رهبر انقلاب: سؤال حق مجلس است اما توهین و دشنام جایز نیست

حضرت آیت ا… خامنه‌ای در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس گفتند: روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، یعنی سؤال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین و دشنام و نسبتِ بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.️ حضور وزرا در یک ماه اول آغاز به کار مجلس و ارائه گزارش از شرایط کشور، کار بسیار خوبی بود اما نباید به وزرا توهین و یا تهمتی زده شود.️ از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز شود و بیان دیدگاه و نظر مخالف متین، خردمندانه، قوی و قابل توجیه باشد.مردم از مجلس و دو قوه دیگر انتظار بیان حق و پیگیری آن را دارند و به شدت با مجادله و گریبان گیری و تشنج میان قوا مخالف هستند و همه بدانند فضای منازعه در رئوس دستگاهها برای افکار عمومی زیان بخش و ناراحت کننده است.ایشان همچنین  مجلس یازدهم را از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس پس از انقلاب دانستند و ادامه دادند:. حضور «جوانان پرانگیزه، پر ایمان، پر توان، تحصیل‌کرده و کارآمد» در کنار شماری از مدیران انقلابی و دارای سوابق اجرایی، و نیز شماری از پیشکسوتان دارای سوابق نمایندگی، مجلس یازدهم را به مجلسی بسیار خوب و امیدبخش تبدیل کرده است.ایشان در بخش دیگری از سخنانشان گفتند:مشکلات فراوانی در کشور از لحاظ اقتصادی هست ولی بنیه‌ی کشور قوی است و قدرت دفاعی او زیاد است و توان غلبه‌ی بر بیماری در او وجود دارد.عمده‌ترین مشکلات اقتصادی کشور،  تورّم، کاهش ارزش پول ملی، گرانی‌های بی‌منطق، مشکلات بنگاه‌های تولیدی، وجود تحریمهای خارجی است و نتیجه‌ی اینها هم سختی معیشتِ طبقاتِ پایین و متوسّط است.رهبر انقلاب،همچنین فرمودند: امروز وقتی می‌بینم کسی ماسک نمی‌زند از آن پرستار و پزشک فداکار خجالت می‌کشم خوشبختانه مجموعه‌های درمانی در مسئله کرونا فداکاری کردند، دیگر انسان زبانش قاصر است از اینکه بخواهد مبلَغ فداکاری اینها را بیان کند.

آملی لاریجانی نمیتواند بگوید فساد طبری به من ربطی ندارد

ضرغامی دریک گفتگوی ویدئویی گفت : اینکه الان رئیس قوه قضاییه وقت  بگوید حالا این یک مدیر بوده که فساد کرده و به من ربطی ندارد، شاید در مواردی تا حدی قابل پذیرش باشد اما در این مصداق خاص، این سخن قابل قبول نیست. آن فرد از طرف رئیس قوه به همه دستور می‌داده، اعمال نفوذ می‌کرده، فساد مالی هم پیدا کرده است. این حرف‌ها باید کجا گفته شود؟ درفضای مجازی و اگر فضای مجازی نبود همین سطح برخوردها هم با فساد نمی شد. من معتقدم اگر نبود این مطالبه و نظارت عمومی و این جدیتی که افکارعمومی برای برخورد با فساد در فضای مجازی بروز داده، همین برخوردهای در این سطح را هم نمی‌دیدیم. فضای مجازی چنین قدرتی دارد و هر کس دنبال محدود کردن است دنبال حذف کاربری‌های مثبت فضای مجازی برای نیروهای انقلاب است. چون اهل فساد که نیازی صرفا به فضای مجازی ندارند و هزار جور راه دارند. من می‌گویم باید آسیب‌ها کم و مدیریت شود، باید در رقابت داخلی و خارجی، از ظرفیت داخلی پشتیبانی کنیم. اما اگر صورت مساله را اینطور ترسیم کنیم که حالا که راه نینداختیم، پس همه اینها تعطیل شود، معلوم است این روش، مورد پسند مردم نیست.

شاید در ذهنش کاندیدا شده و دیدار هم کرده است

عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان ادعای برخی رسانه‌ها درباره دیدار و رایرنی یکی از فعالان سیاسی با شورای نگهبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را رد کرد و گفت: احتمالا کسی در ذهنش دیدار کرده، بعد گفته دیدار داشتم. نه چنین چیزی نبوده است؛  مگر این که کسی توی ذهنش می‌خواهد نامزد شود آمده دیدار کرده بعد رفته گفته من دیدار داشتم. چنین چیزی نیست و اصلا وقت آن هم نیست. سیامک ره پیک در خصوص معیار نامزدهای ریاست جمهوری سال 1400 هم گفت: معیارها در قانون اساسی تغییر نکرده است. شورای نگهبان هم علی القاعده باید به قانون اساسی توجه کند. اگر احیانا مجلس فعلی به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برسد در آنجا پیشنهاداتی داده شده است، چرا که رهبر معظم انقلاب در سیاست کلی انتخابات در بندی شورای نگهبان را موظف کردند که در مورد رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر این 4 تا معیارها و ملاک‌هایی تعیین و اعلام کند. شورای نگهبان هم 2 سال پیش بحث‌هایی در این مورد داشت و معیارهایی راجع به آنها داد. اگر مجلس بخواهد قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کند و این معیارها قانون شود در واقع علاوه بر چند عنوان کلی که در قانون اساسی وجود دارد عناوین جزیی هم اضافه می‌شود.وی درباره تعبیر رجل سیاسی هم توضیح داد :در شورای نگهبان تفسیری درباره رجل سیاسی نداریم که تفکیک شود یعنی همان تعبیر رجل سیاسی که در قانون اساسی است در شورای نگهبان به همان تعبیر استناد می‌شود. در دوره‌های قبل هم برای ثبت نام محدودیتی وجود نداشت اما شرایطی که برای ریاست جمهوری در قانون اساسی آمده، شرایط متنوعی است.

درخواست جلب ترامپ به دلیل ترور شهید سردار سلیمانی

شماری از نمایندگان عراقی خواستار موضع‌گیری قاطعانه‌تر دولت و صدور دستور بین‌المللی علیه دولت آمریکا به دلیل ترور شهیدان المهندس و سلیمانی شدند.

استعفای میرسلیم از کاندیداتوری برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰

️نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از کاندیداتوری برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ در اعتراض به نحوه‌ی تصمیم‌گیری هیئت رئیسه استعفا داد.

همکاری چین و ایران ضربهای عظیم به فشارهای آمریکا می زند

یک روزنامه آمریکایی که مدعی است به سند همکاری ۲۵ساله ایران و چین دست پیدا کرده نوشته است که این سند در صورت نهایی‌شدن می‌تواند ضربه‌ای عظیم به فشارهای واشنگتن علیه تهران وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت