ذخیره ۲۴۰۰ تنی قیر در کارخانه آسفالت شهرداری

امتحانی – معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند از ذخیره ۲۴۰۰ تنی قیر در انبار های ذخیره سازی کارخانه آسفالت شهرداری خبر داد.مهندس مهدی حدیدی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده ای از پروژه های عمرانی شهرداری بیرجند را سازمان عمران، حمل و نقل و ترافیک اجرا می کند، گفت: سازمان عمران شهرداری متشکل از بخش هایی شامل کارخانه آسفالت، کارخانه تولید قطعات بتنی و شن شویی، اداره بازآفرینی، اداره حفاری ها(صدور مجوز حفری برای شرکت های خدمات رسان و حفار)، اداره مناسب سازی پروژه ها(مناسب سازی معابر و پارک‌ها برای استفاده جانبازان و معلولان) و بخش اجرای پروژه های عمرانی است.
وی با اشاره به اینکه کارخانه آسفالت شهرداری در دهه ۷۰ با توان و ظرفیت تولید ۱۲۰ تن در ساعت افتتاح شده است، افزود: این کارخانه یکی از تاسیساتی است که کاملا منافع شهرداری را تامین می کند و ۲۴ ساعته امکان تولید دارد و به جز روزهایی که شرایط جوی نامساعد است، فعال می باشد.وی اضافه کرد: در طول سال گذشته بر اساس نیاز و مهیا بودن یا نبودن شرایط تولید، به طور میانگین روزانه ۳۰۰ تن تولید آسفالت داشتیم و منظور از شرایط، وضعیت جوی است زیرا در روزهای سرد و بارانی، امکان تولید آسفالت با کیفیت وجود ندارد و لذا بسته به شرایط جوی، میزان آسفالت تولیدی کم یا زیاد می شود. به گفته وی، شهرداری بیرجند در سال گذشته ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت و روکش آسفالت معابر در سطح شهر اجرا کرده و این در حالیست که معاونت عمران شهرداری، ظرفیت اجرای سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت و روکش آسفالت را در سطح معابر شهر دارد.وی تصریح کرد: برای اجرای آسفالت معابر، ابتدا از شرکت های خدمات رسان و حفار، استعلام می گیریم و چنانچه عملیات اجرای تاسیسات زیربنای آنها در معبری به اتمام رسیده باشد در اسرع وقت، نسبت به اجرای زیرسازی و آسفالت اقدام می کنیم.وی در این باره که چرا بعضا کار آسفالت معابر در در روز و اوج تردد خودروها انجام می شود، گفت: بحث مشاهده برای بررسی کیفیت آسفالت خیلی اهمیت دارد و علاوه بر این، به لحاظ قانونی و برای پیشگیری از حوادث احتمالی که ممکن است در شب برای پرسنل رخ دهد مجاز به کار در شب نیستیم، ضمن اینکه کار آسفالت در شب به لحاظ ایجاد سروصدا، باعث سلب آسایش شهروندان می شود بنابر این ناچاریم در طول روز پیگیر اجرای آسفالت شویم و البته تلاش می کنیم تا در اسرع وقت کار را به پایان ببریم تا شهروندان کمتر دچار مشکل شوند.وی اظهار کرد: سال قبل، شرکت آب و فاضلاب متعد به اجرای آسفالت نوار حفاری ها شد اما بعضا کیفیت پایین آسفالت، نارضایتی شهروندان را در پی داشت بنابر این امسال اعلام کردیم که اگر تمایل داشته باشند این آمادگی را داریم تا آسفالت نوار حفاری ها را خود شهرداری انجام دهد که باید دید در نهایت چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.وی اضافه کرد: با خرید و نصب باسکول ۶۰ تنی با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان، امکان توزین دقیق ورود و خروج قیر و آسفالت به کارخانه در راستای ضابطه مند شدن روند کار، فراهم شده است.وی از خرید سالانه ۲ تا ۳ میلیارد تومان مصالح سنگی مرغوب و شکسته ۰۶ توسط شهرداری برای تولید آسفالت باکیفیت خبر داد و گفت: برای تولید آسفالت با کیفیت، طرح اختلاط مصالح شکسته ۰۶، فیلر(دانه های ریز سنگ و شن) و قیر به میزان معین اجرا می شود.وی همچنین از خرید فیلتر با هزینه ۴۵۰ میلیون در سال گذشته خبر داد و گفت: این اقدام در راستای رعایت دستورالعمل های حفاظت از محیط زیست، موثر بوده است.وی افزود: خرید یکدستگاه سنگ شکن به قیمت قیمت ۲ میلیارد تومان و یکدستگاه فینیشر را نیز به قیمت ۱۴ میلیارد تومان در حال انجام داریم که به زودی محقق خواهد شد.
مهندس حدیدی نژاد با اشاره به پیگیری های مستمر برای دریافت قیر مورد نیاز، گفت: طی سال گذشته و امسال، پیگیری های خوبی برای دریافت قیر بند “ز” از طریق استانداری و سهمیه بازآفرینی از طریق راه و شهرسازی داشتیم که باعث شد ظرفیت منبع ۱۴۰۰ تنی ما تکمیل شود و یک منبع ۷۰۰ تنی در کنار آن احداث کردیم که ظرفیت این منبع نیز به همراه ظرفیت تانکر های موجود، تکمیل شده و در مجموع حدود ۲۴۰۰ تن ذخیره قیر داریم که با توجه به افزایش روزافزون قیمت قیر که در بورس عرضه می شود، بسیار حائز اهمیت بوده و در تسریع تولید آسفالت مورد نیاز شهردای موثر است.وی افزود: علاوه بر این با پیگیری های صورت گرفته، بزودی ۶۰۰ تن قیر دیگر هم به کارخانه وارد خواهد شد که با توجه به تکمیل ظرفیت منبع ها، از همین حالا باید برای افزایش منبع، پیش‌بینی لازم را داشته باشیم. وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون حدود ۴ هزار تن تولید آسفالت داشتیم، تصریح کرد: در کارخانه آسفالت شهرداری علاوه بر تولید آسفالت برای اجرای آسفالت و روکش آسفالت خیابان‌ها و معابر سطح شهر، آسفالت مورد نیاز بخش دهیاری های روستاهای اطراف شهر و بخش خصوصی را نیز بر اساس درخواست هایی که ارائه می دهند، رفع می کنیم و از ابتدای سال به جز آسفالت مورد نیاز سطح شهر، عرضه ۸۰۰ تن آسفالت را به دهیاری ها و بخش خصوصی داشتینم که با توجه به کیفیت بالای آسفالت تولیدی و قیمت مناسب مصوب شورای شهر نه تنها برای خریداران به صرفه است که منبع درآمدی برای شهرداری بیرجند نیز محسوب می شود. به گفته وی، در این زمینه در سال جاری به جز تولید آسفالت مورد نیاز سطح شهر، عرضه ۸۰۰ تن آسفالت را به دهیاری ها و بخش خصوصی داشتیم و دهیاری های امیرآباد و چهکند برای آسفالت به ما مراجعه می کنند و آماده سازی آسفالت برخی تعاونی های مسکن و زمین های الحاقی توسط سازمان عمران شهرداری بیرجند انجام می شود و علاوه بر این با توسعه مدارس هم برای آسفالت محوطه مدارس طی سال‌های گذشته قرارداد داشتیم و حتی آسفالت محوطه تعدادی از مدارس شهر خوسف را انجام دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت