درخشش دو دانشجوی دانشگاه بیرجند در المپیاد جهانی ورزشی دانشجویان روسیه

کاری- دو دانشجوی دانشگاه بیرجند در المپیاد جهانی ورزشی دانشجویان روسیه روسیه موفق به کسب مدال برنز شدند. . محدثه شخمگر دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند در مسابقات تکواندو و مرضیه سبزکار دیگر دانشجوی دانشگاه بیرجند در المپیاد جهانی دانشجویان کشور روسیه به مدال برنز در این دورشته دست یافتند. به گفته حسین نویدی نیا رئیس دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه بیرجند، این المپیاد در شهر یکاترینبورگ کشور روسیه با حضور دانشجویان ۳۰۰ دانشگاه از ۳۸ کشور جهان از جمله ده دانشگاه ایران برگزار شد. به این بهانه با این دو دختر ورزشکار هم استانی مصاحبه کردیم تا از تلاش ها و موفقیت هایشان بگویند

نزدیک ۹ سال است که جودو را حرفه ای کار می کنم
مرضیه سبزکار با بیان اینکه متولد خرداد ماه ۱۳۸۱از بیرجند و دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه بیرجند هستم، اضافه کرد: از سال۱۳۹۴ در رشته ورزشی جودو زیر نظر مربی استان سرکار خانم ملولی شروع به فعالیت کردم و نزدیک به ۹ سال هست که در این رشته به صورت حرفه ای فعالیت می کنم. وی یادآور شد: در مسابقات کشوری و انتخابی های تیم ملی متعدد حضور داشتم و نتایج حاصل از آن دعوت به تیم ملی جودو جمهوری اسلامی ایران بود.

رشته جودو در کشور روسیه جایگاه ویژه ای دارد
این دانشجوی ورزشکار بیرجندی با بیان اینکه با اعلام آمادگی دانشگاه بیرجند برای حضور در المپیاد دانشجویان جهان به میزبانی کشور روسیه شهر یکاترینبورگ به عنوان جودوکار برای این رقابت ها انتخاب شدم، ادامه داد: در این فستیوال بین‌المللی حدود ۴۰ کشور دنیا در قاره های مختلف حضور داشتند و با توجه به این که رشته جودو در کشور روسیه جایگاه ویژه ای دارد و در سطح جهانی میزبان مسابقات خوب ظاهر شده بود.سبزکار خاطر نشان کرد: پیش بینی خودم بر این که با روس هم مبارزه خواهم داشت کاملا درست بود و خدارا شاکرم که از این گذرگاه حساس زندگیم به خوبی عبور کردم. این ورزشکار با بیان اینکه کسب مدال روسیه انگیزه ای برای من شد تا در مسابقات بعدی به دنبال گرفتن مدال طلا باشم، اضافه کرد: از این پس تلاش می کنم نقاط ضعف و قدرتم را بیشتر بشناسم و پرچم کشورم را با مدال طلا بالا ببرم و پرچم کشورم را بالا خواهم برد تا دنیا بداند دختران ما موفقند.

ورزش حرفه ای بدون حمایت خانواده غیر ممکن است
ورزشکار بیرجندی با اشاره به اینکه در کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر اگر ورزشکاری تمایل داشته باشد در حیطه قهرمانی قدم بردارد باید گفت که در واقع بدون حمایت خانواده کار برای ورزشکار خیلی سخت و تقریبا ناممکن می شود، ادامه داد: جا دارد از حمایت ها و زحمات پدر و مادرم که همیشه راهنما و حامیان من در این مسیر بودند و همیشه به من انگیزه و قوت قلب می دادند تشکر کنم .وی با اشاره به اینکه علاقه و انگیزه من به رشته جودو با وجود همه سختی و مشکلات که در مسیرم بود از بین نمی‌رود، تاکید کرد: این حرف من و تمامی جودوکارانی هست که سالها در این رشته فعالیت می کنند. این دختر ورشکار بیرجندی تاکید کرد: هدف من علاوه بر حرکت در مسیر قهرمانی قهرمان پروری و ایجاد انگیزه و در بین سایر جودوکاران علاقمند در این مسیر و افتخار آفرینی برای خودشان و خانواده شان هست.وی با بیان اینکه تشکر دارم از همه کسانی که صادقانه در کنار من بودند و برایم آروزی موفقیت کردند، اضافه کرد: و همچنین تشکر ویژه از معاونت دانشجویی دانشگاه بیرجند و امور بین‌الملل دانشگاه ، مسئول ورزش خواهران ومدیریت تربیت بدنی و حمایت اسپانسر تیم جناب آقای دکتر رامین داوودی بزرگوار برای اعزام تیم دانشجویان دختر در فستیوال ورزش دانشجویان جهان که همواره همراه بوده اند.

از ۱۱ سالگی ورزش را با رشته تکواندو شروع کردم
محدثه شخمگر دیگر ورزشکار بیرجندی مدال آور در روسیه نیز گفت: متولد بیرجند و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات دانشگاه شوکت می باشم. وی با بیان اینکه همچنین لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه پیام نور نیز دارم، اضافه کرد: ورزش را از ۱۱ سالگی با رشته تکواندو آغاز کردم و تا دان دو ادامه دارم و چندین مدال طلای استان و شهرستانی در کارنامه ورزشی ام دارم.این دختر ورزشکار بیرجندی با اشاره به اینکه همچنین ورزش دومیدانی و پرتاب دیسک را هم به طور جدی پیگیری می کنم، ادامه داد: در رشته پرتاب دیسک مقام هشتم کشوری و مقام دوم استانی را دارم و قصد دارم این رشته را به طور حرفه ای ادامه دهم.

عاشق ورزش های قدرتی هستم
وی با اشاره به اینکه عاشق ورزش های قدرتی هستم، یاد آور شد: در ورزش چوب کشی دوبار قهرمان استان شدم و پارسال هم قهرمان کشور و عضو تیم ملی هستم که با وزن مثبت ۷۵ مقام اول را بدست آوردم. شخمگر یادآور شد: همچنین مقام پنجم پاور لیفتینگ را در مسابقات کشور ترکیه بدست آوردم و این رشته را هم به طور حرفه ای کار می کنم.وی در خصوص مسابقات دانشجویی روسیه با بیان اینکه موفق شدم در این مسابقات رتبه سوم را کسب کنم، اضافه کرد: سطح مسابقات و میزبانی روسیه خیلی بهتر از روسیه بود و تعداد شرکت کننده های رشته تکواندو هم بسیار زیاد بود چرا که این رشته در جهان بسیار پرطرفدار است.
وی با اشاره به اینکه تقریبا همه حریف های من روسی بودند، ادامه داد: خیلی خوشحالم که موفق شدم نتیجه زحماتم را بگیریم و نتیجه خوبی برای کشورم بدست بیاورم این دختر دانشجوی بیرجندی عنوان کرد: در زمان برگزاری مسابقات حس عجیبی دارم و دوست دارم زودتر برگزدم و تمریناتم را انجام دهم و از طرفی دوری از خانواده و کسانی که دوستشان دارم اذیتم می کند.

بانوان ورزشکار همیشه قوی حضور پیدا می کنند
وی با اشاره به اینکه ورزش در خراسان جنوبی مظلوم است و ورزش بانوان مظلوم تر اضافه کرد: اما من قانع و راضی ام چرا که بانوان ورزشکار قوی حضور پیدا می کنند و مقام های خوبی دارند گرچه حمایت کلا از ورزش بانوان نسبتا پایین است.شخمگر با بیان اینکه وسایل و تجهیزات ورزشی بسیار گران هستند اما نمی توان از کسی انتظار خاصی داشت، اضافه کرد: همین که مسئولان و مردم به ما انگیزه و روحیه بدهند یک حمایت خوب و عالی می باشد.وی رسیدن به المپیک را آرزوی ورزشی خود عنوان کرد و افزود آرزو دارم در اینده یک مربی و استاد خوب ورزشی بشوم و همه تلاشم را برای رسیدن به آن میگذارم و مطمنم با همت و تلاش موفق خواهم شد. شخمگر خاطر نشان کرد: از مربی پر تلاشم سرکار خانم مینا حبیبی مقدم تشکر می کنم که همواره کنار من بود و در پیشرفت و موفقیتم نقش موثری داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

درباره کاهش سن مصرف دخانیات و افزایش میزان آن در گروه نوجوانان بیش از این

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت