دستور ویژه رئیس کل دادگستری برای انتقال صنوف آلاینده از بیرجند

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مزاحمتهای صنوف آلاینده داخل شهر بیرجند گفت: شهرداری بیرجند با اولویتبندی و ایجاد زیرساختها حداکثر تا پایان امسال نسبت به انتقال صنوف آلاینده در سایت کارگاهی مورد نظر اقدام کند. به گزارش فارس، حجتالاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی دیروز در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال ۹۹ در ارتباط با اقدامات اجرایی قانون پیش فروش ساختمان در استان اظهار کرد: متاسفانه این قانون جدی گرفته نشده و با ناهماهنگیهای موجود بر زمین مانده بود.

مشاوران املاک حق خرید و فروش املاک مردم را ندارند
وی با بیان اینکه دفاتر مشاوران املاک به هیچ وجه حق خرید و فروش املاک و ابنیه ساختمانی مردم را ندارند و فقط وظیفه تسهیلگری، واسطهگری و تنظیم قولنامه و قرارداد معامله دارند، افزود: شاهبیت اجرای این قانون نظارت دقیق بر دفاتر مشاوران املاک است. رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: دادستانی بازدیدهای سرزده از دفاتر مشاوره املاک را در دستور کار خود قرار دهد و پس از توجیه و گرفتن تعهد در صورت عدم رعایت قانون نسبت به پلمپ و مباحث قضایی اقدام کند. حمیدی یادآور شد: باید با هماهنگی سازمان نظام مهندسی و شهرداری بیرجند مسائل فنی ساختمانی و پیشفروش ابنیه مرتفع شود تا مباحث حقوقی و کیفری پیش نیاید.

اولتیماتوم «حمیدی» به شهرداری
وی با اشاره به مزاحمتهای صنوف آلاینده داخل شهر بیرجند که مزاحمتهای بهداشتی، آثار روانی و سلب آرامش برای مردم دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری بیرجند با اولویتبندی و ایجاد زیرساختها حداکثر تا پایان امسال نسبت به انتقال صنوف آلاینده و استقرار آن در سایت کارگاهی مورد نظر اقدام کند و با هماهنگی اتحادیه صنوف ابزار تشویقی و تخفیف ویژهای در صدور پروانه ساخت متقاضیان نیز در نظر بگیرد. وی از اداره کل ثبت اسناد و نیز اوقاف و امور خیریه استان خواست در راستای صدور سند سه و نیم هکتار ملک وقفی واقع در محل استقرار صنوف آلاینده راهکاری را پیدا و هرچه سریعتر آنرا در اختیار شهرداری قرار دهند.

تامین مایحتاج مردم باید در اولویت برنامههای مسئولان باشد
حجتالاسلام و المسلمین حمیدی در ارتباط با پیگیری اقدامات انجام شده برای تامین امنیت غذایی و جلوگیری از قاچاق محصولات استراتژیک کشاورزی نظیر گندم گفت: تامین مایحتاج مردم و ارزاق عمومی باید در اولویت برنامههای مسئولان باشد و نگذارند دشمن از نارضایتی احتمالی اقشار استفاده سیاسی و امنیتی بکند. وی با بیان اینکه گندم مصرف انسانی ممکن است استفاده نهادههای دامی شود، ادامه داد: با پالایش آماری تولید و خرید گندم از کشاورزان در سالهای اخیر میتوان درصد قاچاق این محصول را فهمید، گرچه ممکن است نهادهای نظارتی کشفیاتی نداشته باشند.

لزوم ساماندهی و جمعآوری زبالههای شهر بیرجند
رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر ساماندهی و جمعآوری زبالههای شهر بیرجند، اظهار کرد: باید کارگروهی به این منظور تشکیل شود و قانون مدیریت بر پسماندها و تفکیک زباله که بر عهده شهرداری است، احیاء شود. حمیدی یادآور شد: به دلیل شیوع ویروس کرونا چند ماهی بود که زبالهگردی در شهر کمرنگتر شده بود ولی اخیراً این معضل اجتماعی و بهداشتی رونق یافته و آمارهای درآمدی نیز از زبالهگردی در فضاهای مجازی و رسانهای منتشر میشود. وی خواستار پیگیری و کار کارشناسی در ارتباط با تفکیک زباله و پسماندهای شهری شد و خاطر نشان کرد: از طرحها و تجربیات سایر کلانشهرها استفاده شود و نتایج آن در خراسان جنوبی نیز اجرایی شود.

شهرداری توپ را در زمین اوقاف انداخت
شهردار بیرجند در ارتباط با سایت کارگاهی صنوف آلاینده بیرجند گفت: این سایت در ۶۴ هکتار زمین طراحی و زیرساختهای لازم و خیابان کشی شده است که ۱۴ هکتار آن وقف میباشد و هنوز تکلیف آن نامشخص و تحویل نگرفتهایم. محمدعلی جاوید افزود: ۸۰ هکتار زمین در سایت کارگاهی صنوف آلاینده بیرجند در قالب ۱۴۰۰ قطعه آماده واگذاری به اصناف است و عملیات اجرایی حدود ۳۰۰ قطعه آغاز شده است.

کارکرد یادواره شهدا معرفی الگوهاست
یادواره سردار شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ روز گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، خانواده شهید کاوه و جمعی از مسئولان و مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد. فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان در این مراسم گفت: کارکرد یادواره شهدا معرفی الگوها و سرمشق گرفتن جوانان ما از مردان و زنان الهی است. سردار علی قاسمی افزود: ترویج ارزشهای الهی، امر به معروف و نهی از منکر، معرفی معروفها و یادآوری دفاع مقدس و تجلیل از شهدا از دیگر کارکردهای یادواره شهدا است. وی گفت: مقام معظم رهبری میفرمایند، زنده نگه داشتن یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست و از دیدگاه معظمله وظیفه مسئولان این است که روز به روز نکتهسنجی زندگی شهدا، در جامعه ما رواج یابد. وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در جای دیگری میفرمایند که شهادت طبیعتش ایجاد برکت و گشایش در حرکت به سمت تعالی و کمال است و ما در مجموعه سپاه انصارالرضا(ع) و بسیج استان افتخار میکنیم که برگزاری یادواره شهدا را در دستور کار خود داشته باشیم. وی افزود: سالهای قبل یادواره های شهدا به شکلی پراکنده برگزار میشد که از سال ۱۳۹۹ به شکل پیوسته، سراسری و استانی برگزار میشود که اجلاسیه استانی یادواره سردار شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ خاتمه ۱۱ جلسه در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی است. وی گفت: هر دستگاه، سمن و تشکل مردمی اگر بخواهد برای شهدا کار انجام دهد از همراهی کنگره شهدای استان و مجموعه سپاه استان برخوردار میشود.
خواهر شهید کاوه هم در این آیین گفت: شهید محمود کاوه برای همه وقت میگذاشت و خودش را فدای همه کرد، شهید از خودگذشته و خودساخته بود و تا وقتی انسان خودساخته نباشد نمیتواند انسانها را تربیت کند. زهرا کاوه افزود: محمود کاوه انسانهای زیادی را تربیت کرد و بیشتر از این که حرف بزند عمل میکرد، ایشان همیشه علمدار و جلوی نیروها بود و موقع عملیات جدی و در زمان استراحت و پشت جبهه خودش را پایینترین فرد حساب میکرد. همرزم شهید کاوه هم در این آیین گفت: به تعبیر آیتا… نوری همدانی انقلاب پلی بین نهضت عاشوا و قیام امام عصر (عج) است. حسین سهرابی افزود: انقلاب اسلامی در ادامه نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) بود و هدف انقلاب ما انسانسازی و تربیت انسانهایی مطابق خلقت بود. این پژوهشگر دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهید کاوه از روحیه اطاعتی و ولایتی برخوردار بود، عملیاتهای شهید کاوه برای دشمنان و خارجیها بهتآور بود.

دستگاه “دان کن زرشک تازه” تجاری شد
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا (ع) استان از تجاری شدن دستگاه مکانیزه دان کن زرشک تازه خبر داد. به گزارش مهر، عظیمی فر از حمایت های مادی و معنوی از مخترعان خبر داد و افزود: آموزش، توانمند سازی، پرداخت تسهیلات، تبلیغات و جذب سرمایه گذار از جمله حمایت های پیش بینی شده است. وی بیان کرد: تاکنون چهار نوع محصول اعم از دستگاه مکانیزه دان کن زرشک تازه، دستگاه ضدعفونی و پهپاد تجاری شده و به فروش رسیده است. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در امر مبارزه با کرونا بیان کرد: ساخت دستگاه تولید دستکش یک بار مصرف با ظرفیت روزانه هزار جفت، تولید ۲۲ هزار ماسک، تهیه گیت ضد عفونی کننده، دستگاه ضد عفونی کننده پدالیک و دریافت دو نوع دارو از جمله اقدامات انجام شده است.عظیمی فر با بیان اینکه در ۲۱ دی ماه ۹۸ دستگاه دان کن زرشک تازه در استان ثبت اختراع شده است، گفت: این دستگاه ظرفیتی ایجاد کرده که کشاورز بتواند زرشک را به صورت تازه دان کند. وی قیمت این محصول را ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دانست و افزود: هر دستگاه روزانه ظرفیت دان کردن ۲۵۰ کیلو زرشک را دارد. عظیمی فر ظرفیت تولید سالانه دستگاه را ۱۰۰ عدد عنوان کرد و افزود: ۹۵ درصد قطعات دستگاه داخلی بوده و با قابلیت ویبره بدون توقف شاخه زرشک عمل می کند.مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا (ع) با اشاره به اهمیت تجاری سازی محصولات بیان کرد: در راستای تجاری سازی محصول زرشک اقداماتی در سازمان بسیج علمی و پژوهشی بسیج انجام شده است.

۸۴۰ بازمانده از تحصیل دراستان به فرآیند آموزش بازگشتند
ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در حال حاضر ۸۴۰ بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده و به فرآیند یاددهی و یادگیری بازگشتهاند. محمدعلی واقعی در نشست شورای معاونان این اداره کل گفت: طرح ملی آموزش از راه دور (آبا) با هدف جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم در استان اجرا میشود. وی افزود: این طرح با استفاده از روش آموزش از راه دور و تجهیزات آموزش الکترونیکی، ظرفیتهای بومی و منطقهای و با مشارکت و همکاری موسسات خیریه و سازمانهای مردم نهاد راهاندازی میشود.وی با اشاره به فعالیت ۹ مدرسه از راه دور در استان تصریح کرد: دسترسی به اتاق مناسب به عنوان کلاس درس، تجهیزات الکترونیکی مانند تلویزیون، لپ تاپ یا تبلت، تعدادی میز و نیمکت، دسترسی به اینترنت و همچنین یک فرد به عنوان تسهیلگر برای نظارت بر امور آموزشی، به منظور راهاندازی این پروژه کافی است. وی گفت: در این طرح فایلهای آموزشی از طریق فلش مموری و هارد اکسترنال در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد وجلسات رفع اشکال با حضور معلمان به صورت آنلاین برای این افراد برگزار میشود.

تفکر “ شهید سلیمانی” امروز در دنیا طرفدار دارد

تسنیم-نماینده ولی فقیه دراستان با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر به راحتی به پیامبران اهانت میکنند و آن را آزادی بیان مینامند اما اگر کسی از هلوکاست حرفی میزند او را سخت شکنجه میکنند گفت: تفکر بسیجی و تفکر شهیدقاسم سلیمانی امروز در دنیا طرفدار دارد. حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی دیروز در دیدار با گروه جهادی بسیج دانشگاه فرهنگیان استان در قالب طرح جهاد آموزشی به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در دوران کرونا برگزار شد اظهار کرد: نوجوان و جوانان آمادگی برای رشد دارند. تفکر جهادی و بسیجی مانند تفکر حاج قاسم سلیمانی طرفداران زیادی دارد که باید برای جوانان تبیین شود.

وزش باد در استان شدت میگیرد

ایرنا – اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار سطح زرد (آگاهی) اعلام کرد که وزش باد شدید در این استان سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی میشود. در این اطلاعیه و اخطاریه جوی زمان شروع وزش باد شدید به تناوب از روز پنجشنبه بیستم شهریور (عصر و شب) اعلام شد. منطقه اثر باد نیز تاکید بر منطقه مرز شرقی و نقاطی از شمال استان است و زمان پایان، دوشنبه هفته آینده خواهد بود. کاهش وضعیت کیفیت هوا در اثر غبارآلود شدن آسمان، احتمال بروز خسارت، اختلال در ترددهای جادهای و خطر سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاههای ساختمانی از جمله پیامدهای تشدید سرعت وزش باد در استان است.

ابلاغ نقشه محدوده و عرصه ، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۱۴ اثر تاریخی به استاندار

صداوسیما- وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایعدستی در نامههایی به استاندار نقشه محدوده ، عرصه ، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری ۱۴ اثر فرهنگیتاریخی در این استان را ابلاغ کرد. این آثار شامل مدرسه مود (آمنه) واقع در شهرستان بیرجند، مجموعه عمارت مود، کاروانسرای سرایان، مسجد جامع سرایان، حمام قدیمی سرایان، آب انبار فاضلخانی سرایان ، بازار میثم سرایان، خانه یزدانی سرایان، آب انبار آهنگران سرایان، مسجد آهنگران سرایان، آب انبار حسینیه سرایان، آب انبار حاج عبدالرسول سرایان، خانه رفیعی سرایان و باغ و عمارت معصومیه واقع در شهرستان بیرجند است.

اختصاص ۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به جامعه عشایری استان

صداوسیما- استاندار ۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای توانمندسازی تشکلهای عشایری اختصاص داد. این مبلغ را معتمدیان در دیدار با کارکنان امور عشایری استان به ۱۰ تشکل عشایری اختصاص داد تا برای تامین نیازهای دامی آنان از جمله تامین نهادههای دامی هزینه شود. عصمتی پور مدیرکل امور عشایری استان هم از نگاه ویژه استاندار و حمایتهای ویژه وی از این قشر قدردانی کرد.

افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۴۶ نفر

صداوسیما- تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا با ثبت ۲ مورد جدید در شبانه روز گذشته به ۱۴۶ مورد در خراسان جنوبی افزایش یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۴۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۲۸ نفر مبتلا دارای تست کرونای مثبت هستند. دکتر دهقانی افزود :
۱۰ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی ۵ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم گزارش شده است.

اهدای احکام ۳ نفر از مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان خوسف در روستای سیوجان
گروه خبر – به مناسبت هفته تعاون احکام ۳ نفر از بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در خوسف اهدا شد. در این مراسم که با حضور مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خوسف، مدیر صندوق کارآفرینی امید این شهرستان، رئیس هیئت مدیره شرکت سبز آفرینان، مدیر و کارشناس کارگزاری در روستای سیوجان برگزار شد ضمن اهدای احکام با حضور در منازل بازنشستگان عزیز با رعایت پروتکل های بهداشتی ،به سوالات مستمری بگیران پاسخ داده شد.در ابتدای این جلسات مظاهری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خوسف خدمات این بیمه را ارزنده توصیف کرد و افزود: این بیمه سبب ایجاد رفاه نسبی و برقراری عدالت اجتماعی در بین روستائیان می شود که این امر می تواند سبب جلوگیری از مهاجرات روستائیان به شهر گردد. شاهی مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان نیز در این دیدارها بیان کرد: اهدای احکام در روستا باعث اعتماد سازی در روستاها و جامعه هدف می شود که این امر در جذب روستائیان به این صندوق نقش مهمی را ایجاد می کند. شایان ذکر است احکام اهدایی مربوط به مستمری بگیران کارگزاری ۶۰۰۲۰ شهرستان خوسف بود که پس از این دیدارها به نامبردگان اهدا شد.

۱۰ کیلومتر شبکه توزیع برق زیرکوه تبدیل به کابل خودنگهدار شد

مدیر توزیع نیروی برق زیرکوه گفت: تعویض ۱۰ کیلومتر شبکه سیمی توزیع برق شهر حاجی آباد این شهرستان با اعتبار ۲ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار انجام شد. مجیدی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح کاهش اتلاف انرژی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش مخاطرات برق گرفتگی، استاندارد سازی شبکه و کمک به بهبود مبلمان شهری است، اضافه کرد: کاهش خاموشیها، کاهش افت ولتاژ و نوسانات برق و کاهش تلفات انرژی از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

جهادی برای مرمت مناطق سیل زده بدون معطلی برای اعتبار

بسیج سازندگی مرمت قنوات آسیب دیده از سیل اول شهریور را در روستاهای بخش مرکزی بیرجند ، بدون معطلی برای جذب اعتبار آغاز کرد. مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان با بیان اینکه هنوز برای مرمت این مناطق ردیف اعتباری اختصاص نیافته است، گفت: با این وجود بسیج سازندگی کار مرمت را آغاز کرده و از آنجا که بیشترین خسارت به حوزه آب کشاورزی و قنوات روستاها وارد شده بود، در تفاهم با جهادکشاورزی و مدیریت بحران برای رفع مشکلات مردم، مرمت قنوات در دست کار قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون عمرانی استاندار گفت: اجرای هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند

بیشتر

امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت