دوم اسفند سی و دومین جشن گلریزان در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

کاری- در گوشه گوشه‌های آسمان این شهر هنوز کودکانی زندگی می‌کنند که در آرزوهای کودکی‌شان تهیه یک جفت کفش و لباس جدید برای عید خواسته‌ای بسیار دور و دست نیافتنی است و چه خوب است با حضور خود در جشن گلریزان و اهدای یک هدیه هر چند کوچک لبخد شادی را در شب عید به کودکان نیازمند بنشاند. واقعا هیچ چیز برای یک پدر سخت تر از این نیست شب عید شرمنده زن و فرزند خود شود، سخت است فرزند داشته باشی و نتوانی برای عید او لباس نو بخری و حسرت‌هایی را در دل داشته باشی و مطمنا امسال هم به مانند سالهای گذشته مردم نوع دوست و خیر هم استانی گل خواهند کاشت و در گلریزان شرکت کرده و دلهای کودکان نیازمند در شب عید شاد می شود.

جشن گلریزان سابقه ۱۰۰ ساله دارد
عضو هیئت امنای جشن گلریزان خراسان جنوبی با بیان اینکه سی و دومین جشن گلریزان ویژه تامین لباس شب عید دانش‌آموزان نیازمند استان دوم اسفند امسال در بیرجند برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: امسال هم به مانند سالهای گذشته چشم ما به دست یاری مردم است.غلامحسین علیزاده بیرجندی روز چهارشنبه در نشست خبری بابیان اینکه سابقه برگزاری جشن گلریزان به بیش از ۱۰۰ سال قبل در کشور بر می‌گردد، ادامه داد: در خراسان جنوبی نیز این همدلی از سال ۱۳۷۰ در دستور کار قرار گرفت.

برگزاری جشن گلریزان اولین بار
در گود زورخانه امیر عرب بیرجند
وی با بیان اینکه این مراسم اولین بار در گود زورخانه امیر عرب بیرجند و با هدف شادی دانش‌آموزان نیازمند در شب عید به همت پهلوانان صاحب نام، کسبه، مردم و افراد خیر برگزار شد، یادآور شد: پس از آن هر ساله در آستانه سال نو جشن گلریزان برگزار می‌شود. عضو هیئت امنای جشن گلریزان خراسان جنوبی تاکید کرد: سال گذشته در سی و یکمین جشن گلریزان استان مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کمک های مردمی جمع‌آوری و حدود ۳۰ درصد این مبلغ توسط صنعتگران تامین شد. علیزاده بیرجندی با بیان اینکه مردم خیر و نیک اندیش خراسان جنوبی همواره در امور خیریه پیش قدم هستند عنوان کرد: با کمک رسانه‌های استان و اطلاع‌رسانی مناسب در مورد جشن گلریزان هر سال خیرین و مردم بیشتری به این سمت هدایت می‌شوند.

توزیع ۶۲۰۰ دست لباس برای دانش آموزان نیازمند در سراسر استان
وی با بیان اینکه با جمع‌آوری کمک‌های مردمی ۶ هزار و ۲۰۰ دست لباس با کیفیت برای دانش‌آموزان نیازمند سراسر استان از تولیدی‌های تهران تهیه و بین خانواده‌ها توزیع شد، یادآور شد: همچنین سال ۱۴۰۰ نیز ۱۷ میلیارد ریال در جشن گلریزان جمع‌آوری شد و توانستیم ۶ هزار و ۳۰۰ دست لباس ویژه کودکان بی بضاعت تهیه و توزیع کنیم. وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نیازمند توسط آموزش و پرورش شناسایی شده‌اند، اضافه کرد: لباس‌هایی که از این محل خریداری می‌شود با همکاری کمیته امداد بین جامعه هدف توزیع می‌شود. عضو هیئت امنای جشن گلریزان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر کمک‌های مردم، خیرین، پهلوانان، صنعتگران و سایر اقشار، بیرجندی‌های مقیم تهران و خیرین از خارج کشور نیز هر سال در این جشن شرکت می‌کنند.
وعده دیدار دوم اسفند ساعت ۱۹:۳۰ سالن مخابرات بیرجند
وی افزود: جشن گلریزان امسال دوم اسفند ساعت ۱۹:۳۰ با حضور مردم و خیرین و با مشارکت هیات ابوالفضلی و گود زورخانه امیر عرب بیرجند در محل سالن مخابرات برگزار می‌شود.

اولین چراغ گلریزان امسال توسط خواهر شهید فرهاد فیروزی روشن شد
علیزاده بیرجندی با بیان اینکه اولین چراغ گلریزان امسال توسط خواهر شهید فرهاد فیروزی روشن شد اظهار کرد: سفره جشن گلریزان پهن است لذا مردم و مسوولان می‌توانند با واریز کمک‌های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ نزد بانک صادرات در این کار خداپسندانه مشارکت کنند. عضو کمیته برگزاری جشن گلریزان در خراسان جنوبی یادآور شد: هر چند تورم سالیانه همواره این نگرانی را برای ما ایجاد می‌کند که شاید کمک‌ها نسبت به سال قبل کمتر شود ولی همواره لطف خداوند و همت خیرین را به وضوح مشاهده می‌کنیم. وی گفت: به راستی هیچ چیز ارزشمندتر از نشاندن لبخند بر لب کودکی نیازمند نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت