ارزی دستگاههای کشور با آنچه امروز برای آنها تامین می شود مقداری فاصله دارد که شریط موجود باعث ایجاد فاصله شده است. در بسیاری از مشکلات امروز باید آدرس صحیح به مردم بدهیم که چرا این مشکلات وجود دارد. یک مشکلات ساختاری از قدیم بوده و ممکن است مشکلات مدیریتی هم وجود داشته باشد، مهم این است که باید ببینیم درصد اینها در این شرایط جنگ (اقتصادی) به چه میزان است؛ برخی دوباره شرایط کنونی را با شرایط تحریم مقایسه نکنند.

مردم یادشان نرفته اصلاحطلبان میگفتند ما تضمین روحانی هستیم
رویز سروری نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با اشاره به مقاله عبدی فعال اصلاحطلب مبنی بر لزوم استعفای حسن روحانی از جایگاه ریاست جمهوری اظهار داشت: اصلاح طلبان به دنبال این هستند که حمایت خودشان از روحانی را از افکار عمومی پاک کنند و ذهن مردم را به این سمت مدیریت کنند که اصلاحطلبان در صف مقدم مخالفت با روحانی ایستادهاند. سروری در عین حال افزود: اما من فکر میکنم که خیلی دیر شده چون مردم هنوز یادشان است که در همین روزنامه اعتماد آقای محمدرضا خاتمی اعلام کرد که اصلاحات تضمین روحانی است آنها این ضمانت را به ملت ایران دادهاند و امروز باید روی ضمانت خود بایستند. وی با تاکید بر اینکه این استراتژی اصلاحطلبها هست و آنها چون خود را از قبل بازنده میبینند تنها راه خروج از این وضعیت را یک شورش اجتماعی و بر هم زدن انسجام جامعه کشور و تولید نفرت ملی به جای وحدت ملی میدانند خاطرنشان کرد: به همین دلیل شما میبینید که تئوریسین های اصلاح طلب، امروز خشونت را تئوریزه میکنند و زمینه های یک خشونت و نفرت ملی و درگیری ملی را میخواهند ایجاد کنند.

اولویتهای نامزدی اصولگرایان در ۱۴۰۰ از زبان یک اصولگرا
سیدحسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا درباره آرایش شخصیت های این جریان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: بعد از اتفافاتی که برای آقای فتاح پیش آمد، آقایان رئیسی، سعید جلیلی و قالیباف به ترتیب اولویت، گزینه اول تا سوم نامزدی اصولگرایان برای نامزدی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند.
وی با اشاره به مقبولیت ابراهیم رئیسی نزد مردم و توانمندی او در ساماندهی قوه قضائیه افزود: دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری نیز ایشان قریب به ۱۶ میلیون رأی کسب کرد. با در نظر گرفتن این مولفه ها، نهایتا تصمیم اصولگرایان به حمایت از آقای رئیسی ختم
می شود. اگر آقای رئیسی بیایند هیچ یک از شخصیت های اصولگرا در صحنه نمی مانند چون همه اصولگرایان روی آقای رئیسی اجماع دارند. وی معاون اولی جلیلی در دولت رئیسی را نیز قابل مذاکره و امکان پذیر دانست. نقوی حسینی درباره کاندیداتوری علی لاریجانی و قرار گرفتن او در قطب مقابل ابراهیم رئیسی زمان انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای لاریجانی مصمم هست که در صحنه انتخابات حضور پیدا کند و شنیدم که ایشان استجازه هم کرده است.

واعظی: اصلاح طلبان برای انتقاد از دولت حداقل مراعات رفقای خودشان را بکنند
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره انتقاد جناحهای مختلف به رئیس جمهور بیان کرد: یک جریان که از روز اول منتقد روحانی بود و ما هیچ وقت ندیدم که بعد از انتخابات، رقابتهای انتخاباتی تمام شده باشد. اما در میان اصلاح طلبان یک نظر خاص وجود ندارد و دیدگاهها متفاوت است. از اصلاح طلبان وزیر و استاندار در دولت وجود دارد و اگر آنها منتقد هستند، به رفقای خودشان هم انتقاد باید بکنند. ولی حداقل مراعات حال رفقای خود را بکنند. واعظی در ادامه درباره واکنشها به صحبت رئیس جمهور مبنی بر این که کاخ سفید موجب ایجاد مشکلات کشور شده است، گفت: برخی که ادعای انقلابی بودن دارند میخواهند آمریکا را تطهیر کند و میگویند آمریکا را لعنت نکنیم من نمیدانم آنها چه جور آدمهای هستند آنها به خاطر نگاه سیاسی و جناحی و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همه چیز را فدا میکند. اینها طرفدار دولتی بودند که نفت بالای ۱۰۰ دلار میفروخت و هر مشکلی را به تحریم ربط میداد و اینها در آن زمان دهانشان را بسته بودند.

«ان شاءا… » وارد مباحث انتخاباتی آمریکا شد

اولین مناظره نامزدهای انتخابات آمریکا با حاشیه هایی همراه بود که مهمترین مورد آن استفاده از عبارت «ان شاءا…» از سوی «بایدن» است. دراین مناظره، وقتی که مجری از «ترامپ»، درباره فرار مالیاتی وی سوال کرد و او در پاسخ گفت که اظهارنامه خود را منتشر می کند، «جو بایدن» رقیب دموکرات برای آنکه نشان دهد ترامپ صادقی نیست، از عبارت «ان شاء ا…» استفاده کرد.

رونمایی یک اصولگرا از اصلاحطلبانی که تایید صلاحیت میشوند

سلیمینمین فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اینکه اصولگرایان از تایید صلاحیت خود اطمینان دارند، یادآور شد: چنین چیزی نیست، در حال حاضر اصلاحطلبانی مانند ستاری و دهقان وجود دارند که مورد تایید شورای نگهبان قرار خواهند گرفت. در حقیقت تعداد قابل توجهی از اصلاحطلبان هستند که اگر وارد میدان شوند، از نظر شخصیتی مورد تایید قرار میگیرند.

انتقاد تند از سیاسیکاری و سیاستبازیِ پدرخواندههای اصولگرا

کوشکی فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه قالیباف یکی از نمایندگان است اما بخشی از جو حاکم بر مجلس در اختیار پدرخوانده های اصولگرایی است، تأکید کرد: محافظه کار شدن مجلس یازدهم به علت آن است که از پدرخوانده های اصولگرایی تأثیر می گیرد. آن پدرخوانده های اصولگرایی سیاسی کار و سیاست باز هستند و دلیلی نمی بینند که انقلابی عمل کنند تا الان هم انقلابی نبودند به همین خاطر جو محافظه کاری و جو رفتارهای غیرانقلابی در مجلس فعلی وجود دارد.

احتمال نامزدی احمدی نژاد آرامش را اصولگرایان و اصلاح طلبان میگیرد

عزیزی ، فعال سیاسی گفت : پیش بینیها حاکی از آن است که احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام میکند. از آنجایی که شرایط سیاسی کشور نسبت به چهار سال گذشته تغییر کرده و احمدی نژاد نیز در این مدت مواضع و حرکات غیر معقولی نداشته که موجب عدم احراز صلاحیت ایشان شود، به صورت طبیعی حساسیت و ترس را در جریانات سیاسی تحریک میکند؛ لذا احتمال نامزدی احمدی نژاد در انتخابات آرامش را از اتاقهای فکر اصولگرایان و اصلاح طلبان میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت