رهاورد وزیر معین استان

  • رجب زاده

۵ سال قبل بود که واژه «معین» در ادبیات مدیریتی کشور ، پررنگ تر شد وزیرکشور در یکی از سفر های استان اش از طرح جدید دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خبر داد؛ « دولت در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور طرح انتخاب وزیر معین برای هر یک از استان‌های کشور را در دستور کار قرار دارد» وی به ضرورت مشخص شدن اهمیت اقتصاد مقاومتی برای مدیران تاکید کرد و بعد هم گفت : اقتصاد مقاومتی باید بصورت اساسی و اصولی مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه این امر زمینه‌ساز و راهکار اساسی رفع مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی است. به دنبال این اعلام وزاری معین استان های مختلف انتخاب شدند. خراسان جنوبی در لیست وزیر ورزش و جوانان قرار گرفت. امروز سلطانی فر، وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی به خراسان جنوبی آمده است تا افتتاح و بازدید از چند پروژه ورزشی با حضورش انجام شود.این هدفی بوده که خبرگزاری های رسمی درباره دلیل سفرش به استان منتشر کرده اند و در فهرست برنامه های اعلامی درباره انچه او می تواند به عنوان یک وزیر معین برای استان به ارمغان آورد، موردی وجود ندارد. شایدنتوان به صورت تیتروار ، نسخه ای شرح وظایف وزرای معین را یافت اما بر اساس آنچه وزیر کشور در تریبون های مختلف اعلام کرده انتظار پیگیری و رفع مشکلات بسیاری که می تواند به حوزه اقتصاد مقاومتی پیوند بخورد ، ازاین مقامات وجود دارد. این حوزه مسئولتی افزوده شده به وظایف وزرا ، برای استان های امیدواری ویژه ای ایجاد کرد اما گویی گزارش عملکرد روشنی وجود ندارد. خراسان جنوبی ، استانین که تشنه اقدامات جهادی در سایه برنامه ها و مضامین اقتصاد مقاومتی است ، از وزیر معین خود درباره آنچه در این چند سال برای استان انجام داده و پی گیری کرده است پاسخ می خواهد.عملکردی که دست کم نشان از ورود او در بحث هدایت اعتبارات خاص به سبک رایزنی با دیگر اعضای هیئت دولت در حوزه های مرتبط داشته باشد، ورودی که تحقق پروژه های تعریف شده اقتصاد مقاومتی و تسهیل اجرای اموری را تضمین کند که می تواند در بخش اقتصادی و … گامی به سوی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بردارد. بنابراین باید پرسیدراهاورد ویزر معین مان برای استان چیست ؟
از حوزه های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی گرفته به ویژه در میدان ورزش و جوانان چه اقداماتی دراین زمینه انجام شده و استان چگونه از حضور این مقام ارشد دولتی در حوزه اختیار تعیین شده بهره مند شده است.
به عنوان مثال آیا در حوزه مرتبط ورزش و جوانان چه در امور معمول و چه در مفاهیم و مواردی که می تواند به اقتصاد مقاومتی کمی برساند، شناسایی و بررسی روشنی انجام شده است؟ در شرایطی که کمبود اعتبارات باعث شده در همین حوزه هم مشکلات بسیاری بزرگتر شود و حتی برخی رشته ها از حمایت های معمول برای قهرمانی فاصله بگیرند، آیا برنامه ای برای مداخله و تغییر این شرایط مورد توجه قرار گرفته است ؟ برنامه های زیرساختی که می تواند باعث ایجاد انگیزه در جوانان ، پرورش جوان سالم و تاثیرگذاری او در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی شود ؟ یا در حوزه هایی که به طور مستقیم می تواند پی گیری ها و تسهیل گری ها را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کرد ، اقدام شناسنامه داری برای حفظ جوانان روستایی در روستاها وجود دارد؟ اقدامی که دست یاری وزیر معین استان سبب تحقق ان شده باشد؟ مردم استان خوب به خاطر دارند که مسئولیت توسعه دیارشان در حوزه های مختلف به کدام مسئولان واگذار می شود، خراسان جنوبی انتظار دارد، فاز مطالبه گری اش در جریان است. پاسخ چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت