یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

دوچرخه‌سورای زنان با ماشین سواری فرقی نمی‌کند

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همانطور که خرافات برای دین خطرناک است اینکه به نام دین جلوی بسیاری از کارهایی را بگیریم که دین حرام نکرده، هم خطرناک و بدعت است. ترویج خرافات کار افراد جاهل است اما اینکه عده‌ای که عالم به دین هستند مواردی نظیر دوچرخه سواری زنان را حرام اعلام می‌کنند، لذا این قضیه کار جاهلان نیست. دوچرخه سورای زنان در خیابان با ماشین سواری آنها هیچ فرقی نمی‌کند. خانمی که سوار دوچرخه می‌شود یا به خاطر صرفه‌جویی است و نمی‌خواهد هوا را آلوده کند یا اینکه می‌خواهد ورزش کند، لذا از هر جهت این خانم عمل خلاف شرعی را مرتکب نشده است و اینکه به حجاب این خانم گیر بدهیم، شرعی و عقلی نیست و به نفع کشور و اسلام نیست. بنابراین باید اجازه داد که انسان‌ها تا مادامی که اقدامی خلاف نظم عمومی انجام نداده‌اند، در زندگی خود تفریح داشته باشند. خانمی که حجاب وی اشکال داشته باشد نظم عمومی را بهم نمی‌زند، اگر هم معصیت کرده، خودش کرده ما نباید خانمی را مجبور کنیم که سوار دوچرخه نشود و حجابش را حفظ کند، افراد اگر خواهان اصلاح هستند بهتر است کار فرهنگی کنند.

تمدید مهلت پرداخت وجوه  خودروهای ثبت نام

ایران‌خودرو مهلت پرداخت وجوه خودروهای ثبت نامی در طرح پیش فروش یک ساله را به مدت دو روز (شنبه ۳۱ خردادماه) تمدید کرد.

آخرین مهلت تعیین روش آزادسازی سهام عدالت

امکان انتخاب روش مستقیم سهامداری از سوی مشمولان سهام عدالت در حالی از روز ۱۰ اردیبهشت در حال انجام است که این مهلت ساعت ۲۴ پنجشنبه، ۲۹ خرداد، تمام می‌شود.

احتمال بازگشت تعطیلی‌ها وجود دارد

«رییسی» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر شیوع بیماری افزایش پیدا کند، مجبور به تعطیلی دوباره و افزایش محدویت ها هستیم

عربستان قادر به برگزاری حج ۹۹ نیست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با توجه به گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا، عربستان در صورت ادامه ایت شرایط نمی‌تواند حج ۹۹ را برگزار کند.

دستور روحانی برای اصلاح شرط سنی وام ازدواج

رییس‌جمهور به جهانگیری و نوبخت دستور داد: «فوری آیین‌نامه و یا در صورت لزوم قانون اصلاح شود یا مطرح شود که سن افراد متقاضی وام ازدواج صرفاً ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.»

برنج پاکستانی، صدرنشین گرانی

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که از بین ۹ کالا بیشترین افزایش قیمت مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده است.

زمان واریز بیمه بیکاری کرونا

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی از واریز مبلغ مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا در یک یا دو روز آینده خبر داد.

«پرس‌تی‌وی» و «آی‌فیلم» قطع می‌شوند

ماهواره «گالکسی 19» دو شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی و آی‌فیلم انگلیسی را تهدید به قطع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت