راز موفقیت تک رقمی های استان

کاری – کنکور سراسری ۹۹ پس از مدت‌‌ها کش و قوس‌‌های فراوان با تصمیم مسئولان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ ۲۹ مردادماه ۹۹ با کنکور گروه آزمایشی هنر آغاز و صبح شنبه یکم شهریورماه جاری با کنکور گروه آزمایشی زبان پایان یافت. در این آزمون سراسری نیز همچون سال‌های گذشته دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی خوش درخشیدند، با این تفاوت که امسال دارندگان رتبه تک‌رقمی کنکور نه از مرکز استان بلکه از شهرستان‌های خراسان‌جنوبی بودند. «فاطمه برات‌نژاد» از شهرستان قائن و «محمد مولوی‌سرند» به ترتیب درگروه های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی موفق به کسب رتبه هفتم کشور در آزمون سراسری ۹۹ شدند.

ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر یا برق

سید محمد مولوی سرند در گفتگو با خبرنگار آوا گفت: از حدود یکسال پیش یعنی پس از اتمام امتحانات نهایی برای کنکور شروع به برنامه ریزی کردم. وی با بیان اینکه خیلی خوشحالم که رتبه هفتم کشوری و یک منطقه ای را در رشته ریاضی کسب کرده ام، ‌افزود: قصد دارم در رشته برق یا کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم. دانش آموز رتبه هفتم کنکور ریاضی یادآور شد: در روزهای مدرسه ۶ ساعت و در روزهای تعطیل تقریبا ۱۱ ساعت مطالعه می کردم. مولوی سرند با اشاره به اینکه در آزمون های آزمایشی قلمچی و گزینه دو شرکت می کردم، ادامه داد: نقش خانواده در موفقیت من خیلی مهم است و جا دارد تشکر ویژه ای از آنها داشته باشم.

حمایت همه جانبه خانواده

این دانش آموز موفق با بیان اینکه پدر مدرک مهندسی معدن دارد و در درس ها بالاخص ادبیات کمک شایانی به من می کرد، خاطر نشان کرد: دو تا خواهر دارم که حمایت های خیلی خوبی کردند و همه امکانات را برایم فراهم کردند.

محبت مادر و محیط آرام

محمد تاکید کرد: اگر محبت های مادر و محیط آرام و آرامش خانواده نبود قطعا نمی توانستم به این موفقیت دست یابم و دست تک تک اعضای خانواده را می بوسم. وی ضمن تشکر از مربیان و معلم های مدرسه اش عنوان کرد: بعد ماه رمضان و اوج گرفتن کرونا درس خواندن در فضای مجازی و رفع اشکال سخت بود اما با حمایت معلم های دلسوز این مشکل هم هر جند به سختی گذشت. رتبه هفتم کنکور به جوانان توصیه کرد: قدر لحظات زندگی خود را بدانند و نگویند چرا باید یکسال عمرمان را تلف کنیم و در خانه درس بخوانیم بلکه همین یکسال سختی زندگی آنها را تغییر می دهد و آینده آنها را می سازد.

رتبه ۷ کنکور ۹۹ اهل قائنات است

فاطمه برات‌نژاد که از شهرستان قائن خراسان جنوبی نیز در کنکور علوم انسانی رتبه هفت را به دست آورد، او استرس کرونا را با کنکور مهار کرده و از تهدید فرصت ساخته است. وی یادآور شد: از تابستان گذشته تمرکزم را بر روی خواندن دروس گذاشتم و به طور میانگین روزی ۸ ساعت درس می خواندم. وی با بیان اینکه کرونا تا حد زیادی در اوایل برنامه‌ریزی‌های درسی را به هم ریخت، افزود: بسیاری از داوطلبان را با مشکل مواجه کرد اما به طور حتم همکاری خانواده در این مدت بی‌تاثیر نبود.
رتبه هفتم علوم انسانی با اشاره به اینکه در کنکور آزمایشی گزینه دو شرکت کرده ام، ادامه داد: آزمون‌های مختلف را برای تقویت دروس شرکت کردم اما تکیه بر توانایی خودم داشتم. وی یادآور شد: کنکور سال‌های قبل موقعیت خوبی را برای آزمودن ایجاد می‌کرد که این آزمون‌ها را با لباس رسمی در خانه به کمک خانواده برگزار می‌کردم.

تحصیل در یک دانشگاه تاپ ایران

وی با بیان اینکه هنوز تصمیم نهایی برای انتخاب رشته نگرفته ام و در حال بررسی می باشم، اظهار کرد: قطعا با مشورت خانواده و کارشناسان یک رشته خوب در یک دانشگاه تاپ ایران انتخاب می کنم و برای آینده برنامه دارم. برات نژاد بیان کرد: خانواده مهمترین حامی من بودند و همه جوره حمایتم کردند و واقعا از داشتن همچین خانواده پشتیبانی احساس غرور می کنم. وی ضمن اشاره به اینکه در مدرسه نمونه فدک قاین درس خوانده ام، عنوان کرد: از معلم های با تجربه و با اندیشه و علم این مدرسه تشکر می کنم چرا که با حمایت های آنها توانستم به نتیجه مطلوب برسم.

تحصیل تا مدارج عالی هدف دختر برتر کنکور

وی خاطرنشان کرد: قصد دارم مدارج علمی را تا جایی که بتوانم ادامه دهم و باعث افتخار خانواده و شهر و استانم باشم. وی به دانش آموزان توصیه کرد: هیچوقت دلسرد نشوند و با قدرت ادامه دهند و تلاش و پشتکار را سرلوحه کار خودشان قرار داده مطمئنا به اهدافشان می رسند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت