روایت کاپیتان والیبال نقره ای ایران از موفقیت های یک هم استانی

کاری – تیم ملی والیبال زنان ایران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد تا نخستین مدال بین‌المللی والیبال زنان کشورمان به رنگ نقره‌ای باشد و طلسم ۵۶ ساله این تیم برای کسب مدال با نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکسته شد. دختران سرو قامت ایرانی با مربیگری آلساندرا کمپدلی ایتالیایی در مرحله گروهی این مسابقات سه بر یک از سد ازبکستان عبور کردند؛ اما اوج کار دختران والیبال ایران پیروزی برابر آذربایجان در دیدار نیمه پایانی بود تیمی که ۳۰ رتبه در رده بندی جهانی از ایران بالاتر است. اما والیبال زنان طبق پیش بینی ها در فینال سه بر صفر به ترکیه باخت. مهسا کدخدا ستاره تیم ملی بانوان ایران و فرزند خراسان جنوبی از دوران ورزشی خود با روزنامه آوا گفت.

بهترین آبشار زن
تورنمت مجارستان

بانوی ورزشکار بیرجندی با بیان اینکه متولد ‎۱ تیر ۱۳۷۲ فرزند خراسان جنوبی و شهر بیرجند است، افزود: از همان کودکی وقتی مسابقات والیبال را در تلویزیون می دیدم نسبت به آن هیجان و شعف خاصی داشتم و از ۹ سالگی ورزش والیبال را شروع کردم. وی یادآور شد: ابتدا دو و میدانی و بدمینتون کار می کردم ولی در نهایت علاقه وافر به والیبال باعث شد در این ورزش حرفه ای کار کنم. وی با اشاره به اینکه نخستین بازیکن از خراسان جنوبی است که در تیم ملی والیبال زنان حضور داشته است، ادامه داد: در پست دریافت کننده قدرتی بازی می‌کند و والیبال برای او حکم زندگی دارد. او یادآور شد: در سال ۹۷ به همراه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در تورنمنت بین‌المللی مجارستان به نایب قهرمانی رسیده و به عنوان بهترین آبشارزن تورنمنت انتخاب شد.وی با بیان اینکه دانش آموخته کارشناسی تربیت‌بدنی و کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزش است، ادامه داد: از سال ۱۳۸۶ به عضویت تیم‌ملی نوجوانان در آمدم و در سال ۱۳۸۹ به عنوان کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران به رقابت‌های جهانی اعزام شدم.

کسب مقام های پیاپی
در ورزش والیبال

کاپیتان تیم والیبال زنان ایران با اشاره مقام های اول و دومی در تیم پیکان یادآور شد: مقام سوم مسابقات قهرمانی والیبال دانش آموزی آسیا را در پرونده ورزشی خود ثبت کرده و همچنین مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر ایران را نیز بدست آورده است. وی اظهار کرد: مقام سومی در دانشگاه آزاد و همچنین مقام اولی لیگ اسانس کاشان را نیز از جمله مقام هایی است که وی در سالهای ورزشی خود کسب کرده است. بانوی ورزشکار بیرجندی با اشاره به اینکه در ۱۵ اسفند سال ۸۶ به اردوی تیم ملی دعوت شدم، افزود: مسابقات استعداد یابی به میزبانی اراک برگزار شد و ملاک اصلی برای انتخاب بازیکنان قد بلند بود و من آنجا انتخاب شدم. وی عنوان کرد: پس از دیدن آموزش ها در اردوی تیم ملی مهرماه سال ۸۷ در مسابقات نوجوانان فیلیپین شرکت کردم.

مسابقات قونیه خاطره انگیزترین بازی من بود

وی خاطره انگیزترین بازی خود را مسابقات قونیه آذربایجان عنوان کرد و افزود: در این دوره مسابقات با دوستان هم قسم شدیم تا هدفمند بازی کنیم و خدا را شکر مقام دوم بازی های کشورهای اسلامی را بدست آوردیم. وی همچنین خاطره بد دوران ورزشی خود را مربوط به مسابقات آسیایی سال ۹۷ دانست و افزود: با وجود کسب رتبه اول در مسابقه نخست در دور بعد بجای اینکه با تیم دوم گروه هم بازی شویم با تیم اول یعنی چین هم گروه شدیم و متاسفانه این بازی را باختیم.
بانوی ورزشکار بیرجندی با بیان اینکه در ورزش های گروهی تک تک افراد گروه مثل حلقه های زنجیر به هم ارتباط دارند، خاطر نشان کرد: نتیجه بازی به کل نفرات تیم بسته است و کار و تلاش گروه می تواند برای تیم افتخار آفرین باشد. کدخدا با اشاره به اهمیت بالای مسابقات کشورهای اسلامی یادآور شد: مربیان و کادر ورزش والیبال پیگیر برای حضور بانوان ورزشکار داشتند از روز اول با دوستان هم قسم شدیم تا شگفتی ساز شویم و نتیجه خوبی را هم گرفتیم.

کم توجهی به ورزش بانوان

وی با بیان اینکه در ورزش بانوان نسبت به آقایان کم توجهی بیشتر است، اظهار کرد: اما خوشبختانه در سالهای اخیر نگاهها به ورزش بانوان بهتر شده که جای امیدواری دارد. کاپیتان تیم ملی والیبال زنان در خصوص مسابقات آسیایی یادآور شد: وقتی اردو شروع شد تا حدودی از نظر هماهنگی افت کرده بودند اما به تدریج و در روند تمرینات آمادگی و هماهنگی آنها بیشتر شد. وی با بیان اینکه از نظر والیبالی به حدی پیشرفت کرده‌ و به خودباوری رسیده‌ایم، تاکید کرد: اگر در بازی‌ها و تورنمنت‌های دوستانه بیشتری شرکت می‌کردیم، این امید بود که قهرمان این مسابقات شویم.وی یادآور شد: خانم ها پسندیده و محمدزاده از اولین مربیان من بودند و پیشرفت ورزشی ام در والیبال را مدیون خانم شعبانیان هستم که همواره در آموزش ها کنارم بودند.
کاپیتان تیم ملی والیبال زنان ایران گفت:‌ خوشبختانه برای حضور در مسابقات بعدی در اوج آمادگی هستیم و امیدوارم بتوانیم بهترین بازی‌ها را ارائه دهیم.

ورزش استان رو به رشد

وی با بیان اینکه در گذشته توجه به والیبال در خراسان جنوبی محدود بود و گاهی برای مسابقات سالن نیز نداشتیم، خاطر نشان کرد: اما خوشبختانه اکنون با تغییر نگاهها و توجهاتی که در ورزش استان می بینم به والیبال اهمیت داده شده و روند رو به پیشرفتی را دارد.
وی با اشاره به اینکه خانواده از مهمترین مشوق های من برای پیشرفت ورزشی ام بودند، خاطر نشان کرد: پدر و مادرم بزرگترین حامیان من بودند که در شرایط سخت و طاقت فرسا حضور در تیم ملی همواره پشتیبان من بوده و هستند.
بازیکن تیم ملی والیبال کشورمان در مورد تفاوت کمپدلی با سایر مربیانی که در گذشته هدایت تیم ملی را برعهده داشتند، عنوان کرد: ۱۵ سال است که عضو تیم ملی هستم، امسال موارد جدیدی اضافه شده که به تیم کمک می‌کند. همین باعث شده سطح بازی ما نسبت به قبل بهتر شود. وی تاکید کرد: از طرفی امسال نسبت به سال‌های قبل اردوهای تدارکاتی بیشتری داشتیم اما هنوز هم باید در بازی‌ها و‌ تورنمنت‌های بیشتری شرکت کینم تا خیلی راحت تر کار کنیم.
کاپیتان تیم ملی والیبال زنان یادآور شد: با حضور مربی ایتالیایی نکات جدیدی به تیم ملی اضافه شده که به پیشرفت تیم ملی والیبال زنان کمک کرد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت