رئیس دستگاه قضا : وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضاییه قرمز است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز کادر درمان و پرستاری ما با روحیه بسیجی به مبارزه با ویروس منحوس کرونا و یاری مردم برخاسته است، گفت: وزارت بهداشت گرفتار حاشیه سازیها نشود و از همه ظرفیتهای علمی و پژوهشی و امکانات و نیروی انسانی کارآمد مجموعه برای خدمت و تامین امنیت جانی مردم استفاده کند. رئیس قوه قضاییه بیان کرد: جمهوری اسلامی بر اساس آموزههای دینی و تاکیدات امامین انقلاب اسلامی به معنی واقعی کلمه به حفظ حقوق انسان پایبند است و تمام بخشهای اداری و قضایی قوه قضاییه ضمن رعایت دستورالعملهای بهداشتی، از همه ظرفیتها استفاده کنند تا در روند دادرسی و رسیدگی به کار مردم کوچکترین خللی به وجود نیاید. رئیسی خاطرنشان کرد: وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضاییه قرمز است و اجازه نمیدهیم چهره دستگاه کارآمد قضا و قضات شریف ما که به سختی زندگی خود را میگذرانند، با برخی تخلفات به گونه دیگری نشان داده شود.

در ۱۴۰۰ فردی روی کار آید که به نفع جیب خودش و خویشاوندانش کار نکند
مشاور رئیس پیشین مجلس بیان کرد: نکته مهم در انتخابات آتی این است که یک فرد سالم و فداکاری بیاید برای مملکت کار کند و تنها برای جیب خودش و خویشاوندانش کار نکند؛ از تراوشات فکری نخبگان، بزرگان و اندیشمندان برای پیشرفت ایران اسلامی استفاده کند این گونه نباشد که همه دانشمندان ما در حاشیه بنشینند و حسرت، بخورند. حقیقتپور عنوان کرد: جمهوری اسلامی باید بتواند بحث قیمت دلار و قیمت سوخت و غیره را بررسی کند و ما به یک نیرویی نیازمندیم که بتواند، یک مولفه ای در کشور بر پایه محبت و دوستی برقرار کند. امروز بین مجلس و دولت دعوا و اختلاف نظر است، این در حالی است که نوکری برای مردم دعوا ندارد و در واقع خدمت به مردم یک دوش مردانه می خواهد؛ از این رو دولت و مجلس باید در خدمت کردن و تسهیلات دادن به مردم و عزت ایران، رقابت کنند. نماینده پیشین مجلس، در این باره که برخی دهه پیش روی کشور را، دهه اصولگرایان میدانندگفت: اینکه برخی میگویند این دهه، دهه اصولگرایان است شاید به این دلیل است که رویکرد به سمت اصولگرایان، رویکرد مثبتی است. بنده منکر تلاشها و کوششهای دوستان در حوزه اجرا نیستم اما این تلاشها، آنچنان که باید مورد قبول مردم نبوده است.

ظریف گزینه تبلیغاتی اصلاحطلبان است
کوشکی، کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه «جریان اصلاحات یک تجربه سیاسی دارد که بر مبنای آن خیلی احساسی و جوزده عمل نکند و نگاه واقعبینانه به قدرت داشته باشد» گفت: «دنبال گزینهای هستند که بتواند واقعا روی او مانور دهند. بحث کاندیداتوری ظریف، اما بیشتر یک تاکتیک تبلیغاتی است، زیرا جناح اصلاحطلب میخواهد که حامیان خود را به میدان بکشاند و در واقع آن پایگاه رای خود را فعال کند، اما قطعا ظریف گزینه اصلاحطلبان نیست. ظریف رابطه خوبی با اصلاحطلبان ندارد و اصلاحطلبان هم رابطه خوبی با آقای ظریف ندارند.. به همین خاطر ظریف گزینه مناسب اصلاحات نیست، اما برای فعالسازی پایگاه رأی و جوسازی گزینه مناسبی است».

هماهنگی کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ با رهبری از اوجب واجبات است
عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: مساله نگرانکننده این است که تندروها میدانند با حضور مردم نمیتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند، بنابراین به طور دائم بر طبل ناامیدی میکوبند و سعیشان را به کار بستهاند تا به بخش زیادی از مردم بفهمانند رأی دادن یا ندادنشان چندان فرقی ندارد. این گروه به این مساله اشراف دارند که برای رسیدن به دولت احتیاج دارند انتخابات سرد باشد تا بتوانند با رأیهای حداقلی نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزنند.
سید افضل موسوی درباره شاخصهای یک کاندیدای ریاستجمهوری توضیح داد: «هماهنگی با رهبری از اوجب واجبات است»؛ به هر صورت مقام معظم رهبری بر اساس قانون اساسی فرمانده کل قوا هستند.

کاندیدایی که همه سلایق اصولگرایان را صد درصد تامین کند وجود ندارد

یک چهره اصولگرا گفت: کاندیدایی که همه سلایق اصولگرایان را به طور ۱۰۰% تامین کند و همه بر آن اتفاق نظر داشته باشند، عملا وجود ندارد «جواد آرین منش»،در رابطه با بالا گرفتن اختلافات در این جریان در نزدیکی انتخابات ۱۴۰۰ گفت: جریان اصولگرا در دوره های گذشته نیز در چنین مقاطعی به وحدت و همگرایی دست پیدا نکرده است. الان هم در درون این جریان اختلاف سلایق خود نمایی می کند و جریان هایی مثل پایداری و جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه روحانیت مبارز و جمنا سلایقی متفاوت دارند و قاعدتا کاندیداهای متفاوتی وجود دارد. وی در خصوص احتمال کاندیداتوری قالیباف با بیان اینکه جابجا شدن ها از رییس مجلس به رییس جمهور لطماتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: البته من شخصا عقیده دارم، قالیباف در حوزه های میدانی موفق تر از حوزه قانون گذاری است و در مسئولیت های اجرایی خود بیشتر موفق بوده، جنس او میدانی است.

هرکس هوس نامزدی ۱۴۰۰ را داشته باشد باید در میزان عقلش شک کرد

علی جنتی، وزیر سابق ارشاد، در توئیتی در مورد انتخابات ۱۴۰۰ نوشت: «من فکر میکنم با توجه به مشکلات عدیده ای که کشور با آن روبرو است اعم از تحریمهای شکننده، تنگناهای اقتصادی، نارضایتی عمومی ناشی از مشکلات معیشتی، محدودیت اختیارات رئیس جمهور در اتخاذ تصمیم در سیاست خارجی و داخلی، هرکس هوس نامزدی ۱۴۰۰ را داشته باشد باید در میزان عقلش شک کرد.»در پاسخ به این اظهارنظر جنتی، عطاا… مهاجرانی وزیر سابق ارشاد نوشت: «شهید رجائی در تابستان سال ۱۳۵۹ در مجلس گفت: مسئولیت نخست وزیری را در این شرایط کسی می پذیرد که دیوانه باشد یا عاشق! شجونی* فریاد زد: هم دیوانه هم عاشق!»

بهترین راه، ریاست جمهوری یک اعتدالی مثل لاریجانی یا مطهری است

محمدصادق جوادیحصار،عضو حزب اعتماد ملی گفته است: «اصلاحطلبان در شرایط کنونی باید این پیام را به مخاطبان خود برساند که لزومی ندارد این جریان حتما در قدرت حضور داشته باشد. در چنین شرایطی اصلاحطلبان میتوانند به حاکمیت مشورت بدهند در صورتی که عدهای خود را ملزم به تعهدات ملی خود بدانند. . در نتیجه بهترین راه این است که دولتی از جنس اعتدالی روحانی یا حتی راست میانه مانند امثال لاریجانی و مطهری در دولت آینده نقشآفرینی کنند و اجازه ندهند کشور بیش از این دچار تنگناهای اقتصادی شود».

علی مطهری: رئیس جمهور نظامی یعنی در مملکت قحط الرجال است

علی مطهری، نماینده سابق مجلس گفت: اینکه ما یک رئیس جمهور نظامی داشته باشیم به معنی قحط الرجال است و اینکه ما نیروی غیرنظامی در حد ریاست جمهوری نداریم و مجبور شدهایم از میان نظامیها رئیس جمهور انتخاب کنیم. این به صلاح کشور نیست. نظامیها باید کار خود را انجام دهند و همانطور که امام(ره) فرمودند آنها نباید وارد سیاست شوند چون این کار باعث اختلاف در میان نیروهای مسلح میشود؛ همانطور که از ورود به اقتصاد منع شدهاند.

اندیشکده مارشال: همه منتظر تحلیف بایدن و سپس انتخابات ایران هستند

اندیشکده مارشال در تحلیلی نوشت: در چهار سال گذشته خاورمیانه و مدیترانه منطقهای بودهاند که رئیس جمهور دونالد ترامپ با سیاستهای مخرباش موجبات تنش بیشتر در آنها را فراهم کرده بود، حالا کشورهای اروپایی احتمالا از پایان عصر ترامپ خوشحال خواهند شد. در عین حال، آنها به طرز دردناکی آگاه هستند که بسیاری از اقدامات صریح ترامپ را نمیتوان به راحتی کنار گذاشت. در این تحلیل آمده است : همه منتظر تحلیف بایدن و سپس انتخابات ایران هستند و اروپا به همکاری با بایدن بر سر تهران امیدوار است و از سوی دیگر رهبران اروپایی تصور نمیکنند که ریاست جمهوری بایدن شبیه دوره اوباما باشد

مرکز پژوهش های مجلس : تحریم ها روی آب خوردن مردم هم تاثیر دارد

همشهری نوشت : نتیجه یک تحقیق مرکز پژوهشهای مجلس میگوید: بهدلیل تورم بالا، شرایط نامطلوب اقتصادی و تحریمها، چشمانداز مناسبی از منظر تأمین اعتبار طرحهای رفع تنش آبی شهرها وجود ندارد. طبق این گزارش، اجرای برخی پروژههای تعریفشده برای رفع مشکلات آب شرب برخی شهرهای کشور، مستلزم تأمین برخی تجهیزات ازجمله پمپها، قطعات تجهیزات مربوط به تصفیهخانهها و غیره است که با توجه بهوجود تحریمهای فراگیر و همچنین افزایش نرخ ارز، اجرا و اتمام این پروژهها میتواند با مشکلاتی مواجه شود تا آنجا که در برخی موارد ممکن است بهعنوانمثال پروژهای با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد بهدلیل عدمتأمین تجهیزات و قطعات لازم معطلمانده و به بهرهبرداری نرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت