یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

درخواست اصلاح قراردادهای مؤجران

با توجه به شیوع ویروس کرونا، استخرها با ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان تعطیل شده‌اند، اما از آنجا که باید آب داخل استخرها حفظ شود، این مجموعه‌ها همچنان فعالیت می‌کنند و هزینه‌های آب، برق و گاز و در برخی مواقع اجاره ها نیز بر دوش آنها است. از آنجا که استخرها جزو مشاغل پر ریسک تر جامعه هستند امکان اینکه در آینده مدت زمان بیشتری تعطیل باشد وجود دارد و مستأجران استخرها درخواست دارند تا مؤجران شان در قراردادهای خود اصلاحاتی انجام دهند تا حداقل بعد از کرونا هزینه کمتری برای اجاره پرداخت کنند.
حسینی یکی از استخرداران استان است که در این زمینه به آوا گفت: اجاره ماهیانه ما 17 میلیون تومان می باشد و درآمد دیگری هم ندارم ولی بعد از تعطیلی استخرها هزینه های زیادی را پرداخت می کنیم و هیچ کس اسمی از ما نمی برد و گویا ضررهای ما یک بار هم دیده نشده است، چرا که با باشگاه داران بدن سازی گفت و گو کرده اند ولی ما دیده نشده ایم. حسینی تصریح کرد: اداره ای که مؤجر ماست مهلت پرداخت اجاره داده است ولی آب، برق و گاز و تأسیسات هزینه های بالایی را برای ما در پی داشته است. به گفتۀ وی بعد از بازگشایی نیز به دلیل اعتماد نکردن خانواده ها تا چند ماه مردم نخواهند آمد و به همین دلیل درخواست داریم که مؤجران برای بعد از بازگشایی نیز همکاری داشته باشند و اصلاحاتی را در قرارداد خود ببینند.

هزینه میلیونی بازگشایی استخرها

عباس پور یکی دیگر از استخرداران استان که استخر را از طریق ماده 27 و مزایده اداره کل ورزش دریافت کرده است، عنوان کرد: در این مدت به صورت شفاهی اداره کل ورزش و جوانان گفته که اجاره ما بخشیده خواهد شد و هفته آتی قرار است جلسه کمیسیون ماده 27 برگزار شود که در آن مشخص می شود چه کارهایی انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه اجاره استخر 4 میلیون و 500 هزار تومان می باشد، گفت: در برج 12 سال قبل با وجود اینکه در زمان مدیرکل سابق قراربود به دلیل توسعه ورزش اجاره اماکن ورزشی افزایش پیدا نکند با افزایش روبه رو شدیم و اکنون مشکلی به مشکلات ما اضافه شده است. به گفتۀ وی معیشت 10 نفر به صورت مستقیم از طریق استخر بوده است که اکنون هیچ محل درآمد دیگری ندارند و با مشکلات فراوانی روبه برو شده اند. عباس پور اعلام کرد: با وجود تعطیلی استخرها، هزینه های استهلاک، تعمیر و نگهداری و آب و برق و گاز وجود داشته و حدود 25 تا 40 میلیون تومان برای بازگشایی دوباره استخرها باید هزینه شود. وی درخواست کرد که اداره کل ورزش و جوانان تسهیلات کم بهره و با سقف بالا در نظر بگیرند تا اماکن ورزشی با استهلاک بالا بتنوانند بعد از این ماجرا به راه خود ادامه دهند. رئیس هیئت شنای استان نیز با بیان اینکه گویا تا آخر اردیبهشت ماه استخرها تعطیل خواهند بود، در این باره گفت: بعد از بازگشایی استخرها نیز مشتری ها کم خواهند بود و از مؤجران درخواست داریم که در قراردادهای خود اصلاحاتی ببیند و این نکات را لحاظ کند. اکبری اعلام کرد: بعد از بازگشایی استخرها بر کیفیت آب و بهداشت آنها نظارت فراوانی از طرف هیئت شنا، اداره کل ورزش و بهداشت خواهیم داشت تا شاهد هیچ گونه تخلفی نباشیم و این موضوع به جد دنبال می شود. به گفتۀ وی در استان حدود 20 استخر فعال داریم که نیازمند توجه ویژه بعد از کرونا هستند. مدیرکل وررش و جوانان استان نیز در این زمینه به آوا گفت: استخرها نیز مانند باشگاه های ورزشی از تسهیلات تا سقف 16 میلیون تومان درصورتی که نیروی استخدامی بیمه شده داشته باشند برخوردار خواهند شد. عزیزی تأکید کرد: استخرها با توجه به اینکه پرخطرترین مراکز ورزشی هستند درآخرین مرحله و با رعایت پروتکل های شدید بهداشتی و براساس مصوبات ملی کرونا بازگشایی خواهند شد. به گفتۀ وی استخرداران نیز تا ساعت 24 روز 5 اردیبهشت، مهلت ثبت نام در سامانه سلامت بخش صنایع را برای دریافت کد بهداشتی دارند – قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت