شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

روحانی: اجاره بها از فردا نمیتواند 25 درصد بیشتر از سال قبل باشد

اینکه اجاره بهایی که از فردا منعقد میشود تا کی معتبر است، محل بحث است. تصمیم بر این است تا زمانی معتبر باشد که وزارت بهداشت شرایط این ویروس را از حالت اضطرار خارج کند. از آن تاریخ به بعد، قراردادها سه ماه دیگر تمدید میشود و بعد از آن سه ماه، موجر و مستأجر میتوانند با توافق جدیدی با هم ادامه دهند.
روحانی درباره مشکل مستأجران گفت: مقرر کردیم اجارهبها از فردا در تهران نمیتواند 25 درصد بیشتر از سال قبل باشد. در سایر کلانشهرها از 20 درصد بیشتر نباید باشد و در بقیه شهرها، هم 15 درصد. حسن روحانی، رئیسجمهور، در جلسه ستاد ملّی مقابله با کرونا، با اشاره به فاجعه هفتم تیر گفت: دشمنان فکر کردند با ترور شهید بهشتی و یاران ایشان، توانستند ضربه نهایی را به نظام وارد کنند. چرا که رئیسجمهور، یعنی بنیصدر عزل شده بود و میگفتند شرایط انتخابات هم نیست و فکر میکردند که این ضربه ضربه نهایی است. وی با بیان اینکه هفت تیر کشور را عوض کرد و همه مردم حالت دیگری پیدا کردند، گفت: شعار «ایران پر از بهشتیه» در آن ایام، تحول عظیمی بهوجود آورد.

مردم ما هرگز، هیچ اختلاف و تنش را از کسی قبول نمیکنند

وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم این است که دغدغه اول و آخر ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم این است که دغدغه اول و آخر ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد و مردم ما هرگز، هیچ اختلاف و تنش را از کسی قبول نمیکنند.محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در آیین افتتاح مرکز داده غرب و شمال غرب کشور را اظهار کرد: ما در شرایطی در مجلس یازدهم کار را آغاز کردیم که وضع اقتصادی کشور وضع خوبی نیست. اجازه بدهید بگویم که مردم ما در حوزه اقتصاد حالشان خوب نیست. ما بعضی مواقع، برخی مطالبی را میشنویم که این کاش نشنویم و نبینیم ولی برخی واقعیتهای تلخ را این روزها در رسانه ها می بینیم که حرف از اجاره پشت بام گفته
می شود و امروز در حوزه مسکن دغدغه جدی بخش قابل توجهی از مردم ما است.

فرمانده ناجا: شرایط «عادی» نیست

فارس – شرایط «عادی» نیست؛ مردم دستورالعملهای پیشگیری از کرونا را رعایت کنند.فرمانده ناجا گفت: شرایط هنوز عادی نیست و مردم باید علاوه بر فاصله اجتماعی، دستورالعملهای پیشگیری از کرونا را رعایت کنند. سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در جلسه شور عمومی ناجا با اشاره به شیوع مجدد کرونا، اظهار کرد: متاسفانه هنوز این ویروس مهار نشده و افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان این بیماری در برخی استان های کشور حاکی از این است که تعداد زیادی از هموطنان خطر ابتلا به این بیماری را جدی نگرفته و بدون توجه به دستورالعمل های بهداشتی و نیز فاصله گذاری اجتماعی در اماکن پرتردد حضور دارند که این امر به گسترش انتقال این بیماری کمک می کند.وی ادامه داد: نیروی انتظامی با بهره گیری از کلیه ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات دوشادوش وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و نیز ستاد ملی برای سلامت، امنیت و ارتقاء احساس امنیت در میدان مقابله با کرونا حضور دارد. وی خاطرنشان کرد: برخورد با محتکران تجهیزات و اقلام بهداشتی، نظارت بر فعالیت صنوف مختلف، برخورد با شایعه سازان در فضای مجازی و… در دستور کار پلیس قرار دارد و با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم ماموریت های خود را با قوت و قدرت مضاعف به نحو مطلوب انجام دهیم.

قیمت دستوری تخم مرغ اعلام شد

سازمان حمایت طی اطلاعیهای اعلام کرد که قیمت هر شانه تخم مرغ 30 عددی بسته به وزن آن، حدود 20.000 تومان تعیین شده و با هرگونه افزایش قیمت تخم مرغ بیش از نرخ مصوب برخورد قانونی خواهد شد.

تامین اجتماعی تماس تلفنی نمیگیرد، مراقب کلاهبرداران باشید

سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیهای بار دیگر از بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خواست توجه داشته باشند که هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد و یا نمایندگان شرکتهایی با عنوان همکاران سازمان تأمین اجتماعی به منازل و تقاضای وجه برای ارائه هر نوع خدمتی قطعا کلاهبرداری است و هرگز از سوی این سازمان انجام نمیشود.

معرفی 105 هزار متقاضی دریافت تسهیلات مسکنملی به بانک

مدیر امور اعتباری بانک مسکن: برای 10 هزار و 985 نفر از متقاضیان مسکن ملی در بانک مسکن با 110 میلیاردتومان آورده اولیه افتتاح حساب شده است. بانک مسکن پرداخت تسهیلات به 140 هزار متقاضی مسکن ملی را پذیرفته است که تاکنون 105 هزار نفر به بانک مسکن معرفی شدهاند.

چراغ قرمز اداره مالیات برای کارتهای بازرگانی

فارس- تمدید و صدور کارت بازرگانی منوط به تعیین تکلیف بدهی قطعی مالیاتی است. معاون درآمدهای مالیاتی در نامه ای به رئیس اتاق بازرگانی اعلام کرد: تمدید و صدور کارت بازرگانی منوط به تعیین تکلیف بدهی قطعی مالیاتی است و در صورت عدم اجرا مسئولان امر مسئولیت تضامنی دارند.

کرونا چند کارگر رسمی را بیکار کرد؟

نوداقتصادی- از زمان شیوع کرونا تاکنون طبق اعلام وزارت کار جمعیت زیادی از کارگران غیررسمی درآمد حداقلی خود را از دست دادهاند و نزدیک به یک میلیون نفر از کارگران رسمی بیکار شده و در صف دریافت بیمه بیکاری انتظار میکشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت