شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

دیدار استاندار با نماینده ولی فقیه در استان

گروه خبر – استاندار دیروز در دفتر نماینده ولی فقیه دراستان با وی دیدار کرد. دیدار معتمدیان با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی به مناست عید غدیر خم انجام شد. در این دیدار خصوصی استاندار با نماینده ولی فقیه در استان گفتگو کرد. پیج اینستاگرامی حجت الاسلام و المسلمین عبادی عکسی از این دیدار منتشرکرده و خبری کوتاه از انجام شدن این نشست را اعلام کرده است. جزئیاتی درباره گفتگوی انجام شده در این دیدار منتشرنشده است.
مجوز برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی
گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی کرونا، با متخلفین از ضوابط و پروتکل های بهداشتی برخورد می شود. معتمدیان با بیان این مطلب در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان خاطرنشان کرد: کسانی که با نزدن ماسک و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی برای مردم مشکل ایجاد می کنند، باید منتظر برخوردهای قانونی باشند. وی تأکید کرد: آخرین مرحله در این برخوردهای قانونی، معرفی افراد خاطی به دستگاه قضایی است.استاندار در ابتدای صحبت هایش ضمن تبریک روز خبرنگار و تشکر از فعالان رسانه ای استان که نقش مهمی در آگاهی بخشی و انتقال اطلاعات به جامعه دارند، به تشریح موارد مطرح شده در جلسه ستاد ملی کرونا پرداخت. معتمدیان گفت: بنا به اطلاعات و نظرات دستگاه های اجرایی عضو کمیته امنیتی اجتماعی ستاد کرونا، مواردی درخصوص شیوه برخورد با متخلفان ضوابط بهداشتی مطرح شد و مقرر گشت این موارد در قالب دستورالعمل های لازم تدوین شده جهت اجرا ابلاغ گردند. وی با تأکید بر این که در اغلب کشورها که جهت رعایت ضوابط بهداشتی قوانین سخت گیرانه ای اعمال کرده اند، نتایج مطلوبی حاصل شده، متذکر شد: در جلسه ستاد ملی مقرر شد، موارد مدنظر و قوانین لازم در سه سطح عمومی، ادارات و اصناف تدوین و اجرایی شوند

ضوابط تعیین شده
به گفته وی؛ از جمله ضوابطی که در این زمینه برای اجرا در سطح ادارات پیشنهاد شده، تذکر کتبی، درج در پرونده، کسر از حقوق و انفصال از خدمت است که بعد از نهایی شدن، اجرایی خواهند شد. استاندار به تغییرات محسوس آمار مبتلایان به کرونا و کاهش شمار فوتی های ناشی از این بیماری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی، خراسان جنوبی، در ردیف 5 استانی قرار دارد که از وضعیت قرمز و هشدار خارج شده است. معتمدیان ادامه داد: در بحث ابتلای به کرونا، آمار کشوری 10.9 درصد است در حالی که این رقم در استان ما 9.3 درصد می باشد.
وی خاطرنشان کرد: روند کاهشی در آمار مبتلایان به بیماری که طی یکی دو هفته اخیر شاهد بودیم، حاصل زحمات کادر درمانی، نتیجه رعایت کردن ضوابط بهداشتی توسط مردم و پیامد برنامه ریزی های درست ستاد کروناست. به گفته وی؛ با ادامه این روند، به زودی شاهد اتفاقات بهتری نیز در این زمینه خواهیم بود. استاندار در بخش دیگری از سخنانش به ضوابط و دستور العمل های مربوط به ماه محرم و صفر اشاره کرد و متذکر شد: در این ضوابط دو اصل سلامت مردم و نحوه برگزاری مراسم عزاداری در کنار هم قرار می گیرند که با رعایت آنها، نگرانی های جامعه پزشکی به حداقل می رسد.

کارگروه نظارتی
معتمدیان هدف از تدوین دستورالعمل ها را تعادل بخشی بین سلامت شهروندان و برگزاری مراسم عنوان کرد و گفت: در همین راستا، کارگروهی با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور 14 دستگاه شکل گرفته که مسئولیت پیگیری و نظارت بر روند اجرای دستورالعمل های مرتبط را به عهده دارد. وی ادامه داد: با توجه به این که اولین سال است که مراسم عزاداری با محدودیت برگزار می شود، لذا لازم ضوابط و پروتکل ها با هدف هماهنگی و اقناع و با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و مطبوعات ، قبل از ماه محرم به اطلاع عموم مردم برسد. به گفته وی؛ در زمان برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم، وظیفه اصلی سازمان تبلیغات، نظارت دقیق بر روند اجرای پروتکل ها و ضوابط بهداشتی است. استاندار در ادامه به برخی از ضوابط تعیین شده اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم در بازه زمانی دو ساعت، ممنوعیت جابه جایی هیئت ها و دسته های عزاداری، استفاده مستمر از ماسک و برگزاری مراسم در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله این دستورالعمل هاست. معتمدیان افزود: بر اساس ضوابط تعیین شده، برگزاری مراسم درامامزاده ها و اماکن مقدس و انجام پذیرایی در مراسم ممنوع است و پخش نذورات هم در قالب بسته بندی باید صورت گیرد. وی تأکید کرد: سازمان تبلیغات در اعمال وظیفه نظارتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در روند اجرای دستورالعمل ها در مراسم عزاداری، در مرحله اول تذکر کتبی به هیئت امنا، در مرحله دوم قطع خدمات عمومی، و در مرحله سوم لغو مجوز به مدت 6 ماه را اعمال خواهد کرد. به گفته وی؛ وظایف کلیه دستگاه ها در این زمینه نیز توسط سازمان تبلیغات به آنها ابلاغ خواهد شد.

تسهیلات 2 میلیاردی بهزیستی برای کارفرمایان ویژه
کاری- تسهیلات کارفرمایی اشتغال زایی بهزیستی تا سقف 2 میلیارد تومان به ازای به کارگیری 40 نفر از مددجویان بهزیستی افزایش یافت. مدیرکل بهزیستی در یک دورهمی به مناسبت روز خبرنگار این خبر را اعلام کرد و افزود: مدت بازپرداخت این تسهیلات هم از 5 سال به 7 سال فزایش یافته است. علی عرب نژاد گفت با هدف حمایت از کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را به کارگیری نمایند و به منظور ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی جامعه ی هدف بهزیستی امسال 31 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به متقاضیانی که آموزش مهارت های لازم برا مشاغل خدماتی، صنعتی و غیره را دیده باشند به ازای هر نفر 500 میلیون ریال با بازپرداخت 7 سال پرداخت می کند. وی گفت مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال تا کنون 5 سال بوده که به 7 سال افزایش یافته است. عرب نژاد افزود همچنین به منظور حمایت ازکارفرمایانی که مددجویان، جامعه هدف بهزیستی از جمله افراد دارای معلویت زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی را بکارگیری کنندتا سقف 40 نفر به ازای هرنفر 50 میلیون تومان و تا سقف 2 میلیارد تومان پرداخت میکند. که این نوع حمایت نیز قبلا تا 5 نفر و تا مبلغ 200 میلیون تومان بوده است، مدت بازپرداخت تسهیلات کارفرمایی نیز از 5 سال به 7سال افزایش یافته است.عرب نژاد بیا بیان اینکه تعهد اشتغال سال 99 بهزیستی 848 نفر می باشد گفت : سال گذشته بهزیستی 105 درصد از اشتغال تعهد شد در بهزیستی تحقق یافته است.وی تاکید کرد: امیدواریم امسال با استقبال کارفرمایان محترم شاهد اشتغال بیش از پیش معلولان و مددجویان بهزیستی باشیم. وی تاکید کرد: خبرنگاران باید مطالبه گر باشند و ما افتخار می کنم که بخشی از جامعه خبری استان را مددجویان این نهاد تشکیل می دهندوی افزود: خبرنگاری وظیفه خطیر است که می تواند در جامعه تاثیر گذار باشد.

72 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد

ایرنا – مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید است گفت: 72 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای 890 طرح توسط این صندوق در استان پرداخت شده است. محمد زنگنه افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات ایجاد هزار و 490 فرصت شغلی در استان پیشبینی شده است که نظارت بر طرحها نیز در دستور کار قرار دارد. وی بیان کرد: تسهیلات پرداختی به متقاضیان اشتغال در طرحهای مختلف شامل کشاورزی، صنایع، معادن، صنایع دستی و گردشگری و سایر پرداخت شده است. مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید استان اظهار کرد : مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در چند روز آینده به بانکها ابلاغ میشود. وی میزان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ابلاغی مرحله پنجم را 48 میلیارد تومان پیشبینی کرد و گفت: این میزان تسهیلات بایستی تا پایان سال جذب و پرداخت شود.

افتتاح کانون خادمیاران رضوی در بیرجند

صدا و سیما – کانون خادمیاران رضوی در دارالشفای امام صادق بیرجند افتتاح شد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این کانون که تمام نیروهای آن خادمیاران داوطلب رضوی هستند، خدمات پزشکی، دندانپزشکی، تخصصی و تزریقات را به صورت رایگان به محرومان ارائه میکند. دکتر احمدی افزود: اعتبار راه اندازی این کانون از محل کمکهای خیران و آستان قدس رضوی تامین شده است. مجنونی، مدیرکل سلامت رضوی استان هم گفت: این کانون هر روز از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 18 تا 21 دایر است.

سه کتاب حوزه دفاع مقدس در خراسان جنوبی رونمایی شد

ایرنا – سه کتاب حوزه دفاع مقدس به مناسبت دهه امامت و ولایت در خراسان جنوبی رونمایی شد. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان در آیین محوری غدیر که در بوستان شهدای گمنام بیرجند برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی، 2 کتاب صوتی و یک کتاب مکتوب رونمایی شد و به زودی در فضای مجازی و به صورت عمومی منتشر و توزیع خواهد شد. سرهنگ غلامرضا فلاحی افزود: کتاب خداحافظ فرمانده گزیدهای از خاطرات شهید حسن جهانیان کتاب صوتی بانو در ارتباط با شهید طوبی تاجریزی و کتاب صوتی فرشتههای ساختمان چهار طبقه از جمله کتابهای مجازی حوزه کودک و نوجوان است.

240 هزار تن علوفه مرتع در طبس تولید میشود

ایرنا – رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس گفت: سالانه 240 هزار تن علوفه در چهار میلیون هکتار از مراتع این شهرستان تولید میشود. حسن محمدیان افزود: سالانه سه هزار و 243 میلیارد ریال از محل تولید علوفه مراتع شهرستان به صورت رایگان نصیب بهرهبرداران میشود. وی با بیان اینکه 850 مرتعدار صاحب پروانه و 167 دامدار دارای طرح مرتعداری از مراتع این شهرستان بهرهمند هستند ادامه داد: بهره برداران با 160 هزار واحد دامی از علوفه مراتع به صورت ییلاق و قشلاقی استفاده میکنند. رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس تصریح کرد: 95 درصد از وسعت این شهرستان با مساحت بیش از پنج میلیون و 500 هزار هکتار را منابع طبیعی پوشانده است. وی با اشاره به توسعه پایدار منابع طبیعی تجدید شونده عنوان کرد: این اتفاق زمانی حاصل میشود که حفظ و پایداری این منابع به عنوان نخستین سرلوحه فعالیتهای مدیریتی در عرصه تلقی شود.

272 کیلوگرم تریاک در نهبندان کشف شد

ایرنا – فرمانده انتظامی استان گفت: 272 کیلو و 500 گرم تریاک در بازرسی از اتوبوس مسافربری در نهبندان کشف شد. سردار مجید شجاع افزود: مأموران در بازرسی ازیک اتوبوس مسافربری که از سیستان و بلوچستان به طرف شهرهای مرکزی کشور در حرکت بود 217 بسته تریاک که بسیار ماهرانه در خودرو جاساز شده بود کشف و در این رابطه سه متهم را دستگیر کردند.

مدارس با اجرای تمهیدات بهداشتی بازگشایی میشود

ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سال تحصیلی 1400-1399 در استان از نیمه شهریور با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی و در صورت امکان با تعداد اندک دانشآموز در هر کلاس آغاز میشود. محمدعلی واقعی اعلام کرد: بازگشایی مدارس در نیمه شهریور با اجرای تمهیدات بهداشتی و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در این استان همانند سایر استانهای کشور انجام میشود. وی با بیان اینکه در روال فعلی تصمیمگیری ستاد ملی مبارزه با کرونا روزهای پنجشنبه به طول دوره آموزشی مدارس افزوده شده است تصریح کرد: این افزایش با هدف پوشش بیشتر دانشآموزان در کلاس درس و در عین حال برای تقسیمبندی و فاصلهگذاری اجتماعی اعمال شده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در مدارسی که تراکم دانشآموزی بالایی وجود دارد دانشآموزان به 2 گروه «الف» و «ب» تقسیم و به تفکیک در روزهای زوج و فرد به صورت یک روز درمیان به مدرسه میروند. دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: روزی که هر گروه در مدرسه حضور ندارد فرایند آموزشی و دریافت آموزشها را از طریق آموزش مجازی و شبکه شاد دریافت میکنند. وی بیان کرد: اگر بنا به هر دلیلی در کشور وضعیت شیوع بیماری کرونا به گونهای تغییر یابد که تصمیم دیگری در نحوه ادامه امر آموزش گرفته شود در استان هم روند برنامهریزی تغییر کرده و در صورت عادی شدن شرایط طبق روال سالهای تحصیلی قبل دانشآموزان در مدارس به صورت 100 درصد حضوری شرکت میکنند.

افزایش 4 برابری تخلیه بار در راهآهن شرق

ایرنا – مدیرکل راه آهن شرق گفت: میزان تخلیه بار در راهآهن شرق امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود چهار برابر یعنی 394 درصد رشد داشته است. رضا شرقی افزود: کارکنان اداره کل راه آهن شرق در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا با رعایت همه دستورالعملهای بهداشتی مقابله و پیشگیری، موفق به ثبت بالاترین رکورد تخلیه بار شدند. وی ادامه داد: از ابتدای سال تا پنجم مردادماه 482 هزار و 875 تن تخلیه بار انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 97 هزار و 813 تن معادل 393.7 درصد رشد داشته است که بالاترین نرخ رشد میزان تخلیه بار در راه آهن شرق از ابتدای تاسیس تاکنون بوده است. مدیرکل راهآهن شرق از افزایش 21 درصدی تناژ بارگیری نیز در سال جاری خبر داد و گفت: امسال 2 میلیون و 482 هزار و 489 تن بار در این اداره کل بارگیری شد.

118 نفر، جدی ترین آمار فوتیهای کرونا در استان

تعداد فوتیهای کرونا در خراسان جنوبی، با فوت یک نفر جدید در 24 ساعت گذشته به 118 نفر رسید.به گزارش صدا و سیما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این مطلب گفت: هم اکنون 146 بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری اند که 64 نفر آنان مبتلا به کرونا هستند. دکتر دهقانی افزود: از 64 بیمار کرونایی، 18 نفر در بخشهای مراقبت ویژه بستری اند که حال 6 نفر از آنان مساعد نیست.

آزادی 8 زندانی بدهکار مالی به مناسبت عید غدیر

صدا و سیما – 8 زندانی بدهکار مالی غیر عمد خراسان جنوبی، به مناسبت عید غدیر و با رضایت شکات و کمک ستاد دیه آزاد شدند.رئیس ستاد دیه استان گفت: به مناسبت عید غدیر قرار است، 26 زندانی دیگر هم آزادی 8 زندانی بدهکار مالی غیر عمد به مناسبت عید غدیرآزاد شوند. حسین پور افزود: مجموع بدهی این 34 نفر، 15 میلیارد و 200 میلیون تومان است که 14 میلیارد تومان آن را شاکیان بخشیدند و بقیه از محل کمک بنیاد مستضعفان و ستاد دیه کشور و استان پرداخت شد.

کمک 11 میلیاردی به نیازمندان در دهه ولایت

صدا و سیما- مردم خراسان جنوبی در دهه ولایت 11 میلیارد و 80 میلیون تومان به نیازمندان استان کمک کردند. سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: این کمکها شامل توزیع 96 سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و 17 میلیون تومان، توزیع هزار و 328 کیلوگرم گوشت به ارزش سه میلیارد و 200 میلیون تومان و توزیع 46 هزار و 614 سبد غذایی و 70 هزار وعده غذای گرم به ارزش 6 میلیارد و 863 میلیون تومان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت