شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

دستور استاندار برای حذف کاغذ بازی از نهضت گلخانه ای

گروه خبر- استاندار دستور داد: طی 48 ساعت آینده برنامه زمان بندی طرح مجتمع‌های گلخانه‌ای استان تا پایان سال، شامل جزئیات طرح از مرحله استعلامات و واگذاری زمین تا مرحله وام، احداث سازه و فروش محصولات به استانداری ارائه  و کاغذبازی ها از روند اجرای طرح حذف شود. محمد صادق معتمدیان در جلسه «ستاد گلخانه های استان» افزود: این طرح باید هرچه زودتر وارد فاز عملیاتی شده و تشریفات و کاغذبازی نباید مانع انجام کار شود.

وی با گلایه از زمان بر شدن روند اجرای طرح افزود: نگاه های تنگ نظرانه و سخت‌گیری‌های بی‌مورد، ترمز توسعه و فرصت ‌سوزی آبادانی استان است. نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با تشریح اهمیت پروژه احداث هزار هکتار گلخانه در استان تصریح کرد: هدف گذاری این است که تا پایان سال، نیمی از تعهدات اجرا شود و این اجرا به معنای واگذاری زمین، احداث سازه ها و رسیدن به مرحله تولید است.

معتمدیان ادامه داد: در احداث زیرساخت ها و سازه های گلخانه ای باید به اقلیم هر منطقه توجه و از پیمانکاران و سرمایه گذاران بومی استان استفاده کرد و به دنبال آن باشیم تا هزینه‌های تمام شده به حداقل برسد. وی تشریح مزایای طرح برای مردم را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: «نهضت گلخانه» به ادبیات اقتصادی استان اضافه شده و ضرورت دارد منافع این طرح بزرگ تشریح شود تا استقبال مردم و سرمایه گذاران استان را شاهد باشیم. استاندار افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی، ارتباط با استان های موفق در حوزه گلخانه و تشریح مزایای طرح از جمله وام ارزان قیمت و تامین زیرساخت‌ها باید در دستور کار متولیان این پروژه به ویژه جهاد کشاورزی استان باشد.وی ادامه داد: در بخش منابع طبیعی باید موانع را برطرف کرده و تغییر رویکرد بدهیم، زیرا یکی از دلایل متوقف شدن پروژه های دولتی، کاغذ بازی و مشمول زمان شدن طرح هاست و زمان بر شدن پروژه ها، موجب افزایش هزینه‌های تمام شده و هدررفت بیت المال است.

پیش بینی 70 هزار میلیارد برای طرح بزرگ گلخانه ها 

محمودآبادی- 70 هزار میلیارد ریال برای نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌ جنوبی پیش بینی شده است، که اجرای این طرح بیش از 12 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد کرد. مدیر شعبه شرکت شهرک‌های جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی روز گذشته  در نشست خبری آنلاین در مورد بررسی پیشرفت نهضت‌های گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی گفت: پس از انعقاد طرح واگذاری هزار هکتار شهرک کشاورزی براساس تفاهم‌نامه مهر سال گذشته استانداری با شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان  63 نقطه از اراضی مستعد برای اجرای این طرح شناسایی شده است.

 مهدی سورگی  افزود: از این اراضی 25 نقطه در بحث شهرک های گلخانه، 30 نقطه بارگاه بهداشتی زرشک، هفت نقطه شهرک دامداری و یک مورد در بحث شیلات بوده است. وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 784 هکتار سطح اراضی شناسایی شده بوده است، اضافه کرد: همچنین برای اجرا یک هزار و 51 هکتار مجوز کمیسیون ماده 2 اخذ شده است.

 وی ادامه داد: از اراضی شناسایی شده 672 هکتار مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای، 157 هکتار احداث بارگاه بهداشتی زرشک و 167 هکتار مجتمع دامپروری است و همچنین 55 هکتار برای پرورش شیلات نیز در حال پیگیری است. سورگی  با بیان اینکه در حوزه گلخانه ها حدود 556 هکتار در دست مطالعه است، افزود: همچنین مطالعات 256 هکتار نهایی شده و 156 هکتار برای واگذاری به پیمانکار در سامانه بارگذاری شده  است و در تیرماه جاری عملیات این مجتمع ها در بحث گلخانه ها اجرا می شود.

 وی اعلام  کرد: در بحث بارگاه های بهداشتی زرشک نیز از 157 هکتار شناسایی شده، مطالعه 30 هکتار قطعی شده و مابقی نیز تا پایان این ماه قطعی خواهد شد. سورگی با اشاره به اینکه در حوزه دام برای 167 هکتار مجوز کمیسیون ماده 2 گرفته شده است، گفت: در حال حاضر مطالعات 100 هکتار در حال  انجام است و در بحث پرورش شیلات نیز 55 هکتار اراضی شناسایی شده که مطالعه آن در دست اقدام است.

آغاز ثبت نام برای طرح سرباز تاپ

صدا و سیما -ثبت نام متقاضیان خدمت سربازی در طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) آغاز شد. رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت گفت: داوطلبان دارای  مدرک کارشناسی ارشد و دکتری و آماده اعزام به خدمت برای گذراندن دوره سربازی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور می‌توانند در این طرح نام نویسی کنند. کفاشی با اشاره به محدودیت پذیرش در بخش سرباز تاپ افزود: اولویت در این بخش با افرادی خواهد بود که ضمن احراز شرایط لازم از امتیاز بالاتری برخوردار و تا تاریخ اعزام حداقل 2 ماه فرصت داشته باشند.

وی گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه iranetop.ir و مطالعه دستورالعمل‌های طرح، با شماره‌های 6 – 32227444 داخلی 103 و یا 166 حوزه آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تماس بگیرند.رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت با بیان اینکه طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) از سال 98 با هدف برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه راه اندازی شد افزود: این طرح شامل سه بخش استاد تاپ، دانشجو تاپ و سرباز تاپ است. علیرضا کفاشی افزود: تمام بنگاه‌های فعال خصوصی، عمومی و دولتی دارای مجوز در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات که متقاضی استفاده از مزایای طرح تاپ هستند می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه، نیاز‌های پژوهشی و فناورانه خود را اعلام کنند و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند. وی گفت: در این راستا استادان دانشگاه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین داوطلبان خدمت سربازی که تمایل دارند نیاز بخش صنعت را در قالب فرصت مطالعاتی، پایان نامه‌های ارشد و رساله دکتری و امریه در واحد R&D بنگاه صنعتی تامین کنند با مراجعه به سامانه مذکور، بنگاه مورد نظر خود را انتخاب و فرایند ثبت نام را کامل کنند.رئیس اداره آموزش ، پژوهش و فناوری سازمان صمت، توسعه صادرات ، اشتغال پایدار و استاندارد کردن محصولات را با تقویت تعامل بین صنعت و دانشگاه، گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه در بنگاه‌های اقتصادی و تعمیق ساخت داخل، جمله اهداف این طرح اعلام کرد.

جذب 100 درصد سهمیه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

100 درصد اعتبارات سهمیه مشاغل خانگی خراسان جنوبی قبل از پایان سال مالی جذب شد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سهمیه ابلاغی سال 98 اعتبارا ت مشاغل خانگی به استان را 6 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پایان تیر آخرین مهلت جذب این اعتبارات است که تاکنون تمام سهمیه ابلاغی به استان جذب شده است. اشرفی افزود: این اعتبارات برای پرداخت تسهیلات به 579 طرح مشاغل خانگی استان هزینه شد. وی تعداد مجوز صادر شده در سال گذشته را هزار و 324 مجوز اعلام کرد و گفت: مجوز‌های صادرشده شامل مجوز‌های جدید و تمدید مجوزهای منقضی شده است.

اشرفی افزود: از آغاز سال جاری تاکنون 187 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است. وی از صدور مجوز‌های فعالیت در حوزه مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: با موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به ضرورت تسریع و تسهیل در امور و همچنین کاهش مراجعات حضوری بویژه در زمان شیوع کرونا، تمام مجوز‌های مشاغل خانگی صرفا به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و مجوز‌های فیزیکی فاقد اعتبار است. اشرفی افزود: متقاضیان صدور مجوز مشاغل می‌توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی به آدرس mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام و درخواست صدور مجور اقدام کنند.

توصیه های پلیس فتای استان  برای خرید های اینترنتی 
ایرنا – رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: شهروندان سفارش کالا و اقلام موردنیاز خود را فقط از سایت‌های فروشگاهی معتبر انجام دهند و از سایت‌هایی خرید کنند که «نماد اعتماد الکترونیکی» را داشته باشند. سرهنگ علی محمدپور افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا خرید کالا از فروشگاه‌های آنلاین و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است که شهروندان در این خصوص باید مراقب باشند.

وی ادامه داد : افراد سودجو و کلاهبردار با سوء‌استفاده از موقعیت پیش آمده و با ایجاد سایت‌های فروشگاهی جعلی و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ فروش کالاها و خدمات موردنیاز مردم در اوضاع کنونی با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار و جلب اعتماد مشتریان پس از ثبت سفارش کالا و اقلام موردنیاز اقدام می‌کنند. به گفته وی  کلاهبرداران پس از دریافت وجه تعیین شده، عموما کالا و اقلام سفارش داده شده را برای مشتریان ارسال نمی‌کنند یا با کلاهبرداری اقلام بنجل و تقلبی را برای متقاضیان می‌فرستند. رییس پلیس فتا خراسان جنوبی با اشاره به ارسال پیام با سرشماره‌های پیامکی به ثبت‌کنندگان آگهی فروش کالا در سایت‌های درج آگهی تحت عناوینی مانند “جهت تمدید مدت آگهی خود یا جلوگیری از حذف شدن آگهی می‌بایست به لینک زیر مراجعه کنید” گفت: شهروندان می‌بایست به این گونه پیام‌ها توجه نکنند چرا که کلاهبرداران کاربر موردنظر را به درگاه جعلی پرداخت، هدایت و موجودی کارت قربانی را سرقت می‌کنند. وی تصریح کرد: بستر شبکه‌های اجتماعی مکان مناسبی برای خریدهای آنلاین نیست و شهروندان باید پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه هنگام خرید کالا از سامانه‌های تبلیغاتی از صحت کالا یا خدمات ارائه شده اطمینان حاصل کنند و قبل از پرداخت وجه، کالای خود را به صورت فیزیکی مشاهده کنند.

فعالیت 10 فروشگاه اینترنتی خراسان جنوبی برای کاهش تردد

ایرنا – معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فعالیت 10 فروشگاه اینترنتی در استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، این فروشگاه‌ها با ارئه وسیع خدمات فرصتی مناسب برای تامین و حفظ سلامت فردی و اجتماعی هستند.

، الیاس جویبان افزود: از مدیران این فروشگاه‌ها درخواست کردیم با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های خود را معرفی و به عموم جامعه اطلاع‌رسانی کنند، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل صدا و سیما نیز در این راستا حمایت می‌کنند.وی گفت: تمامی این فروشگاه‌ها دارای نماد الکترونیک بوده و کسب و کارشان مورد اعتماد و تایید است البته ممکن است فروشگاه‌های دیگری نیز در استان داشته باشیم که در این صورت اگر دارای نماد الکترونیک باشند از نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت تایید شده هستند. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان با تاکید بر اینکه فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه‌های مختلف مانند تامین مایحتاج منزل، خدماتی و نظافتی ارائه خدمت می‌کنند افزود: تعدادی از کالاهای تنظیم بازار مانند برنج و شکر را هم با قیمت حمایتی سازمان در اختیار برخی از این فروشگاه‌ها برای فروش قرار دادیم و با این اقدام علاوه بر استقبال بالای مردم، نظارت و شفافیت بر توزیع کالاها نیز فراهم شد.

علاقه‌مندان برای اطلاع از فروشگاه‌های اینترنتی مجاز می‌توانند به سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تارنمای khs.mimt.gov.ir مراجعه کنند.

افزایش  72 درصدی سمنهای استان در5 سال 

ایرنا – یکی از رویکردهای دولت در سال‌های اخیر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌ نهاد بوده و براین اساس شمار سمن‌های استان خراسان جنوبی از سال 94 تاکنون 72 درصد افزایش داشته است. معاون تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه و توانمندی سازمان‌های مردم نهاد از سال 94 تاکنون سمن‌های دارای مجوز از استانداری و فرمانداری‌های تابعه از 134 به 221 تشکل افزایش یافته است.مژگان شریفی شمار سازمان‌های مردم نهاد استان خراسان جنوبی را 492 سمن اعلام کرد و افزود: به غیر از 221 سمن مجوز گرفته از این دستگاه بقیه زیرمجموعه ادارات کل بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، فرماندهی انتظامی و حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کنند.وی ادامه داد: براساس این رشد تعداد سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت رتبه چهارم کشور را از آن خود کرده است. وی با بیان اینکه 80.29 درصد سمن‌های استان در حوزه اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند تصریح کرد: این عملکرد نشان از انگیزه فرهنگی مردمان این خطه از مرز و بوم دارد.وی گفت: ارتقای سرمایه اجتماعی، جلب مشارکت نهادمند مردمی و تشکل‌های اجتماعی با 2 محور آموزش و مشاوره و مهارت‌آموزی و توانمندسازی اجتماعی از مهمترین رویکردها در حوزه مشارکت‌های اجتماعی است. وی ادامه داد: با تخصیص اعتبار مناسب در سال‌های اخیر و کمک دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد و خیرین برنامه‌های موثری در حوزه بهره‌مندی از سرمایه‌های اجتماعی در توسعه اشتغال، کارآفرینی روستایی، توانمندسازی محلات و حواشی شهر صورت گرفته است.شریفی آموزش صنایع دستی، توسعه سلامت و همراهی تشکل‌های اجتماعی در کنترل ویروس کرونا، ایجاد کارگاه‌های تولیدی مرتبط و تولید ماسک و توزیع 12 هزار بسته بهداشتی بین اقشار آسیب‌پذیر را از مهمترین این اقدامات بیان کرد.وی گفت: توانمندسازی معتادان بهبود یافته، توانمندسازی کودکان کار، اجرای جشنواره نشاط، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگر برنامه‌های تشکل‌های اجتماعی بوده است.وی اضافه کرد: در حوزه تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در سال جاری با توجه به حمایت‌های دولت برنامه‌های قابل توجهی تدوین و تنظیم شده که ایجاد پایگاه‌های اجتماعی مردم نهاد در حاشیه شهر و مناطق آسیب‌دیده از مهمترین این برنامه‌ها است. معاون تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر حمایت دولت از کارآفرینی گفت: در این راستا با تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید منعقد شد از طرح‌های کارآفرینی حمایت می‌شود. وی حمایت از طرح‌های تشکل‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی با موضوع طلاق، اعتیاد، کودکان کار، مفاسد اخلاقی، حاشیه‌نشینی و مناطق محروم را از برنامه‌های این حوزه اعلام کرد و افزود: تخصصی‌سازی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه روستایی از دیگر برنامه‌ها است.

پرداخت تمام سهم بیمه صنعتگران صنایع دستی

صدا و سیما-معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی از پرداخت تمام سهم بیمه صنعتگران صنایع دستی خبر داد که با دستور معاون اول رئیس جمهور در خصوص پوشش گسترده بیمه‌ای شاغلان صنایع دستی  انجام می شود. حسین عباس زاده گفت: با توجه به شرایط حمایتی ویژه ایجاد شده مقرر شد واجدین شرایط بیمه صندوق فوق به اداره‌های میراث فرهنگی شهرستان خود مراجعه و ثبت نام کنند.

موارد کرونا در سفرهای بین شهری استان افزایش یافت    

ایرنا – مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بتازگی موارد متعددی از بیماران کووید 19 در استان مربوط به استفاده از وسایل نقلیه مشترک و رفت و آمد گروهی برای رفتن به محل کار از مرکز استان به سایر شهرها بوده است.دکتر مسعود ضیایی  به رسانه‌ها اعلام کرد: برخی شهروندان در شهرهای اطراف مرکز استان، خدمت می‌کنند لذا برای رفتن به محل کار از سرویس یا خودروهای مشترک استفاده می‌شود به گونه‌ای که رفت و آمد آنان گروهی بوده و هر روز سه تا چهار ساعت صرف رفت و برگشت این افراد می‌شود. برخی از این افراد که ناقل بیماری و دارای علائم یا فاقد علامت بوده‌اند به نکات بهداشتی پیشگیری از بیماری توجه نمی‌کردند و بخصوص ماسک نمی‌زدند که در نهایت سایر افراد نیز مبتلا شدند.

پلمب یک تالار به علت برگزاری مراسم عروسی     

صدا وسیما – یک باب باغ تالار در شهرستان طبس که اقدام به برگزاری مراسم عروسی تجمعی کرده بود، با دستور دادستان پلمب شدند. دادستان طبس در بازدید از این مکان گفت: این باغ تالار‌ها با وجود تاکیدات مسئولان مبنی بر ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم تجمعی، اقدام به برپایی چند نوبت مراسم عروسی کرده بود که با همکاری دایره اماکن نیروی انتظامی تعطیل و پرونده کیفری تشکیل شد. حجت الاسلام زارع افزود: به یک باغ تالار دیگرهم تذکر داده شده است که در صورت تکرار پلمب خواهد شد.

وصول 76میلیون تومان جریمه احتکار   

صدا و سیما – 76میلیون و 100هزار تومان جریمه احتکار در بیرجند وصول شد. مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: ماموران پلیس آگاهی استان از یک واحد مسکونی در بیرجند تعداد 100کیسه 40 کیلوگرمی برنج کشف و گزارش آن را به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کردند. محمد حسین اشرفی افزود: پس از محرز شدن تخلف ، متهم علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده به پرداخت 76میلیون و 100هزار تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند. وی گفت: پس از ابلاغ رای و پیگیری های اجرای احکام، دادنامه صادره با رعایت تشریفات قانونی اجرا و تمام جریمه وصول شد.

بسته مصوبات سفر سرزده استانداربه سه قلعه    

استاندار خراسان جنوبی با حضور سرزده در شهر کویری سه قلعه سرایان، مشکلات این منطقه را بررسی و برای رفع آن برنامه ریزی کرد. معتمدیان که مهمان مردم این منطقه از خراسان جنوبی بود با بازدید از بافت تاریخی شهر، در جمع مردم حضور یافت و در نشست مشورتی، مسائل و مشکلات این شهر را بررسی کرد.افزایش سهمیه مسکن ویژه محرومان شهر سه قلعه، توسعه زیرساخت‌ جاده‌های کویری، اختصاص 800 بسته حمایتی برای آسیب دیدگان از ویروس کرونا، اختصاص 500 میلیون ریال برای مرمت خانه تاریخی، 700 میلیون تومان برای تامین روشنایی ورودی‌های شهر و 100 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز پارک بانوان از جمله مصوبات این جلسه بود.

انعقاد 53 هزار و 700 قراردادبا بهره برداران کشاورزی

صدا و سیما-  مدیر صندوق بیمه جهادکشاورزی استان گفت: 53هزار و 700 قرارداد بیمه با بهره برداران بخش کشاورزی خراسان جنوبی منعقد شد. این تعداد قرارداد بیمه از آغاز سال زراعی جاری تا نیمه تیر امسال در بخش های کشاورزی ، زراعی ، دام و طیور منعقد شد. غنچه افزود: از این تعداد 33 هزار و 500 فقره در بخش باغی ، 4 هزار و 800 فقره زراعی و 12 هزار و 700 فقره در بخش دام منعقد شد. وی گفت: با انعقاد این تعداد بیمه نامه 24 هزار هکتار از عرصه های باغی، 13 هزار هکتار  در بخش زراعی، 440 هزار رأس دام، 22 میلیون قطعه طیور و 38 هزار هکتار مرتع در استان زیرپوشش صندوق بیمه قرار گرفت.

آغاز دورههای تخصصی مجازی کانونهای کودکان و نوجوانان    

صدا و سیما – دوره‌های تخصصی مجازی کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی آغاز شد. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، از 5 تیر امسال ثبت نام کارگاه‌های تخصصی آنلاین برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد که پس از تکمیل ظرفیت، فعالیت آنها آغاز می شود. حمیدی با اشاره به تمدید ثبت نام این دوره‌ها تا 25 تیر  افزود: تاکنون هشت دوره تخصصی شامل دوره نوشتن خلاق، پویا نمایی، حال خوش زندگی نوجوان معنوی و نوجوانان امیدوار، داستان نویسی، نوشتن خلاق، اوریگامی (کاغذ و تا) و نقاشی، تکمیل ظرفیت شده و فعالیت آموزشی آن‌ها از طریق آدرس اینترنتی www.khorasanj.kpf.irآغاز شده است.

186هکتار از اراضی زندانها زیر کشت رفت 

185.5هکتار از اراضی کشاورزی زندان‌های خراسان جنوبی زیرکشت محصولات باغی، زراعی و گلخانه‌ای رفته است. به گزارش صدا و سیما، مدیر بنیاد تعاون زندان های استان گفت: هم اکنون 185هکتار از اراضی زندان های خراسان جنوبی زیرکشت محصولاتی از جمله گندم ، یونجه ، زیتون ، خرما ، پسته ،  کلزا و گل محمدی است که از آغاز امسال تاکنون از آنها حدود 60تُن گندم و جو و 250لیتر گلاب برداشت شده است. زنگنه افزود: نیم هکتار هم در فضای گلخانه ای در زندانهای زیرکشت است که برداشت خیاراز این سطح چند روز پیش آغاز شده و پیش بینی می شود در این فصل 130تُن محصول از این گلخانه ها برداشت شود. مدیر بنیاد تعاون زندان های استان گفت: هم اکنون 94زندانی در زمینه تولید محصولات کشاورزی در زندان های خراسان جنوبی مشغول کارند که از فروش محصولات، بهره مند می شوند.

قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به 74نفر رسیدند

جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی با ثبت یک مورد جدید به 74نفر رسید. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستانهای استان را 157نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 67نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.مهدی زاده افزود: از این تعداد 18نفر در بخشهای مراقبت های ویژه بستری هستند که حال عمومی 7نفر از این بیماران نامساعد است.

پرداخت 6 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان 

صدا و سیما – 6 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از سوی صندوق کارآفرینی امید استان به سازمان‌های مردم نهاد و مراکز خیریه پرداخت شده است. مدیرکل صندوق کارآفرینی استان  گفت: این صندوق تاکنون 11 میلیارد و 500 میلیون تومان تفاهم نامه با موسسات و سازمان‌های مردم نهاد و مراکز خیریه اشتغالزایی استان منعقد کرده که 6 میلیارد تومان به 210 طرح پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت