دستور استاندار؛اطلاع رسانی به روز درباره کرونا

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت فعال کردن دبیرخانه کرونا برای اطلاع رسانی به روز، به مردم تأکید کرد. معتمدیان درستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت:تولید محتوا وضرورت فعال کردن دبیرخانه کرونا برای اطلاع رسانی به روز، به مردم اطلاع رسانی گسترده در خصوص رعایت نکات بهداشتی در زمان بیماری کرونا بیش از پیش باید در دستور کار قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی میبایست به صورت روزانه از طریق کارشناسان و متخصصان، تولید محتوا کرده و اطلاعات جدید را در اختیار مردم قرار دهند. به گزارش صداوسیما، وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید بدنه کارشناسی را فعال کنند و اطلاعات را در قالب هشدار به سایر دستگاهها و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی بدهند.

باید دستورالعمل ها رعایت شود
معتمدیان گفت:هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی و اعمال محدودیت نیست و باید با رعایت دستورالعملها و اولیت بندی به فعالیتهای روزمره رسید.وی با بیان اینکه در کشور ما هم همچون سایر کشورها فعالیتها ادامه دارد و باید به دستورالعملهای بهداشتی که از سوی کارشناسان توصیه میشود عمل کرد، از مردم خواست: همچون گذشته در تجمعات حضور پیدا نکنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت:مسافرت به سایر استانها و ورود افراد از استانهای دیگر به خراسان جنوبی و همچنین تجمعات و دورهمیهای خانوادگی و برگزاری مراسمهای عروسی و عزا باعث افزایش مبتلایان شده که اکثرا از اعضای یک خانواده بوده اند.

شیوع بین ۲۰ تا ۴۰ ساله ها
دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد افراد مبتلا بین ۲۰ تا ۴۰ سال افزایش داشته است، گفت: ۴۰ تا ۶۰ سالهها بیشترین میزان ابتلا را داشته و به تازگی افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال هم با علائم جدید همچون، از بین رفتن حس بویایی و چشایی، دل درد، درد عضلانی و اسهال به ویروس کرونا مبتلا شده و البته بسیاری از افراد کرونا مثبت هم فاقد علائم ظاهری بوده اند.
مدیر کل صدا و سیمای استان هم خواستار تعامل هرچه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی همچون گذشته در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص مباحث مربوط به ویروس کرونا به مردم شد. آقای آینه دار با تاکید بر فرهنگ سازی زندگی در شرایط کرونایی افزود: رعایت نکات بهداشتی به مردم باید روزانه از طریق رسانهها گوشزد و فرهنگ سازی شود.

نفس تنگی استان از کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خراسان جنوبی ششمین استان کشور به لحاظ تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستانهاست. دکتر دهقانی با اشاره به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان گفت: پیش از این، ۱۰ درصد تستهای تشخیص کرونا مثبت بود، اما در هفتههای اخیر این تعداد به ۲۰ تا ۲۵ درصد رسیده است.وی افزود: بیماران تنفسی بستری در بیمارستان نیز قبلا ۸۰ تا ۹۰ نفر بود، اما این تعداد به ۱۶۰ بیمار در شبانه روز افزایش یافته است. به گزارش صدا و سیما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در بیمارستانها، پیش از این، صفر یا یک رقمی بود، اما هم اکنون ۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند که حال ۷ نفر آنان وخیم است و در بخش مراقبتهای ویژه اند. دکتر دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهر سفیدی (کم خطر) به لحاظ شیوع کرونا در استان وجود ندارد گفت: شهرهای بیرجند، قاین و سربیشه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستانهای نهبندان، زیرکوه، طبس، بشرویه و فردوس در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستانهای سرایان، درمیان و خوسف در وضعیت زرد (متوسط) قرار دارند.وی بر استفاده از ماسک حتی در اجتماعات کوچک تاکید کرد. پیش ازاین معاون دانشگاه علوم پزشکی بیر جند هم گفته بود: امار مبتلایان به کرونا در استان افزایش یافته و مقابله با این وضعیت همکاری بیشتر مردم را می طلبد. مهدی زاده تاکید کرده بود که کویید ۱۹ کم خطر نشده و مردم نباید با این تصور ، با عادی سازی شرایط وضعیت شیوع این ویروس را خطرناک تر کنند
نقشه راه در حوزه صنایع دستی استان
ایرنا – حوزه صنایع دستی به لحاظ تعدد و تنوع، علاقمندی مردم به این هنر صنعت و گستردگی آن در مناطق مختلف روستایی و عشایری، ظرفیت بسیار خوبی است که اگر به خوبی پشتیبانی شود، میتواند انتفاع عمومی را به همراه داشته باشد. استاندار خراسان جنوبی در دیدار جمعی از فعالان حوزه خوشههای صنایع دستی استان از انجام اقدامات میدانی و بررسی هایی خبر داد که برایند آن ها
می تواند حوزه صنایع دستی استان را متحول کند. معتمدیان افزود: تدوین سند جامع صنایع دستی از ماموریتهای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که این سند، نقشه راهی برای تعیین تکلیف برنامهها و افق برنامهها در آینده به شمار میرود. با این سند ما میدانیم الان کجا هستیم و قرار است در آینده به کجا برسیم.وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی و گردشگری از پیشرانهای توسعه استان به شمار میروند افزود: همین دلیل مهم سبب شد برای استفاده از ظرفیت صنایع دستی در توسعه استان ریلگذاریهایی صورت گیرد. وی بیان کرد: تفاهمنامه منعقده در سفر اخیر دکتر نوبخت (رییس سازمان برنامه و بودجه) به استان و برنامهریزی برای ایجاد سه هزار شغل ثابت و پایدار در زمینه صنایع دستی، یکی از این اقدامات ارزشمند است. معتمدیان گفت: هنرمندان آموزش دیده که به جهت نداشتن سرمایه کافی یا بازار فروش و تأمین مواد اولیه نتوانستهاند از هنر خود درآمدی حاصل کنند، جامعه هدف این تفاهمنامه هستند. وی نداشتن بستهبندی مناسب و نشان تجاری محصولات را از ایرادات وارده بر حوزه صنایع دستی عنوان کرد و گفت: توجه به همین دو موضوع میتواند در ایجاد ارزش افزوده و فروش بهتر صنایع دستی بسیار مؤثر باشد. وی با اشاره به اینکه بستهبندی مناسب در جلب و جذب مشتری نقش مهمی دارد، استفاده از برخی تولیدات صنایع دستی مثل بوریا بافی در تولید بستههای مناسب و بهرهگیری از توان سرمایهگذاران متقاضی را راهکارهایی برای جبران این کاستی برشمرد.
وی گذراندن دورههای آموزشی لازم را شرط موفقیت هنرمندان این عرصه خواند و تصریح کرد: برای حصول نتیجه بهتر در این زمینه باید از ظرفیت دانشگاه و اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان استفاده شود.وی افزود: استان در برخی محصولات رتبه جهانی دارد اما به علت فروش فلهای و بدون نشان آنها، هیچ نامی از خراسان جنوبی نیست.معتمدیان درخصوص بازار فروش صنایع دستی هم گفت: یکی از نیازهای احصا شده در زمینه صنایع دستی استان، نبود بازار فروش مناسب است که در راستای رفع این معضل، نسبت به احداث بازارچههای دائمی صنایع دستی در سطح شهرهای استان اقدام شد. وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که بخشهایی از این بازارچهها را تا پایان سال به بهرهبرداری برسانیم. وی حضور در نمایشگاهها را هم فرصت مغتنمی برای هنرمندان صنایع دستی عنوان کرد و گفت: امسال باید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای برگزاری نمایشگاههای دورهای برنامهریزی کند به گونهای که هنرمندان استان بتوانند حضور پیدا کرده و از ظرفیت نمایشگاههای شهرهای مختلف برای فروش محصولات خود بهره ببرند. استاندار تصریح کرد: استان آمادگی لازم برای حمایت از حضور هنرمندان صنایع دستی به منظور حضور در نمایشگاههای خارج استان را دارد. وی ایده ایجاد سه هزار شغل از حوزه صنایع دستی را طرح بسیار خوبی عنوان کرد که مورد استقبال وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته و قرار است به عنوان نمونه به دیگر مناطق کشور تعمیم داده شود.معتمدیان یادآور شد: براساس جهتگیریهایی که سال گذشته صورت گرفت و با تزریق مناسب اعتبارات، در بحث ایجاد مشاغل فصلی در حوزه راه و مسکن و سایر حوزهها به وضعیت خوبی دست پیدا کردیم لذا امسال برنامه این است که با استفاده از ظرفیت صنایع دستی، پنلهای خورشیدی و موارد دیگر در راستای ایجاد اشتغال پایدار، گامهای مؤثری برداشته شود. وی تاکید کرد: انتفاع عمومی و کسب درآمد پایدار از مهمترین اهداف استان در اجرای این طرحها است. در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی و جمعی از فعالان حوزه خوشههای صنایع دستی استان همراه بود، درخصوص اقدامات انجام شده در راستای تحقق اهداف تفاهمنامه منعقده بین سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری خراسان جنوبی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به طور مفصل بحث و گفت و گو شد.
خانه های روستایی استان رایگان بیمه شد
بانک قرض الحسنه مهر ایران از محل بخشی از هزینههای تبلیغات بانکی خود، ۸۶هزار خانه روستایی در خراسان جنوبی را در مقابل حوادث طبیعی بیمه کرد. به گزارش صداوسیما ، دیروز در مراسمی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور از بیمه نامه خانههای روستایی سه استان کشور که یکی از آنها خراسان جنوبی بود، رونمایی شد. در این طرح تمام خانههای روستایی در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام تحت پوشش این بیمه قرار میگیرند.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: از ۵۰۰ هزار واحد روستایی این طرح ۸۶هزار واحد یعنی تمام خانههای روستایی خراسان جنوبی شامل بیمه رایگان حوادث شدند که این امر با پیگیریهای استاندار محقق شد.میرجعفریان افزود: در این طرح واحدهای مسکونی که صاحبان آن ساکن روستا هستند بصورت رایگان به مدت یکسال در مقابل حوادث و بلایای طبیعی بیمه میشوند. وی گفت: این خانهها در صورت بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله تا سقف ۳۰میلیون تومان برای بازسازی و تجهیز غرامت دریافت میکنند.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: خانوارهای روستایی شناسایی شدند و بانک بانک قرضالحسنه مهرایران، بیمه نامههای این خانه هارا به نام سرپرستان خانوار صادر کرده است.

نزاع و درگیری در استان بالا گرفت
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از افزایش پروندههای نزاع پزشکی قانونی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۶۲۴ پرونده در حوزه معاینات بالینی مربوط به نزاع است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰.۶ درصد افزایش داشته است. به گزارش تسینم، مصطفی جعفرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه افزرود: سال گذشته یک پزشک تمام وقت در پزشکی قانونی شهرستان فردوس مستقر شد و عملیات اجرایی احداث ساختمان این مرکز نیز به زودی آغاز میشود.

کمبو دنیرو
وی ادامه داد : متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و حذف امریهها دوباره مرکز پزشکی قانونی فردوس با مشکل مواجه شد و امریه این پزشک لغو شده است. مدیرکل پزشکی قانونی از راه اندازی مرکز پزشکی قانون سربیشه در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مرکز پزشک ۳ روز در هفته به این شهرستان اعزام میشود. جعفرزاده از کمبود پزشک و فضای اداری در شهرستان زیرکوه خبر داد و تصریح کرد: همچنین یا شیوع ویروس کرونا کمیسیونهای پزشکی از اسفندماه ۹۸ تا اردیبهشت ماه امسال به تعویق افتاد که در حال حاضر این کمیسیونها در حال برگزاری است.وی خاطرنشان کرد: در شهریورماه سال گذشته در دادگستری فردوس تفاهم نامهای منعقد شد و متعاقب آن تفاهم نامه شروع ساخت پزشکی قانونی در حال انجام است و در این راستا از ظرفیت خیرین نیز استفاده شده است.

افزایش ۷ درصدی معاینه بالینی
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۰۷ مورد پرونده معاینه بالینی در استان تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۲ درصد افزایش را نشان میدهد. جعفرزاده مصدومان ناشی از تصادفات را در صدر آمار معاینات بالینی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته ۴ هزار و ۵۲۶ مورد مصدوم حوادث ترافیکی در پزشکی قانونی استان معاینه شدند که در این راستا افزایش ۸.۶ درصدی مصدومین حوادث ترافیکی را نسبت به سال ۹۷ شاهد بودیم. وی با بیان اینکه متوفیان ناشی از تصادف در سال گذشته ۲۷۸ مورد بوده است اظهار کرد: این میزان نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصد رشد داشته است.

۳۶۰۰ پرونده نزاع
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: ۳ هزار و ۶۲۴ پرونده در حوزه معاینات بالینی مربوط به نزاع است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰.۶ درصد افزایش داشته است. جعفرزاده با اشاره به آمار ۲ ماهه سال جاری افزود: در ۲ ماهه نخست امسال ۷۲۱ مورد معاینه بالینی مربوط به نزاع انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۹ درصد رشد داشته است. وی با بیان اینکه در این مدت ۵۹۸ جسد معاینه و منجر به صدور گواهی فوت و جواز دفن شده است خاطرنشان کرد: تمام مرگهای غیر طبیعی، مشکوک و خشن باید برای معاینه، صدور گواهی فوت و جواز دفن به پزشکی قانونی ارجاع داده شود

امام جمعه بیرجند: آینده از آن جوانان است

ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: آینده از آن جوانان است لذا اگر جوانان از نظر فرهنگی به فرهنگ اهل بیت (ع) مجهز شوند، در برابر انواع حوادث بیمه خواهند شد.حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با اشاره به ایام دهه کرامت افزود: از بارزترین جملات حضرت امام رضا (ع) حدیث سلسله الذهب است که بسیار زیبا و گویا به مسئله ولایت و شروط آن پرداخته و این تابلو برای همگان کافی است.به گفته وی وقتی به دنبال فرهنگسازی هستیم باید شروط ولایت را شناسایی و بر آن اساس خود را منطبق کنیم.

انتصاب فرماندار درمیان

حسین علی بخشی با حکم وزیر کشور، به سمت فرماندار شهرستان درمیان منصوب شد.به گزارش صدا و سیما ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در حکم آقای رحمانی فضلی خطاب به انتصاب فرماندار درمیان وی آمده است:به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار خراسان جنوبی حسین علی بخشی به سمت فرماندار شهرستان درمیان منصوب میشوید.

شیر تو شیر قیمت لبنیات در بیرجند

بعد از گرانی برنج، تخم مرغ این بار نوبت به لبنیات رسید. قیمت لبنیات از یکی دو هفته اخیر به طور چراغ خاموش در حال افزایش بوده و این افزایش قیمت در پنیر، بستنی و شیر سبب گلایه مردم شده است.مسئول فروش عمده لبنیات در بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی لبنیات از ۲۵ خرداد در استان خبر داد و گفت: یکی از دلایل عمده گرانی لبنیات گرانی مواد اولیه، و ارز دولتی است تا کنون ارز دولتی با ۴ هزار و ۲۰۰تومان به واحد تولیدی میرسید اما این ارز به ۹ هزار تومان رسیده است.حاجی آبادی ادامه داد: ما هم از افزایش قیمت لبنیات راضی نیستیم چرا که این افزایشها سبب افزایش سرمایه برای ما نمیشود.

کمبود آب وضعیت شیوع کرونا را دشوارتر میکند

ایرنا – رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در خراسان جنوبی گفت: کمبود آب و برق میتواند شرایط ناشی از ویروس کرونا را دشوارتر کند پس باید با حساسیت بیشتری آب و برق را مصرف کنیم. حسین امامی روز یکشنبه در بیانیهای افزود: در این شرایط هر فردی باید به اندازه توان، در راستای مدیریت مصرف آب و برق گام بردارد چه بسا یک روزنه کوچک فراگیر بتواند دومینویی از اقدامات مؤثر را به همراه بیاورد.

۲۷ پروند تخلف اقلام بهداشتی تشکیل شد

ایرنا – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح ویژه نظارت بر اقلام بهداشتی مربوط به کرونا تاکنون ۲۷ پرونده تخلف به شعب تعزیراتی استان وارد و ۲۳ پرونده رسیدگی شده است.محمدحسین اشرفی در نشست خبری شورای قضایی خراسان جنوبی افزود: از مجموع این پروندهها برای ۶ مورد حکم برائت صادر شد و متهمان به پرداخت ۱۵۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در خصوص ماسک، دستکش و موادضدعفونی کننده بوده است اظهار داشت: در این طرح که همچنان ادامه دارد ۱۸۵ اکیپ گشتی مشترک دانشگاه علوم پزشکی، اداره صمت و نیروی انتظامی از ۸۱۵ واحد صنفی بازرسی داشتهاند.

کشف ۱۹ تن مواد مخدر در استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶ درصد افزایش داشته است. به گزارش ایرنا، محمدرضا حسنی مقدم در نشست خبری افزود: بیشترین کشفیات در این مدت مربوط به تریاک بوده است.وی گفت: در این مدت دستگیریها ۲ درصد و توقیف خودرو هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.وی در ارتباط با دلیل افزایش کشفیات گفت: این افزایش به معنای مصرف تمامی کشفیات در استان نیست بلکه قرار گرفتن خراسان جنوبی در محور ترانزیت و هم مرز بودن با کشور افغانستان سبب این روند شده است.دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۶ درصد کشفیات مواد مخدر در کشور مربوط به شرق و جنوب شرق است تصریح کرد: سیستان بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و فارس بیشترین کشفیات را داشتهاند.

۲۰ تن کاغذ در آتش سوخت

صدا و سیما-معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان گفت: تریلر حامل بار ۲۰ تن کاغذ در محور “بردسکن- عشق آباد” طعمه حریق شدسرهنگ حسن شجاعی نسب ارزش این بار را ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این حادثه، راننده مصدوم و توسط اورژانس ۱۱۵ برای مداوا به بیمارستان منتقل شد

برگزاری ۳ دوره آموزش حوله بافی در بیرجند

از ابتدای سال جاری تاکنون سه دوره آموزشی صنایع دستی در رشته حوله بافی در سطح شهرستان بیرجند برگزار شد. به گزارش صدا و سیما، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند گفت: این دوره های آموزشی در راستای توسعه خوشه صنایع دستی حوله بافی در شهرستان و توسط شرکت های تعاونی و سمن های مردم نهاد زیرپوشش این اداره برگزار شد.حسنعلی فولادی گفت: ۴۵ نفر در رشته حوله بافی آموزش دیده و گواهی مهارت برایشان صادر خواهد شد.

کودک بیرجندی برگزیده پویش ملی کتاب

معاون امور فرهنگی و رسانهی اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان گفت: سیده کیانا اسلامی، کودک بیرجندی در رده سنی دبستان، موفق به کسب رتبه برتر پویش ملی “با کتاب در خانه” شد. به گزارش صداوسیما، محمود رمضانی افزود: این پویش ملی با هدف استفاده از فراغت به وجود آمده در خانهها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتابخوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفتگو پیرامون کتابهای مطالعه شده، برگزار شد.

۶۶۶ میلیارد ریال از معوقات بانکها وصول شد

مهر- مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسانجنوبی گفت: ۶۶۶ میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۳۴ ریال از معوقات بانکی در خراسانجنوبی طی سال گذشته وصول شده است. غلامرضا شهریاری افزود: در خراسانجنوبی ۴۴ دفتر اسناد رسمی، ۳۵ دفتر ازدواج و ۱۵ دفتر طلاق فعالیت میکند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیه فرآیندهای ثبت به صورت الکترونیکی انجام میشود، بیانکرد: در سال ۹۸ حدود ۱۸ هزار و ۵۸۱ استعلام به دفاتر اسناد و ۹ هزار و ۱۹۸ استعلام مراجع قضائی نیز به صورت الکترونیکی و برخط پاسخ داده شده است.

۱۸ واحد صنفی متخلف پلمب شد

مهر- رئیس اتاق اصناف استان از ۹۹۵ مورد نظارت بر بازار بیرجند در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: طی این نظارت ها ۱۸ واحد صنفی متخلف پلمب شد.رضا علیزاده بیرجندی بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم در بازار، تیم نظارتی به طور مستمر بر بازار نظارت میکند.وی با بیان اینکه ایجاد تعادل در بازار یکی از اهداف این بازرسیها است، افزود: جلوگیری از تخلف مانند گرانفروشی، کم فروشی و دیگر تخلفات احتمالی از دیگر اهداف این نظارتها است.علیزاده بیرجندی از نظارت سه تیم بازرسی در سطح واحدهای صنفی بیرجند خبر داد و گفت: این تیمها روزانه قریب به ۴۵ مورد بازرسی دارند.رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی ادامه داد: طی ماه گذشته ۹۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی بیرجند انجام شده است. وی از پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در بیرجند خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵ واحد صنفی فک پلمب شده اند.

۲ هزار و ۲۹۰ زندانی در ایام کرونا به مرخصی رفتند

تسنیم- مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسانجنوبی با بیان اینکه ۶۷ درصد زندانیان استان بومی هستند گفت: دو هزار و ۲۹۰ زندانی در استان در ایام کرونا به مرخصی فرستاده شدند. علی هاشمی افزود: تنها استانی هستیم که زندانهای ما خارج از شهرها رفته، فضای فیزیکی ما در کشور جزو رتبههای برتر است، ۱۷ مترمربع برای هر زندانی فضای فیزیکی داریم و در کشور جزو محدود استانهایی هستیم که در مرکز تمامی متهمان و محکومان از هم جدا هست.

آغاز کشت برنج در سایه سار نخل های طبس

صدا وسیما- کشت برنج در شهرستان طبس آغاز شده وو مدیر جهاد کشاورزی ش طبس پیش بینی می کندکه امسال ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی روستای ازمیغان طبس زیرکشت برنج برود.بخشایی افزود: پیش بینی می شود ۶۰ تن شلتوکـ یا ۴۰ تن برنج برداشت شود.وی بهره برداران برنج کار در روستای ازمیغان طبس را ۳۵ نفر و عملکرد تولید برنج در هر هکتار را ۵ تن شلتوک عنوان کرد.کشت برنج در این شهرستان با اب های اضافه دشت انجام می شود

۶ تیر، پایان مهلت تکمیل اطلاعات متقاضیان مسکن ملی

صدا و سیما – متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا جمعه ۶ تیر برای تکمیل اطلاعات متقاضیان مهلت دارند. بنا به اعلام اطلاعیه راه و شهرسازی استان، برای تسریع در انجام امور پالایش و انتخاب متقاضیان نهایی ، تکمیل اطلاعات متقاضیان ثبت نام شده به صورت پیامکی که از ۱۳ خرداد آغازشده وساعت ۲۴ روز جمعه ۶ تیر پایان مییابد. لذا متقاضیان باید ظرف مهلت تعیین شده با مراجعه به نشانی http://tem.mrud.ir نسبت به تکمیل و بارگذاری اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت