رئیسی: آماده برخورد با بخش امنیتی اخلال در بازار ارز هستیم

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: برای برخورد با آن بخش از بازار ارز که جنبه اخلال امنیتی و سیاسی دارد، آمادگی کامل داریم.مدیریت بازار ارز و کنترل قیمتها در بازار ارز ضروری است. ان بخش از این مسئله که جنبه امنیتی و سیاسی دارد، اگر دستگاههای امنیتی و سیاسی کشور در این باره گزارش کنند حتما دستگاه قضایی همکاری میکند. مدیریت بازار و قیمتها امری شدنی است که دستگاههای مسئول باید در این زمینه اهتمام داشته باشند. هر چه زودتر باید ضوابط عزاداری ماه محرم با توجه به شرایط کرونایی، از طرف وزارت بهداشت ابلاغ شود. رئیس قوه قضاییه گفت: سراغ آن برج ساز و واردکنندهای باید رفت که درآمد هنگفت دارد و مالیات هم نمیدهد. رئیسی ادامه داد : با صاحبان کسب و کارهای متضرر از کرونا و وضعیت اقتصادی کشور باید مدارا کرد و در مقابل سراغ آن برج ساز و واردکنندهای رفت که درآمد هنگفت دارد و مالیات هم نمیدهد. قدردان زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات به خاطر دستگیری تروریست گروهک تندر هستیم. آمریکا و اروپا امروز مامن تروریستهای عالم شده است. چرا آمریکا مهد و مامن کسانیکه زنان و کودکان عزادار حسینیه سیدالشهدای شیراز را
به خاک و خون کشیدند شده است.

اختصاص ۸ هزار ورزشگاه برای برگزاری کنکور
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت: برای برگزاری کنکور برخی دستگاههای کشور مانند آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان که امکانات خوبی در اختیار دارند، مثل همیشه پای کار آمدند تا مانند قبل که در حوادثی همچون سیل و زلزله امکانات خود را در اختیار دستگاههای مسئول قرار میدادند این بار نیز برای برگزاری کنکور امکانات خود را به این دستگاهها اختصاص دهند. ۸ هزار استادیوم، ورزشگاه و مکان ورزشی روباز و سرپوشیده برای برگزاری کنکور سراسری اختصاص داده شده است. علاوه بر این ۳ هزار سازمان مردم نهاد با حضور ۵۰۰ هزار جوان سازماندهی شدند تا در برگزاری کنکور مشارکت کنند.چنانچه سازمان سنجش و وزارت علوم چنین درخواستی را برای آزمون ارشد داشته باشند این امکانات برای آزمون ارشد هم در نظر گرفته خواهدشد

آغاز آموزش های تلویزیونی از ۱۵ شهریور ماه
حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نهمین نشست شورای هماهنگی ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته گفت :عدالت در آموزش و دسترسی به یادگیری برابر یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد.فرصتهای آموزشی باید بهطور مساوی در کشور توزیع شود.۱۰ هزار مدرسه در کشور با دانش آموزان زیر ۱۰ نفر در حال فعالیت هستند. بررسیها نشان داده که سهم محرومان در ترک تحصیل بیشتر از دیگران است.با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اصل بر حضور دانشآموزان در مدارس است.هر جا به ما اجازه داده شود، مدارس ما دایر خواهد شد و دانشآموزان باید حضور داشته باشند.اگر بتوانیم آموزش مجازی را به خوبی گسترش دهیم، میتوانیم با استفاده از بهترین معلمها محتوایی هماهنگ و در بالاترین سطح بین همه دانشآموزان توزیع کنیم.کرونا پدیده قطع آموزش و ترک تحصیل را به وجود آورده و سهم محرومین در این باره بیشتر است.او از آغازآموزش های تلویزیونی از ۱۵ شهریور ماه خبر داد.

بازگشت کوپن کلید خورد

میرزایی نماینده اصفهان در مجلس گفت: برای اقشار آسیبپذیر جامعه طرح کالابرگی درباره کالاهای اساسی تنظیم شده تا دولت از این دهکها حمایتی داشته باشددر ارتباط با چگونگی تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح، کشور ذخایری از برنج و امکانات دیگر دارد که ممکن است از آن طریق تأمین شود یا مجلس تکلیفی بر عهده دولت قرار دهد تا این مسئله را حل کند.

از بساز و بفروش های مسکن مالیات می گیریم

محمد مسیحی، معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۴ ماهه امسال گفت: براساس قانون مالیات های امسال از بساز و بفروش هایی که مجوز ساخت آنها سال ۹۵ است، مالیات اخذ می شود.

پرداخت وام ودیعه مسکن به زودی آغاز میشود

وزیر راه و شهرسازی گفت:طبق آمار بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبتنام کردهاند که پالایش آنها آغاز شده است و به زودی به واجدان شرایط تسهیلات ودیعه مسکن تعلق خواهد گرفت.

دولت معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه مشروط نکرده است

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت : وزیر پیشنهادی صمت به زودی به مجلس معرفی میشود. دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است. قانون اساسی به رییس جمهور اجازه میدهد که چنانچه وزارتخانهای فاقد وزیر باشد برای مدت سه ماه برای آن وزارتخانه سرپرست منصوب کند.

تولید خودروها افزایشی شد

طبق آمار اعلام شده توسط وزارت صمت در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷، رشد تولید در انواع خودروها دیده میشود و در میان آمارها تنها تولید اتوبوس، مینیبوس و ون که در مجموع آنها کاهش تولید ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت