رفراندوم بعد از ۴۰ سال اجرایی شود

رئیس جمهوری گفت: یکی از ایرادات ما در انتخابات این است که نظام حزبی نداریم یعنی در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری به حزب رای نمی‌دهیم بلکه به نفر رای می‌دهیم که این کار رای برای انتخاب سخت می‌کند. این قانون می‌تواند بازنگری شود چون ۳۱ سال است که قانون اساسی ما بازنگری نشده است و رفراندوم هم بعد از ۴۰ سال علیرغم پیچیدگی هایش برگزار شود . رئیس جمهوری در خصوص نظارت بر وزرا گفت: آنکه در قانون اساسی آمده رئیس جمهور است که بر کار وزیر نظارت می‌کند و نظارت بر کار وزیر از وظایف رئیس جمهور است. روحانی با تاکید بر اینکه فهم ارکان حکومت یعنی دولت، مجلس و قوه قضاییه فهم مشترکی از قانون اساسی ندارند،تصریح کرد: این قوا به مانند هم نمی اندیشند و ممکن است در مسائل فنی و مهم اختلاف نظر باشد. زیرا گاهی اوقات می شنویم که بعضی از نمایندگان مجلس می گویند ما باید بر کار وزار نظارت کنیم که این نشان از برداشت ناقص از قانون اساسی است.

یک ساعت تاخیر در خنثی سازی
تحریم ها خلاف عقل و شرع است

رئیس دستگاه قضا گفت: حتی یک‎ساعت تأخیر در خنثی سازی تحریم ها هم خلاف عقل است، هم خلاف شرع و مسئولان برنامه ریزی و اجرایی نباید یک‎ لحظه را هم برای بی اثرکردن تحریم ها و قوی شدن ایران از دست بدهند و این راهبرد اساسی نظام باید با جدیت دنبال شود. آیت ا… رئیسی با تأکید بر حفظ امنیت ملی کشور، به دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی و واحدهای قضایی تذکر داد مطلقاً به عناصر دشمن و عوامل سرویس های بیگانه اجازه خودنمایی و توطئه و فتنه ندهند.

مجمع تشخیص FATF را تصویب نمی‌کند

ذوالنور ، نماینده مجلس گفت: پیش بینی من این است که هیچگاه لوایح FATF در مجمع تصویب نخواهد شد یا مجمع اینها را رد خواهد کرد که دولت خواستار این نیست. تایید این لوایح نیز که اتفاق نمی افتد و شاید بی جواب گذاشتن و گذر زمان برای دولت مطلوب تر باشد که مجمع با این سیاست عمل کند.اگر مجمع بخواهد به صورت جدی در مورد این لوایح رای گیری کند قطعا رد می شوند.

اصولگرایان هم به مذاکره رسیده‌اند

انصاری راد ، نماینده سابق مجلس گفت: کسانی که از ابتدا با برجام مخالف بودند و در مسیر برجام سنگ‌اندازی می‌کردند و موضع‌گیری‌های تندی درباره تعامل ایران با کشورهای جهان داشتند امروز در مجلس دور هم جمع شدند. این افراد آمریکا را دشمن شماره یک ایران قلمداد می‌کنند و براساس آن برای کشورهای غربی و به خصوص آمریکا رجز‌خوانی می‌کنند. نکته مهم این است که در شرایط کنونی خود این افراد نیز به جایی رسیده‌اند که باید مذاکره کنند.

نمایندگان برای کارشکنی علیه دولت احساس تکلیف می‌کنند

داریوش قنبری نماینده سابق گفت‌: نمایندگان مجلس یازدهم در این چند ماهی که شروع به‌کار کرده‌، به‌طور واضحی نشان داده‌اند که برای کارشکنی علیه دولت احساس تکلیف می‌کنند. البته آنها علی‌الظاهر ادعای دفاع از حقوق مردم را دارند و اینطور وانمود می‌‌کنند که دغدغه‌ای غیر از کاهش دردهای مردم ندارند. اما آنچه در رفتار و کردارشان مشاهده می‌شود، چیزی جز این نیست که اهداف و منویات سیاسی‌شان را نسبت به حل مساله‌های مردم در اولویت می‌دانند.

جلیلی در مذاکرات، آرمانگرا بود
اما ظریف، عملگراست

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر بخواهم تعریفی از جلیلی داشته باشم، ایشان را یک فرد آرمان گرا دیدم در مذاکره و ظریف را یک فرد عملگرا دیدم. وی افزود: جلیلی به نظر من اولین باری بود که وارد مذاکره مهم بین المللی می شد. تجربه نداشت. عملگرایی از تجربه می اید. ظریف کوله بار تجربه بود. صالحی ادامه داد: آقا دستور فرموده بودند مذاکرات با آمریکا در مسقط و مذاکرات ۱+۵ باید هماهنگ جلو رود؛ گفته بودند رئیس جمهور متولی هر دو مسیر باشد، اما اقای احمدی نژاد استنکاف کردند.

هشدار رئیس کمیته روابط خارجی مجلس: مقامات اروپایی را تحریم می‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اروپایی ها حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد، گفت: بیانیه اخیر اروپا درباره نقض حقوق بشر در ایران مضحک بود. گلرو خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی بیانیه‌ای را علیه این اقدام پارلمان اروپا صادر کرده است ضمن اینکه نمایندگان در بیانیه‌ای این اقدام پارلمان اروپا را محکوم و از دولت درخواست کردیم که فهرستی از مسئولین اروپایی و مقامات این اتحادیه که مرتکب نقض حقوق بشر و جنایت و حمایت از تروریست شده‌اند و علیه جمهوری اسلامی اقدام کرد‌ه‌اند به مجلس ارائه دهد تا در اقدام متقابل علیه پارلمان اروپا آنها را تحریم کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: مدیریت بحران در بخش های پیشگیری و آمادگی

بیشتر

محمدی- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت

بیشتر

جم – چند روز پیش خبری از جلسه شورای شهر بیرجند رسانه ای شد که اذهان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت