یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

رئیس جمهور: بازگشایی مساجد و نماز جمعه در مناطق سفید انجام خواهد شد

رئیس جمهور: بازگشایی مساجد و نماز جمعه در مناطق سفید انجام خواهد شد

حسن روحانی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت محدودیت اجتماعات و فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند گفت: بازگشایی کسب و کار به این معنا نیست که کرونا در حال پایان است و این بیماری از بین می‌رود و باید دنبال زندگی روزمره خود برویم. روحانی اظهار کرد: تاکنون اکثریت قاطع مردم همه اصول را مورد توجه قرار دادند و مراعات کردند. دلیل مراعات آنان آماری است که نشان می دهد مردم به خوبی دارند مراقبت و کمک می‌کنند و می‌دانند راه حل به دست خود آنهاست که باید بیشتر مراقبت کنند. وی افزود: مبنای ما در تصمیم گیری، تقسیم بندی کشور به سه منطقه سفید، زرد و قرمز است. در منطقه سفید که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌کند بالای ۱۰۰ شهرستان است، از یک روزی که می‌تواند نیمه اردیبهشت یا نیمه ماه مبارک رمضان باشد، اعلام می‌شود که این شهرها با چه شرایطی می توانند مساجد را باز کنند. نماز جمعه نیز بر اساس همین پروتکل ها می تواند برگزار شود. تا زمانی که شهرها سفید بمانند، شرایط جدید حاکم می‌شود.

وقت مملکت را برای مصوبه‌ای که شورای نگهبان رد می‌کند، تلف نکنید

معاون اسبق تنقیح قوانین مجلس می‌گوید: اگر نمایندگان می دانند شورای نگهبان مصوبه ای را رد می کند یا نباید به بررسی آن بپردازند و وقت کشور را بگیرند یا روی حرف شان
بایستند و آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام بفرستند. اینکه شورای نگهبان مصوبه ای را رد کند و مجلس آن را کنار بگذارد خیانت به مملکت است. حجت الاسلام موسی قربانی ادامه داد: موضوع این است که نمایندگان مجلس در بسیاری موارد می دانند که طرح‌ها و لوایح مصوب آنها توسط شورای نگهبان رد می شود اما اصرار دارند که زمان زیادی را برای بررسی برخی مسائل صرف کنند. معاون اسبق تنقیح قوانین مجلس تاکید کرد: این موضوع از جمله چالش‌های قانون‌گذاری در ایران است؛ نمایندگان مجلس در بسیاری اوقات «آب در هاون می‌کوبند». این مسئله فقط مختص مجلس دهم هم نیست و همه ۱۰ دوره مجالس به نوعی درگیر این موضوع بودند. این نماینده ادوار مجلس خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: چه کسی می خواهد جواب حقوقی که برای این کارها گرفتید و زمانی که از مملکت تلف کردید را بدهد؟ ببینید چند ساعت روی موضوع طرح اصلاح قانون انتخابات کار کردید و نهایتا هم کنار گذاشته شد. قربانی تصریح کرد: حالا هم اگر قرار است چیزی خلاف رویه شورای نگهبان تصویب شود باید آن را متوقف کرد چون به هر حال قانون اساسی اختیاراتی به شورای نگهبان داده و نمی توان کاری کرد. نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی از اختیارات شورای نگهبان است و آنها هم می گویند برداشت ما از قانون چنین چیزی است و این دعواهای بین مجلس و شورای نگهبان از زمان امام تاکنون وجود داشته است. وی افزود: مسئله این است که نمایندگان مجلس نظرات شورای نگهبان را می‌دانند اما باز کار خودشان را می کنند. به جرات می توانم بگویم بیش از نصف وقت مجلس در ۱۰ دوره صرف مصوبه‌هایی شده که از اول می‌دانستند به جایی نمی‌رسد.

آقای هاشمی، هوشمندانه روحانی را معرفی کرد

جهان نیوز نوشت: مهدی آیتی، فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم گفته است: «آیت‌ا… هاشمی رد صلاحیت می‌شود سپس در مجلس خبرگان به حاشیه رانده می‌شود و دیگر در امامت جمعه تهران شاهد حضور او نبودیم. آیت‌ا… هاشمی به حاشیه رانده شده در یک حرکت بسیار هوشمندانه یک مهره کاربلد و توانمند که روحانی باشد را برای انتخابات معرفی می‌کند و این برنامه که با موفقیت ظاهر می‌شود، شکست سختی برای جناح‌های مخالف آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی بود تا جایی که تمام تلاش خود را از سال 92 به کار بسته‌اند تا از هر طریقی که می‌شود اقدام به تخریب این دولت کنند». هاشمی رفسنجانی بیش از سه سال و نیم است که از این دنیا رفته اما احتمالا او هم اگر بود به دنبال چاره ای می‌گشت تا منکر آن حمایت‌های علنی از روحانی و دولت های ناکام و ناکارآمد یازدهم و دوازدهم شود. البته که جنس حمایت های خاتمی و هاشمی با دیگر افراد فرق داشته و آنها هیچ گاه نمی توانند نقش بزرگ خود را در این سال های خسارت بار کمرنگ کنند. خصوصا آن که خود هاشمی در تائید همین اظهارات آیتی گفته بود که روحانی رای خاصی نداشت و حمایت 3 درصد من او را تا 51 درصد بالا برد.

رویکرد مجلس جدید تعامل است، اما جلوی انحراف می‌ایستیم

الهیان، منتخب مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که چرا برخی از اصلاح طلبان در شرایطی که هنوز مجلس روی کار نیامده تلاش دارند تا با اظهارات شان وجهه مجلس آینده را تخریب کنند، گفت: مجلس یازدهم که با آرای مردم و به انتخاب آنان صورت گرفته است اگر عده‌ای شعار دموکراسی می‌دهند، قاعدتاً باید در شرایط حاضر هم به رای مردم احترام بگذارند. وی درباره رابطه مجلس آینده و دولت و چشم انداز تعامل این دو قوه تاکید کرد: هدف مجلس یازدهم خدمت‌رسانی به مردم و به خصوص طبقه ضعیف جامعه می‌باشد لذا رویکرد مجلس آینده این است که یک تعامل جدی بین دولت و مجلس شکل بگیرد و در قالب این تعامل می‌توان امر خدمت رسانی را انجام داد، البته هر جا که دولت از مسیر اصلی خودش که همان خدمت رسانی به مردم است خارج شود و این مسیر طی نشود قطعا نظارت مجلس جلوی این انحراف از خدمت رسانی به مردم را می‌گیرد. در وهله نخست رویکرد مجلس تعامل با دولت و حمایت از آن در مسیر خدمت‌رسانی است و قطعاً در مسیر خدمت‌رسانی به مردم رویکرد جناحی، سیاسی و سیاسی کاری پاسخ نمی‌دهد و منتخبین مردم در مجلس آینده اعتقادی به این رویکرد ندارند.

وزیر احمدی‌نژاد: حتما نامزد ریاست مجلس می‌شوم، رقیب قالیباف نیستم

وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد می گوید: تعیین هیئت رئیسه و ریاست کمیسیون ها تقسیم غنایم نیست و این رویکرد، رویکرد غلطی است و مسئولیت های مجلس را نباید وجه المصالحه قرار داد. حسینی افزود: خودش حتما در میدان رقابت برای کرسی ریاست مجلس حاضر خواهد شد و رقیب قالیباف هم نیست.

بازی اصلاح طلبان با چالش بزرگ انتخاب رئیس مجلس یازدهم

فرهیختگان نوشت: اصلاح‌طلبان در این روزها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بگویند یک درگیری و چالش بزرگ سیاسی در جریان انتخاب رئیس مجلس شکل خواهد گرفت و لاجرم با رویارویی چهره‌ها و طیف‌های مختلف شکاف عمیقی میان نمایندگان مجلس یازدهم ایجاد خواهد شد. آنها البته فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا به مردم القا کنند سایه محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق بر مجلس یازدهم افکنده شده است. این تاکتیک همان چیزی است که در سال‌های گذشته به ویژه در ایام انتخابات مورد استفاده قرار گرفت تا با زدن برچسب احمدی‌نژادیسم به همه فعالان جریان رقیب به تخریب آنها بپردازند.

چه کسی رئیس مجلس ‌می‌شود؟

اعتماد نوشت : محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی میرسلیم، علیرضا زاکانی، مرتضی آقاتهرانی، علی نیکزاد، سیدشمس‌الدین حسینی، فریدون عباسی، عبدالرضا مصری، حمیدرضا حاجی‌بابایی، الیاس نادران و مسعود پزشکیان 11 گزینه‌ای هستند که این روزها در محافل سیاسی- رسانه‌ای از آنها به عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس آینده صحبت شده و البته ناگفته پیداست که هم می‌توان چندین و چند نفر را به ‌راحتی از این فهرست 11 نفره خط زد و هم می‌توان دیگرانی را به‌جای برخی از این خط‌خوردگان، جایگزین کرد. باتوجه به آنکه مجلس آینده، مجلسی است اصولگرا، احتمال ریاست تنها اصلاح‌طلب این جمع که مسعود پزشکیان باشد، تقریبا صفر است و حتی بعید است او، در این شرایط اصلا تمایلی برای کاندیداتوری داشته باشد.صحنه رقابت حالا طوری است که به باور بسیاری، دو گزینه دیگر یعنی مرتضی آقاتهرانی و علیرضا زاکانی که به ‌جای سابقه شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، در کارنامه سیاسی‌شان، سابقه نمایندگی و پیروزی در انتخابات مجلس را یدک می‌کشند، رقبایی جدی‌تر برای قالیبافند. دو گزینه اصلی جبهه پایداری که البته احتمال اینکه با قالیباف وارد رقابت نشوند و دو کرسی نواب ریاست را بسازند، وجود دارد اما شاید آن‌چه بتوان با اطمینان بیشتر گفت، آن است که بعید است با هم وارد رقابت شوند. به ‌جز تمامی این افراد اما یک نفر دیگر هم هست که نه‌تنها قادر به رقابت با قالیباف هست، بلکه شاید بیشتر از سایرین از این قدرت برخوردار باشد. علی نیکزاد که حالا به عنوان نماینده اردبیل می‌تواند روی رای آذری زبانان حساب کند.

بهتر است اصولگرایان روی کار بیایند تا ببینیم می‌توانند مشکلات را حل کنند

عضو شورای مرکزی کارگزاران، درباره ناکارآمدی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از نظر مشاور خاتمی گفت: بعید است شورای عالی توان به صحنه آوردن دوباره مردم را داشته باشد و کنار کشیدن بدنه اصلاحات ربطی به سران اصلاحات ندارد. علیزاده طباطبایی افزود: بهتر است دوره‌ای اصولگرایان روی کار بیایند تا ببینیم می‌توانند مشکلات را حل کنند.

اگر اصولگرایان در راستای خودشیفتگی حرکت کنند در سیاست محو می‌شوند

کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: جریان اصولگرایی به دلیل اینکه در حال حاضر توانسته است در مجلس قدرت را به دست گیرد و پیش‌بینی می‌شود در آینده هم ریاست جمهوری را به دست آورد، باید به سمت تغییر و تحول حرکت کند چرا که اگر بخواهد در راستای انحصارطلبی یا به عبارت دیگر در جهت خودشیفتگی گام بردارد، دچار سرنوشت بسیاری از جریان‌های سیاسی می‌شود که در حال حاضر نشانی از آنها در قدرت وجود ندارد و در سیاست کشور محو شدند.

احتمال قوی مرگ رهبر کره شمالی

رسانه انگلیسی «دیلی میل» به نقل از یک روزنامه نگار هنگ کنگی ادعا کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی فوت شده است. خبری که تا کنون از سوی هیچ مرجع رسمی در منطقه تایید نشده است. معاون مدیر تلویزیون ماهواره ای هنگ کنگ اعلام کرده است: «منابع بسیار محکمی» به وی گفته اند که “کیم جونگ اون” درگذشته است، این شایعات قبل این نیز وجود داشت اما در طول روزهای گذشته، رسانه های کره شمالی هیچ واکنشی نشان ندادند. برخی رسانه های ژاپنی به نقل از منبع نزدیک به تیم معالجه کننده «کیم جونگ اون» نوشتند که عمل جراحی نخست روی وی موفق نبوده و رهبر کره شمالی زنده است اما مغز وی فعالیتی نشان نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت