روایت بسته های مهربانی خادمان امام رئوف(ع) در خراسان جنوبی

خادمان بارگاه رضوی در خراسان جنوبی همزمان با شانزدهم ماه مبارک رمضان در لبیک به ‌فرمایش رهبر معظم انقلاب برای رزمایش کمک مومنانه با توزیع پنج هزار بسته معیشتی در سطح استان خدمت‌رسانی کردند تا عطر و بوی مهر رضوی در همه جا استشمام شود.
شیوع ویروس کرونا با همه رنج‌ها و محنت‌های ناشی از گذر این بحرانِ همه‌گیر، بار دیگر فصلی از مهر و مهربانی ایرانیان را به رُخ کشیده است. از کادر درمانی بیمارستان‌ها به عنوان خط مقدم مقابله با این بیماری تا گروه‌های مردمی و جهادی و خادمیاران رضوی با ضدعفونی کردن خیابان‌ها، تولید ماسک و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در گوشه گوشه استان خراسان جنوبی همه به صف شده‌اند تا بار دیگر ترجمان شکوه همّت و غیرت مردمان کویر باشند. دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت های نیکوی مؤمنان است و خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن، به انفاق کنندگان وعده داده است که نه تنها مال بخشیده شده را به آنان برمی‌گرداند، بلکه چندین برابر مال بخشیده شده را به آنان می دهند. تأکید بر این مطلب در آیات و روایات به حدی است که حتی افراد فقیر و تنگ دست را به انفاق توصیه نموده اند تا خداوند به مال آنان برکت داده و آنها را از فضل خویش بهره مند سازد. این روزها خادمان بارگاه امام رضا (ع) در سرزمین خاوران خدمت‌رسانی را به گونه‌ای دیگر انجام می‌دهند تا عطر و بوی مهر رضوی در همه جا استشمام شود. آستان قدس رضوی در این ایام نیز توجه ویژه‌ای به محرومان دارد. چنانکه همزمان با شانزدهم ماه مبارک رمضان در لبیک به ‌فرمایش رهبر معظم انقلاب برای یک رزمایش گسترده مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا، ۵ هزار بسته معیشتی با رعایت کامل مسائل بهداشتی در سطح استان توزیع شد.

آغاز رزمایش سفره مهربانی با رمز «یا معین الضعفاء» دراستان

محمد علی ابراهیمی سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی در مراسم آغاز رزمایش همدلی و کمک مومنانه در محل مصلی المهدی (عج) بیرجند، گفت: خادمیاران رضوی در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری پنج هزار بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را در قالب طرح سفره مهربانی به عشق امام رضا (ع) تهیه کردند که در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع می شود. وی با بیان اینکه ارزش هر بسته معیشتی بیش از ۲۰۰ هزار تومان است، افزود: بسته‌های کمک معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، عدس، سویا، مرغ، خرما، رب، شکر و اقلام بهداشتی است که با مشارکت پنج میلیارد ریالی آستان قدس رضوی و کمک های خیران استان تهیه شده است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا به همت کانون‌های محلی و مساجد تحت نظر آستان قدس در سطح استان شناسایی شدند، ادامه داد: در حال حاضر بسته های معیشتی شهرستان‌ها ارسال شده و خادمان این آستان مقدس، با هماهنگی قرارگاه های رزمایش اقدام به توزیع می کنند. سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی از آغاز شیوع ویروس کرونا ۲ هزار خادمیار رضوی در بخش‌های مختلف به نام امام رضا(ع) خدمات متعددی شامل تولید ماسک، تجلیل از کادر درمانی و مدافعان سلامت، اجرای طرح مهر رضوی و توزیع غذا و اقلام متبرک در بیمارستان‌ها، ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان ارائه می‌دهند.
این روزها دست‌های مهربانی مردم این منطقه همانند مردم دیگر مناطق کشور به یاری نیازمندان و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا آمده تا نقش اجتماعی و نوعدوستی خود را به خوبی ایفا کنند و اوج همدلی را در این روزهای کرونایی و ماه ضیافت الهی به نمایش بگذارند. غلامحسین دباغی یکی از خادمیاران رضوی در استان خراسان جنوبی که سال هاست به نوکری درگاه امام رضا (ع) مفتخر است در گفتگو با شبستان می‌گوید: این روزها خادمان بارگاه رضوی خدمت‌رسانی را به گونه‌ای دیگر انجام می‌دهند تا عطر و بوی مهر رضوی در همه جا استشمام شود. وی می افزاید: ملت ایران همیشه در صحنه بودند و اکنون نیز در بحران کرونا برای رزمایش همدلی و کمک مومنانه با جان و دل پای کار آمدند و جلوه‌های زیبایی از همدلی و جهاد در راه خدمت را به نمایش گذاشتند. ماهِ رمضان هم ماهِ رحمت و برکت است، چه زیباست تا آن جا که می توانیم به فکر مستمندان و محرومان هم باشیم و در این ماه مبارک که رحمت خداوند بر سر همه ما جاری است و همه ما مهمان خداوند هستیم، بر سر سفره افطار، سهمی هم از افطاری ها برای نیازمندان و محرومانی که شاید همین افطاری را هم نداشته باشند، برداریم و به آن ها کمک کنیم، تا مورد خشنودی و رضای خداوند قرار بگیریم. در حکایت ها و روایت‌ها آمده است که امام هشتم، حضرت امام رضا علیه السلام هر وقت که می خواستند غذا بخورند، سینی بزرگی کنار سفره می گذاشتند. بعد دستور می دادند آن ها را برای نیازمندان ببرند و می فرمودند: «خداوند بزرگ و مهربان، کمک به محرومان را راهی به سوی بهشت قرار داده است»؛ یعنی هر کس به محرومان کمک کند، می تواند به بهشت برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت