رضایتمندی مردم، پیامد ارائه شفاف عملکرد مدیران

گروه خبر- معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: رضایتمندی و همراهی مردم، مهمترین پیامد ارائه شفاف عملکرد دستگاه ها توسط مدیران است. خوش خبر با تأکید بر این مطلب در بیست و یکمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان خاطرنشان کرد: با توجه به گام های مؤثری که در سالهای اخیر در راستای توسعه استان برداشته شده، مدیران به منظور اطلاع رسانی درست و جامع درخصوص این برنامه ها از ظرفیت های رسانه ای موجود، حداکثر استفاده را ببرند.وی تصریح کرد: ارائه شفاف عملکرد دستگاه ها و گزارش عملکرد، رضایتمندی و همراهی مردم را به دنبال دارد. به گفته وی؛ مردم ثابت کرده اند در همه صحنه ها با نظام و دولت همراهند و این همراهی موفقیت های چشمگیری را تاکنون رقم زده است. معاون استاندار با اشاره به نقش رسانه ها در انعکاس اخبار و اطلاعات، ادامه داد : رسانه ها می توانند با این رویکرد به کمک نظام، دولت و مدیران استان بیایند، کما این که رسانه ها تاکنون در چارچوب قوانین نظام،  عملکرد مثبتی داشته اند. خوش خبر ادامه داد: ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی با رسانه ها در ارائه امار و اطلاعات درست و بموقع به رسانه ها ، شایعه سازی و تشویش اذهان عمومی را به همراه دارد.وی متذکر شد: اطلاعاتی که مدیران در قالب پیوست رسانه ای از اقدامات و برنامه های خود به رسانه ها ارائه می کنند باید متناسب با پذیرش افکار عمومی باشد چرا که اطلاعات پیچیده ، پذیرش مطالب را سخت و دشوار می کند. معاون استاندار با اشاره به نقش مهم روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در انعکاس عملکرد دستگاه های اجرایی گفت: روابط عمومی قدرتمند و متخصص در ارتباط گیری موفق با جامعه هدف دستگاه نقش بسزایی دارد.وی ادامه داد: مدیران باید از روابط عمومی ها بخواهند پورتال ها و کانال های اطلاع رسانی خود را به روزکنند تا سطح دسترسی مردم به داده ها راحت تر شود و فرصت برای انتقال اطلاعات نادرست در فضاهای مجازی و کانال های غیر رسمی و بی هویت سلب شودمعاون استاندار با بیان این که سلامت، امنیت و معیشت از سیاست های دولت است که به طور ویژه در اقدامات و برنامه های دستگاه ها نمود دارد، خاطرنشان کرد: خدای را شاکریم که در این سه حوزه، توفیقات ارزنده ای داشته ایم که البته نیاز به پشتیبانی دارد. خوش خبر تأکید کرد: در همین راستا هماهنگی در تولید محتوا و پردازش و نشر اطلاعات در اولویت کار شورای اطلاع رسانی است تا مطالب و داده ها بدون کمترین عیب و نقص در اختیار عموم قرار گیرد.

تصمیم خانواده بهبود یافته برای نجات دیگران از کرونا

گروه خبر- اعضای یک خانواده بهبودیافته از ویروس کرونا با تجهیزات جدید رسیده به استان توانستند پلاسمای خون شان را با هدف کمک به درمان بیماران مبتلا به این بیماری، در استان اهدا کنندمدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: چهار نفر از اعضای این خانواده که ساکن شهرستان سرایان هستند، به صورت داوطلبانه برای اهدای پلاسمای خون به مرکز انتقال خون مرکز استان مراجعه کردند. ابراهیم میری مقدم افزود: ۲ دستگاه پلاسما فرزیس و کیت‌های مربوطه ۲ روز قبل وارد استان شد و خوشحالیم مردم خراسان جنوبی به جمع اهداکنندگان پلاسمای کووید ۱۹ پیوستند.این دستگاه از سه شنبه  آغاز به کار کرد. وی با بیان اینکه دستگاه پلاسما فرزیس در ۲۳ استان کشور وجود دارد تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های دستگاه این است که می‌توان با مراجعه فرد ۵۰۰ تا ۶۰۰ سی سی پلاسما دریافت کرد که سه برابر دریافت پلاسما از یک واحد خون است.مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۴ نفر از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما در استان مراجعه کردند که با روش‌های اهدای خون پلاسما از خون آنها جدا شد و روز گذشته نیز یک نفر با روش جدید پلاسما اهدا کرد. وی عنوان کرد: با روش جدید دریافت پلاسما به گلبول‌های قرمز آسیبی وارد نمی‌شود لذا ترس از کم‌خونی که ممکن است برای برخی رخ بدهد اتفاق نمی‌افتد و صرفا پلاسمای افراد دریافت می‌شود.میری مقدم با تاکید بر اینکه افراد می‌توانند در یک سال ۴۸ بار اهدای پلاسما داشته باشند یادآور شد: سن اهدای پلاسما ۱۸ تا ۶۵ سال است اما زنان دارای سابقه بارداری یا سقط جنین نمی‌توانند پلاسما اهدا کنند. وی بهترین زمان برای اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا را ۲۸ روز بعد از بهبودی اعلام کرد و گفت: یکی از رویکردهایی که امروز در کارآزمایی‌های بالینی برای بهبود مبتلایان به کرونا کمک کننده است استفاده از پلاسمای بهبودیافتگان این بیماری است.مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: آنتی بادی‌های موجود در بدن بهبودیافتگان کووید ۱۹ می‌تواند به بهبود سایر بیماران کرونایی کمک کند این در حالیست که زمان تزریق پلاسما به بیمار خیلی اهمیت دارد. وی بیان کرد: آن دسته از بهبودیافتگان کرونا که تمایل به اهدای پلاسما دارند، نباید بازه زمانی بهبود تا اهدای پلاسما را طولانی کنند چون مقدار آنتی بادی موجود در سرم آنها کاهش می‌یابد. میری مقدم با بیان اینکه هر پلاسمای اهدایی برای یک بیمار استفاده می‌شود گفت: پلاسما موجود در بهبودیافتگان کرونا دریافت و در استان فریز می‌شود لذا از این طریق آنتی بادی کاهش پیدا نمی‌کند. وی ادامه داد: در چهار ماه گذشته ۶ هزار و ۱۰۰ واحد خون و ۹۰ واحد پلاکت در استان اهدا شده اما وضعیت اهدای خون در استان رو به کاهش است. مدیرکل انتقال خون استان گفت: تیرماه گذشته میزان اهدای خون نسبت به ماه خرداد ۱۰ درصد کاهش داشت که از مردم تقاضا داریم برای اهدای خون به مراکز استان مراجعه کنند. وی بیان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم مراکز انتقال خون استان بسیار امن است و هیچ نگرانی بابت شیوع یا انتقال بیماری نداشته باشند چون پروتکل‌های بهداشتی به صورت مستمر در حال انجام است.

فرماندار: مسئولان فردوس با مردم مدارا کنند

سربازی – فرماندار فردوس با اشاره به مشکلاتی که مردم در خصوص گرانی ها و مسائل مرتبط با کرونا گریبانگیر کشور شده از مدیران شهرستان فردوس خواست تا با مردم مدار کنند میرزایی درجلسه شورای اداری این شهرستان که بمناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور برگزار شد تاکید کرد: مسئولان دستگاههای اجرایی بیشتر از پیش  آستانه تحمل خود رابالا ببرندوتمام تلاششان حل مشکلات مردم باشد.وی ادامه داد: مدیران نباید فقط در ساعت اداری پاسخگو باشند بلکه  باید در تمام اوقات شبانه روز دردسترس بوده و آماده بکار باشند.فرماندار فردوس امام جمعه  را فرمانده قرارگاه فرهنگی هر شهر برشمرد که می تواند جایگاه نماز جمعه را ارتقاء و به عنوان رسانه ای فراگیر در مقابل رسانه های پیشرفته بسیار تاثیرگذارتر  باشند. امام جمعه فردوس نیز با اشاره به ترس و هراس دشمنان از جایگاه نمازجمعه در بصیرت بخشی به مردم گفت: امروز در بیش از ۹۰۰شهر کشور نمازجمعه اقامه و نقش این یادگار امام راحل درتحکیم وحدت و بصیرت مردم بی بدیل است. حجت الاسلام بابایی بیشترین هجمه دشمن را علیه ولایت فقیه دانست که باید مسئولان وکارگزاران نظام اسلامی در جهت تبیین و تقویت آن بکوشند. حجت الاسلام شاکری امام جمعه باغشهراسلامیه گفت: فعالیتهای فرهنگی زیادی با محوریت نهاد امامت جمعه در راستای تبیین فرمایشات رهبری و عملی کردن طرح مواسات مومنامه انجام ویا در دست اقدام است.

اربعین فقط یک حرکت فیزیکی نیست

ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اربعین تنها یک حرکت فیزیکی نیست بلکه در دل هر انسانی وجود دارد. حجت الاسلام و المسلمین سید عبادی در نشست کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین خراسان جنوبی افزود: اربعین تلالو نظام عدالتخواهی و به عنوان یک فرهنگ در برابر ظلم و ستم متجاوزان و ستمگران است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری اربعین باید با قوت ادامه داشته باشد تصریح کرد: آیین اربعین به هر شکلی که برگزار شود باید ساماندهی شده باشد.

۶ موکب اربعین در استان مستقر میشود

ایرنا – رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: با توجه به حضور زایران پاکستانی در ایام اربعین در استان مجوز استقرار ۶ موکب برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی صادر شد. موسی جوینده در نشست کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین افزود: تا سال گذشته خراسان جنوبی به عنوان استان معین ۲ محسوب نمی‌شد اما با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و عبور زایران پاکستانی از این استان از امسال

 خراسان جنوبی استان معین ۲ خواهد بود.

۲۹۰میلیون تومان برای مرمت  بافت تاریخی خوسف

۲۹۰میلیون تومان برای مرمت بنا‌های بافت تاریخی خوسف اعتبار ملی و مشارکتی اختصاص یافت. مدیر پایگاه بافت تاریخی شهرخوسف گفت: با این اعتبار مرمت تعدادی از تک بنا‌های داخل بافت شامل بخشی از قلعه خوسف و خانه میرزاجعفر برای راه اندازی دفتر پایگاه بافت تاریخی خوسف آغاز شده است.   پریسا جمشیدی استحکام بخشی دیوارها، اجرای اندود کاهگل جداره ها، مرمت و اجرای بادگیر و کفسازی را از عمده عملیات مرمتی که بر روی بنا‌ها انجام می‌ شو عنوان کرد.

شناسایی ۱۲۷ واحد صنفی متخلف

ایرنا – مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۸۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد که منجر به شناسایی ۱۲۷ واحد متخلف شده است. اشرفی افزود: ۱۴۹ گروه گشت مشترک با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف استان و دانشگاه علوم پزشکی بر روند فعالیت اصناف و واحدهای تولیدی نظارت داشتند که به ۲۹۲ واحد متخلف تذکر داده شد.وی تصریح کرد: واحدهای دارای تخلف برای صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

وضعیت کرونا در خراسان جنوبی نگران کننده است

ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم بیرجند گفت: وضعیت فعلی کرونا در استان خراسان جنوبی نگران ‌کننده و تعداد بیماران حاد تنفسی بالا است.کامبیز مهدی‌زاده افزود:  با انجام سه کار ساده استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل شست و شو و ضد عفونی دست‌ها می‌توان تا ۹۰ درصد از شیوع کرونا جلوگیری کرد توصیه می‌کنیم مردم به محض اینکه از منزل یا محیط امن بیرون می‌آیند از ماسک استفاده کنند. هدی‌زاده با بیان اینکه مردم می‌توانند نقش بسیار مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا داشته باشد تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اداری، اصناف و مردم اکنون از ماسک استفاده می‌کننداما  اگر ۸۰ درصد رعایت کنند و ۲۰ درصد رعایت نکنند ویروس کماکان ادامه خواهد داشت لذا تقاضا داریم ۱۰۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند

اجرای طرح حفاظت از تالاب کجی نهبندان

طرح حفاظت از تالاب کجی نهبندان و مقابله با پدیده گرد و غبار در پناهگاه این تالاب با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در دست اجراست. مدیر حفاظت محیط زیست نهبندان با اعلام این خبر گفت : در این طرح فنس‌کشی سایت گردشگری، قرق و حفاظت ۲۲ هزار هکتار از محدوده تالاب و آموزش جوامع محلی در راستای حفاظت از تالاب و جلوگیری از خسارت انجام می‌شود. وی گفت: تالاب کجی نمکزار نهبندان به دلیل گرمای بی‌سابقه و طوفان‌های شدید از ۱۵ خردادماه سال جاری خشک شده است.البته امسال با توجه به بارندگی‌های مناسب در فصل بهار این تالاب نسبت به سال‌های گذشته حدود ۴۵ روز دیرتر خشک شد.

آزمون برای تاییدصلاحیت تدریس

صدا وسیما -معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری آزمون کارت صلاحیت تدریس به صورت آنلاین خبر داد. سیدعلی زمزم با تاکید بر این که آزمون کارت صلاحیت تدریس بدون اخذ هیچ گونه وجهی از متقاضیان برگزار می‌شود افزود: مرجع رسمی صدور و تمدید کارت صلاحیت تدریس، دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است وی  گفت:متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارت صلاحیت تدریس با نشانی aes. farhang.gov.ir برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند.

ثبت درخواست کتاب های درسی تا ۲۰ مرداد

گروه خبر- دبیر شورای آموزش و پرورش استان گفت: سفارش  76 درصد دانش‌آموزان در سامانه فروش کتاب‌های درسی ثبت شده و  دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی تا ۲۰ مرداد مجاز به ثبت درخواست برای کتاب‌های درسی هستند. واقعی با اشاره به عملیات ثبت‌نام ۸۱ درصد دانش‌آموزان استان در سامانه سناد ادامه داد: سامانه سناد منبع تغذیه تمامی اطلاعات سیستمی بوده و باید مدیران نظارت بیشتری به این حوزه داشته باشند و نسبت به تشکیل شورای ثبت‌نام مدرسه و اطلاع‌رسانی‌های دقیق به اولیا از طرق مختلف اقدام کنند.

آمار مرگ کرونا در استان دیروز ثابت ماند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: د مورد فوتی جدید در اثر کرونا نداشته ایم و آخرین آمار فوت شدگان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی ۸۸نفر است . دکتر مهدی زاده افزود : ۱۸۹بیمار دارای مشکل حاد تنفسی، هم اکنون در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری اند.از این تعداد بیمار حاد تنفسی، ۸۳نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که ۱۸نفر از آنان در بخش‌های آی سی یو بستری اند و حال ۴نفر از آنان مساعد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت