دیپلمات سازمان ملل: بازگشت تحریمها در کار نخواهد بود

یک دیپلمات ارشد شورای امنیت سازمان ملل متحد، در واکنش به تلاشهای آمریکا برای بازگرداندن تحریمهای بینالمللی علیه ایران گفته بازگشت تحریمها در کار نخواهد بود. این دیپلمات ارشد که به شرط عدم افشای نام با خبرگزاری رویترز گفتوگو کرده درباره تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریمها از طریق ساز و کار موسوم به «مکانیسم ماشه» گفت: «[تلاش آمریکا] مثل این است که ماشهای چکانده شود و گلولهای خارج نشود.»وی اضافه کرد: «هیچ بازگشت تحریمی در کار نیست؛ تحریمها تعلیقشده باقی میمانند و برجام پابرجا خواهد ماند.»

شنبه هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
محمد جواد ظریف با توجه به تهدیدات توخالی دولت ترامپ برای بازگرداندن تمام تحریمهای سازمان ملل علیه ایران نوشت: روز شنبه هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که در تاریخ بیستم سپتامبر مورد اشاره پمپئو اتفاقی رخ نمیدهد. وی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: «پومپئو، باز هم اشتباه میکنی، هیچ اتفاق جدیدی در ۲۰ سپتامبر رخ نمیدهد.» ظریف در ادامه نوشت: «فقط کافی است، قطعنامه ۲۲۳۱ را بخوانی. حتی بولتون که رئیست را قانع کرده بود تا به تو دستور دهد “به مشارکت آمریکا در برجام خاتمه دهی” این قطعنامه را خوانده بود.» محمد جواد ظریف در پایان پیام توئیتری خود نوشت: «به تعبیر بولتون: فرایند “ساده”، خودکار و یا سریع نیست، بلکه به صورت تعمدی، “پیچیده و طولانی مدت” طراحی شده است.»

واکسن کرونا مجوز گرفته است اما تجارت جهانی توزیع آن را کُند کرده

معاون وزیر بهداشت از اخذ مجوز واکسن کووید۱۹ خبر داد و گفت: این واکسن مجوز گرفته است و به مدت شش ماه ایمنی ایجاد میکند، اما تجارت جهانی توزیع آن را کُند کرده است. ملکزاده افزود: تا خرداد سال ۱۴۰۰ جهان با پاندمی ویروس کرونا روبهرو است، ویروس همچنان به آرامی منتشر میشود و کنترل رفت و آمدها، گاه به گاه عادی شده است.

مدیران مدارس، مسئول رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی هستند

رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت خواست بر رعایت دستورالعملها نظارت لازم اعمال شود و مدیران مدارس، مسئول رعایت کامل دستورالعملها هستند و باید از رعایت دستورالعملها اطمینان حاصل کنند. روحانی در همین ارتباط به انتشار برخی اخبار غیرصحیح از میزان ابتلای دانشآموزان به بیماری کرونا در دوره کوتاه بازگشایی مدارس اشاره و تاکید کرد که با توجه به زمان کوتاهی که از آغاز فعالیت مدارس و دانشگاهها گذشته است، هنوز هیچ آمار دقیقی از میزان آمار مبتلایان در محیطهای آموزشی وجود ندارد و اخبار منتشره ناصحیح و بیشتر گمانهزنی است.

نامه دادستان کل کشور : ماموران مالیاتی موجب دلزدگی فعالان اقتصادی میشوند

دادستان کل کشور در مکاتبهای با وزیر اقتصاد، تاکیدکرد، اگر برخی مودیان در مقام توضیح یا گلایه از نحوه برخورد ممیزان برآیند با تشخیص غیرواقعی ارقامی نجومی که با درآمد تناسبی ندارد، مواجه خواهند شد. در بخشی از این نامه آمده است : برخی ماموران مالیاتی، بدون داشتن حکم اداری و رعایت اخلاق با حالتی تحکمی موجب دلزدگی تجار و فعالان اقتصادی میشوند و مودیان نیز به محض گلایه، با ارقامی نجومی مواجه میشوند که با درآمد آنها تناسبی ندارد

فرصت ۵ روزه ثبتنام برای معلمانی که بسته اینترنت رایگان دریافت نکردند

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات اعلام کرد: سایت برای ثبتنام از معلمان بازمانده از ثبت نام دریافت بستههای هدیه اینترنتی آموزش مجازی از هم اکنون در دسترس قرار گرفته است. وی افزود: معلمان برای ثبتنام باید به سایت www.ictgifts.ir مراجعه کنند و برای ثبتنام ۵ روز فرصت دارند.

افت بازار بورس نقدینگی را به سمت بازار خودرو هدایت کرد

دبیر انجمن خودروسازان گفت: آمارها حاکی از آن هستند که ۸۰ درصد مردم در یک سال اول خودروی خود را فروختهاند که این نشانگر آن است که خودرو به مصرف کننده واقعی نرسیده و این دلالان هستند که افسار بازار را در دست دارند. در مجموع، میتوان گفت: روش پیش فروش خودرو به شکل فعلی معیوب است و به آسانی دور زده خواهد شد نعمت بخش با بیان اینکه افت بازار بورس نقدینگی را به سمت بازار خودرو هدایت کرد افزود : روش فعلی فروش و پیش فروش خودرو نادرست است چرا که دلالان به آسانی پیششرطهای تعیین شده را دور میزنند وی افزود: برخی خانوادهها برای دریافت خودرو پیش فروش شده حتی از یکدیگر طلاق صوری گرفتهاند لذا برای رفع بیثباتی در بازار یا باید خودرو در بورس ارائه شود یا اینکه مانند دهه ۷۰، به قیمت حاشیه بازار فروخته شود

افزایش میانگین ۷۰ درصدی قیمت زمین و ۶۲ درصدی آپارتمان در کشور

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در کل کشور ۵۷۱۴۱ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۳۶ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ۲۲,۱درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷۱.۸ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی نیز۵۷۴۶۱ هزار ریال با میانگین مساحت ۱۰۷ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل، ۱۸,۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل۶۲.۷ درصد افزایش داشته است. متوسط مبلغ اجاره‎ی ماهانه بهعلاوه‎ی سه درصد ودیعه‎ی پرداختی برای اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۷۲۲۳۰ ریال با میانگین مساحت ۱۰۰ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل ۷,۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶.۱ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت