دستاورد های اقتصادی استاندار در سفر این هفته پایتخت

امتحانی- استاندار خراسان جنوبی از جلب موافقت وزارت صمت برای همراهی با هلدینگ های اقتصادی متقاضی سرمایه گذاری در صنایع معدنی استان خبر داد. ملانوری با تشریح دیدار خود با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت های معدنی بی نظیر خراسان جنوبی، فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری و بهره برداری است. استاندار به ذخایر معدنی شهرستان های نهبندان و سربیشه اشاره کرد و تصریح نمود: برای بهره برداری از این ذخایر، نیاز به سرمایه گذاری هلدینگ های اقتصادی توانمند و با پیشینه خوب داریم. ملانوری متذکر شد: سرمایه های مردمی استان در حال حاضر به سپرده های بانکی تبدیل شده اند که آورده های آن در جاهای دیگر هزینه می شود و برای خود منطقه هیچ سودی به همراه ندارد. وی تأکید کرد: حضور و فعالیت هلدینگ های اقتصادی ، سرمایه گذاری ها را هدفدار کرده، باعث ترغیب مردم به سوق دادن سرمایه های اندکشان به سمت فعالیت های صنعتی و معدنی می شود. استاندار، به سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان در سال ۷۸ اشاره کرد و گفت: این سفر به تدوین سند توسعه نهبندان منجر شد که متأسفانه به طور کامل عملیاتی نشده است. ملانوری ادامه داد: با ورود سرمایه گذاران و ترغیب آنها به حضور در این شهرستان، ضمن کمک به درآمدزایی مردم، می توان توسعه نهبندان را نیز انتظار داشت. وی با اشاره به ظرفیت مرز مشترک استان با افغانستان خاطرنشان کرد: در افغانستان هم ذخایر معدنی فراوانی داریم که می توان با توسعه صنایع فرآوری در داخل کشور، از ظرفیت این ذخایر نیز استفاده کرد.

مهیا بودن شرایط برای سرمایه گذاری

استاندار به مهیا بودن شرایط استان برای استقبال از سرمایه گذاران در زمینه های مختلف تأکید کرد و گفت: با عنایت به اقداماتی که درخصوص معرفی ظرفیت های استان صورت گرفته، سرمایه گذاران زیادی برای حضور و فعالیت اعلام آمادگی نموده اند. ملانوری متذکر شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند با تسهیل شرایط، این سرمایه گذاری ها را تسریع نماید. در این جلسه که در محل وزارتخانه با هدف توسعه ظرفیت های معدنی و بررسی راهکارهای استفاده از پتانسیل هلدینگ های اقتصادی در رونق صنایع معدنی خراسان جنوبی برگزار شد، با حضور جعفری مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، کریم نژاد معاون مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ملابیگی مدیرکل امور اکتشافات وزارت صمت، دکتر نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی فلاح مدیر هامل شرکت گهر زمین و جرجانی مدیرکل صمت استان همراه بود ، مقرر گردید زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی مانند گهر زمین در استان ، بزودی فراهم گردد .

آمادگی شرکت هواپیمایی ماهان برای سرمایه گذاری در استان

همچنین با پیگیری های استاندار ، شرکت هواپیمایی ماهان برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرد.در جریان نشست تخصصی ملانوری استاندار خراسان جنوبی با عرب نژاد مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان، این مجموعه با سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی و گردشگری استان موافقت نمود. استاندار در این دیدار و در ادامه مکاتبات و مذاکرات تلفنی که صورت گرفته بود،به تشریح ظرفیت های بکر استان پرداخت. ملانوری از ۴ اثر تاریخی ثبت شده جهانی گفت و با اشاره به این که خراسان جنوبی با بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و طبیعی دارای ثبت ملی و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خاص خود، به لحاظ گردشگری بسیار غنی است، سرمایه گذاری در این زمینه را سودآور خواند.
وی به محصولات کشاورزی راهبردی استان اشاره کرد وتصریح نمود: توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده برای سرمایه گذاران این حوزه، برای کشاورزان زحمتکش خراسان جنوبی نیز درآمدزایی به همراه داشته باشد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان هم در این جلسه به تشریح اقدامات این حوزه در مناطق مختلف کشور پرداخت و برای حضور و سرمایه گذاری در خراسان جنوبی، اعلام آمادگی کرد. عرب نژاد با استقبال از پیشنهاد سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در استان، تصریح نمود: به همین زودی هیئتی از متخصصین و کارشناسان مجموعه برای رصد ظرفیت های گردشگری به خراسان جنوبی اعزام می شوند. وی ادامه داد: شرکت ماهان آمادگی ایجاد ۲-۳ کمپ بیابانی را در مناطق کویری استان خراسان جنوبی دارد. در این نشست مقرر شد؛ با تأمین آب و زمین مورد نیاز، شرکت ماهان به مثابه سرمایه گذاری هایی که در سیستان و بلوچستان، کرمان و آذربایجان کرده، در زمینه های تولید و فرآوری محصولات باغی نیز در استان، فعالیت های گسترده ای انجام دهد. تعیین بیرجند به عنوان بیس پروازی و استقرار شبانه یک هواپیما در این فرودگاه بین المللی بیرجند در ادامه سرمایه گذاری های شرکت ماهان، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کاری – در سال ۱۴۰۰ ویدئوی حیوان آزاری در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی در فضای مجازی

بیشتر

با سلام شهر بیرجند به عنوان یک مرکز استان شهری توسعه نیافته است. قطعا با

بیشتر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت