دستورات تلفنی استاندار برای مطالبات روستاییان

استاندار خراسان جنوبی به طور سرزده از روستاهای شهرستان سربیشه بازدید و با مردم این منطقه مرزی گفت و گو کرد. محمدصادق معتمدیان در این بازدید با اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و اهالی روستاهای نوغاب، دستگرد و کیدشت از توابع بخش مرکزی شهرستان سربیشه، گفت و گو کرد.  وی در راستای پاسخ به مطالبات و درخواست‌های اهالی این روستاها، موارد را به صورت تلفنی در حوزه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، صدا وسیما، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت گاز استان پیگیری کرد.

بررسی کارشناسی مشکلات موجود و تعیین بازه زمانی مشخص برای رفع آنها از دستورات استاندار به فرماندار سربیشه و مدیران مرتبط بود. استاندار پیش از بازدیدهای سرزده ای از روستاهای دیگر مناطق استان هم داشته است. او چندی قبل  به صورت سرزده از روستاهای تیغدر، کلته مزار، سولاخان و دهک شهرستان نهبندان (مرکز دهستان عربخانه) بازدید کرد. هدف از این سفر، گفت و گوی بی واسطه استاندار با مردم و بازدید میدانی از وضعیت این روستاها بود.مردم روستاهای تیغدر، کلته مزار، سولاخان و دهکهم از فرصت حضور استاندار استفاده کرده، مسایل موجود را برشمردند و رفع کاستی‌ها را خواستار شدند استاندار هم برای رفع مشکلات دستورات لازم را به مسئولان مرتبط داد.

خوابیدن پشت درِ مدرسه به امید ثبت نام 

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم در حالی از ۱۵ تیرماه آغاز شده که برخی والدین ضمن گلایه از نحوه ثبت نام و تکمیل ظرفیت مدارس مدعی هستند از شب قبل پشت درِ مدرسه می‌خوابند تا اولین نفری باشند که بتوانند برای فرزندشان در مدرسه ثبت‌نام کنند.

این روزها با آغاز ثبت نام دانش آموزان در پایه هفتم، درب برخی مدارس از همان ساعات ابتدایی روز مملو از ماشین و آدم‌هایی است که هر کدام‌شان تلاش دارند اولین نفری باشند که نام فرزند خود را در مدرسه مدنظر ثبت نام کنند. به گزارش تسنیم، در حالی که هنوز عقربه‌ها ساعت شش و نیم صبح را نشان می‌دهند اما جمعیت زیادی پشت درب یکی از مدارس شهر بیرجند منتظرند تا درب باز شود و هر کدام‌شان اولین نفری باشند که برای فرزند خود در پایه  هفتم ثبت نام کنند. مدیر مدرسه ساعت هفت و نیم وارد می‌شود و جمعیت همچنان منتظرند تا درب سالن باز شود و بتوانند نام‌نویسی کنند. یکی از والدین دانش آموز بیرجندی با گلایه از اینکه هر ساله هنگام ثبت نام در پایه‌های مختلف از جمله پایه اول و هفتم اوضاع همین است گفت: از ساعت ۱۲ شب آمده‌ام در ماشین خوابیده‌ام تا اولین نفری باشم که بتوانم در این مدرسه برای فرزند خود ثبت نام کنم حال آقای مدیر لیست برای ما می‌آورد. نمی‌دانیم آن لیست شامل چه افرادی است ما که در همان روز اول ثبت نام حضور یافتیم نمی‌توانیم ثبت نام کنیم حال افراد این لیست چه زمانی برای ثبت نام مراجعه کرده‌اند؟  یکی دیگر از والدین هم از شدت ناراحتی پرونده فرزند خود را بر روی زمین انداخت و گفت: در هنگام ثبت نام هیچ نظارتی نیست مدیران هر کاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند ما مردم بیچاره که می‌خواهیم پول هم بدهیم اما با این برخورد مواجه می‌شویم.  برای پاسخ به این سوال و چند سوال دیگر به سراغ مدیرکل آموزش و پرورش استان رفتیم. وی در پاسخ به دغدغه والدین برای ثبت نام در پایه هفتم در استان به ویژه در مرکز استان اظهار کرد: شرایط محدوده جغرافیایی امسال بیشتر و با نظارت بهتری دنبال می‌شود و خانواده‌ها نگران ثبت نام فرزندان خود نباشند؛ از همه دانش آموزان ثبت نام می‌شود.واقعی با بیان اینکه با توجه به پیش بینی‌ها و تمهیدات در هر شهرستان براساس موقعیت جغرافیایی ثبت‌نام می‌شود و اینکه مطرح می‌شود در برخی مدارس هیئت امنایی هر که پول بیشتری بدهد ثبت نام می‌شود را قبول ندارم چرا که نظارت ما دقیق است.وی با بیان اینکه اگر نیاز به افزایش کلاس‌های درسی باشد با استفاده از ظرفیت همه کلاس‌ها و دو شیفته کردن برخی مدارس این کار را دنبال می‌کنیم افزود: از تمامی فضاهای خالی در آموزش پرورش استان استفاده خواهیم کرد تا خانواده‌ها دغدغه ثبت نام نداشته باشند. وی گفت: برخی دانش آموزان در مدارس تیزهوشان، نمونه و شاهد ثبت نام کرده‌اند وقتی تکلیف این مدارس مشخص شود با ساماندهی دانش آموزان ظرفیت خالی زیادی ایجاد می‌شود پس جای نگرانی نیست. واقعی با بیان اینکه امسال ۱۴ هزار و ۲۲۹ دانش آموز دختر و پسر پایه ششم ابتدایی در ۳۵۱ مدرسه دوره اول متوسطه ثبت نام می‌شوند افزود: ثبت نام با توجه به محدوده انجام می‌شود و بعد از ثبت نام راستی‌آزمایی اطلاعات انجام می‌شود.

اعلام تشدید بادهای 120 روزه با هشدار زرد

ایرنا – اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای درباره وزش باد شدید به ویژه نوار مرز شرقی، نواحی جنوبی و شمال غرب استان هشدار داد.این هشدار در سطح زرد (آگاهی) صادر شده است.وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک می‌شود و در برخی مناطق غبارآلود همراه با کاهش میزان دید افقی خواهد بود.

این وضعیت تا روز یکشنبه ادامه دارد و آسمان غبارآلود و کاهش کیفیت هوا از اثرات آن است.اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره احتمال بروز خسارت از جمله شکسته شدن سرشاخه درختان به دلیل وزش باد شدید و اختلال موقت در آمد و شد جاده‌ای بویژه در نوار شرقی و شمال غرب استان هشدار داده است.پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی و حرکت با سرعت مطمئنه، خودداری از قرار گرفتن در مجاورت درختان و محیط بیرون، اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

آگاهیبخشی درباره کرونا با روشهای نو افزایش یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان و صدا و سیما با بهره‌گیری از شیوه‌های تازه، نو و بکر اطلاع رسانی و تبلیغاتی، آگاهی‌بخشی به مردم درخصوص ویروس کرونا را افزایش دهند. به گزارش ایرنا، ناصر خوش خبر در بیستمین نشست شورای اطلاع رسانی استان افزود: اکنون که قرار است در کنار کرونا زندگی کنیم، ضرورت دارد فرهنگ استفاده از ماسک و سایر ابزارهایی که منجر به کاهش انتقال ویروس می‌شود را نهادینه سازیم. وی همچنین با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی از ابتدای سال نسبت به اجرای آیین‌نامه بند “چ” ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اقدام کنند گفت: در صورت موکول شدن آن به انتهای سال، به دلیل حجم بالای کار اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

افزایش ۳۰ درصدی آبرسانی به روستاها در کمتر ازیک هفته

ایرنا – کمتر از یک هفته پس از دستور استاندار برای تامین آب مناطق روستایی و عشایری خراسان جنوبی، ظرفیت آبرسانی سیار به مناطق روستایی و عشایری استان بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: ظرفیت آبرسانی سیار به مناطق روستایی و عشایری استان هفته جاری بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت. حسین امامی افزود: سال ۹۷ سرانه تامین آب برای روستاها ۶۵ لیتر به ازای هر خانوار بود که پارسال به ۸۹ لیتر افزایش یافت. وی ادامه داد: با توجه به افزایش سهمیه آب شرب هر خانوار اما باز هم با کمبود آب در مناطق روستایی و عشایری مواجه بودیم که در هفته آتی این مقدار به ۱۲۰ لیتر افزایش می‌یابد.

۱۵ خردهفروش مواد مخدر در بیرجند دستگیر شدند

ایرنا – رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده در بیرجند خبر داد و گفت: ۱۵ خرده‌فروش مواد مخدر در اجرای این طرح دستگیر شدند.سرهنگ غلامرضا شاهوردی افزود: در راستای تامین امنیت اجتماعی و روانی و مطالبات شهروندان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در بیرجند به مرحله اجرا درآمد. به گفته وی: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی چندین نقطه آلوده در بیرجند را که به محل فعالیت خرده‌فروشان مواد مخدر تبدیل شده بود، شناسایی کردند وضمن پاکسازی این محله‌ها ۱۵ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند و مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی نیز کشف شد.

طرح جامع موزه دفاع مقدس بیرجند در دستور کار قرارگرفت

 ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: طرح جامع موزه دفاع مقدس شهر بیرجند در دستور کار قرار گرفته و این ظرفیت را دارد که در ردیف باغ موزه‌های برتر کشور باشد. میرجعفریان افزود: پس از تهیه طرح و زمین باید نیازمندی‌های زیرساختی، متناسب با شرایط فعلی و آینده احصا شود تا دستگاه‌های مربوطه براساس آن برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کنند.

افزایش جانباختگان ناشی از بیماری کرونا در استان به ۷۰ نفر

تعداد فوتی‌ها در اثر کرونا در خراسان جنوبی با یک مورد فوت جدید به ۷۰ نفر رسید.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در جدید ترین اعلام  یک فوتی دیگر در استان داشتیم و تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا  به ۷۰ نفر  رسید. مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۱ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۹۱ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند و حال ۴ نفر وخیم است.

ایجاد ۷۹ فرصت شغلی با تشکیل تعاونیهای جدید

۷۹ فرصت شغلی جدید با تشکیل تعاونی‌های جدید در خراسان جنوبی ایجاد شد.مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این تعداد فرصت شغلی در ۳ ماه گذشته با تشکیل ۱۰ شرکت تعاونی جدید در  استان ایجاد شده است. غلامرضا اشرفی افزود: این تعداد شرکت تعاونی با ۷۱۲ عضو و با سرمایه گذاری بیش از ۵ میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال در گرایش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی تشکیل شده است. وی گفت: ۶۰ درصد تعاونی هاب استان  در بخش تولیدفعالند.

رقابت ۳۹۰۲ دانش آموز استان در آزمون مدارس نمونه

صدا و سیما- سه هزار و ۹۰۲ دانش آموز خراسان جنوبی دیروزدر آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه با هم رقابت کردند.مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه بازدید از برگزاری این آزمون در نهبندان گفت: این آزمون امروز همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان و ۳۰ حوزه‌ی امتحانی استان برگزار شدواقعی افزود: پس از اعلام نتایج هزار و ۲۴۲ نفر در مدارس متوسطه نمونه دولتی و ۱۵۰ نفر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان پذیرفته خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت