رئیسی کاندیدا نشود جلیلی گزینه پایداری خواهد بود

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران اظهار کرد: اگر آقای رئیسی بیاید جبهه پایداری نامزد دیگری را مطرح نخواهد کرد روی حمایت از آقای رئیسی با سایر گروه های اصولگرا اجماع می کند اما اگر آقای رئیسی نیاید حتما جبهه پایداری نظراتی دارد و موضعش آن خواهد بود که باید در قالب یک نظام گزینشی درست اصولگرایان به جمع بندی نهایی برسند. وی افزود: اگر آیت ا… رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود همه گروه های اصولگرا روی نام او اجماع می کنند و اختلاف نظری بین گروه ها درباره حمایت از آقای رئیسی وجود ندارد. جبهه پایداری هم از این مسئله مستثنی نیست و وقتی آیت ا…رئیسی اعلام کاندیداتوری کند جبهه پایداری نیز از ایشان حمایت خواهد کرد.نقوی حسینی با بیان اینکه پایداری مانند همه گروه های اصولگرا یک سناریوی چندلایه را در موضوع انتخابات ریاست جمهوری دنبال می کند، افزود: اگر آیت ا… رئیسی و آقای قالیباف نامزد انتخابات نشوند، آقای جلیلی نزدیک ترین فرد به نامزد مورد اجماع در جریان اصولگرایی و رسیدن به کرسی ریاست جمهوری است. البته خود او هنوز هیچ فعالیت ساختاری، سازمانی و تشکیلاتی را شروع نکرده اما گروه های حامی برای طرح نام او خیلی فعال هستند.

کسانی که روزی مخالف مذاکره بودند، پیشروی آن میشوند
سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که دورنمای برجام چه خواهد بود؛ گفت: من فکر می کنم قطعا مسیر گفتوگو را میرویم. خوشبختانه همه جناح ها بر برجام تاکید میکنند و کسی آن را تکذیب نکرده است. آنهایی که روزی مخالفت میکردند خودشان پیشرو مذاکره خواهند بود. علی ربیعی درباره حضور افراد امنیتی در دولت دوازدهم نیز گفت: وقتی میگویید آدمهایی سابقه امنیتی دارند انگار هرکس با این سابقه باشد حتماً دیدگاه امنیتی دارد! آدمهایی را میشناسیم که اصلاً سابقه امنیتی ندارند اما دیدشان امنیتی است و کسانی در جاهای دیگری هستند و هیچ سابقه امنیتی ندارند اما دیدگاهشان امنیتی است، پس مهم تفکر افراد است نه سابقه‎شان. سخنگوی دولت در پاسخ به برخی منتقدان دولت گفت: این که میگویند دولت به امور اقتصادی بی توجه است؛ من شاهد بودم معاون اول چندین جلسه فقط در موضوع قیمت مرغ برگزار کرد. این تصوری که دولت اطلاعی از مشکلات ندارد یک قضاوت غیرمنصفانه و جناحی است. همه ما در دولت در خصوص این مشکلات وقت میگذاریم.

مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ از مجلس هم کمتر خواهد بود
فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: احزاب موجود اعم از اصلاحطلب و اصولگرا و نظایر آن فاقد هرگونه هدف و مانیفست و برنامه عملیاتی شفاف و مشخصی هستند. اکبر اعلمی افزود: اگر روند جاری و بیاعتمادی و بیانگیزگی موجود همچنان ادامه یابد که شواهد حاکی از تداوم آن است، میزان مشارکت حتی از میزان مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس هم به مراتب کمتر خواهد بود. وی ادامه داد: مهمترین دلیل اینکه در اثر مشارکت پائین مردم نامزد دلخواه طیف موسوم به اصولگرا در انتخاباتهای مختلف پیروز میشود، این است که رای دهندگان به این طیف عموما بصورت سنتی و از باب تقلید و تکلیف شرعی رای میدهند و باعث پیروزی آنها در انتخابات می شود.

از هر راهی برای گرفتن واکسن کرونا رفتیم به خاطر تحریم آمریکا نشد
رئیس کل بانک مرکزی گفت: خرید واکسن کرونا باید از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا کنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا وضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است. همتی افزود: کره جنوبی،بابت انتقال پول برای خرید های بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا درهنگام انتقال بدهد. وی ادامه داد: صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا، و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرأت مطرح کردن وام بشر دوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد. البته ، انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است .

نتیجه اقدام راهبردی، خروج از پروتکل الحاقی باشد، سودی برای منافع ملی نخواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: اگر نتیجه مصوبه اقدام راهبردی برای مقابله با تحریمهای مجلس، خروج از پروتکل الحاقی باشد، سودی برای منافع ملی نخواهد داشت. «مصطفی کواکبیان» با اشاره به دو دیدگاه بدبینانه و خوشبینانه نسبت به مصوبه مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از حقوق مردم، گفت: نگاه بدبینانه به این مصوبه این است که مجلس درپی پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ است و به هر شکل میخواهد دولت را زمین بزند، بنابراین با عجله و شتابزدگی سریع، در پی تصویب این طرح بوده به طوری که در مدت سه روز با تصویب کلیات و بررسی جزییات و رفع ایرادات شورای نگهبان، آن را به دولت ابلاغ میکند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: در نگاه بدبینانه به این مصوبه با توجه به شواهد و قرائن به نظر میرسد که منتقدان به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت هستند کما اینکه رییس مجلس هم با حضور در برنامه زنده تلویزیونی به این موضوع اشاره کرد. کواکبیان با اشاره به گفتو گوی زنده تلویزیونی رییس مجلس، گفت: قالیباف در پاسخ به پرسش دیگری درباره توهین نمایندگان به رییس جمهوری هم به نوعی با گفتن «من وکیل مردم هستم» از پاسخگویی طفره رفت. این حرف وکیلی است که مقابل رییسجمهوری صحبت میکند که با پشتوانه رای ۲۴ میلیونی انتخاب شده است. وی ادامه داد: درگیر شدن با آژانس اشتباه است و مارا به سمت شورای امنیت می برد.

جلیلی: سال ۹۲ به پشت خیمه دشمن رسیده بودیم، گفتند خزانه خالی است

عضو شورای عالی امنیت ملّی گفت : گاهی شما به پشت خیمه دشمن میرسید امّا او با استفاده از توصیف غلط ما از صحنه، ورق را برمیگرداند. جلیلی با بیان اینکه در آن زمان، توصیف غلطی از صحنه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: توصیف ناصحیح این بود که گفتند نفت دارد صفر میشود و خزانه خالی است. یعنی چه که خزانه خالی است؟ کجا خزانه خالی بود؟ دهها میلیارد ذخایر داشتیم. چند توصیف غلط صورت گرفت و بعد گفتند توافق شود و بعد توافق لوزان و ژنو و بعد برجام شکل گرفت. در نهایت شد آنچه پیش آمد که میبینید.

وقتی خزانه خالی است، آن طرف خیمه هم برسید، بی مایه، فطیر است

رسول جعفریان، استاد تاریخ دانشگاه تهران در پاسخ به اظهارات اخیر سعید جلیلی نوشت : جلیلی گفته : «سال ۹۲ به پشت خیمه دشمن رسیده بودیم، گفتند خزانه خالی است». اولا دست از سر تاریخ بردارید. ثانیا اصلا با این همه تحریم ناشی از مذاکره عجیب شما، وقتی خزانه خالی است، آن طرف خیمه هم برسید، بی مایه، فطیر است. باید سلاح و پول و مردم باشند تا بشود کاری کرد.

مجلس به لایحه بودجه رای منفی بدهد

ضرغامی رییس اسبق صدا وسیما توئیت کرد: بودجه پیشنهادی دولت، سیاسیترین لایحه در تاریخ بودجه نویسی است. نه درآمدها، قابل وصول است و نه هزینهها، قابل دفاع! دو قطبی سازی های شیطنت آمیز هم در آن جدی است. مجلس باید به کلیات این لایحه رای منفی دهد.

بودجه دولتی برای نهادهای دینی،آنها را از مردم جدا می کند

جمهوری اسلامی نوشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰، برای حوزه علمیه قم، چند مؤسسه حوزوی، سازمان تبلیغات بودجههائی در نظر گرفته شده است. با اختصاص دادن بودجههای دولتی به مراکز دینی، فرهنگ را از مردمی بودن به سوی وابستگی سوق و همین وابستگی موجب فاصله گرفتن آنها از مردم شده است.

شایعه سازی جدید برای سلامتی رهبری

هفتهنامه آمریکایی نیوزویک در حساب توییتری خود با شایعه ای جدید ، خبر از اوضاع نابسامان جسمی رهبر انقلاب داد و در همین زمینه اخباری از تشکیل جلسه فوری خبرگان رهبری منتشر شد البته که دبیرخانه مجلس خبرگان، خبر برگزاری جلسه فوری را جعلی و آن را تکذیب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون عمرانی استاندار گفت: اجرای هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند

بیشتر

امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت